Tuo kuulostaa ikävältä. Itseltään katoaminen lienee vaikeinta ja tuskallisinta sorttia katoamista.
Mitenkä menettelit tilanteen korjaamiseksi?
Mitä taas tulee niihin tapauksiin, joita poliisit ja kumppanit kaiken aikaa tutkivat -
hankalaa on, ja hätkähdyttävää sekin, että erityisesti nuoria tyttöjä häviää vähän väliä.
Toisinaan löytyvät, toisinaan niille käy kuin Jennalle Espanjassa.
Juttelin juuri muutama päivä sitten siskoni kanssa siitä, kuinka paljon helpompaa tavallaan oli,
kun oli olemassa ns. irtolaislaki: jokaisen ihmisen piti olla kirjoilla jossain.
Ja ympäristö piti tolkkua tilanteesta juorutädeistä eri sorttisiin ammattilaisiin nähden.
Totta puhuen se aika oli lapsillekin turvallisempaa: kerrostaloissa oli talkkarit, joista moni toimi
sodan jälkeen isättömiksi jääneiden lasten turvana ja patistelijana. Toiset enemmän, toiset
vähemmän onnistuneesti. Yhteisön kuri valvoi myöskin siten, että vieraatkin ihmiset usein
puuttuivat tilanteeseen, kun näkivät, että lapset tekivät jotain kiellettyä tai vaarallista.
Nykyäänhän ei uskalla edes omia lapsiaan komentaa vieraista puhumattakaan, ja yhä
useammin poliisit, opettajat ja muut yhteiskunnan tukipilarit kuulevat lasten vanhempien
sanovan, että kyllä meidän lapsi saa tehdä noin (hakata naapurin jussin littiin tai rikkoa naapurin ikkunat)
jos se haluaa eikä siihen ole kellään mitään nokan koputtamista....mutta tämä on sitten toinen juttu.
Vähän eri tasoa on taas tarinat näkymättömistä hmisistä.
Muuan reikikollega taannoin mainitsi, että saattoi tulla näkymättömäksi.
Itse olen parissa tapauksessa ollut näkymätön ympäristölleni. Mm. kollegat eräänä päivänä etsivät minua töistä
eivätkä löytäneet, vaikka kuulin heidän äänensä.
Valoa ja voimaa kaikenasteiselle Olemiselle ja Näkymiselle...

"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "