Mietteitänne sielunvaelluksesta..?

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mietteitänne sielunvaelluksesta..?

ViestiKirjoittaja mölli » 25 Kesä 2012, 15:30

Frangipani kirjoitti:
mölli kirjoitti:Myös minä pidän sielunvaellusta selviönä.

Niin eläimet kuin ihmisetkin voivat valita uudelleentulon tänne.

Kiitos aiheesta.

Hei, Kasittaakseni elaimilla ei ole enaa sielua. Aiemmin nain oli, mutta ei enaa nykyaan ('evoluutio'). Nykyisin elaimet ovat taalla vain meidan oppimista varten:) Olikohan se niin, etta muutamalla delfiinilla? on viela sielu, mutta kaikilta muilta se on jo poistunut...

>>33>>

Mielenkiintoinen näkemys.

Miten päädyit näkemykseesi?

:)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 25 Kesä 2012, 17:26

ehkeipä sillä sielulla niin väliä ole, jos se tänne jää seilaileen sen sijaan että lähtisi pois niin silloin taytyy olla jotain pahasti vialla
allekirjoitus
Jakke77

ViestiKirjoittaja Chevy » 25 Kesä 2012, 20:08

Darija kirjoitti:Kiitos ajatustenne jakamisesta big>3luv
Minä jatkan omaa prosessiani :) Yleensä en usko mihinkään, ennen kuin itse näen tai koen. Viime aikoina vain on tullut tällaisin kokemuksia, joten en oikein enää tiedä, mitä uskoa :(
Hassu kysymys, mutta mistä niitä uusia sieluja oikein riittää? :D Ihmisten väkiluku kun vain kasvaa ja kasvaa... :shock:

Hyvä kysymys - eräs näkemys vastaa, että eläimet, joilla tavallisesti on joukkosielu, syntyvät uudelleen ihmisinä silloin kun ne ovat eläneet elämänsä hyvin lähellä ihmisiä, esim. koirat, hevoset yms. Tästä voi tulla "lisää" sieluja.
Toinen koulukunta ajattelee, että sielut syntyvät uudelleen aikaisempaa nopeammin.
Muitakin näkemyksiä on.

Minäkin olen sitä mieltä, että eläimillä on sielu.
>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja mölli » 25 Kesä 2012, 21:11

Jakke77 kirjoitti:ehkeipä sillä sielulla niin väliä ole, jos se tänne jää seilaileen sen sijaan että lähtisi pois niin silloin taytyy olla jotain pahasti vialla

Jospa se sielu vaan tykkää olla täällä. :D

Itse olen päätynyt tulokseen, että eläimillä on sielu, myös siitä syystä, että minulla on kissa joka on uudelleen syntynyt takaisin perheeseen.

Päätelmä johtuu kissalle poikkeavasta käytöksistä, jota oli eräällä aiemmalla kissalla ja jota on nykyisellä kissalla ja joita hän ei ole oppinut muualta,eikä tavat ole opetettavissa.

Toki eläimet ovat paljon lähempänä ykseyttä kuin ihmiset, mutta voivat myös eriytyä lähestulkoon yhtä paljon kuin ihmiset.

Eläimet myös opettavat ihmisiä palaamaan takaisin ykseyteen.

:D
mölli

ViestiKirjoittaja Rose » 26 Kesä 2012, 09:17

Katsoin eilen tv-ohjelman, jossa pohdittiin Jumala-käsitettä tieteen kannalta. Siinä eräs tiedemies oli pohtinut asian niin, että tämä todellisuutemme on kuin tietokonesimulaatio. Kuin vaikkapa pelin ympäristö. On luotu laaja tila, sen puitteissa voi liikkua. Ohjelmasta on olemassa aina se alue, jonne päin käännymme. Aivan kuin näytöllä on vaan se osa, jossa toimimme. Tiedemies oli saanut lisää pontta ajatuksilleen, koska nykyisin tutkimuksissa on päästy tutkimaan jo atomia pienempiä kokonaisuuksia, pikseli taisi olla jutun ydin.

Samassa ohjelmassa pohdittiin pelien hahmoja, jotka ovat eri ihmisten luomia. Miten tekniikan edistyessä hahmoille tulee jatkuvasti enemmän persoonaa ja lisää pieniä yksityiskohtia. Olisiko näin voinut käydä myös meille.

Tosi mielenkiintoinen ohjelma, ajatuksia herättävä big>3luv

Se, että todella elää tässä hetkessä. Oikeastaan se on sitä, että on olemassa vaan tämä ympäristö juuri tässä näin. Muu on tyhjää, valmiustilassa, kunnes käännämme huomiomme siihen suuntaan.

Hapuilevia ajatuksia vilahtelee mielessä...
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Portobello » 26 Kesä 2012, 14:45

mölli kirjoitti:
Jakke77 kirjoitti:ehkeipä sillä sielulla niin väliä ole, jos se tänne jää seilaileen sen sijaan että lähtisi pois niin silloin taytyy olla jotain pahasti vialla

Jospa se sielu vaan tykkää olla täällä. :D

Itse olen päätynyt tulokseen, että eläimillä on sielu, myös siitä syystä, että minulla on kissa joka on uudelleen syntynyt takaisin perheeseen.

Päätelmä johtuu kissalle poikkeavasta käytöksistä, jota oli eräällä aiemmalla kissalla ja jota on nykyisellä kissalla ja joita hän ei ole oppinut muualta,eikä tavat ole opetettavissa.

Toki eläimet ovat paljon lähempänä ykseyttä kuin ihmiset, mutta voivat myös eriytyä lähestulkoon yhtä paljon kuin ihmiset.

Eläimet myös opettavat ihmisiä palaamaan takaisin ykseyteen.

:D

Olisi todella mukavaa kuulla tarkemmin tästä kissojesi erityispiirteistä.
Oman näkemykseni mukaan eläimillä on sielu, joka myös kehittyy - oppii ja opettaa.
Portobello

ViestiKirjoittaja Frangipani » 27 Kesä 2012, 00:17

Loppujen lopuksi tiedolla onko elaimilla sielua tai ei ole mitaan merkitysta...ainoa mika merkitsee on, mika on meidan sydamen tila, kun lahdemme taalta (mahd. seuraavalle kierrokselle)....Tallahetkella maapallo (3 dimensio) missa elamme on paras paikka oppia oman sydamemme tilaa ja meille on annettu tama fyysinen keho + aivot sen oppimiselle...ja kaikki tama kiva ymparillamme:)... <333

"Learn directly from your heart, rather than from others"
"The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched. They must be felt with the heart"
Frangipani

ViestiKirjoittaja mölli » 27 Kesä 2012, 08:40

Portobello kirjoitti:Olisi todella mukavaa kuulla tarkemmin tästä kissojesi erityispiirteistä.
Oman näkemykseni mukaan eläimillä on sielu, joka myös kehittyy - oppii ja opettaa.

No voinhan jotakin kertoa.

Vanhempi jo edesmennyt kissa söi joskus sinappia, kävi suihkussa kanssani ja silloin kun ei halunnut kastua kokonaan, istui suihkuverhon takana odottamassa.

Puhdisti hampaita repimällä paksua pahvilaatikkoa hampailla pieneksi silpuksi.
Hännän pää oli kaarella, häntä jäi pienenä oven väliin.

Syö paprikaa joskus.

No tällä uudessa kehossa olevalla on samoja tapoja:

Eli syö joskus sinappia, käy suihkussa kanssani tai odottaa suihkuverhon takana.

Nyt kun hampaat kestää, puhdistaa hampaat repimällä pahvilaatikkoa silpuksi.
Pienempänä kun hampaat eivät olleet tarpeen vahvat, repi lehtiä silpuksi.

Myös hännänpää on samalla lailla mutkalla, vaikka häntä ei olekaan jäänyt mihinkään väliin.

Syö paprikaa joskus.

Tässä muutama .

Tunnen ja olen vuosien varrella tuntenut monia kissoja, eikä muilla kissoilla ole samoja tapoja, etenkään sinapin syöntiä. :)

Tosin tiedän pari jotka ovat syöneet paprikaa. :D

Minulle nuo ja ne mitä en kerro, kuitenkin riittävät siihen, että kissa on syntynyt omasta tahdostaan uudelleen tänne.
mölli

ViestiKirjoittaja Portobello » 28 Kesä 2012, 10:26

Mölli, kiitos kertomastasi.

Sinulla on ollut onni saada kaksi hyvin persoonalista kissaa. Varmaankin myös kissojesi kohtelu mahdollistaa tuollaisen yksilöllistymisen.

Kyllähän tuossa on niin paljon yhteisiä piirteitä, että minä ainakin uskon edellisen kissasi halunneen palata luoksesi uudessa kehossa. >>33>>
Portobello

ViestiKirjoittaja darmosin » 28 Kesä 2012, 17:51

Olipas mielenkiintoista lukea kissoistasi Mölli :) Muistan lukeneeni jostain Diana Cooperin kirjasta että jos oma lemmikki kuolee ja hankkii tämän jälkeen (olisi hyvä tehdä mahd. pian) uuden lemmikin (mieluummin samaa rotua), niin on hyvinkin mahdollista että tämä edesmenneen lemmikin sielu palaa takaisin tähän perheeseen uudessa kehossa. Uskon että kissasi on varmasti tullut takaisin luoksesi, kyllähän sen itse kuitenkin tunnistaa big>3luv
darmosin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä asiaa