Hrr! Kylmät juomat eivät ole minun juttu. Laitan smoothien sekaan kunnon lorauksen huoneenlämpöistä vettä.
Tänä aamuna tein juoman lorauksesta appelsiinimehua, banaanista, kourallisesta pihlajanmarjoja ja tupusta mintunlehtiä. Tuoremehu on aika tuhtia tavaraa, joten laitan sitä vaan osaksi ja loput nesteestä reilusti vettä. Päivällä teen vihersmoothien lehtikaalista, pohjaksi laitan kaurajuomaa ja vettä, lisäksi soijajogurttia ja persiljaa jonkinmoinen tupsu. Pinaatti on perusaine toiseen versioon, mutta jostain syystä pinaattia ei pitäisi käyttää päivittäin.
Alusi laitoin mintunlehtiä viherjuomaan, mutta minusta maku sopii paremmin marjojen ja hedelmien kanssa. Basilika sopii pinaatille.
Ostan aineksia luomuna, jos vaan mahdollista, mutta myös tavalliset tuotteet kelpaa minulle, jos vaikka kalliit luomut ovat nuupahtaneita ja tavikset näyttää hyviltä. Tai normijutut on tosi hyvässä alennuksessa. Tervettä maalaisjärkeä tässäkin asiassa. Joskus myös luomut ovat tarjouksessa, tosi ihanaa
Syksyllä podin monta viikkoa sitkeää flunssaa, joka lopulta kääntyi keuhkokuumeeksi. Hain luontaistuotteesta havupuu-uutejuomaa. Jostain syystä uskon siihen kovasti. Sairaana join sitä reilun päiväannoksen, nyt juon joka aamu n. 2 dl tyhjään vatsaan. Uskon juoman auttaneen minua selviytymään taudista ja samalla se paransi myös toisen vaivan, johon olen pitkään etsinyt apua: Minulla on lähtenyt tosi paljon hiuksia. Kuukletin asiaa, jokaisessa artikkelissa kerrottiin vaivan johtuvan vaihdevuosista eikä sille sitten oikein voi mitään. Kokeilin vitamiinikapseleitä yms. . Ei niistä ollut näkyvää apua. Mutta nyt kun olin käyttänyt havupuu-uutejuomaa muutaman viikon, hurja hiustenlähtö lakkasi. Tosi ihanaa <3
Havupuu-uutejuoma on aika vanha luontaistuote ja tuntuu auttavan moneen vaivaan.