Ulkomuoto, hiukset ja henkinen kasvaminen

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Oletko huomannut, onko ulkoinen olemuksesi muuttunut henkisen kehityksen edetessä?

Ulkoinen olemukseni ei ole muuttunut.
5
15%
Ulkonäköni muutos ei ole ollut yhteydessä henkiseen kehitykseen.
1
3%
Ulkoinen olemukseni on jonkin verran muuttunut henkisen kehityksen myötä.
10
30%
Henkisen kehitykseni myötä ulkomuotoni on muuttunut paljonkin.
4
12%
Ulkomuotoni on muuttunut aina henkisen kehityksen edetessä.
4
12%
Ulkoinen olemukseni on muuttunut, mutta en osaa sanoa, onko se yhteydessä henkiseen kehitykseen
9
27%

Ääniä yhteensä : 33

Ulkomuoto, hiukset ja henkinen kasvaminen

ViestiKirjoittaja tobasu » 06 Huhti 2011, 18:29

Huomasin tässä kiehtovan asian, kuinka hiusteni pituus näyttää olevan sidoksissa siihen, miten minulla menee henkisesti.

Minulla on ollut käytännössä lapsesta asti pitkät hiukset, värjäämättä. Minulla on myös lapsesta asti kehittynyt mielenterveydenhäiriö, jota olen henkisen kasvun myötä oppinut hallitsemaan, tai paremminkin, olen oppinut tulemaan sen kanssa toimeen.

No, hiusten kasvu ja mielenterveyden ongelmat, sekä henkinen kasvu ovatkin yllättäen yhteydessä. Huomasin asian tänään valokuvien pikakelauksella. Huonoina aikoina, kun mielenterveys on reistaillut, ovat hiukset saaneet kasvaa. Ne ovat olleet välillä paremmin, välillä huonommin hoidettuja, mutta pitkiä/kasvamassa pitkiksi yhtä kaikki. Sitten on TSÄDÄÄM tullut "henkisen kasvun paikka", käännekohta. Siinä vaiheessa ovat (näköjään) hiuksetkin joutuneet leikkurin alle.

Kaikista mielenkiintoisinta on, että näyttäisi siltä, että aikoina, kun mielenterveys on ollut henkisen työn ansiosta parempi, ovat hiukset järkejään pysyneet lyhyinä. Malli, kampaus ja väri ovat näinä aikoina vaihtuneet usein, mutta lyhyinä yhtä kaikki. Välillä oli lyhyidenkin hiusten kanssa huonohoitoisempia aikoja, välillä niihin panostettiin enemmän(hiuslakkaa yms) mutta lyhyet hiukset olivat aina nätisti, oli niitä sitten hoidettu miten vain. Ja siis näille ajanjaksoille oli tyypillistä, että tein kovasti töitä henkisellä tasolla ja mielenterveys oli järkejään parempi.

Ja taas kääntäen, kun henkinen työ oli siltä erää "ohi", alkoi hiusten kasvaminen myös. Ja samoihin aikoihin on aina mielenterveys alkanut rakoilla.

En tästä nyt osaa vetää mitään johtopäätöksiä, liekö tarvekaan. Ihmettelinpä tässä vain mielenkiintoista ilmiötä. Sama ilmiö on toistunut koko "tietoisen henkisen kasvun taipaleeni ajan". Sillä ensimmisen kerran leikkautin pitkät hiukseni lyhyeksi, kun henkinen tieni oli aluillaan vuosia sitten.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Onko ulkoinen olemuksenne muuttunut henkisen kasvun mukana tms?
tobasu

Re: Ulkomuoto, hiukset ja henkinen kasvaminen

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 07 Huhti 2011, 11:53

Minulla henkinen taipaleeni on aika alkutekijöissään, ja tietoisesti ollut käynnissä vasta viime syksystä lähtien, joten tähän on pikkuisen vaikea vastata, mutta vastaanpa silti big>3luv

Itsellänikin on ollut mielenterveyden saralla isompia tai pienempiä ongelmia läpi elämän jotka ovat kiihtyneessä tahdissa lisääntyneet, ja puhkesivat masennuksena ja stressinä kukkaan n. pari vuotta sitten. En huomaa yhtäläisyyttä ulkonäön ja mielenterveyden kohalla, paitsi että no, masentuneena ei niin kiinnitä huomiota ulkonäköönsä. Masennus oli (on) toisaalta siunaus, sillä se pisti ajattelemaan mikä oikeasti on tärkeää ja sitä kautta löysin paljon itsestäni, löydän vieläkin.

