Reiki ja "pahat henget"?

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 07 Syys 2011, 09:21

No niin, nyt minulle on tapahtunut se mikä varmaan monelle teillekin, eli ns. uskis-invaasio jossa reikin harrastajaa lyödään raamatulla päähän. Lyhyesti taustaa asialle:

oma suhteeni reikin kanssa on kestänyt parisen vuotta, ja tänä aikana olen kokenut reikin vain hyväksi (sekä hoitoa saadessani, hoitaessani tuttuja/perheenjäseniä että itseäni hoitaessa). Mielessäni ei ole edes käynyt että reikissä voisi olla jotain pahaa. Joskus alussa oli pieni epäilyksen jakso tyyliin "onko tämä kristinuskon sallimaa touhua vai ei" - silloin etsinkin paljon tietoa asiasta puoleen ja toiseen. Asiahan ei ratkea muiden mielipiteitä lukemalla, vaan suoraan yläkerran ukolta kysymällä. Vaikken mikään himouskovainen olekaan, niin aikanaan kysyin asiaa yläkerrasta suoraan eli rukoilin selvyyttä asian suhteen ja pyysin että jos tässä on jotain jumalan vastaista niin ota reikin virtaus käsistäni pois. No vastaus tuli aika selkeästi sillä että reiki virtasi vain entistä sähäkämmin joten uskoisin että asia on lupamielessä kunnossa. :D

Nyt sitten kuitenkin tuttava on hyökännyt reikiä ja minua kohtaan, kuuluu lahkoon, ja on vakuutellut että reiki on saatanasta ja vain hyvyyteen verhottua pahuutta. Erityisesti ko. lahkon mukaan kyseessä on henkimaailman hommat ja pahat henget hyökkäävät sekä minuun että kaikkiin joita hoidan tai olen hoitanut. :o

Olen toki tolkun ihminen enkä nyt ihan jokaista asiaa usko, mutta sain kyllä muutamia linkkejä ja lähteitä (ja ilmeisesti minun puolestani on rukoiltukin ja ties mitä...) ja olisin vähän kysäissyt kokeneempien mielipiteitä. Jos joku pidempään reikittänyt voisi kommentoida muutamaa asiakysymystä?

1) miten suhtaudutte väitteeseen että mitä kirkkaampi ja puhtaampi valon ja energian kanava on, sitä enemmän se houkuttelee ns. pahaa ja pahoja henkimaailman entiteettejä? Eli mitä "vahvempi" reikikanava olet, sitä enemmän pitää taistella ja suojata itseään pahuutta vastaan? Itse olen varmaan naiivi, mutta en ole tähän mennessä huomannut puuhaavani henkien kanssa tai aistinut mitään pahuutta esim. itseäni hoidettaessa. Voi toki johtua siitä että sellaista ei osaa kuulostella mitä ei tiedä olevan olemassakaan.

2) kuuluuko AINA automaattisesti reikin virtaukseen se, että henkioppaat (vaikka nyt ne "hyvikset") ovat hommassa mukana vai voiko tätä tehdä neutraalisti ihan vain sitä alkulähteen energiaa johdattamalla?

3) entä sitten väite siitä että (tämä tulee siis lahkolaisilta) reiki on ALKUUN hyvä asia, ensimmäiset pari kolme vuotta, mutta sitten ikäänkuin totuus paljastuu ja mielenterveys menee, tulee riivatuksi, perhe hajoaa, elämä murentuu jne jne. Eli ikäänkuin "pahuus kumuloituu" ja kun on vaikka kymmenen vuotta reikittänyt niin sitten yhtäkkiä koko potti räjähtää ja pahuus hyökkää puskan takaa.

Korostan nyt vielä että oloni on ihan tasapainoinen ja turvallinen, mutta jotta mieltä askarruttavasta ongelmasta voi tehdä synteesin ja omat johtopäätökset niin mielestäni molemmat vastakkaiset näkökannat pitää tutkia ja analysoida, jopa tuo kiihkouskovaisten lahkonäkökulmakin. Tiedän että tästä asiasta on ollut palstalla aiemminkin juttua (esim. reiki ja jumala) mutta itseäni kiinnostaa siis eniten tuo henkimaailman puoli eli toivoisin keskustelua tuleeko se henkimaailma aina kaupan päälle samassa paketissa.

