Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan päänsäryn

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan päänsäryn reikin avulla.

Kyllä hyvin usein.
31
54%
Kyllä joskus olen onnistunut siinä.
13
23%
En.
4
7%
En, mutta helpotusta olen saanut aikaan.
3
5%
En ole vielä ehtinyt/ kokeillut antaa em. hoitoa.
6
11%
 
Ääniä yhteensä : 57

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja sara » 14 Syys 2011, 18:08

Omahoidossa etenkään en käytä symboleja. Itse "kuljettelen" kättä pään eri alueilla kivun mukaan, ensin sinne mihin sattuu ja sitten kipu alkaa useimmiten siirtyillä ja siirrän kättä sen mukaan, kunnes kipua ei enää tunnu. <333
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja Chevy » 15 Syys 2011, 07:59

Reikitieni alussa piirtelin ilmaan - nykyään käytän harvoin symboleja.
III-tasolla yleensä opetetaan kotodamat, joita käytän toisinaan.
Mitä pitemmälle aika kuluu ja käyttökokemusta tulee lisää, sitä vähemmän pitäydyn kursseilla opetetuissa
tekniikoissa. Kädet menevät minne menevät, kuulostelen ja tarkkailen hibikiä.
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja mölli » 15 Syys 2011, 20:00

poka kirjoitti:Semmoinen kiinnostaisi tietää vielä lisäksi että:

a) Teettekö reiki merkit ilmaan/käteen ennen hoidon aloittamista / teettekö ollenkaan. ?

b) Päänsäryn hoidossa, hoidatteko silloin useita pisteitä kehossa peräkkäin esim päänlaki,ohimo,takaraivo,olkapäät tms
vai vaan yhtä pistettä. ?

Kiitos

Iloa ja voimia hu<g
Poka


a) Alussa sekä että kaikkia vaihtoehtoja, jotta opin niiden käytön.

Nykyään pääasiassa en ollenkaan, joten kun haluan käyttää symboleita joudun hetken miettimään, että mites ne menikään. Pää asiassa käytän Kotodamoja lähinnä pikemminkin siksi, että ne auttavat pitämään "keskittymistä" yllä, kuin siksi, että niitä varsinaisesti tarvittaisiin. Lausun tai hyräilen Kotodamoja enimmäkseen hiljaa mielessäni.
:D

b) Alussa hoidin useita chakroja tasapainottaen, mutta myös tilanteesta riippuen yhtä kohtaa tahi käytin muuta sopivaa tekniikkaa. Pääasiassa oppiakseni eri tapoja eri tilanteisiin.

Nykyään en kiinnitä asiaan erityistä huomiota, joten voisi kai sanoa, että kädet hakeutuvat itse tarvittaviin kohteisiin.

:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja maikkula » 18 Syys 2011, 08:48

Sen jälkeen kun kävin ensimmäisen reikikurssini, en ole juuri päänsärkyä potenut paitsi silloin kun flunssaa pukkaa. Ehkä selitys on siinä että teen itselleni hoitoja usein. Selitys on tietysti myös jooga, joka helpottaa osaltaan.
Kun hoidan toisen päänsärkyä läsnäollen, teen perinteisen pään alueen kontaktihoidon ja hoidan lisäksi hartioita, noin 15 minuttia hoitoon yleensä menee.
En osaa sanoa tarkkaan ovatko kaikki päänsärkyhoitoni tuottaneet paranemista. Sen tiedän, että olen aiheuttanut jollekin ensimmäistä kertaa hoidettavana olleelle päänsärkyä hoidon sivuoireena.


>>33>>
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja Augusta » 18 Syys 2011, 09:38

Poden kroonistunutta hormonaalista migreeniä en ole itsehoidosta siis omasta reikityksetä saanut apua!Myöskään reikimaster opettajani ei saanut kovaa päällä olevaa migreenikohtausta loppumaan kontaktihoidolla.Kokeilemani homeopatia ei auta täsmälääkkeet auttavat! Säryn loppumiseen on auttanut koululääketiede, mutta ei täysin poista migreeniä. Täältä foorumista pyytämälläni kaukohoidosta on saattanut olla välillä apua migreenisärkyputkien helpaamisessa.Ystäviltäni olen saanut helpottamaan kontaktihoidolla kroonisen selkä ja polvikivun.Hienoa, jos on ollut apua reikistä jännityspäänsäryissä! <333
Augusta
 
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja sara » 18 Syys 2011, 14:15

Augusta,

Oletko koskaan tarkkaillut mistä mahdollisesti edeltävistä tilanteista/mielentiloista migreenikohtaus puhkeaa, tunnettuahan on että migreenikohtaukseen on usein syynä joku laukaiseva tilanne. Jonkun tutkimuksen mukaan migreenistä kärsivien luonteenpiirteitä ovat voimakas itsekriittisyys tai vaativuus itseään kohtaan, pikkutarkkuus ja masennustaipumus tai surumielisyys. Jos tunnistat itsestäsi jonkin noista piirteistä, saattaisi niihin pureutumisesta olla hyötyä. Itse kun olen saanut jonkun oireen (esim. allergian) olen yrittänyt jäljittää sen alkusyytä (melkein kaikkien ellei kaikkien (!) sairauksien syy kun on tunnepuolella), siis niin että olen yrittänyt muistella mikä tunne (tai juttu mikä tunteen aiheutti) edelsi allergiakohtausta. Näin olen saanut vähitellen allergian parantumaan hu<g hu<g hu<g <333
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja Rose » 18 Syys 2011, 19:58

Tämä ei kyllä liity päänsäärkyyn, mutta on aasin silta migreenin kautta allergiaan :oops:

Olen ruvennut pohtimaan omia ruoka-aineyliherkkyyksiä aivan uudesta näkökulmasta. joku terapeutti aikanaan sanoin, että elimistöni hyökkää minua vastaan. Tästä on muutama vuosi aikaa, mutta vasta nyt lause jotenkin valkeni minulle. Päättelin, että mieli ja keho eivät toimi yks yhteen. Olen ruvennut vähän maistamaan ruoka-aineita, jotka aiemmin saattoivat aiheuttaa vaikkapa hengenahdistusta.

Hox! Tämä toimii minulle ja allergioita on monista syistä :!:

Ja elimistöni on ottanut ravinnon vastaan, toiminut normaalista. Teen kokeilun vaan silloin, kun tulee halu maistaa. Eli aloite tulee varmaan kehosta päin. Eli opettelen kuuntelemaan kehoa entistä paremmin.
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja sara » 19 Syys 2011, 14:28

hu<g hu<g hu<g

OIen itse huomannut että noi allergiat on tosi mystinen juttu, joinakin päivinä saan kissoista oireita ja toisina en. Luulen että allergioiden päälle iskeminen riippuu kovasti oman immuniteettijärjestelmän kunnosta ja mistä liekin... Mielenkiintoista... >>33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 20 Syys 2011, 16:01

pistä kivi kipupotilaan päähän ja pyydä odottomaan hetki (pyydä toki lupa saatko hänet silleen parantaa), käy nostamassa kivi pois ja särky poistuu :) ei se vaikeaa ole
allekirjoitus
Avatar
Jakke77
Ylläpitäjä
 
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 11:53
Paikkakunta: Oinaansuo - Oulu

Re: Kysely: Oletko saanut parannettua oman tai vieraan pääns

ViestiKirjoittaja Rose » 20 Syys 2011, 16:58

Jaken konstia kokeiltu omaan hartiakipuun. Toimii big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

EdellinenSeuraava

Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron