Totuus/Ego?

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Totuus/Ego?

ViestiKirjoittaja Jared » 04 Kesä 2014, 11:10

Sama se hymylle tai ilolle. En välitä miten niille käy.
Jared

ViestiKirjoittaja Jouni » 04 Kesä 2014, 12:58

Frangipani kirjoitti:
Jouni kirjoitti:
Hartsu kirjoitti:TMutta kertokaa ihmiset, jotka annatte ymmärtää tietävänne "Totuuden" miten olette tähän ymmärrykseen päätyneet?

Hei Jouni, Itse oma 'tietaminen/oppiminen' ei todellakaan olet ns. synnynnainen tahan elamaan:) Taman tyyppiset aiheet eivat olleet minun kiinnostuksen aiheena ollenkaan.

N. 5 vuotta sitten menetin ilon ja hymyn taysin elamastani ja sen jalkeen 'erehdyin' Reiki Tummo kursseille, jossa meditoidaan ja avataan ja putsataan sydanta. Yhtena kurssin osa-alueena kaydaan kattomassa n. 20 entista elamaa, jotta ymmarramme, etta olemme olleet taalla 'ihmettelemassa' jo aeimminkin ja siina selviaa myos, miksi kayttaydymme, kuten kayttaydymme nyt. Myos monia traumoja pystytaan nailla regressioilla irrottamaan. Pitemmalla menessa opettajamme nayttaa meille myos muita paikkoja, jotka vain oma sydamme pytyy meille nayttamaan (eri tietoisuuden tasot)….Taalta minun opit ….Mika parasta tata kautta egoni vahvuus on selvasti pienentynyt ja rakkauden ja sisaisen sydameni ohjaus vahvistunut….ja elama hymyilee enemman kun koskaan ennen :D

Kiitti vastauksesta Frangipani! Paitsi tuota alkua en oikein ymmärtänyt.
Jouni

ViestiKirjoittaja Frangipani » 04 Kesä 2014, 13:15

Hei Jouni,

"Itse oma 'tietaminen/oppiminen' ei todellakaan olet ns. synnynnainen tahan elamaan:) Taman tyyppiset aiheet eivat olleet minun kiinnostuksen aiheena ollenkaan."

Taisin asetalla sanani hieman 'oudosti'…eli tarkoitin, etta en nuoruudessani ollut kiinnostunut energioista, maailmankaikkeuden rakkaudesta tai mihinkaan siihen liittyvasta…tyo ja muut veivat mukanaan ……kiinnostus syntyi vasta, kun elama ei enaa tuntunut miltaan ja hyvin negatiiviselta'

Toki meilla kaikilla varmasti on sisainen aani, joka etsii jotakin, mita emme ole viela loytaneet….Itse olen loytanyt Reiki Tummon kautta sydameni ja se tuntuu oikealta tielta….meditoinnin avulla se avautuu enemman ja enemman ja siten tunnen itseni rauhallisemmaksi ja iloisemmaksi joka paiva…enemman ja enemman….
Tunnen myos, etta meidan tie on jo maaritelty ja sydamen avautumisen avulla minun on helpompi seurata minulle maariteltya tieta…Egoni ei paase enaa niin kovasti valloilleen harhailemaan harhapoluilla….toki sita viela tapahtuu, mutta paiva paivalta vahemmnan….

En tieda selvensiko tama yhtaan vai sekoitinko selitystani viela enemman :D
Frangipani

ViestiKirjoittaja mölli » 04 Kesä 2014, 13:18

Tenzin Wangyal Rinpoche kertoo hyvinkin seikkaperäisesti Tiibetiläinen Unijooga kirjassa Siitä mitä Hartsu yrittää kertoa. Tenzin Wangyal Rinpoche kertoo Tiibetiläisestä näkökulmasta.
Hartsu puolestaan kertoo omin sanoin huomattavasti lyhyemmin samasta asiasta.

Koetan selventää asiaa omin sanoin siinä todennäköisesti kovinkaan hyvin onnistumatta. Kun jälleen yhdistymme Jumaluuden tai totuuden tai tyhjyyden tai ykseyden kanssa on jäljellä puhdas rakkaus ja ilo. Päästäksemme tähä meidän täytyy tehdä se yhdessä koko luomakunnan kanssa yhtäaikaa, jolloin lineaarinen aika katoaa ja on vain ykseys, tai jumaluus tai totuus tai tyhjyys, mitä nimeä kukin haluaa tuosta tilasta käyttää.

Erehdys siis korjaantuu ja olemme sitä mitä olemme kokoajan olleet ja jota nyt emme muista. Erehdyksestä johtuen rajoitamme myös luomisvoimaamme, joten syntyy dualismin paradoksi.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

ViestiKirjoittaja Jouni » 04 Kesä 2014, 13:26

Frangipani kirjoitti:Hei Jouni,

"Itse oma 'tietaminen/oppiminen' ei todellakaan olet ns. synnynnainen tahan elamaan:) Taman tyyppiset aiheet eivat olleet minun kiinnostuksen aiheena ollenkaan."

Taisin asetalla sanani hieman 'oudosti'…eli tarkoitin, etta en nuoruudessani ollut kiinnostunut energioista, maailmankaikkeuden rakkaudesta tai mihinkaan siihen liittyvasta…tyo ja muut veivat mukanaan ……kiinnostus syntyi vasta, kun elama ei enaa tuntunut miltaan ja hyvin negatiiviselta'

Toki meilla kaikilla varmasti on sisainen aani, joka etsii jotakin, mita emme ole viela loytaneet….Itse olen loytanyt Reiki Tummon kautta sydameni ja se tuntuu oikealta tielta….meditoinnin avulla se avautuu enemman ja enemman ja siten tunnen itseni rauhallisemmaksi ja iloisemmaksi joka paiva…enemman ja enemman….
Tunnen myos, etta meidan tie on jo maaritelty ja sydamen avautumisen avulla minun on helpompi seurata minulle maariteltya tieta…Egoni ei paase enaa niin kovasti valloilleen harhailemaan harhapoluilla….toki sita viela tapahtuu, mutta paiva paivalta vahemmnan….

En tieda selvensiko tama yhtaan vai sekoitinko selitystani viela enemman :D

Kiitos, selvensi asian täysin. Musta on kiva tietää mistä lähtökohdista ihmiset kirjoittelevat. Elämän kouluhan se taitaa olla paras opettaja. Tai ainakin paras motivaattori eteenpäin pyrkimiseen. Kiitos myös mölli "lähdeviitteestä". Jatkan ihmettelyä. :)
Jouni

ViestiKirjoittaja maikkula » 04 Kesä 2014, 18:55

Nyt voidaan taas hymyillä ja iloita ja elää arkemme ja juhlamme niin kuin parhaiten taidamme!

:D :D
maikkula

ViestiKirjoittaja Hartsu » 04 Kesä 2014, 19:54

Koetan selventää asiaa omin sanoin siinä todennäköisesti kovinkaan hyvin onnistumatta. Kun jälleen yhdistymme Jumaluuden tai totuuden tai tyhjyyden tai ykseyden kanssa on jäljellä puhdas rakkaus ja ilo. Päästäksemme tähä meidän täytyy tehdä se yhdessä koko luomakunnan kanssa yhtäaikaa, jolloin lineaarinen aika katoaa ja on vain ykseys, tai jumaluus tai totuus tai tyhjyys, mitä nimeä kukin haluaa tuosta tilasta käyttää.

Erehdys siis korjaantuu ja olemme sitä mitä olemme kokoajan olleet ja jota nyt emme muista. Erehdyksestä johtuen rajoitamme myös luomisvoimaamme, joten syntyy dualismin paradoksi.

