Miten ilmaista myönteiset tunteensa?

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Miten ilmaista myönteiset tunteensa?

ViestiKirjoittaja mölli » 15 Helmi 2011, 21:50

Jep silmissä se salaisuus piilee ja teoissa.

Suomalainen mies on usein suoraviivaisen käytännöllinen.

Tosin poikkeuksiakin on.

;)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

ViestiKirjoittaja Sari » 16 Helmi 2011, 14:28

Minä ilmaisen tunteita sekä sanoilla että teoilla luonnollisesti. Pidän tärkeänä itsensä ilmaisemista sanoilla. Varsinkin jos se tuntuu vaikealta. On mentävä sinne missä kohtaa omat ehdollistumansa. Siksi opetan näin myös lapselleni. Tunteita tunnistetaan, tunnustetaan ja sitten ne puetaan teoiksi ja sanoiksi. Ei niinkään muiden vaan itsemme vuoksi.

Kutsun aivan luonnostaan kaikkia perheenjäseniäni (mies, poika, kissat) rakas- tai kulta-sanoilla.

Itseäni (ja myös kohdetta) ovat ilahduttaneet mm. nämä sanomani asiat:

Minulla täytyy olla erittäin hyvä karma, koska olen kohdannut sinut (aviomiehelleni).
Miten kukaan voi olla noin ihana?? (sama tyyppi)
Kiitos kun tulit lapsekseni. (pojalle)
Olet kyllä ihan uskomattoman hieno ihminen, mulla on sun kanssa kiva olla. (pojalle)

Kaikkea tuollaista >33>>
Sari

ViestiKirjoittaja Rose » 16 Helmi 2011, 17:54

Minulla perhe nolostuu, jos herkeän oikein ääneen kaikkia tuntemuksiani sanomaan :mrgreen: Niinpä ajattelen heistä kauniisti, juuri Sarin tyyliin. Tälläiset ajatukset esim. illalla sängyssä ennen nukahtamista takaavat tosi makeat yöunet. Makuukamarissa taitaa leijailla aika ihanat energiat <333

Jo pienenä huomasin, että ihmiset puhuvat toisin kuin elekielellä ilmaisevat itseään. Niinpä ole oikeastaan aina luottanut sanattomaan viestintään enemmän. On paljon helpompaa valehdella sanoilla kuin ilmeillä.
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Sari » 16 Helmi 2011, 22:12

Rose kirjoitti:Minulla perhe nolostuu, jos herkeän oikein ääneen kaikkia tuntemuksiani sanomaan :mrgreen:

Miksi he nolostuvat?
Sari

ViestiKirjoittaja Jared » 17 Helmi 2011, 07:34

Rose kirjoitti:
Jo pienenä huomasin, että ihmiset puhuvat toisin kuin elekielellä ilmaisevat itseään. Niinpä ole oikeastaan aina luottanut sanattomaan viestintään enemmän. On paljon helpompaa valehdella sanoilla kuin ilmeillä.

Hieman asian vierestä, mutta hyvä keino reenata tätä taitoa (elekieltä)
on esim. katsoa sellaisia videoita YouTube´sta, joiden kieltä ei ymmärrä, ja
olla loogisesti analysoimatta tilannetta.

Tai sitten mennä johonkin tuntemattomaan maahan ja elää ihmisten kanssa
siellä osaamatta kieltä juuri ollenkaan. Tulee pakostakin ilmaistua intuitiivisesti
asioita.
Jared