Reikihommia en siis todellakaan ole lopettamassa, koska itse en koe ristiriitaa jumalan ja reikin välillä, lähinnä vain kiinnostaa nyt se että onko konkreettisia "pahan puolen vaaroja" ylipäätään olemassa vai ei. Eikös jo virityksissäkin tehdä joku suojaus (masterit varmaan osaavat vastata, itsellä vasta reiki 1 ja 2 käytynä) kanavana olemista varten?

Kiitos jos jaksatte kommentoida,
terv. Leppis
leppäkerttu
 
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Elo 2011, 10:17

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja Armi » 07 Syys 2011, 10:29

Sinä itse olet se suoja ennen kaikkea. Toki mitä enemmän valomäärämme kasvaa sitä enemmän saattaa tulla näitä epämukavia vastustuksia myös tuolta jostain, mutta niihin voi sanoa aina jos epäilee, että tää ei nyt oo ihan ok niin pyytää tältä olennolta että lähettää rakkauden impulssin sinun sydämeesi, sitä nämä "pahikset" eivät pysty lähettää.

Voi tehdä reikiä ilman henkioppaita suoran alkulähteeltä, ensinnäkin ei henkioppaat, mestarit yms ole sen parempia kuin sinäkään joten ei pidä myöskään antaa voimaansa heille, vaikka hyvää tekevätkin ja tarkoittavat, mutta sinä olet myös yhtä hyvä <3.

Elämähän menee niin kuin on tarkoitus, ei erot ym. vaikeudet johdu reikistä. Ihmiset vain kasvavat henkisellä tiellä ja joskus voi esim. sen kumppanin olla vaikea hyväksyä toisen nopeaa kasvua, me muutumme kokoajan mitä pidemmälle tämä henkinen tiemme jatkuu. Usein se on pelko, joka saa luulemaan, että nyt on joku riiivattu, voipi olla jopa entisestä elämästä lähtöisin (noitavainot) tuo riivatun pelko ja luulo. Myös uhritietoisuus on syvällä sisällämme vielä, että olemme syntisiä ja epäkelpoisia. Me olemme kaikki Äiti/Isä Jumalan lapsia.
Toivottavasti sait jotain tästäkin raapustuksesta :)
Rakkaus on kaikki.... On aina ollut.... Ja tulee aina olemaan
Armi
 
Viestit: 114
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 09:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 07 Syys 2011, 16:19

[quote="Armi"]Voi tehdä reikiä ilman henkioppaita suoran alkulähteeltä, ensinnäkin ei henkioppaat, mestarit yms ole sen parempia kuin sinäkään joten ei pidä myöskään antaa voimaansa heille, vaikka hyvää tekevätkin ja tarkoittavat, mutta sinä olet myös yhtä hyvä <3.
quote]


Hei,
kiitos vastauksesta, olisiko mahdollista että vielä tarkentaisit sitä MITEN voin välittää reikiä vain alkulähteen kautta, ilman oppaita? Onko siis default-oletus että oppaat tulevat aina kaupan päälle samaan hintaan (eli siis tietämättäni olen aina reikiä tehdessäni "asioinut" näiden henkioppaiden kanssa)?

En nyt sinällään mitenkään hätäpaniikissa torju suoralta kädeltä henkimaailman apua, mutta jotta voisin rauhallisin mielin toimia sellaisten kanssa pitäisi seuraavien ehtojen täyttyä a) tämän ei saisi riidellä kristinuskon/jumalkäsityksen kanssa ja b) haluaisin olla ehdottoman varma että porukka on sitä hyvänsorttista eikä sitä pahansorttista henkisakkia :D

Kuulostaa varmaan vähän sekavalta selostukselta, mutta ihan oikesti, KUKAAN ei ole koskaan kertonut että henkioppaat ym kuuluvat automaattisesti reikihoitoon ja että ne ovat mukana ihan aina, ilman että niitä erikseen kutsuisi.

Pitääkö nyt seuraavan kerran siis pyytää että antaa reikin virrata, mutta voisivatko ystävällisesti kaikki henkimaailman kaiffarit jäädä sessiosta sivuun? >33>>

t. Leppis
leppäkerttu
 
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Elo 2011, 10:17

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja Armi » 07 Syys 2011, 16:51

