Kesä

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Kesä

ViestiKirjoittaja penkula » 03 Heinä 2011, 14:20

Minun lomani taitaa alkaa vasta elokuussa, kun lasten päivähoito alkaa taas.... :shock: :? :( :? Ainakin välillä tuntuu siltä, että teen vuorotta 24h vuoroja, koko ajan on joku kysymässä jotain, jos ei muuta, niin koirat...... Juuri nyt en pysty tajuamaan, että olen oikeasti käynyt töissäkin joskus JA hoitanut lapset ja huushollin... tosin silloin oli vain yksi koira, mutta ehkä nuo kääpiöt on kuitenkin ne, jotka vähimmällä mun huollettavista pärjäävät.......... anteeksi valitus tässä muuten niin positiivisessa ketjussa, mutta olen niin pettynyt taas, kun kesää odotin kuin kuuta nousevaa koko talven ja tuntuu, että entistä väsyneempi vain olen, vaikka kuinka yritän olla ulkona ja nauttia siitä auringosta, jota koko talven kaipasin........ Juhannus mökilläkin loppui lyhyeen, kun tytölle tuli niin kova koti-ikävä hammassäryn muodossa, että oli pakko lähteä kesken pois. Sitäkin olin kovasti odottanut, mökin luontoa ja hiljaisuutta ja toisaalta myös leppoista oloa sukulaisten kanssa.... No, sainpa sentään viettää ihanan juhannusyön Tärkeäni kanssa, saunoen ym... >33>>
- - -Elämä on ihanaa!- - -
penkula

ViestiKirjoittaja Rose » 05 Heinä 2011, 10:55

Kyllä kesäkin menee lasten ehdoilla, kun ovat pieniä ja pyörivät helmoissa. Se on yksi elämänvaihe sekin. Ja kun se loppuu, sitten osaa nauttia rauhasta >>33>>

Kesäherkut ovat ehdottomasti kesän huippukohtia. Pottujen ja mansikoiden lisäksi syön aika monta kotimaista paprikaa. Talvella meillä on tarjollla vaan ulkomaisia, kesällä saa paikallisen kasvattajan herkkuja.

Nyt nautin myös viileämmästä säästä. Saa taas nukuttua kunnolla.
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Chevy » 05 Heinä 2011, 19:53

Sään viilennys oli kyllä ihana asia.
Töissä (vanha punatiilitalo asfalttipihan ympäröimänä) saattaa sisälämpötila nousta +34 asteeseen.
Nyt olen tilannut siedettävää sisäilmaa, ja ainakin tällä hetkellä menettelee, kun akkunat on auki.

>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Rose » 23 Heinä 2011, 08:53

Norjan tapahtumat koskettavat kovasti. Aina olen tuudittautunut tunteeseen, että Pohjoismaat ovat turvallisia. Esim. kuvat Etelä-Euroopan rajuista mielenosoituksista ovat tuntuneet olevan niin kaukana.

Kun sitten tekojen tekijä onkin vielä Norjan syntyperäinen kansalainen, tuntuu tosi hurjalta. Jotenkin on helpompi käsitellä asiaa, jos uhka tulee jostain vieraasta ja kaukaa.

Avasin kaukohoito-osioon lähetyksen Norjaan >>33>>
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Chevy » 24 Heinä 2011, 05:14

Totta.
Näillä leveysasteilla on totuttu siihen, että näkee uutisissa kuvia siitä, kuinka ranskalaiset kalastajat vihapäissään viskovat kaloja poliisin päälle - tai traktorimielenosoituksesta Suomen maanteillä.
Tienvarsipommit sun muut touhut ovat olleet pitkään kaukaisia. vaikkakin omien rauhanturvajoukkojemme kautta lähestyneet meitä.
Tämä on jotain aivan muuta.
Rakkautta ja valoa kaikkialle, missä ihmisten mielessä piilee pelko ja viha.
Kaikkea hyvää sinne.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Rose » 01 Elo 2011, 08:01

Marjasato on runsas big>3luv tekee mieleni hehkuttaa suomalaisten marjojen puolesta. Meillä kerätään pakastin täyteen metsän herkkuja. Tänä vuonna saadaan myös mustikkaa, joka onkin marjoista monessa asiassa ykkönen.

