Mayojen 2012 ennustuksia

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mayojen 2012 ennustuksia

ViestiKirjoittaja Seppo » 16 Maalis 2011, 21:30

mölli kirjoitti:En ole missään vaiheessa väittänyt, että kanavoinnit vaikuttaisivat suoraan mihinkään.

Ne voivat vaikuttaa tai yhtähyvin olla vaikuttamatta.

Ihmisten ajatukset sen sijaan vaikuttavat hyvinkin paljon etenkin yhdistyneenä eri tunnetiloihin kuten pelko tai viha tai suru tai vastaavasti positiivisella latauksella ilolla ja rakkaudella ryyditettynä.

No, sitten en ymmärrä, miksi kirjoitit niin kuin kirjoitit, jos sinulla ei ole varmuutta mihinkään suuntaan...

mölli kirjoitti:Vaikket uskoisikaan ajatuksen voimaan, niin kannattaa kuitenkin suhtautua vastuullisesti ajatuksiinsa. eikä niissä ole kyse pelkästään tai ollenkaan perhosvaikutuksesta.

Mitä tarkoitat? Entäs jos meillä on ihan eri käsitykset vastuusta (ja mm. rakkaudesta)? Pidätkö omia ajatuksiasi sitten vastuullisina?

Olen koettanut pysyä aiheessa, keskustella jättikatasrofit/"maailmanloppu"/Uuden maailman alku -linjalla.. Sillä linjalla: Jos esimerkiksi minä ajattelen jotain ja joku väittää vaikkapa että sen vuoksi Japanissa ydinvoimala räjähtää, niin ainoa edes pikkuriikkisen järkevä ajatusmalli siihen on perhosvaikutus... (Viitaten kaaosteoriaan yms.)

*

Ihmiskunnan korkein paras on niitä huikeita aiheita, joissa olen enemmän kuulolla tai esittämässä vain että "jos jostain lähtöoletuksista lähdetään, niin..." kuin esittämässä mitään merkittävää varmaa omaa näkemystä...
Seppo

ViestiKirjoittaja mölli » 16 Maalis 2011, 22:07

Ajatusmallit liittyvät dualistiseen maailmankuvaan, enkä tarkastellut kirjoituksessani dualistisen maailmankuvan käsitteillä ajatusten vaikutusta.

On olemassa erilaisia ja eritavalla vaikuttavia ajatuksia, toiset vaikuttavat voimakkaammin kuin toiset.

Kaikki ajatukset kuitenkin vaikuttavat johonkin jollain tavalla, myös dualistisen maailmankäsityksen mukaan.

Vaikutusta ei aina edes huomaa.

En ole pyytänyt ymmärtämään enkä hyväksymään ja lukeminenkin on täysin vapaaehtoista.

Kyllä nämä aiheet liittyvät läheisesti tämän ketjun aiheeseen eli Mayojen 2012 Ennustuksiin.

Eli voimme valita yksilöinä, ryhminä, tai ihmiskuntana tai suurempana olentojoukkona mitä tapahtuu 2012 tai siihen liittyvässä aikahaarukassa vai tapahtuuko mitään. :)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

ViestiKirjoittaja Seppo » 18 Maalis 2011, 12:24

Mitä mieltä Möllin viesteistä täällä ollaan? Onko jollakulla jotain merkittävää sanomaa eikä vain yleisluontoista tykkäämistä tai ei-tykkäämistä? Mölli on pysynyt tässä ketjussa aiheen rajoissa ja lähettänyt jo varsin monta viestiä tähän ketjuun. Mutta kukaan ei ole kommentoinut niitä paitsi minä. Huomionarvoista, sillä varmaan on paljon vielä ihan erilaisia näkökulmia kuin mitä toistaiseksi on esitetty.

Minua hänen viestinsä eivät ole varsinaisesti häirinneet, siksihän olen vastannutkin. Katsotaanpa tätä uusinta passiivissa kirjoitettua..
mölli kirjoitti:En ole pyytänyt ymmärtämään enkä hyväksymään ja lukeminenkin on täysin vapaaehtoista.