[quote="Armi"]Voi tehdä reikiä ilman henkioppaita suoran alkulähteeltä, ensinnäkin ei henkioppaat, mestarit yms ole sen parempia kuin sinäkään joten ei pidä myöskään antaa voimaansa heille, vaikka hyvää tekevätkin ja tarkoittavat, mutta sinä olet myös yhtä hyvä <3.
quote]
Heipä hei vaan, Ota yhteys sinun Minä Olen Läsnäoloosi ja alat vain välittää. Oppaat joko tulevat tai sitten ei :).
Mikään ei riitele minkään kanssa kun vain välität puhtaasta sydämestäsi pyyteetöntä rakkautta. Sydämessäsi tunnet sen millainen henkisakki on kyseessä, jos tuleepi inhottava olo niin tiedät että linjat poikki, ei sen kummempaa. Toki oikeastaan ei ole hyvää eikä pahaa, vaan nekin pyrkivät siiihen tasapainoisuuteen. Myös nämä ns. pahat ovat samaa luojan luomaa ja auttavat meitä potkimalla eteenpäin tavallaan. Kaikki me olemme siis yhtä :)
Sinä itse voit päättää ja pyytää mitä haluat, epävarmuus, epäilys tuovat vain sen pelon esiin.
Rakkaus on kaikki.... On aina ollut.... Ja tulee aina olemaan
Armi
 
Viestit: 114
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 09:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja Chevy » 08 Syys 2011, 07:10

Olen harjoittanut Reikiä pian 7 vuoden ajan.
En ole henkilökohtaisesti joutunut koskaan siihen tilanteeseen, että jokin uskonnollinen yhteisö olisi hyökännyt minua ja ajatusmaailmaani kohtaan, joskin kuullut sellaisesta ajoittain.

Minulle ja läheisilleni Reiki on puhdasta ja korkeaa energiaa Lähteeltä.
Koen olevani Korkeimman työrukkanen enkä muuta.
>>33>>

Reikiä käyttävien elämässä tapahtuu usein muutoksia, mikä aiheuttaa luonnollisesti pelkoja.
Muutokset johtuvat kuitenkin siitä, että Reikin avulla ihmiselle avautuu uusi henkinen maailma.
Usein ihminen kohtaa sen kautta, ehkä ensimmäistä kertaa, oman itsensä ja löytää yhteyden omiin tunteisiinsa.
Mitä suuremmin tämä uusi maailma poikkeaa ihmisen aiemmin viettämästä elämäntyylistä, sitä laajempia muutoksia elämässä tapahtuu. Löytyy kenties uusi työpaikka, uusia ystäviä, toisinaan elämänkumppanikin vaihtuu. Tämä ei ole seurausta mistään pahan kumuloitumisesta, vaan siitä, että ihminen muuttuu siinä määrin, että hän ei enää "mahdu" entisen arkipäivänsä kuvioihin. Mikäli elämä on aiemmin koostunut esim. toisten mielijohteiden kohteena olemiseen alistumisesta tai vähemmän oikeudenmukaisesta toiminnasta, näihin asioihin tulee yleensä muutoksia. Varhaisempiin, kielteisiin tapahtumiin sitoutuminen laukeaa ja ihmisellä on mahdollisuus käsitellä kipeitäkin muistoja.

Mikäli joku on sitä mieltä, että lamaannuttavista elämänkohtaloista irtautuminen, korkeampiin eettisiin arvoihin ja henkisesti rakentavampaan elämään pyrkiminen on paholaisesta, niin sille ei sitten voi mitään. Jokaisella on oma totuutensa. Miten hyvin se liittyy ja sopeutuu toisten totuuksiin, se on eri juttu.
Kärjistäen: tulihan Raamatunkin mukaan Sauluksesta Paulus... :mrgreen:

Voisiko niitä pahisten esiintymisiä kuvailla vaikkapa sillä, että koiperhonenkin hakeutuu lampun valoon.
Hyvän ja pahan liike on elämälle ja maailmalle ominaista, toista ei voi olla ilman toista.
Jokainen voi kuitenkin valita, kenen lippujen luo hakeutua ja kenen joukoissa seistä.
Vaikeissa elämäntilanteissa ja lohduttomissa oloissa valinta on aina vaikeampaa ja vaihtoehdot vähissä.
Ikiaikainen Valo ja Rakkaus kanssanne,
voimahalein,
Chevy
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 08 Syys 2011, 10:08

Hei,

ja kiitos Chevy oikein hyvästä vastauksesta. >>33>>

Itse käytän reikiä nimenomaan "omahoitoon" (hoidettavaa, eheytettävää ja vanhoista vapautumista kyllä piisaa omasta takaa...) ja olen toki itsekin huomannut että reiki muuttaa ihmistä - tasapainoiseen ja hyvään suuntaan. Varsinaisesti reikistä ja sen tehosta en olekaan hämilläni, koska kiistattomat hyödyt ovat selvillä.

