Mitä pohdit juuri nyt?

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mitä pohdit juuri nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 15 Marras 2012, 09:49

Kaikki tämä positiivinen toiminta, jota vaihtoehtohoitajat tekevät, on juuri sitä maailman muuttamista.
Eli koen, että yksikin ihminen voi tehdä jotain maailmaa muuttaakseen.
Eräs toimintamuoto siinä on juuri yhteislähetykset, joita täällä on viime aikoina ollut kovin vähän.
Voin mainita pari sellaista yleistä, joiden tiedän olevan toiminnassa ja joihin voi osallistua ilman mitään rekisteröitymisiä jne.
Ainoastaan istu alas ja tee. Kumpaankaan osallistumiseen ei tarvitse olla minkään seurakunnan tai yhteisön tms jäsen,
mukaan voi tulla kuka tahansa, jolla on tarkoitus antaa panoksensa myönteiseen tulevaisuuteen.

Joka päivä klo 10 ap ja ip eli myös klo 22 kautta maailman itse hoitajan omassa ajassa
"healing minute" eli pysähdy hetkeksi klo 10 ja klo 22 ja ajattele positiivisuutta, tervehtymistä, iloa ja valoa tai mitä haluatkin toisille siinä hengessä välittää.
Tässä toteutuu pienessä mittakaavassa sama kuin katolisten kirkkojen ja luostareiden rukouksissa: aina on jossakin joku, joka rukoilee maailman hyväksi.

Perjantaisin klo 21 Suomen aikaa on Maapallonhoitosessio. Tämän olen oppinut Tainamaaritilta, joka oli ensimmäisen Reikifoorumin Äiti.

Tervetuloa mukaan näihin - ja kuka tahansa tällä foorumilla kävijöistä voi käynnistää yhteissession - kirjoita vain aika ja paikka kaukohoito- tai kimppakaukohoito-osioon.
Ilmoitus kannattaa tehdä pari päivää ennen H-hetkeä, jotta mahdollisimman moni ennättää sen lukea ja järjestää aikataulunsa sen mukaan.
Tai yhteissessioihinhan voi yhtä hyvin tehdä ajastetun lähetyksen, ellei itse pysty olemaan mukana.

Siis - kaikki kynnelle kykenevät mukaan lähetyksiin, tervetuloa!
rakkaudella
Chevy
>33>> >33>> >33>> >33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Chevy » 17 Marras 2012, 10:17

Vielä viitaten tuohon edelliseen: olen viime aikoina pohtinut usein sitä, että [erityisesti nykyisessä kaupunkiyhteiskunnassa] monet ihmiset ovat todella yksin, eivät tapaa kenties muita kuin lähikaupan kassan jos sitäkään. Isoissa kerrostaloissa eivät ihmiset tervehdi toisiaan rapussa vastaantullessaan tai pihalla roskiskeikallakaan.

Olen viime aikoina törmännyt usein kommentteihin siitä, kuinka ihmiset iloitsevat siitä, että heille vaikkapa hymyillään, vaikkei mitään sanottaisikaan.
Toisin sanoen on paljon ihmisiä, jotka jostain syystä tuntevat olonsa hyvin yksinäiseksi ja hylätyksi. Syystä tai toisesta sellaiseksi, joka ei ole riittävän arvokas saamaan minkäänlaista, varsinkaan positiivista huomiota kanssaeläjiltään. Sehän taas äärimmillään johtaa esim. siihen, että tytöt "rakastuvat" jokaiseen miehenkuvaan, joka heille jonkinlaista huomiota osoittaa. Tämä taas avaa tiet erilaisille ongelmille ja jopa rikoksille.

