Positiivisten ajatuksien ketju

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Positiivisten ajatuksien ketju

ViestiKirjoittaja maikkula » 15 Marras 2014, 19:50

Hei Rose!

Minäkin pohdin ja tutkailen, miten voisin tukea hyvinvointiani hyvillä ruoka-aineilla.
Smoohtiesi kiinnostavat. Voitko laittaa muutaman reseptisi käyttöön meille toisillekin?
Olen vasta suunnittelemassa smoothie sekoituksien käyttöä. Niissä resepteissä joita olen lukenut,
sanotaan aina että mustikat jäisinä tai jos ei jäisiä muuten niin lisätään jääpaloja. Hrrrrr....Onko sekoituksen
viileydellä jotain tekemistä niitten vaikutuksen kanssa. No sarjassa tyhmät kysymykset :) :) ja viilenevät aamut.

Kiitti!
maikkula

ViestiKirjoittaja Rose » 16 Marras 2014, 12:56

Hrr! Kylmät juomat eivät ole minun juttu. Laitan smoothien sekaan kunnon lorauksen huoneenlämpöistä vettä.

Tänä aamuna tein juoman lorauksesta appelsiinimehua, banaanista, kourallisesta pihlajanmarjoja ja tupusta mintunlehtiä. Tuoremehu on aika tuhtia tavaraa, joten laitan sitä vaan osaksi ja loput nesteestä reilusti vettä. Päivällä teen vihersmoothien lehtikaalista, pohjaksi laitan kaurajuomaa ja vettä, lisäksi soijajogurttia ja persiljaa jonkinmoinen tupsu. Pinaatti on perusaine toiseen versioon, mutta jostain syystä pinaattia ei pitäisi käyttää päivittäin.

Alusi laitoin mintunlehtiä viherjuomaan, mutta minusta maku sopii paremmin marjojen ja hedelmien kanssa. Basilika sopii pinaatille.

Ostan aineksia luomuna, jos vaan mahdollista, mutta myös tavalliset tuotteet kelpaa minulle, jos vaikka kalliit luomut ovat nuupahtaneita ja tavikset näyttää hyviltä. Tai normijutut on tosi hyvässä alennuksessa. Tervettä maalaisjärkeä tässäkin asiassa. Joskus myös luomut ovat tarjouksessa, tosi ihanaa :D

Syksyllä podin monta viikkoa sitkeää flunssaa, joka lopulta kääntyi keuhkokuumeeksi. Hain luontaistuotteesta havupuu-uutejuomaa. Jostain syystä uskon siihen kovasti. Sairaana join sitä reilun päiväannoksen, nyt juon joka aamu n. 2 dl tyhjään vatsaan. Uskon juoman auttaneen minua selviytymään taudista ja samalla se paransi myös toisen vaivan, johon olen pitkään etsinyt apua: Minulla on lähtenyt tosi paljon hiuksia. Kuukletin asiaa, jokaisessa artikkelissa kerrottiin vaivan johtuvan vaihdevuosista eikä sille sitten oikein voi mitään. Kokeilin vitamiinikapseleitä yms. . Ei niistä ollut näkyvää apua. Mutta nyt kun olin käyttänyt havupuu-uutejuomaa muutaman viikon, hurja hiustenlähtö lakkasi. Tosi ihanaa <3

Havupuu-uutejuoma on aika vanha luontaistuote ja tuntuu auttavan moneen vaivaan.

:D
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Rose » 23 Marras 2014, 14:51

Lisäys yllä olevaa reseptivinkkiin. Huomasin, että turha tehdä asioita monimutkaisesti. Hyvää ruokajuomaa tulee, kun lorauttaa ensiksi kaurajuomaa ja siihen sekaan joko parsakaalia tai pinaattia. Valmistuu tosi nopeasti eikä ruokajuoman tarvitse olla vettä paksumpaa. Sen kun ruuan kanssa nauttii, tulee pureskelua mukaan automaattisesti.

Nopeaa ja terveellistä yksinkertaisesti :D
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja maikkula » 29 Marras 2014, 10:05

Kiitti vinkeistä Rose!

Kokeilen taatusti. Olen lueskellut netistä ihmisten kokemuksia smoothieista, ja kaikki jotka niistä kirjoittavat, tuntuvat olevan tyytyväisiä.
Ehkä tästä tulee minunkin salainen aseeni, jolla saan päiviini virtaa. :D

Maikku
maikkula

ViestiKirjoittaja Chevy » 08 Joulu 2014, 11:06

Rakkaudellista ja energiarikasta adventtiaikaa....
:D
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Rose » 09 Joulu 2014, 19:33

Henkisesti valoisaa ja antoisaa joulunodotusta kaikille <3

Tänä vuonna jouluvaloja alkoi syttyä pihoille ja ikkunoihin jo marraskuun alussa. Ihanaa, kun niistä ei kukaan valittanut esim. yleisöosastokirjoituksilla, kuten joskus aikaisempina vuosina on tapahtunut. Koska valot ovat olleet niin tarpeen! Aurinko tuntuu olevan visusti piilossa pilvien takana, harvoin hetkiseksi pilkahtaa näkyville.

Kaupungissa tosin pimeys ei ole niin vahva kuin maalla. Kävin äidin luona kylässä marraskuun lopulla ja kylläpä oli tosi pimeää illalla. Oli tosi mahtavaa sytytellä paljon kynttilälyhtyjä puihin ja ympäri pihaa, kynttilät näyttivät myös tosi upeilta pimeyden keskellä.