Se asia mistä yhä edelleen olen hieman ihmeissäni (ja anteeksi jos tämä nyt tuntuu jo jankkaamiselta) on se, että jos ja kun henkimaailma reikissä auttelee, niin miksei tästä ennakkoon puhuta tai kerrota mitään reikikursseilla? Itselläni on jo 1 ja 2 käytynä, ja kursseilla ei todellakaan viitattu avustajiin/oppaisiin vaan päin vastoin korostettiin että reiki on aina ja kaikissa olosuhteissa turvallista, sillä ei koskaan voi tehdä mitään väärää ja pahaa itselleen tai hoidettavalleen.

Tämä aiheuttaa mielessäni ristiriidan sen suhteen, että jos todellakin on niin että "valo kutsuu pimeyttä kuin koiperhosia" niin silloin pitää omaan suojaamiseen kiinnittää huomiota (onko se "reiki on aina turvallista" siis liioittelua?). Toisekseen mietityttää se kiihkouskovaisten väite että hoitaessani toista, avaan hänestä ikäänkuin automaattisesti sielun portin ja tästä hoidettavastakin tulee herkkä henkimaailmalle tai henget voivat häntä lähestyä. Anteeksi jo etukäteen jos kuulostan naurettavalta, mutta en totta vieköön kyllä halua että esimerkiksi omien lasten hoitaminen johtaa siihen että lapsille kohta henkioppaat alkavat juttelemaan ja ottamaan yhteyksiä.

Haluaisin mielelläni vielä kuulla jonkun kokeneemman näkökulman tuohon turvallisuusaspektiin, eli vaikka reiki ei ole vaarallista, niin voiko reikin kylkiäisenä tulla ns. ei-toivottavia vaikutuksia? Voisin kuvitella, että jos joku tiukan linjan uskovainen kävisi reiki-hoidossa ja saisi kotiinviemisinään henkimaailman mukaansa, niin tällainen ihminen ei välttämättä olisi tästä kaupantekiäisestä ollenkaan ilahtunut :lol:

Mielelläni myös kuulisin että onko palstalla niitä ihmisiä jotka ovat saaneet yhdistettyä kristinuskon ja reikin kitkattomasti?

Itse siis olen eräällä tapaa kristitty mutta en ollenkaan raamattuteologi tai helvetti/tuomio/kadotus -uskoinen, vaan oma käsitykseni Jumalasta on paljon rakastavampi ja armollisempi kuin kristinuskossa yleensä.
leppäkerttu
 
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Elo 2011, 10:17

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja poka » 08 Syys 2011, 13:58

poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 08 Syys 2011, 15:35

Hei Poka,

ja kiitos linkeistä, ekan olinkin jo katsonut mutta tuo keskusteluketju-linkki olikin hyvä. Tämä on mielenkiintoinen aihe, sillä jostain luinkin että henkioppaat (reikioppaat) eivät olleet varsinaisesti Mikao Usuin alkuperäisessä opetuksessa mukana (jos ehkä silti silloinkin olivat jo "olemassa"). Sitten länsimaistuminen ja new age -vaikutteet ovat ilmeisesti vaikuttaneet ja tuoneet lisää tätä reikiopasasiaa tietoisuuteen.

Mielestäni tämä on hieman ongelmallinen asia siinä mielessä (ja tämä ei nyt ole tarkoitettu kritiikiksi itse reikiä kohtaan) että ihmiset jotka menevät reikikurssille olettavat yleensä kyse olevan vain "teknisessä mielessä" parantamistekniikasta, eivätkä välttämättä ole varautuneet mihinkään henkimaailman kohtaamiseen. Eritoten kristinusko - jos sellaista intomielisesti harjoittaa - tekee asiasta vähintäänkin ristiriitaisen sillä raamatusta löytyy useitakin jakeita jossa tuomitaan henkien kanssa asiointi (näitä sitaatteja on minullekin näytetty....). Toisaalta kyllä sitten sitaatteja löytyy ihan mihin tarpeeseen tahansa, myös reikin puolesta, jos raamattua haluaa alkaa penkomaan. ;)