Minulla on ollut aina sellainen sykli, että kesällä leikkaan hiukset ihan siiliksi (olen siis mies) ja talven tullen annan talviturkin kasvaa vapaasti. Nyt olen kasvattanut hiuksia pidemmäksi kuin koskaan aikaisemmin (tuonne reilusti niskaan asti), tuli vain sellainen fiilis että voisi kokeilla kasvattaa pitkät hiukset ja pistää niihin vaikka lettejä! Nyt onkin sen verran pitkät, että pikkusisko ja tyttöystävä ovat muutamia veikeitä lettejä letitelleet tuonne risukon sekaan :mrgreen:

Olisivatkohan miehet ja naiset tässä vastakohtia, sillä nyt henkiseen taipaleeni alettua on alkanut lettikin kasvaa ennätysmittoihin, sinulla päinvastoin, lyhyet hiukset ovat peilanneet hyvää vointia. Toisaalta minulla on niin paksu tukka, että se on saanut aikaisemmin kesäksi lähteä ihan vain koska on niin kuuma :)

Ehkä tämä joillakin ihmisillä vaikuttaa, ehkä ei, ehkä. Ehkä aikoina joina olet valppaana ja vireänä henkisesti ja muutenkin, jaksat myös panostaa tärkeisiin asioihin kuten hiustesi kuntoon ja ulkonäköön (olettaen että hiukset ja ulkonäkö ovat sinulle tärkeitä). Silloinhan tässä olisi yhteys!

Iloa ja hiuspohjaa hoitavaa valoa <333
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Karhunsydän

ViestiKirjoittaja Chevy » 07 Huhti 2011, 19:47

Hmm, mielenkiintoista!

Omalla kohdallani stressi ja ahdistus aiheuttavat aina ylipainon kasvua.
Huolimatta henkisistä harrastuksista ei elämässä ole viime vuosina ollut niin pitkää suvantohetkeä,
että paino olisi päässyt reilusti laskemaan.

Hiuksien kuntoon vaikuttaa heikentävästi verenpainelääkitys.
Eli kun aikanaan (hih, uskoa siihen on) tulee riittävästi suvantoa että paino laskee, voinen vähentää
verenpainelääkitystä, jolloin hiukset toivottavasti paranevat.

Hiukset ovat periaatteesta olleet lukiosta lähtien pitkät, nuorempana lapaluiden alakärkiin asti,
nyt vaatimattomammin olkapäille.
Luulen, että jos paino tippuisi reilusti, saattaisin pistää tukan lyhyeksi. :mrgreen:

Ryhti on parantunut energiatyöskentelyn yhteydessä.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Rose » 08 Huhti 2011, 09:36

Minä myös suurenen kun ahistaa :mrgreen:

Edelleen olen tanakka ja pönäkkä, mutta paljon terveempi. Ja hyväksyn itseni paremmin tälläisena patukkana.

Hiukset voi kyllä aika loistavasti. Kiiltävät, kiitos kampaajani ja kylmäpuristetun öljyn, jota syön päivittäin big>3luv

Henkinen polku on tuonut tasapainoa, onnellisuutta, tyytyväisyyttä ja iloa. Kyllä nämä asiat varmaan näkyvät olemuksessani, vaikka olen niin kypsillä kymmenillä, että ikä alkaa näkyä naamasta(kin) :D

Olen työssä asiakaspalvelussa, aitiopaikalla ihmisten tarkkailuun. Tarkkailen ihan hyvässä hengessä, oppiakseni. Ja olen huomannut, että tosi monen kokoiset ja ikäiset ihmiset voivat olla todella upeita.
>>33>>
Kaikki virtaa
Rose

Paluu Yleistä asiaa