Takavuosina kävin eräässä vilkkaassa valintamyymälässä Helsingissä. Maksaessani katsoin kassalla istuvaa nuorta tyttöä silmiin tapani mukaan ja hymyilin sanoessani kiitos. Tyttö kääntyi ja huusi takanaan istuvalle toiselle kassalle: hei, ei voi olla totta, asiakas hymyili mulle! Toinenkin, sillä hetkellä asiakkaaton kassaneitonen ilahtui asiasta. Ällistyin ensin, mutta tajusin, että useinhan kassalle juuri esitetään valitukset, koska liikkeissä ei muuta henkilökuntaa monestikaan näy. Kiireiset ja tympääntyneet asiakkaat vierivät yhtenä jonona kassan editse ja valittaa, jos heidän tarjouskuponkiaan ei hyväksytä, vaikka se olisi viimevuotinen...tietysti kassoillakin on usein kiire, joten ei siinä voi mitään pitkiä tarinoita ryhtyä jaarittelemaan, mutta ystävällisyys ei mitään maksa eikä vie ylimääräistä aikaa.

Me valonkantajathan olemme tietysti tavallisestikin positiivisia ihmisiä, mutta mitäpä jos aloitettaisiin erityisesti kaamoksen ja loskaisen vuodenajan kunniaksi Ystävällisen Kohtaamisen Kampanja?
Tällä tavoin voimme yksinkin vaikuttaa maailman menoon mikrotasolla. Se, mikä tapahtuu mikrotasolla, leviää lopuksi myös makroon. Voisimmeko lähiaikoina hymyillä bussikuskille, sillekin, joka ei ole meitä näkevinäänkään. Tai huikata töihin lähtiessämme hyväthuomenet roskakuskille, joka tyhjentää kotitalomme biolajittelupytyn joka tiistaiaamu klo 7? Tai osoittaa jotenkin ystävällisyyttä juuri sille ihmiselle, joka kulloinkin vaikuttaa vähiten olevan siihen oikeutettu, koska juuri hän on todennäköisesti eniten sen tarpeessa... >>33>>

Täällä pikkukaupungissahan asiat ovat vallan toisin kuin pääkaupunkiseudulla. Täällä ihmiset katsovat kohti kadulla kulkiessaan eivätkä kävele sokeasti toisten päälle. Täällä on tosi kohteliaita ja ystävällisiä nuoria ja ystävällinen palvelu kaikkialla. Suurin osa matkustajista hihkaisee kiitoksensa bussinkuljettajalle jäädessään pois keskiovesta - ja useimmiten kuski vastaa.

Kiitos Sinulle, Rose, tämän ketjun perustamisesta. Mielenkiintoista...

rakkaudella,
Chevy
>33>>
That Coyote was asleep
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Rose » 18 Marras 2012, 09:30

Hei, Chevy >>33>> kiitos itsellesi big>3luv

Luin kirjoitustasi hymyillen, koska olen töissä asiakaspalvelussa, usein myös kassalla. Ja voin hyvinkin olla se ainut henkilö, jonka asiakas löytää henkilökunnasta kauppareissullaan. Tilanne voi olla hyvinkin mielenkiintoinen :mrgreen:

Minusta on myös ihanaa asua pienessä kaupungissa. Sopivassa suhteessa omaa rauhaa ja mukavia ihmisiä.

Kaukohoito-osio on koko ajan ollut melko vilkas osio, samoin korttijutut. Kaukohoitoja lähetellesäni muistan myös foorumia, vaikka aina en kuittaisikaan johonkin toiveeseen omaa osallistumistani.

Foorumi on ihana >>33>> KKK
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja ikisielu » 18 Marras 2012, 11:01

Moikka pitkästä aikaa löytyipä mukava ketju, itsekkin olen ollut vuoden poissa ja muutenkin uudella foorumilla en ole paljon käynyt, vanhalla aikoinaan sitä enemmän. Oli itse asiassa yksi isoja tekijäitä henkisen kasvun alkuaikoina...jospa vastailis hienoihin kyssäreihin jotain sitten... :D

Millaisia tuulia, millaisia energioita/läksyjä/haasteita elämässäsi on juuri nyt?

