Toteemieläimistä?

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Toteemieläimistä?

ViestiKirjoittaja Chevy » 28 Touko 2015, 12:32

Mikä on toteemieläimesi?
Miten koet sen vaikuttavan tilanteeseesi?
Onko niitä yksi vai useampia?
Onko se vaihtunut matkan varrella?

Nämä ovat mielenkiintoisia asioita, joita mietin aina välillä.
Varsinainen toteemieläimeni on kojootti, mutta toisinaan tuntuu, että se juoksentelee omilla teillään ja haluaisi jo jättää hommansa jollekulle toiselle.
Haukka tuntuisi olevan ajoittain lähellä, mutta liekö jo riittävän lähellä muutokseen?
Kiinnostukseni navajojen henkiseen kehitykseen ja traditioon on ehkä vaikuttanut siihen, että kojootti saisi vaihtua joksikin toiseksi?
Tai sitten ei.
Sillähän on oma, tärkeä osansa navajojen maailmankuvassa ja historiassa.
Kuitenkin välistä on sellainen mieli, että pitäisi katsoa asioita toisestakin näkökulmasta kuin tricksterin ja maata pitkin kulkevan otuksen silmin.
:mrgreen:
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

Re: Toteemieläimistä?

ViestiKirjoittaja larmar » 22 Heinä 2015, 01:19

En tiedä, mikä on toteemieläimeni. Kun olen alkanut hakea tietoa toteemieläimistä, olen lopettanut aina tiedonhaun kesken, sillä olen hämmentynyt erilaisista toteemieläinkäsityksistä, työskentelytavoista jne. Kerran vajosin mietiskelevään tilaan selvittääkseni oman toteemieläimeni. Sieluni silmin näin, kuinka minulle tuli viestimään mäyrä. Painoin lajin mieleeni ja luin siitä Suomen eläimet -kirjasta. Opin, että mäyrä asuu kaivamissaan onkaloissa, joita se siivoaa uutterasti. Tajusin silloin, että asuntonikin kaipaa kipeästi siivoamista.

Chevy kirjoitti:Varsinainen toteemieläimeni on kojootti, mutta toisinaan tuntuu, että se juoksentelee omilla teillään ja haluaisi jo jättää hommansa jollekulle toiselle.
Haukka tuntuisi olevan ajoittain lähellä, mutta liekö jo riittävän lähellä muutokseen?
Kiinnostukseni navajojen henkiseen kehitykseen ja traditioon on ehkä vaikuttanut siihen, että kojootti saisi vaihtua joksikin toiseksi?
Tai sitten ei.

Tutustupa toteemikasveihin ja -sieniin.
The news today will be the movies for tomorrow.
~~ Love: ”A house is not a motel” ~~
larmar

Re: Toteemieläimistä?

ViestiKirjoittaja Chevy » 29 Heinä 2015, 20:57

Kiitos, larmar, tämä oli mielenkiintoista uutta tietoa - todella tutkimisen arvoista.
voimahalein, Chevy
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

Paluu Yleistä asiaa