Ruokakuluille omalla säilömisellä on myös paljon merkitystä. Talvella pärjää ilman etelänhetelmiä :mrgreen: Lisäksi vielä saa liikuntaa ja raitista ilmaa näin säilömisvaiheessa >>33>>

Nyt lomailu loppuu tältä erää. Eikun vaan reippaana töihin :D
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja maikkula » 03 Elo 2011, 09:00

Se on sitten tämän kesäloman viimeinen jakso hyvää vauhtia kulumassa. Viilenneeseen aamuun on ollut mukava herätä. Dekkaripuolella on lukemiset nykyisin. Vähän hirvitti kun otin kirjan käteeni, mutta juoni on niin vetävä ja kirjoittaja kirjoittaa niin hyvin, että joka sana pitää lukea.
Marjoja lähden minäkin metsästämään. Mustikoita nyt ainakin.
Joulun jälkiruoka on ollut perinteisesti lakat, joitten päälle on ripautettu vähän sokeria. Jää vissiin lakat keräämättä itseltäni nykyisissä olosuhteissa, mutta jos torilta saisi.
On jotenkin tyhjä olo... viisi viikkoa töissä helleaikaan teki tehtävänsä ja töitähän oli kun ihmisiä oli lomalla.
Menen ostaan jonkun kivan vaatteen syksyksi, värikkään...
maikkula

ViestiKirjoittaja Rose » 10 Elo 2011, 08:58

Kovin miettilääksi saavat uutiset maailmalta. Englannissa myös oman maan kansalaiset mellakoivat. Syynä ilmeisesti ulkopuolisuuden tunne. Tulee tunne, että valtava turhautuminen purkautuu väkivaltana. Euroopassa ihmisillä pitäisi nyt olla asiat ainellisesti todella hyvin verrattuna esim. 100 v. sitten eläneisiin ihmisiin.

Tv:stä tulvii tietoa ja kuvaa ahdistavista asioista, itse onneksi elän täällä pienessä, syrjäisessä kaupungissa.

Kesän hiipuminen hiljalleen on upeaa aikaa. Keskikesän huumaava valo on mahtavaa, mutta on mukavaa antaa energioiden laantua verkkaisemmiksi. Yö ja päivä alkavat erottua paremmin toisistaan.

Syksyn herkut. Marjat, sienet, juurekset, omenat. Luonnon runsaus ja rehevyys. Nuotio illan hämärässä. Sitten aikanaan ensimmäinen ulos sytytetty lyhty tuikkimaan.

Kaikki vuodenajat ovat mahtavia. Mielellään lomailen hetken kaikkina vuodenaikoina. Nyt odotan ruskalomaa Lapissa. Siihen asti koen kesän jatkuvan, syyskuulle saakka.

big>3luv
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja maikkula » 14 Elo 2011, 16:35

Viimeinen lomapäivä tänä kesänä. Pari viikkoa meni nopeasti ja aamulla oli kyllä nihkeä herääminen ja koko työhön meno tuntui ajatuksissa toivottamalta urakalta. Päivän mittaan tunne on muuttunut kuitenkin voimakkaan myönteiseksi. Huomenna hommat taas alkaa ja tuttu rytmi palaa. Jotain uutta piristävää haluaisin elämääni, mutta ehkä pitäydyn tässä työssä niin kauan kuin yleensä työssä käyn.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä hitaammin tunnun sopeutuvan muutoksiin. Asioita pitää miettiä ja suunnitella etukäteen eikä voi noin vain holahtaa johonkin tilanteeseen.
Vuodenaikojen kierto on aina ollut sama, kevät-kesä-syksy-talvi. Olen ennättänyt asua maan eri kolkissa ja vuodenajat ja niitten kokeminen eroavat kyllä toisistaan maalla ja kaupungissa, pohjoisessa ja etelässä. Täällä pääkaupungin kupeessa kaipaan värejä, jotka syksyä kohti rupeavat pohjoisessa korostumaan. On täälläkin pihlajanmarjat tosi upeina jo. Ja lämmin sää jatkuu. Vuodenajoista jään kuitenkin kaipaamaan eniten kevättä. Se on mulle heräämisen aikaa.

big>3luv
maikkula

ViestiKirjoittaja Rose » 15 Elo 2011, 13:42

Tänään on meillä todella upea päivä.

Aurinkoinen, tuulinen, puiden lehdet alkavat kellastua ja punertaa, pihjalanmarjat kypsyvät.

Kesän upea vihreyden jälkeen luonto alkaa pukea ylleen hehkuvia värejä.

big>3luv
Kaikki virtaa
Rose

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä asiaa