Tässä on paljon samoja ajatuksia joita olen täällä yrittänyt selittää. Totuus ei suinkaan ole tyhjyyttä, se vasta on sitä aitoa elämää. Tämän maailman elämä on lähinnä kuolemista joka päivä. Tässä maailmassa kaikki kuolee lopulta joten se on päinvastainen maailma Totuuden maailmalle. Näkisin uskonnot haittana Totuuden muistamiselle koska ne auktoriteeteillaan pitävät uskovat tiukasti pimeydessä kertomalla ihmisille Totuudesta kaikenmoista mikä ei edes tavallisella järjellä ajateltuna ikinä voisi pitää paikkaansa. Helvetinoppi ja usko saatanaan sekoittaa ihmisraukkojen päät aika lailla koska pelko on vahva vaikutin tällaisten asioiden yhteydessä. Nämä molemmat ovat aikamoista Totuuden vähättelemistä ja suoranaista panettelua Rakkautta kohtaan. Jeesus jos olisi täällä nyt opettamassa Totuutta niin papit voisivat ihan hyvin olla etunenässä tukkimassa hänen suutaan. He eivät sietäisi kuulla Totuutta sellaisena kuin se on. He haluavat kuunnella vain egon totuutta.
Emme voi yhdistyä Jumalaan siitä yksinkertaisesta syystä, että Täydellisyyteen ei voi lisätä mitään. Jos me nyt yhdistyisimme Jumalan kanssa tietäisi se sitä, että olisimme juuri nyt erillämme Jumalasta, mikä on mahdottomuus. Kysymys ei ole yhdistymisestä sillä olemme aina olleet osa Jumalaa ja tulemme aina olemaan. Kysymys on vain erehdyksen tekemättömäksi tekemisestä. Egon maailmassa on aika joka sitoo meidät ettemme voi muistaa Totuutta koska totuudessa ei ole menneisyyttä eikä tulevaisuutta.
Kirjoittelin tuolla aiemmin kommunikaattorista joka on auttaja Totuuden ja ihmisen välillä, koska emme voi suorasti kommunikoida Totuuden kanssa. Tämä auttaja on aina valmiina auttamaan kun haluamme sen apua tarpeeksi voimakkaasti. Vielä emme ole osanneet haluta tätä tarpeeksi, vaan egon voima vetää meidän vielä niin helposti pimeyteen.
Egoa on turha alkaa analysoida samoin kuin pohtia mistä se on tullut tai miksi se on tullut. Tämä on varma tapa pitää itsensä erillään Totuudesta. Monet ovat varmaan myös huomanneet luettuaan mielestään hyvän henkisiä asioita käsittelevän kirjan että mieli haluaa lukea lisää sen kaltaisia kirjoja, kirjan toisensa jälkeen. Tämä on myös varma tapa pysyä erossa Totuudesta. Tämä on tyypillinen egon "Etsi mutta älä löydä"- menetelmä. Ego hyötyy siitä kun istumme koko ajan nenä kiinni kirjoissa koska silloin emme varmastikaan tule muistamaan Totuutta koska huomiomme on kiinnitettynä ulkonaisiin asioihin. Kaikki ulkonainen on oman mielemme aikaansaannosta. Olemme projisoineet näkemämme ja kokemamme maailman ulkopuolellemme uskoen, että näin pääsemme eroon sen hankaluuksista. Tämä on egolle hyvin tärkeää ettemme huomaisi että olemme täysin vastuussa kaikesta mitä meille tapahtuu pienimmästä asiasta suurimpaan. Jokainen sairaus on mielen projisoimaa kehoon. Mieli näkee kehon sairaana ja koska uskomme olevamme tuo keho kärsimme kipuja ja tuskatiloja sun muuta mitä sairauksiin liittyy. Totuuden luomukset eivät voi koskaan tuntea sairautta vaan he ovat ikuisesti täydellisyyden tilassa.
Hartsu

ViestiKirjoittaja Hartsu » 06 Kesä 2014, 20:01

Muutamia asian tiimoilta olevia kommenteja:

Todellisessa maailmassa ei ole sairautta, koska siellä ei ole erillisyyttä eikä mikään ole pirstoutunut osiin. Siellä tunnistetaan vain rakastavat ajatukset, ja koska kukaan ei jää vaille sinun apuasi, Totuuden Apu kulkee kanssasi kaikkialle.

Näkemäsi maailma ei voi olla Totuuden luoma, sillä maailma ei ole sellainen, jollaisena sinä sen näet. Totuus loi ainoastaan sen, mikä on ikuista, ja kaikki mitä sinä näet, on katoavaa. Sen vuoksi täytyy olla olemassa toinen maailma, jota sinä et näe.

Ego saattaa nähdä asioissa jotain hyvää, mutta ei koskaan pelkästään hyvää. Siksi sen havainnot ovat niin vaihtelevia. Se ei torju hyvyyttä kokonaan, sillä sitä sinä et voisi hyväksyä.

On mahdotonta olla uskomatta siihen mitä näkee, mutta on yhtä mahdotonta nähdä sitä mihin ei usko.

Totuus on yhtä riippuvainen sinusta kuin sinä Hänestä, koska Totuuden itsehallinto käsittää myös sinun itsehallintosi ja on sen vuoksi epätäydellinen ilman sitä. Voit vakiinnuttaa itsehallintosi ainoastaan samastumalla Häneen ja täyttämällä tehtäväsi sellaisena kuin se totuudessa jo on olemassa.

Ego voi sallia – ja salliikin – sinun pitävän itseäsi ylimielisenä, epäuskoisena, ”huolettomana”, etäisenä, tunneköyhänä, paatuneena, välinpitämättömänä ja jopa epätoivoisena, mutta ei varsinaisesti pelokkaana. Pelon minimoiminen – mutta ei sen tekeminen tyhjäksi – on egon jatkuvan vaivannäön kohteena, ja se on tosiaankin taito, jossa se on hyvin kekseliäs. Miten se voisikaan saarnata eroa Jumalasta pitämättä sitä yllä pelon avulla – ja kuuntelisitko sitä, jos tunnistaisit, että juuri sitä se on tekemässä?

Jos sinun paikkaasi Totuuden mielessä ei voi täyttää kukaan muu kuin sinä ja jos sen täyttäminen sinulla merkitsisi sinun luomistasi, silloin totuuden Mielessä olisi tyhjä paikka ilman sinua. Laajenemista ei voi estää, eikä siinä ole tyhjiöitä. Se jatkuu ikuisesti, kiellettinpä sen olemassaolo miten paljon tahansa. Se, että kiellät sen todellisuuden voi estää sitä ajassa, mutta ei ikuisuudessa. Sen vuoksi sinun luomuksesi eivät ole lakanneet olemasta laajennettavissa ja siksi niin paljon on odottamassa sinun paluutasi.
Hartsu

ViestiKirjoittaja Hartsu » 07 Kesä 2014, 08:01

Elämän kouluhan se taitaa olla paras opettaja.

Mitä elämää tässä tarkoitetaan, egon elämää vai todellista elämää? Vain toinen voi olla totta ja vain toinen voi todella auttaa.
Hartsu

ViestiKirjoittaja Hartsu » 07 Kesä 2014, 08:07

Tässä käytetään psykologian piirissä syntynyttä ego-käsitettä ja ilmeisesti Raamatun ainoaa oikeaa Totuutta.

Se ego josta puhun ei ole se ego josta puhutaan psykologiassa. Vai sanotaanko psykologisissa kirjoissa, että ego on Jumala-eron symboli? En tiedä.
Ei raamatussa ole mitään oikeaa totuutta. Sehän on täynnä Totuutta pilkkaavia tarinoita. Raamattu on dualistinen kirja ja kristinusko on dualistinen uskonto. Niitä ei voi koskaan verrata Totuuteen joka on ikuisesti ei-dualistinen.
Hartsu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä asiaa