Niinkuin jo totesin omassa osiossani, niin erityisesti tänä vuonna on ollut pinnalla se, että kaikki se mikä ei toimi enään elämässä poistuu siitä, esim. ihmis suhteet joita väkisin yrittää kannatella, ja jos ne eivät ole enään tarkoitettu tähän hetkeen, niin ne loppuvat...
irti päästäminen on minulle vaikeaa ilmeisesti sisäisen turvattomuuden tunteen takia.
Yritän opetella sanomaan mitä tarkoitan, enkä sievistelemään asioita peläten , että joku suuttuu minulle.
Parisuhteen kanssa tempoilu henkisesti on jatkunut jo 12v, että asetunko ja olenko tässä tosiaan pysyvästi, vai onko se sielunkumppani vielä jossain? jotenkin olen aina kokenut, että tämä on vain välivaihe, että se joku joka olisi puolikkaani jossain vielä saapuisi valkoisella ratsulla >33>> Yritän kuitenkin tässä parisuhteessa parhaani, mutta mielestäni en edelleenkään saa takaisin sitä mitä ansaitsisin ( vaikka toki parannusta on siihenkin asiaan tullut miehen masennuslääkkeiden lopettamisen myötä)....
Muutoin olen hyvin kiitollinen yleensä joka päivästä ja elämästä yleeensä ja vielä 7 vuoden maallemuuton jälkeen olen niiin kiitollinen siitä, että minun ei tarvitse asua enään kaupungissa, vaan saan olla täällä rauhassa. Olen löytänyt täältä elämän, jopa uudelllen kouluttautunut ja saanut vakituisen työn lähihoitajana. Mutta nyt sitten en ole enään tähänkään ammattiin tyytyväinen, koska tämä on aika loppuunkuluttavaa, ja mentaliteetti on se , että vanhuksilta rahat pois, ja voitot sieltä ja työntekijöiden selkänahasta. Toivoisinkin muutaman vuoden päästä löytäväni elantoni jostain muualta.
Unelmanihan on saada joskus elää tekemällä enrgiahoitoja ym. vaihtoehtohoitoja. Tarot kursseja kävin tuossa pari, mutta en ole yhtään saanut harjoiteltua ja ensi kuussa olisi tarkoitus mennä intialaisen päähieronnan kursseille.Oon ollut tosi laiska viimeaikoina tekeen energiahoitoja, varsinkin itselleni ja toivoisinkin, että nyt viimein voisin alkaa ryhdistäytymään ja keskittymään enempi taas näihin henkisiin asioihin, tunnen että olisi aika kasvaa jälleen.

Onko hyviä vinkkejä/valosia ajatuksia, miten ongelmatilanteista selviää eteenpäin?

Kun minulla tuli nyt ongelma niin tulin pyytämään teiltä siihen apua energioin.
Ja koska koin olevani henkisessä helvetissä ja olin hukannut mielen rauhani, niin aloin miettimään miten sen saavuttaisin takaisin, ja että mitkä asiat minulle ovat tuottaneet iloa ja hyvää oloa ennen? Mistä olen ennen löytänyt tasapainon ja rauhan?
Ja tajusin että nyt on syytä keskittyä niihin, eli henkisiin asioihin, terveelliseen ruokavaliooon ja liikuntaan, sekä olla ainoastaan sellaisten ihmisten seurassa jotka tukevat minua ja henkistä kasvuani.
Ja taas hylätä ne asiat jotka saavat minut järkkymään tasapainosta, kuten alkoholi, epäterveellinen ruoka ja negatiivisiin asioihin keskittyminen. Kun päähäni tulee negatiivinen ajatus, niin kun huomaan sen, nappaan siitä kiinni, keskeytän sen ja lähetän perään tuplamäärän positiivisia ajatuksia, korvatakseni äskeisen.
Eli pyrkiä löytämään sisäinen rauha ja tasapaino uudelleen , sillä kun sen löydän, niin mikään maallinen asia ei minua pysty horjuttamaan!!! ja kestän mitä vaan. Selvittää ongelmatilanteen kaikki puolet ja miettiä mikä on se huonoin vaihtoehto mitä siitä voi seurata ja tajuta, että ei siinäkään vaihtoehdossa ole mitään pelättävää. Nähdä paras mahdollinen vaihtoehto lopputulokseksi ja uskoa, että niin tapahtuu...ns. luoda tulevaa...Sitten keskittyä siihen ja tehdä kaikkensa asian selvittämiseksi,ja jos sekään ei riitä, niin sitten niin ei ole tarkoitus tapahtua. Ja lopulta Hyväksyminen. Mikä sitten ikinä onkaan lopputulos.

