Puoskarilakia ei tulekaan

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Puoskarilakia ei tulekaan

ViestiKirjoittaja Chevy » 12 Joulu 2010, 19:22

http://www.ts.fi/online/kotimaa/180869.html

Hyvä näin. Ainakin minusta. Mitäs tykkäätte?
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

Re: Puoskarilakia ei tulekaan

ViestiKirjoittaja Pompula » 12 Joulu 2010, 20:07

Samaa mieltä kanssasi big>3luv
Idea on sinänsä taustalla ollut hyvä mutta määrittely olisi ollut liki mahdotonta ja luultavasti olisi johtanut vääriin tulkintoihin ja tuloksiin.
Joten tämä on parempi näin big>3luv
Pompula

ViestiKirjoittaja Minna » 13 Joulu 2010, 07:39

Puoskarilaissa oli paljon epäkohtia joten siinä mielessä hyvä ettei sitä tullut. Toisaalta vaihtoehtohoitojen kentälle kaivattaisiin kyllä selkeemmät pelisäännöt sillä ihan oikeita ongelmiakin kyllä on.
Mielestä ei pääse ulos mielellään.
Minna

ViestiKirjoittaja Chevy » 13 Joulu 2010, 19:14

Jep.
Nythän ainakin osaa niistä olevista ongelmista voidaan säädellä muiden lakimuutosten avulla...onneksi.
Sillä ei se säätelytarvetta tosiaan on.
Tapahtukoon muiden lakien muokkaus Kaikkein Korkeimmaksi Hyväksi.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja mölli » 14 Joulu 2010, 00:21

Hyvä juttu.

Tokihan epäkohtia löytyy, joten hyvä jos korjauksia saadaan.

Kuitenkin enemmän pitäisi kiinnittää huomiota sen virallisen "koulu lääketieteen" ongelmiin ja niiden aiheuttamien haittojen korvaamiseen, siksi koska sillä on se virallinen asema.

Erilaisilla "terapeuteilla" vaihtoehtolääkinnän piireissä ei olisi niin paljon kysyntää, jos se virallinen "koulu lääketiede" toimisi niin kuin annetaan ihmisten olettaa.

Joka vuosi tehdään tuhansia potilasvahinko hakemuksia nimenomaan kolulääketieteen toimenpiteistä.

Näistä satoja korvataan ja niihin tapauksiin joista ei korvauksia heru on vakiovastauksia: potilas ei ole noudattanut antamiamme ohjeita tai hoito on ollut yleisen tavan mukaista ja siksi riittävää, joten korvausta ei saa vaikka asiakkaan tilanne huononisi.

Samoin sairaala infektioista ei heru korvauksia, jos hoito on ollut, ns. käypää hoitoa, vaikka potilaan tila huononisikin entisestään.

Tähän verrattuna vaihtoehto hoitomuotojen väärinkäytökset ovat marginaalisia.

Vaihtoehtohoitajilla ei enimmäkseen ole kauaa hoidettavia jos väärinkäytöksiä ilmenee.

Kannattanee myös muistaa, että suurin osa vaihtoehtohoitojen asiakkaista on jo ollut, koululääketieteen piirissä, joten kysyä sopii, mikseivät he ole tulleet parempaan kuntoon vaan valitsevat lopulta vaihtoehtohoidon?

Useihan he kuitenkin saavat edes helpotusta oloonsa vaihtoehtohoidoista, kun he sitä eivät ole saaneet koululääketieteen piiristä.

Toki kuitenkin edelleen kannatan koululääketieteen ja vaihtoehtohoitojen yhteistyötä, sillä usein ne täydentävät loistavasti toisiaan.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

ViestiKirjoittaja Minna » 14 Joulu 2010, 09:48

^ Toi on kyllä totta. Lisäksi varsinkin mielialalääkkeiden mielivaltaisesta määräämistä ja vielä ilman kunnollista terapiaa mulla olisi jokunen sana sanottavana. Varsinkin kun kyseessä on nuoret joiden aivot vielä kehittyy eikä lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksista ole olemassa tietoa.

Itse olen ollut vyöhyketerapiassa josta oli mulle haittaa pitkäksi aikaa koska hoidossa avattiin tukoksia ihan liian rajusti. Saman tyypin hoidoista ainakin viisi ihmistä on tiettävästi mennyt psykoosiin. Tällaisia tapauksia varten olisi hyvä olla jokin systeemi ettei näitä tapahtuisi.
Mielestä ei pääse ulos mielellään.
Minna

ViestiKirjoittaja mölli » 14 Joulu 2010, 23:09

Minna kirjoitti:Itse olen ollut vyöhyketerapiassa josta oli mulle haittaa pitkäksi aikaa koska hoidossa avattiin tukoksia ihan liian rajusti. Saman tyypin hoidoista ainakin viisi ihmistä on tiettävästi mennyt psykoosiin. Tällaisia tapauksia varten olisi hyvä olla jokin systeemi ettei näitä tapahtuisi.

Kiinnostavaa.

Miten vyöhyketerapiasta voi mennä psykoosiin?
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

ViestiKirjoittaja zattiz » 15 Joulu 2010, 00:38

ei kannata huokaista vielä. koko uutisessa on hieman harhautuksen makua. ne meinaavat rukkailla noita lakeja jokatapauksessa, kuten itse uutisestakin käy ilmi, kunhan luopuivat erillisestä vaihtoehtohoitolaista, mutta samat pykälät tulevat taatusti sisältymään meneillään oleviin uudistuksiin jos emme ole "hereillä" ja pitämässä puoliamme. nimikikkailua vain. toivokaamme älliä näiden päätöksiin.
zattiz

ViestiKirjoittaja veega » 15 Joulu 2010, 10:03

Hyvä ettei lakiehdotus mennyt sellaisenaan läpi.
Jotain selkeyttä tosin kaivattaisiin kaikille hoitokentille,
mutta jaksan vakaasti uskoa siihen, että eri hoitomuodot
tulevat lähestymään toisiaan tulevaisuudessa.
Nyt opiskellessani terveysalaa olen saanut käydä mielenkiintoisia
keskusteluja erään proffan kanssa mm. länsimaisen ja itämaisen
lääketieteen risteyskohdista.. Kyl tässä hyviä vielä tapahtuu ;)
veega

ViestiKirjoittaja Rose » 15 Joulu 2010, 11:20

Varsinkin vanhemmalle sukupolvelle esim. juuri lääkärit tuntuvat olevan melkoinen auktoriteetti. Kun taas nuoremmat kokevat, että ovat itse vastuussa hyvinvoinnistaan. Poikkeuksia on, tämä on vaan mutu-tieto big>3luv

Omalta kohdalta voin kertoa, että kysymys on aina tunteesta, jonka hoitaja herättää. Intutitio kertoo, mistä saan oikeaa hoitoa. Tämä pätee sekä koululääketieteen hoitajiin että luontaishoitajiin. Helmiä on kummassakin. Ja molemmista löytyy myös henkilöitä, joitten hoidettavaksi en halua.

Tosi tärkeää on myös itsensä hoitaminen, terveytensä ylläpitäminen.

Nykyinen terveydenhoitojärjestelmä taitaa kuulua asioihin, jotka kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Ja romahtamisen jälkeen alkaa uusi aika big>3luv

Terveydenhuollossa on sama tehokkuuden jatkuva mittaaminen kuin muuallakin työelämässä. Siinä kyllä jää joka saralla pää vetäjän käteen aikaa myöten...
Kaikki virtaa
Rose

Seuraava

Paluu Yleistä asiaa