Uskon vahvasti että suuri enemmistö (mm. minä) tällä foorumilla koettaa edetä omilla tavoillaan ja parhaansa mukaan kohti suurempaa ymmärrystä ja hyväksyntää monessa suunnassa, ainakin ketjuissa, joita seuraavat. Riippumatta siitä, mitä sinä, Mölli, pyydät tai olet pyytämättä, teet tai olet tekemättä. Niinpä veikkaan, että ymmärrys- ja hyväksyntäpyyntöjäsi emme ala sinulta odottelemaan niin korkealle muiden yläpuolelle emme sinua kohota. Ja jos siinä ymmärryksen ja hyväksynnän suunnassa on jollekulle paljon tekemistä, niin se saattaa olla juuri siksi oikein hyvä harjoitus. Ja jos joku vielä toteuttaa sitä tässä ketjussa kirjoittamalla, niin eikö siihen keskustelufoorumit juuri sovi... En ole ainoa, jolle viestisi ovat ajoittain vaikeaselkoisia.

Ennen tämän viestin viimeistelyä meditoin kotonani hyvin yleisesti ymmärrystä ja hyväksyntää, kokien ne erityisen hyviltä syviltä juuri sielullisen tasa-arvon perustalta, ja huomasinkin sit avautuneen kauniin valkoisen kukan vieressäni olevassa vehkassa. Se avautuu kerran vuodessa hetkeksi... Se muistuttaa minua esimerkiksi siitä, että jos buddhalaisten mestareiden sanoja ottaa tienviitoikseen, ymmärryksen, hyväksynnän ja parempaan tulevaisuuteen suuntautumisen asioilla ei voi samaan aikaan pelleillä. Ei ole sellaista vaihtoehtoa, ettei niihin suuntauduttaisikaan. Ei ole sellaista mielentilaa, että ahistaa, jos ei pääse esittelemään joka kohdassa myös ei tapahdu mitään -vaihtoehtoa. Siis jos elämänvoimassa on ja buddhalaisuuden on sisäistänyt.. Buddhalaisuus liittyy myös vahvasti avoimuuteen... Ei mestareiden sanoilla muuten ole merkitystä, jos edellä mainittuja ei ota tosissaan, vaikka ne kuinka hyvin älyllisesti ymmärtäisi.

Enemmistö merkittävään Muutokseen uskovista on pysyvästi - kuka ehdollistuneesti, kuka ei ollenkaan ehdollistuneesti - selvästi valinnut, että muun muassa vuodesta 2012 odotetaan joka tapauksessa jotain hyvää. Ajatteluni ja syvän kokemukseni mukaan (niin, että latistaisi paljon jos laittaisin tähän perään esimerkiksi hymiön). Se valinta voi olla joillakin myös laajan nykyhetken kokemus, elämänvoimaisuuden pakottamatonta virtaa, eikä vain spekulointia, ehdollistunutta odottamista ja konkretisoitumatonta haaveilua.

Sen sijaan sitä en osaa arvioida, kuinka moni uskoo hypetyksen peruslähtökohtiin, kuten yksilön, ryhmän ja koko ihmiskunnan rajattomaan luomisvoimaan. Kuten luonnonkatasrofien estämiseen (mitä monet kanavoinnit eivät pidä edes hyvänä) "henkisen muutoksen" kautta. Tai että "jokaisella on syntymänsä jälkeen edellytykset vaikkapa Nobelistiksi halutessaan."
Seppo

ViestiKirjoittaja tiistai » 18 Maalis 2011, 13:37

-
Viimeksi muokannut tiistai päivämäärä 19 Marras 2016, 22:14, muokattu yhteensä 1 kerran
tiistai

ViestiKirjoittaja Seppo » 18 Maalis 2011, 15:54

Hei tiistai, En oo keskittynyt tuollaiseen monimutkaiseen jättiaiheeseen kuin ajattelun vaikutus vaikkapa maanjäristyksiin siksi, että se on niin spekulatiivinen Olen vain lyhyesti viitannut siihen, ettei ihmiskunta ole ainoa tekijä, joka vaikuttaa luonnonmullistuksiin Mutta mulla on tässä ketjussa valtavasti avauksia ja vastaamattomia kysymyksiä Kuten muutenkin tässä ketjussa on paljon sellaista, missä ei ole välttämätöntä mennä suureen hedelmättömään spekulaatioon, spekulaatiokeskeisyyteen.