Ihana asia elämssäni on, että olen oppinut iloitsemaan myös vaikeuksista, koska ne minua eniten kasvattavat!! Ja tämän viimeisen trgedian seurauksena sain kipinän tulla tänne jälleen...henkiseen kotiini <333 Palataan.....
ikisielu

ViestiKirjoittaja Chevy » 19 Marras 2012, 20:07

Hih, että mitenkä ongelmatilanteista selviää eteenpäin - siinäpä tuhannen taalan kysymys!
Hyvin olet mielestäni osannut omalta osaltasi siihen vastata!

Olen todennut ja täällä useissa kohdin maininnut, että eräs avainsana on kiitos.
Löysin pari kuukautta sitten paikallisesta kirjastosta teoksen Magic ja ryhdyin toteuttamaan sitä, kesken kyllä jäi sekin kuten
niin monet muutkin asiat.
Mutta siinäkin on tietyistä jenkki-ismeistä huolimatta asian ydintä: kiitoksen aiheita löytyy vaikka niitä toisinaan pitäisi täikammalla esiin haravoida.
Vaikeuksista kiittäminen - tässä vasta projekti!
Sitä tosiaan sivuaa luopuminen jostain, mikä on tuntunut välttämättömältä ja ehdottoman tarpeelliselta. Mutta miten suurelta vapautukselta tuntuukaan
joskus sellaisesta asiasta irti päästäminen, kun sitä tarkastelee hiukan jälkikäteen.

Eräs tärkeä asia on myös se, että pyrkii kehittämään erottelukykyään, jotta pystyy asettamaan toiveensa "oikein".
Takavuosina kävin eräässä tilaisuudessa, jossa oli mahdollisuus esittää toiveita - ja mikä humahdus kävikään huoneessa...ja toive toteutui.
Siinä vaiheessa totesin, että olipas unohtunut vanha kunnon totuus: varo, mitä rukoilet, se saattaa vaikka toteutua!
Olin asettanut toiveeni puutteellisesti ja jättänyt katsomasta asiaa muista kuin omasta näkökulmastani ja niinpäs niistä tapahtumista tuli
pääasiassa ongelmia. Vaan olipahan hyväksi opiksi! :mrgreen:
>33>>
That Coyote was asleep
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Frangipani » 23 Marras 2012, 08:44

Tanaan kavin pitkasta aikaan regressiossa eli kavin aiemmassa elamassani, jonka aikana minulta putsataan vanhoja traumoja pois....mahtava olo kuten aina naiden sessioiden jalkeen:))

Hauskinta tassa regressiossa oli, etta loysin itseni Balilta, jossa siis tana paivanakin asun.....tosin olin laiha balilainen nainen joka kavi temppelissa meditoimassa. Istuin samassa asennossa kun regression aikana eli meditaatioasennossa.

Oli mahtava tiedostaa, miksi ehka Bali tuntuu niin kodilta tana paivana, silla tama regressio oli elamasta, jolloin elin tyytyvaista/iloista elamaa. Arkeen kuului silloin lattian lakaiseminen.

Balilla olen usein naurannut ystavieni kanssa, etta kun balilaiset ei muuta siivoa kuin lattioita.....huomasin regression aikana, etta minullakaan ei ollut muuta mielessa....seinien likaisuus jne....ei haitannut, kunhan lattia oli puhdas:))
Frangipani

ViestiKirjoittaja tira annuli » 23 Marras 2012, 13:04

Tänään aamulla työmatkalla mietiskelin mielen rajoittuneisuutta aikaan. Aloin ihan uteliaisuuttani käymään läpi, mitä mieleni assosioi eri asioihin. Kävin läpi kaikkea mitä silmiini vain sattui ja annoin mieleni tuoda kaikki niihin liittyvät assosiaatiot esiin.