Adventti, matka jouluun on ihana polku. Joulusta voi nauttia hitaasti viikkojen ajan. Minusta on mukavaa herkutella eri herkuilla jo etukäteen, jouluruuat ovat joulunpyhinä melko tukevat herkut, ei silloin jaksa syödä ihan joka sorttia. Niinpä meillä syödään piparit alta pois joulua odotellessa. Teen itse taikinan, ei se ole kovin vaivaloista, kunhan vaan tekee sen edellisenä päivänä jääkaappiin kylmenemään. Itsenäisyyspäivä on meillä perinteinen leipomispäivä. Teen monen muotoisia pipareita ja laitan ne sitten nätisti esille. Viime jouluna leivon sydämiä myös joulukuuseen <3

Antoisaa adventtia :D
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Chevy » 13 Joulu 2014, 18:25

ah, ihanaa, sydämellinen joulukuusi! :mrgreen:
Meillä ei ole moneen vuoteen ollut joulukuusta. Välillä en sitä oikein osannut kaivatakaan, mutta tänä vuonna jotenkin tuntuisi olevan mukava juttu.
Taitaa jäädä kumminkin.

Meillä kotona äiti toisinaan leipoi ensin yhden satsin pipareita ennen joulua, ja ne syötiin heti. Toinen erä valmistui sitten pyhiksi, eikä sitten tullutkaan niin nopeasti syödyksi. Nyt keliaakikkona olen jättänyt piparit ja monet muutkin leipomatuotteet. Vaikka nykyään on monenlaista sorttia jauhonkorviketta, ei tulos ole koskaan yhtä hyvä kuin gluteenipitoinen. Mutta koska en ole keittiöihminen, en niin kaipaakaan niitä, varsinkaan sitä suurta leipurin ja keittiömestarin iloa, jota tiedän esim. useiden ystävieni tuntevan.

Leppeää joulukuun jatkoa,
Chevy
That Coyote was asleep
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja maikkula » 14 Joulu 2014, 10:36

Pipareitten leipominen ja minunkin suosikkijuttuja joulussa, Ei niinkään ne piparit vaan se, että olen leiponut piparini jonkun kanssa. Itsenäisyyspäivänä ensimmäinen satsi on tehty meilläkin. Sitten piparit on laitettu purkkiin kaapin päälle ja sieltä ne on kadonneet pikkuhiljaa niin että jouluksi on tehty vielä vähän lisää. Tänä vuonna taitaa leipomukset sujua yksikseen. Haikeita muisteloita on siis tiedossa ensi viikolla.
Jouluvaloja ja punaista väriä laitan kotiini täksi jouluksi. Joulukranssin kulkunen helähtää ovessa. Kortteja olen laittanut menemään kun sukuni asuu kaukana. Jouluviestejä vielä lähettelen. Jokunen lahjakin on hankittu.
Toivon, että joulun ruokapöytään saan seuraa...

joulun odotuksissa myös Maikku :D :D
maikkula

ViestiKirjoittaja Rose » 26 Joulu 2014, 13:12

Odotus on monesti mukavampaa kuin itse juhla :mrgreen:

Onnistuin saamaan oikein terhakan jouluflunssan, tulin kipeäksi pari päivää ennen Joulua.

Hassu ilmiö tässä tapauksessa on se, että kun yksi asia meni pieleen, tulee ketjureaktio ja moni muukin jouluun liittyvä menee yllättäen pyllylleen.

No, onpa sitten tullut kokeiltuaan joulunvietto kipeänä. Maku- ja hajuaisti on hukassa, ei oikein jaksa touhuta eikä valvoa. Ja nämä jutut on jouluna aika tärkeitä :mrgreen:

Hassua, että olen haaveillut viettäväni pyhät kotona ilman reissaamista paikasta toiseen. Ja sehän toteutui, jäin yksin kotiin potemaan lentsua, muu perhe kierteli hautausmaat ja lähti maalle. Tuntuu siltä, että ajatus energia todella toimii, ajatuksemme muuttuvat tulevaisuudeksemme. Minun siis olisi pitänyt pyytää joulun pyhien viettoa kotona TERVEENÄ, toiveeni ei ollut tarpeeksi tarkka ;)

Hyvää vuoden loppua, toivottaa Rose soffan nurkasta, peiton alta.
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Chevy » 26 Joulu 2014, 22:13

Pikaista paranemista sohvannurkkaan, jotta pääset nauttimaan kauniista talvisäästä.
Vastaava flunssa oli täällä pari viikkoa sitten. Sekoitti hiukan niitä vähäisiäkin jouluvalmisteluja, mutta suostui sentään lähtemään lopuksi.
Mutta tulipahan kunnolla levätyksi, vaikka jouluretki sukulaisiin jäi tekemättä.
Lisäksi sain kaikessa rauhassa lukea pari hömppäkirjaa, jotka ennätin hakea kirjastosta juuri H-hetkellä.
Eipä ollut tällä kertaa mitään erityisen henkistä lukemista, vaan muunlaista hömppää.
Olivatpa niin hassuja kirjoja, että pitkästä aikaa nauroin ääneen niitä lukiessani ja välillä hihitin hervottomasti, vesi vain tirisi silmistä.
:lol:

Totta, toivomuksia ja pyyntöjä tehdessä kannattaa olla tosi tarkka sanamuodon suhteen. Voipi tulla muuten ylläreitä...

Voimia ja runsaita energiavirtauksia välipäiville ja vuodenvaihteeseen.
Halirutistuksin,
Chevy
That Coyote was asleep
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

Edellinen

Paluu Yleistä asiaa