Mistä sitten kannattaisi aiheessa keskustella? - Yksi näkökulma on se, mihin suuri enemmistö Suureen Muutokseen uskovista uskoo. Olipa se totta jonkun mielestä tai ei, kyseinen uskominen on suuri ja monivaikutuksinen tosiasia
Seppo

ViestiKirjoittaja Jared » 18 Maalis 2011, 16:00

tiistai kirjoitti:Uskon, että moni jolla mahdollisesti olisi sanottavaa tähän aiheeseen, jättää vastaamatta sillä keskustelun sävy on (täysin omasta näkökulmastani) ikävänpuoleinen ja tuntuu että toisten näkemyksiä ei joko täysin haluta ymmärtää tai sitten ne sivuutetaan oman kannan vuoksi ja varjolla.

"Vähimmän vastustuksen reittiä kulkeminen tekee kaikista joista (=joki)
ja joistain ihmisistä kieroja." ----Napoleon Hill

(Eli jos asia tuntuu vaikuttavan jollain tasolla omiin juttuihin, siitä
kannattaa keskustella vaikka negatiivisuutta olisikin. G.Braden´ia jälleen
lainatakseni, jokainen elämän tilanne on hyvä nähdä tilaisuutena osoittaa
elämäntaitojen hallintaa.)

Itse haluaisin aluksi kartuttaa faktoja, en mielipiteitä. Mayojen jutut
kiinnostaa nimittäin jonkin verran, vaikka aihepiiri onkin joksenkin
ohi omista osaamisista. Mutta jos jokin vaikuttaa johonkin, niin eikös
siitä kannattaisi tietää mahdollisimman paljon?
Jared

ViestiKirjoittaja Seppo » 19 Maalis 2011, 14:27

Kiitos Jared! Tyylikkäämmin ja tarkemmin muotoiltu mitä kyseisestä asiasta on mulla mielessä liikkunut.

Aihe on niin laaja ja syvällisiäkin ulottuvuuksia omaava ja faktoja on noihin suhteuttaen niin vähän (ja monien ihmisten halu saada varmoja vastauksia kenties suuri), että eniten juuri faktoja toivoisin... Sillä tavalla, että moni voisi ne myös tunnistaa faktoiksi... Ja yhtä hyvin logiikkaa tyyliin, että jos näistä-ja-näistä lähdetään, niin tuollaiseen-ja-tuollaiseen päädytään. Sillä eihän se ole itsestään selvyys, että ajattelu olisi aina johdonmukaista... Minulle silläkin on arvoa, että erilaisten - vaikkapa omastani kaukanakin olevien - ajattelukokonaisuuksien sisäinen johdonmukaisuus lisääntyy, vaikka ne olisivat toistensa kanssa ristiriidassa. Se lisääntyminen voi olla itse asiassa paljonkin todennäköisempää kuin se, että suuret joukot ihmisiä paljon lähenisivät vaikkapa minun näkemyksiäni...

AIHEEN RAJAUS TÄRKEÄÄ
tiistai kirjoitti:Jos olen oikein käsittänyt sen, mistä tällä hetkellä keskustellaan, on ihmisen ajattelun, muiden tekijöiden (kuten mannerlaattojen liikkeet ;) ) ja luonnonkatastrofien välinen suhde ja miten ne vaikuttavat toisiinsa, millä voimalla ja mistä suunnasta. Keskustelu on siis hieman poikennut alkuperäisestä, vaikkakin tämä linkittyy alkuperäiseen keskusteluun siten, että kannattaako koko asiasta edes keskustella sillä emme tiedä sen vaikutuksia lopputulokseen.

Olen sen verran sosiaalinen, että joskus pienet sivupolutkin voivat olla ihan kivoja. (Kaaosta tulee ketjuun, jos ne ovat pitkiä. Sen voi havaita monilta foorumeilta. Kirjoittajien keskimääräinen keskittymiskyky kannattaa yrittää ottaa huomioon.)

Kuitenkin pääasia olisi aiheessa pysyminen. Siksi kysymys tiistaille: Miten mielestäsi "Mayojen ennustuksia 2012" -aihe mielekkäästi siis rajautuu? Ja perustelut mukaan, kiitos.

En tiedä, olemmeko asiasta eri mieltä, mutta asiasta olisi hyvä olla suunnilleen samaa mieltä. - Onhan vaikea keskustella, jos rajaamme aiheen ihan eri tavoin. (Toki siitä on minullakin yksityiskohtaisempia näkemyksiä, mutta tarkoitukseni on vähentää tässä "äänessä" olemista, joten en tee tähän avausta...)

Tai jos ajatellaan kunnioittamista, niin kyllä minä ainakin koen tulevani kunnioitetuksi, jos joku - tai ainakin joku uusi ketjuun tulija - esittää asiallisesti perustellen näkemyksensä tämän ketjun otsikon aiheesta, vaikka keskustelu olisi juuri sillä hetkellä menossa jossain muualla. Ja varsinkin, jos keskustelu on jossain sivuraiteella. (Omasta mielestäni otsikon alla ollaan kyllä ihan kohtuullisesti pysytty. Esimerkiksi keskustelemisesta keskusteleminen on toki sivupolku, mutta ei se mielestäni kovin liian pitkällistä vielä ole ollut. Sitä paitsi, jos Muutokseen tai "uusiin energioihin" hyvään vaikutukseen suurella joukolla uskomme, niin uskomuksemme todenmukaisuutta voi testata, jos jokin tuntuu jotenkin hyväntuntuista kirjoittamista vaikeuttavalta.)
Seppo

ViestiKirjoittaja mölli » 19 Maalis 2011, 18:46

Myös minua kiinnostaa muunkinlaiset näkemykset.

Olemme myös mielestäni pysyneet suht hyvin aiheessa.

Minusta Seppo kirjoittaa hyvin. :) Minusta Seppo on tuonut hienosti esille erilaisia näkökulmia jo pelkästään tekemillään kysymyksillä. :)

Mayojen ennustuksista on ylipäätään hankala keskustella faktapohjalta, koska ei ole vielä osoitettu tieteellistä tutkimusta, siitä ovatko Mayat ylipäätään ennustaneet mitään.

Myöskään ei ole tässä ketjussa osoitettu tieteellisesti pätevästi faktoin, että mitä mieltä Mayat itse ovat kalenterinsa vaikutuksista mihinkään.

Kuitenkin ketju sinänsä on hyvinkin paljon luettu, joten näyttäisi siltä, että aihe kiinnostaa.

Negatiivis sävyistä kirjoittelua tässä ketjussa en ole havainnut.

Jos joku ei koe ymmärtävänsä jotain tässä ketjussa tai ylipäätään tällä foorumilla kirjoitettua, niin ei sitäkään kannata murehtia.

Maailmassa on paljon ihmisiä jotka eivät ymmärrä vaikkapa käsitettä: reiki, millään tasolla tai käsitettä henkinen kehitys samalla tavoin kuin tällä foorumilla kirjoitetaan, vaan uskovat että kyse on vihtahousun juonista tai pitävät aihetta muuten vaan huuhaana.

No tuo meni kyllä ohi aiheen, mutta perus ajatus on että täällä hyväksytään eri näkemys ja kokemus suuntauksia olevat ihmiset ja kukin lukee aiheita oman kiinnostuksensa mukaan.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

ViestiKirjoittaja tiistai » 19 Maalis 2011, 21:22

-
Viimeksi muokannut tiistai päivämäärä 19 Marras 2016, 22:14, muokattu yhteensä 1 kerran
tiistai

ViestiKirjoittaja Ville » 21 Maalis 2011, 20:17

Lisää ennusteita muutaman vuoden takaa (englanniksi, tekstitys ruotsiksi)
<333

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä asiaa