Voi että oli vapauttava kokemus! Kokea niin konkreettisesti mielen jämähtäneisyys menneisyyteen oli jotain todella hauskaa. Aion tehdä tätä vastaisuudessakin, kunnes mielen rajoittuneisuudesta tulee itselleni niin itsestään selvyys että se menettää merkityksensä.
tira annuli

ViestiKirjoittaja Rose » 28 Marras 2012, 11:45

Minä pohdin Reikiä, sen läntistä ja japanilaista suuntausta. Jos aihe on vielä vieras jollekulle, niin Ea on laittanut asiasta valaisevan linkin Usui-osioon. Miten tämä asia on vaikuttanut reikipolkuusi? En ole edes aloittanut vielä opetusta kenellekään, koska en ole tuntenut olevani valmis siihen heti III-kurssin jälkeen. Olen keskittynyt omaan polkuuni sekä jonkin verran hoitanut. Tunnen entistä vahvemmin, ettei ole vielä minun aika ruveta opettamaan.

En kuitenkaan ole mitenkään huolestunut. Tuntuu hyvältä, että suuntaukset ovat kohdanneet. Ean linkistä nousee päällimäiseksi Usui ajatus siitä, että Reiki kuuluu kaikille eikä Usuilla ollut tarkoitustakaan salata sitä maailmalta.

Valoisaa pakkaspäivää meille kaikille big>3luv
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Chevy » 29 Marras 2012, 00:15

Lueskelen juuri Beckettin kirjaa ja F.A.P:n uusi kirja on jonossa lukuun.
Monenlaisia ajatuksia herättävää kirjallisuutta.
Koska tähänastiset kurssit eivät ole kertoneet kaikkea Usui-taustasta, tutkailen, mitä tietoa siitä on saatavilla.
Ja mikä siitä tiedosta mahdollisesti on "itämaisen käyttäytymistieteen tulosta" ja mikä oikeaa - joskaan en japania taitamattomana voi yleensäkään käyttää kuin toisen käden tietoa.

Mitä tulee kursseihin, vierastan angloamerikkalaisia kursseja, olkootpa Reikiä tai jotain muuta, jotka ovat rekisteröityjä ja siten yleensä kalliita eivätkä
kaikkien saatavilla.
En kylläkään tiedä, mitä Reikikurssit maksavat nykyään Japanissa ja onko niille vaikea päästä yms. Enkä tiedä, pidetäänkö niiden sisältöä sillä tavoin salaisena kuten eräitä r-merkittyjä läntisiä oppeja. Beckett ainakin kertoilee aika avoimesti tutkimuksistaan, symboleista ja japanilaisen tiedon muusta sisällyksestä.

Oma opettajani lausahti aikoinaan, että Reiki on tarkoitettu kaikille.
Eräät healingin harjoittajat toteavat, että siitäkään työstä ei oikeastaan ole sallittua ottaa maksua - mutta kun elettäväkin on eikä raha kasva puussa - se mitä kävijät antavat, kuluu healingin harjoittamiseen liittyviin kuluihin ja järjestelyihin.
Keskustelin taannoin erään Polulla kulkevan tuttavani kanssa erilaisista energiakursseista. Mainitsin siinä yhteydessä erään silloin uutena Suomeen tuodun ei-reikiläisen kurssin mielestäni kohtuuttoman hinnan. Siihen kurssin käynyt tuttavani totesi, että niin, ehkä se ei ole tarkoitettu kaikille. :shock:
Tuumasin, että enpä tarvitse kurssia, jota ei voi ajatella tarkoitetuksi kaikille. Ei hinnan puolesta eikä ilmeisesti muutenkaan. Enkä ole tarvinnut.
Onhan kotimaisilla reikikursseillakin hintaa. Kuitenkin tiedän, että ainakin joissakin tapauksissa osan kuluista voi maksaa osissa tai korvata jollain työsuorituksella jne...

>33>>
That Coyote was asleep
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

Edellinen

Paluu Yleistä asiaa