Äitini on nähnyt enkelin ja minäkin, mutta en muista siitä mitään koska olin alle vuoden ikäinen silloin, mutta olen kuullut jälkeen päin siitä äidiltäni.
nukuimme kaikki samassa huoneessa (paitsi kaksi isoveljeäni) , isä, äiti ja minä. Olin huutanut koko yön korvatulehduksen takia joten valvotin äitiä, isä nyt nukkui niin sikeästi raskaan työpäivän jälkeen joten huutoni ei paljon häntä hetkauttanut. Äiti sitten valvoi kanssani ja yritti saada minua takaisin nukkumaan, muutamia tunteja siinä sitten pyörittiin ja huudettiin.
Siinä aamusarastuksen aikaan sitten alkoi näkyä valoa makuuhuoneen oven alta ja äiti oli aivan peloissaan että kuka siellä oikeen voi olla, kun kaikki oli nukkumassa ja veljeni olivat yökylässä kavereidensa luona. Sitten alkoi kuulua oven kahvan ääniä, semmoista kun vääntää kahvaa muttei aukaise ovea. Kahva oli painunut kolme kertaa alas ja takaisin ylös.
Äiti oli ollut jo siinä vaiheessa niin peloissaan että oli jo melkein soittamassa poliiseille.
Neljännellä kerralla se ovi sitten aukesi, hiljaa naristen ja valoa alkoi valua huoneeseen. Valo tuli koko ajan lähemmäs ja äiti kertoi että se valo tuli aivan meidän sängyn päädyn reunaan ja pysähtyi siihen, eikä siinä sitten mitään muuta osannut tehdä kuin tuijottaa. Siinä vaiheessa sitten minäkin olin hiljentynyt.
Se oli kuulemma ollut todella kirkas ja jotenkin pehmeä ja vaikka äiti oli yrittänyt katsoa sitä, niin siitä ei erottanut mitään muotoja se oli vain iso kirkas valo. Jälkeen päin äiti sanoi että muisti olevansa täysin hereillä ja muistaa aivan selvästi sen valon kun se tuli huoneeseen, mutta kun äiti oli katsonut sitä tarkemmin niin häntä oli alkanut väsyttää älyttömästi ja hänelle tuli turvallinen olo ja samalla myös hiukan surullinen ja kaipaava.
Siinä samalla olin sitten minäkin nukahtanut ja äiti varmasti heti perään.
Äiti kertoi että oli sinä yönä nähnyt ihanaa unta lapsuudestaan ja isästään joka oli ollut jo jonkin aikaa todella sairaana. Ja heti seuraavana aamuna äiti sai soiton vanhemmalta siskoltaan että pappa, äitini isä oli kuollut sydänkohtaukseen joskus aamuyöstä.
Äiti oli vain vastannut siskolleen että "...Hän kävikin siis hyvästelemässä.."
Siinä oli sitten minultakin korvatulehdus lähtenyt sen yön jälkeen.
On ihana tietää että pappa kävi hyvästelemässä meidät, vaikka en siitä itse mitään muistakaan.