luonnon eläimistä

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

luonnon eläimistä

ViestiKirjoittaja sirunen » 08 Touko 2011, 16:10

Hei!

Minulla on tällainen kenties typerä kysymys...että onko eläimilläkin, etenkin luonnossa olevilla eläimillä oma ennaltasäädetty kuolinaikansa? Olen nähnyt kuinka pelkäämättömiä esim. oravat ja siilit ovat kaupunkioloissa ja kissat jahtaavat niitä sekä autot ajavat ylitse jne. Millainen käsitys teillä on asiaan?
sirunen

Re: luonnon eläimistä

ViestiKirjoittaja Mantelinkukka » 08 Touko 2011, 21:22

Tuohon kuolinaikaan en osaa sanoa. Luonnoneläimiin senverran: tuntevat ja aistivat paljon asioita ja energoita. Ja kun niiden sielulliseen elämään saa itse tuntuman, niin pääsee äärettömän lähelle. Jopa "keskustelulinjalle".
Tässä männeellä viikolla tämmöinen hieman erikoinen kokemus. (Asumme kerrostaloalueella, jonka vierellä metsää.) Kello lähentyi puolta yötä ja menin katsomaan joko meidän kisuliini tulee sisälle. Olipa jo odottamassa parvekkeen reunalla, vaan toinen kaverus oli myös tulossa meille. Kettu tulla viipelti lähemmäs parveketta. Meitin kisuliini päätti puolustaa reviriään ja kettua kohden aika vauhdilla. Kettu siintä intaantui ja käveli rinkiä kissan ympäri. Aikani katsottua sanoin ketulle, että siun on paras mennä pois. Muutaman tai hieman useamman kehotuksen jälkeen meni tuloreittiä pois omille poluille.
Semmoiseen tuntumaan jäin, jotta kettu ymmärsi/ kuunteli puheeni. :)
No, jäinpä miettimään myös sitä, miksi tai mikä sanoma tuolla ketulla oli minulle? Niin ja se että nämä, jotka metsässä asustelevat, niin kuinka ne tulevat näin lähelle asutusta? Olen muilta kuullut samaa, jotta ketut lähestyvät kaupnkialuetta useimmin .
Mantelinkukka

ViestiKirjoittaja Sibylla » 08 Touko 2011, 23:08

Uskon etta elaimilla on myos sielu,silla kylla ne ovat hyvin persoonallisia!Uskon etta ne tietavat tehtavansa ja aikansa pituuden-kissat vetaytyvat luontoon ja piiloon kuolemaa odottamaan...meidan Miukulla on kylla nyt jo toinen elama,sai jatkoaikaa rakas! <333
Itsella on nyttemmin kokemusta kissoista ja tana kevaana pikkulinnut tulleet mukaan-niiden persoonallinen aani ja tyyli on hyvin puhutteleva-ovat hyvin ilmavia!:)
Uskon etta elaimilla on sanoma;uskon etta meidan tulee tehda yhteistyota.
Elainystavamme <333 !Niin positiivisia ja luonnonmukaisia big>3luv
Runsaudesta on hyva jakaa:)!
Sibylla

ViestiKirjoittaja Betelgeuse » 09 Touko 2011, 18:55

Miten niin eläimilläkin? Ei kai kenelläkään ole mitään ennalta säädettyä kuolinaikaa. :mrgreen:
Betelgeuse

ViestiKirjoittaja mölli » 27 Touko 2011, 17:14

Sibylla kirjoitti:Uskon etta elaimilla on myos sielu,silla kylla ne ovat hyvin persoonallisia!

Arvelen, että eläimillä on ainakin ryhmäsielu, joista sitten eriytyy lajikohtaisia "haarakkeita", joista sitten eriytyy yksittäisiä persoonallisuuksia.

Koti eläimet voivat olla hyvinkin paljon eriytyneitä ryhmäsieluistaan autaakseen ihmisiä ja ollakseen ihmisten kanssa, mutta voivat kuitenkin ammentaa energiaa ryhmäsieluistaan ja jatkaa henkiolentoina halutessaan.

Mielestäni eläin henkien ei tarvitse "varastaa" toisista elollisista energiaa toimiessaan "erillis henkiolentoina" toisin kuin ihmisten.

Tosin onhan ihmishenkiä jotka saavat energiansa valosta, eikä heidän tarvitse "varastaa" energiaa.
:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

Paluu Yleistä asiaa