Kuvio silmissä

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kuvio silmissä

ViestiKirjoittaja Jawamies » 29 Loka 2011, 19:52

Heips! Näin taas tänään iltapäivällä erikoisen kuvion silmissäni. ensi alkuun luulin sen olevan läiskä silmälaseissa, pesin ne heti. Sitten aloin näkemään suorakulman molemmilla silmillä pikkuisen vasempaan keskustasta.Siinä kulki värikkäitä viivoja, välillä pyöri ympyrää ne viivat.
Sitten aloin näkemään vasemman silmän vasemmassa laidassa ison viivakuvion, siinä pyöri kuin himmelinä pyramidikuvio ja viivat kulkivat alhaalta ylös. Viivojen väri vilahteli punaisesta vihreään. lopulta se oli ohi, vasemmassa poskessa tuntui lievästi tunnottomuutta, sitten punotusta. Voi kun osaisi tehdä esityksen siitä ...vaikka powerpointilla. Kuulovikaa on molemmissa korvissa, tuntuu kuin jotain olisi parantunut kuuloaistissa, molemmin puolin.

Ja hyvää marraskuuta !!! >33>>
Jawamies

Re: Kuvio silmissä

ViestiKirjoittaja cinnabea » 30 Loka 2011, 07:11

Tuo vaikuttaa migreeniltä.
cinnabea

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 30 Loka 2011, 09:59

Kuviot silmissä ovat usein migreeniperäisiä, mutta käsitykseni mukaan myös melko tavallisia vaikkei migreeniä olisikaan. Kuvailemassasi tapauksessa on ehkä erikoista se, että näin kuviot silmät _auki_ eikä silmät kiinni, sillä ns. suljetuin silmin on kai aika tavallista nähdä jos jonkilaista kuviota :lol:

Itse näen reikittäessäni lähes aina erittäin värikkäitä spiraalimaisesti pyöriviä "revontulia", ja meditoidessani näen usein esim. kolmion, pyramidin tai eräänlaisen silmän. Ensimmäisiä kertoja nähdessäni näitä kuvioita luulinkin että olen tulossa hulluksi, skitsoksi tai jotain muuta vastaavaa, mutta lähempi tutkiskelu toki paljasti sen että tämä on melko tavallista ja "normaalia" - tietenkin se normaalin käsitys on vähän liukuva ja valtaväestö todennäköisesti yhä luokittelisi minut suljetulle osastolle kuuluvaksi jos kertoisin pyramideista ja muista näköhavainnoista :D

Itse näen joskus silmät auki sellaisia näköhäiriöitä, eli jokin kohta huoneessa väreilee ja tärisee hassusti, ei siis koko näkökentässä vaan tietyssä kohtaa. Olen ajatellut että ehkäpä silmissä viiraa, tai jospa se on vaikka suojelusenkeli jonka taajuusvärähtely jotenkin vähän näkyy verhon läpi tämänpuolisessa tuollaisena "vääristymänä" tai väreilynä.

Sinun näkemääsi kuvioon voisi olla selityksenä se, mitä jostain sivustolta löytyi silloin kun itse etsiskelin tietoa kuvioista (valitettavasti en muista tarkkaan missä tämä oli, en voi linkkiä laittaa): jotkut pystyvät näkemään ns. seitsemän energiasäteen värit tietoisesti (olikos niitä nyt se seitsemän?). Eli siis se alkulähteen valopilari jakautuu niihin alasäteisiin joilla on oma mestari/chohan ja jotkut pystyvät tosiaan näkemään säteitä väreinä, valoina tai erilaisina tuntoaistimuksina. Tuo pyramidi/kolmio on myös yleisesti kai aika monen näkemä kuvio joka varmaan viitannee energian virtaamiseen myös. Sinun kannattaisi (jos siis kiinnostusta asiaan on) ehkä yrittää uudestaan nähdä tuo kuvio ja eritellä sitä vielä tarkemmin, millaisia värejä näet ja millä pyörimisnopeudella, liittyykö muita tuntoaistimuksia jne. ja sitten miettä että voisiko se olla tätä. Tietenkin uudelleen näkeminen ei välttämättä onnistu niin että vain käskee kuvion ilmestyä takaisin >>33>>

Normaalia kuitenkin minun mielestäni, eli eipä varmaankaan mikään kummallinen/outo asia. Tai no miten sen nyt ottaa, ja mitä kukin oudoksi määrittelee :lol: - mutta minun mielestäni siis vielä normaalin rajoissa hyvinkin!
<333
leppäkerttu

ViestiKirjoittaja Jawamies » 31 Loka 2011, 00:09

Juu .. ei migreeniä . ei ole ollut päänsärkyä sen jälkeen, kun ostin vyöhyketerapiakirjan. Painelen päälaen kipeitä pisteitä. Mutta.. tänään tuli se kuvio taas ..oikeaan silmään. Se oli kuin vääntynyt nosturin varsi ja siinä kulki valoisia viiruja alhaalta ylöspäin. myöhemmin tuli isompia kuvioita j avain oikeaan laitaan. Näin tumman punaista ja vaalean sinistä vilahtavan.. Jossain kerrottiin niska- ja hartiaverenkierron ongelemien tekevän tämäntapaista. Jumissa ne on olleet muutaman vuoden...pittäis viännellä päevittäen. big>3luv
Jawamies

ViestiKirjoittaja Hanni » 31 Loka 2011, 23:48

Myös silmän sisällä olevat "palaset" lähtevät välillä liikenteeseen ja saattavat näkyä sellaisina leijuvina kuvioina.

http://yle.fi/akuutti/laakariarkisto/ku ... ntassa.htm
Hanni

ViestiKirjoittaja Jawamies » 07 Marras 2011, 22:22

Juu .. ne palaset on lasiaisnesteen samentumia...joku oli kysellyt lehdessä että onko ne niitä radioaaltoja. Se kuvio toistui oikeassa silmässä ihan samanlaisena, ja tämä on jo kolmas kerta parin vuoden sisällä.
Jawamies

Paluu Yleistä asiaa