En ole huomannut sähköallergian oireita, onneksi

sillä olen töissä monenlaisten sähkövempainten ja hälyporttien lähellä. Niin päin on kyllä käynyt, että koneet reagoivat minuun hassusti. Sitä tapahtui reikipolun alussa useampaan kertaan. nyt onneksi tilanne on rauhoittunut.
Olen itsekseni pohtinut tätä herkkyysjuttua. Ja omalta kohdalta olen tullut siihen tulokseen, että iän myötä tämä on ehdottomasti kääntynyt voitoksi. Lapsena ja nuorena näin maailman niin erilaisena kuin muut, ympärillä oli paljon normaaleja kansalaisia ja oma erilaisuus tuntui pahalta. Tunsin todella olevani huonompi kuin muut. Ja yritin kovasti käyttyäytyä "normaalisti", niinpä myös tukahdutin intuition viestit pitkäksi aikaa.
Aikuisena sitten maailma avartui ja huomasin, että pärjätäkseen on oltava uskollinen itselleen. Ja aloin taas kuunnella intuitiotani. Se taas johti siihen, että tein elämässäni epäsovinnaisia ratkaisuja. Ja elämä alkoi sen myötä sujua. Nykyisin, kun huomaan ettei joku asia/henkilö tee minulle hyvää, järjestän asiat kuntoon. Esim. jos vaikkapa huomaan, että kanssakäyminen anopin kanssa saa minut aina tolaltani moneksi päiväksi. Huomaan pahan oloni ja tajuan, mista se johtuu. Minun logiikan mukaan on järkevää lopettaa vierailut anopin luo ja pitää muutenkin kanssakäyminen mahdollisimman vähäisenä ja asiallisena. Normaali kansalainen ei ehkä edes reagoi anopin edesottamuksiin näin kovasti tai vaikka kokisikin yhdessä olon kiusalliseksi, ei voisi ajatellakaan etäisyyden ottamista. Koska "anopin kanssa kuuluu olla tekemisessä, kun on naimisissa".
Tälläiset hienosäädöt elämässä täytyy tehdä vähin äänin, koska enemmistö ihmisistä on kuitenkin normaaleja

on kuitenkin vapauttavaa, kun välillä kohtaa ihmisiä, joitten kanssa voi keskustella avoimesti asioista. Sillä herkkä ihminen voi ymmärtää normaali-ihmisen ajatuksia, mutta tavalliselle ihmiselle voi olla tosi vaikeaa ymmärtää herkkyyttä järkevästi.
Käsite erityisenherkkä on minusta hyvä juttu. Aiemmin on ollut näitä indigo-juttuja sun muuta, jotka tuntuvat paljon vieraammilta. Erityisenherkkä sanan voi ymmärtää maalaisjärjellä
Ja asiakaspalvelussa pitkistä tuntosarvista on ehdottomasti hyötyä

Nyt pysyn omissa energioissani ja tilanne on hallinnassa valmiiksi siltä osin. Niinpä esim. kun se äkäinenkin asiakas aina välillä tulee, olen suojassa negatiivisen energian tartunnalta ja voin lähteä purkamaan tilannetta rauhallisesti.