ViestiKirjoittaja maikkula » 17 Helmi 2011, 12:04

Sanoilla voi saada aikaan hyvää mutta niillä voi sivaltaa ja satuttaa helposti.
Asenteesta aika paljon riippuu, haluaako olla toisille kyyninen kriitikko vai
haluaako olla valona toisilleen.
Ja myös tilanne sanelee sen, miten voi ilmaista myönteisyyden.
Ja läheisyys, tuttuus.
Vieraammille riittää sanat ja hymy.
Kyyniseksi kriitikoksi mielletyn ihmisen suusta myönteiset sanat herättävät epäilystä...ne nyt ei vaan istu sen suuhun, ei kai se vaan aio tulla halaamaan apua!
Jos valitsee valon, se kyllä säteilee sanojastaan. Silloin myönteisten tunteitten ilmaiseminen on helppoa, halaaminen
ja nauraminen.
Joittenkin ihmisten kanssa on helpompaa olla myönteinen, jotkut torjuu, eleillään ja sanoillaan. Tilanneherkkyyttä tarvitaan.

Tilanneherkkyyttä vaaditaan vaikkapa niin, että vaikka on kuinka iloinen kun muutaman tunnin teillä tietymättömillä ollut esiteini tupasahtaa kaverinsa kanssa paikalle, niin kannattaa miettiä kaksi kertaa, meneekö kaverin läsnäollessa sulkemaan syliinsä kun on niin helpottunut. Nuori on tosi vaivaantunut tuossa tilanteessa, kroppa jäykkä kuin rautakanki.
Mutta mielestäni on tilanteita, jolloin voi halata ainakin muodollisesti, kuten häissä, hautajaisissa...

big>3luv
maikkula

ViestiKirjoittaja Rose » 17 Helmi 2011, 12:17

Sattuipa hassusti; laitoin tekstini justiinsa yhtä aikaa Maikkulan kanssa :mrgreen: Minun jutut taisi mennä bittiavaruuteen. Aika hauska yhteensattuma, koska aika usein täällä foorumilla on aivan itsekseen.

Arvelen mieheni nolostuvan, koska hän ei ole kotonaan tottunut "höpöjuttuihin" big>3luv Minut on oikeastaan kasvatettu melko samalla tavalla, mutta olen tietoisesti Reikin myötä kääntänyt nokkaa positiiviseen suuntaan.

Sanantonta viestää olen saanut harjoitella myös toisen lapseni kanssa. Hän ei puhu sanoin ollenkaan.
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja veega » 17 Helmi 2011, 12:55

Sanat, teot, ajatukset, kehonkieli - kaikki ne ovat energiaa, jotka voivat kyllä virrata tasapainossa ja vuolaasti olematta ristiriidassa keskenään. Koko olemus voi viestiä rakkautta >33>>
Itse en "ilmaisulla" missään nimessä tarkoita vain sanoja, vaan...no, ilmaisua, energian välittämistä :D
veega

ViestiKirjoittaja Rose » 17 Helmi 2011, 17:24

Kyllä, energiaa kaikki on <333

Nykyisin on niin hauskaa huomata kuinka asiat ovat kuin pieniä puroja, jotka tulevat eri suunista ja yhtyvät suureksi virraksi >33>>

Anopin kanssa katsoin "Koirakuiskaaja" ohjelmaa - ja eikös vaan sielläkin puhuttu energioista. Ja siitä, miten hyvin koirat vaistoavat nimenomaan energiat, sanoipa omistaja mitä vaan :mrgreen:
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja maikkula » 17 Helmi 2011, 20:17

Hei Rose!

Harmi kun viestisi katosi. ;) Olen liikuskellut täällä aika paljon tällä viikolla kun olen ollut kotosalla.
Ja aika usein täällä on yksikseen.
Mutta juttuja on kiva lukea ja usein niistä löytää just sitä energiaa mitä tunsi tarvitsevansa.

Myönteisen tunteen ilmaisusta oli just kotona hauska esimerkki. Olin suihkussa ja pidin kunnon konsertin, iskelmiä.
Kotona ollut poikani naureskeli ja kysyi, pidänkö tuollaisia konsertteja kun olen kotona yksikseni.
Hän kuuli iloni hänen läsnäolostaan lauluissani.
Niin se olikin, en minä juuri yksinollessani laulele suhkussa.

>>33>>
maikkula

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä asiaa