Itse olisin suoraan sanottuna toivonut että ennen vihkimyksiä/virityksiä opettaja olisi selkeästi kertonut, mitä kaikkea se tulee käytännössä tarkoittamaan. Nyt vain kerrottiin että käyttöön saa "turvallisen tavan hoitaa itseään ja läheisiään". En siis tässä tarkoita sitä että peruisin vihkimyksen jos voisin, en tosiaankaan, vaan ennemminkin sitä että olisi ehkä jotenkin hyvä valmistaa ihmisiä tähän ja sitten antaa vielä mahdollisuus miettiä ottaako vihkimykset vai ei. Täällä palstalla oleville pitkän linjan reikittäjille tämä varmaan kuulostaa vähän nipottamiselta, mutta tarkoitan tällä ihan vilpittömästi sitä että pitäisi tietää "mitä saa, kun tilaa" eikä niin että kun tilaa jotain, niin kaupan päälle tulee vähän ylimääräistäkin tavaraa. :)

Itse olen nyt tehnyt niin että olen toivottanut reikin aikana henkipuolen kaiffarit tervetulleeksi sillä edellytyksellä että ovat kilttejä, hyviä, eivätkä vaikuta omaan tahtooni (esim. käsien siirtelyn merkeissä). En kyllä yhtään tiedä että tottelevatko sitten pyyntöäni, voihan siellä olla vaikka joku pahis joukossa joka vastaa pyyntööni että "joo joo, whatever" ja osallistuu sessioon kuitenkin omalla tavallaan.

Jos vielä joku jaksaisi kommentoida sitä, että onko tämä nyt sillä tavalla turvallinen että en siirrä näitä henkioppaita ainakaan kenellekään muulle hoidettavalleni? Oletteko itse antaneet reikiä esim. lapsillenne ja pienille vauvoille, tai omille sukulaisillenne? (ja siis ilman ylimääräisiä "lieveilmiöitä" nimeomaan).

Kiinnostava keskustelu kuitenkin, koska nämä ovat asioita joita kukaan ei kai viime kädessä voi tietää, kuten ei kai ihan 100% varmuudella sitäkään että MIKÄ se alkulähde (tai kenen, missä, mistä jne) viimekädessä oikein on. >>33>>

T:Leppis
leppäkerttu
 
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Elo 2011, 10:17

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja poka » 08 Syys 2011, 17:34

leppäkerttu kirjoitti:Hei Poka,

Jos vielä joku jaksaisi kommentoida sitä, että onko tämä nyt sillä tavalla turvallinen että en siirrä näitä henkioppaita ainakaan kenellekään muulle hoidettavalleni? Oletteko itse antaneet reikiä esim. lapsillenne ja pienille vauvoille, tai omille sukulaisillenne? (ja siis ilman ylimääräisiä "lieveilmiöitä" nimeomaan).

Kiinnostava keskustelu kuitenkin, koska nämä ovat asioita joita kukaan ei kai viime kädessä voi tietää, kuten ei kai ihan 100% varmuudella sitäkään että MIKÄ se alkulähde (tai kenen, missä, mistä jne) viimekädessä oikein on. >>33>>

T:Leppis


Hei taas hu<g

Minähän en näistä asioista tiedä yhtikäs mittään, mutta henk.koht. en pitäisi mahdottomana sitä että ihminen saattaa herkistyä tunnistamaan henkimaailmaa ympärillään herkemmin kuin ilman saatua/annettua reikiä.(Ainakin hoitaja itse)
Jos oppaat olisivat olemassa ja kädet esim liikkuu itsekseen niin eikös se jo kerro sitä että olet silloin herkistynyt henkimaailmaan ja pystyt vastaanottamaan oppaan antamia ohjauksia minne kädet siirretään seuraavaksi.

Esim omat vastaanottamani ohjaukset ovat vielä niin hentoja että pitää olla tosi rento ja ei saa vastustaa yhtään jolloin havaitsen liikettä käsissä, mutta uskoisin että ohjaukset voimistuvat ajan saatossa, mikä varmaan tarkoittaa myös samalla sitä että olen herkistynyt vastaanottamaan tietoa henkimaailmasta herkemmin ja kenties oma värähtelynikin on noussut ylöspäin.

Itse en usko siihen että itse energia on niin viisasta että osaisi liikuttaa esim käsiä, vaan uskon että niitä ohjataan muualta käsin.

Eli siinä mielessä en ole täysin varma, että josko haluaa että ei ole missään tekemisissä henkimaailman kanssa reikityksessä onko se mahdollista ja yleinsä onko edes mahdollista kanavoida reikiä ilman että on ikäänkuin yhteydessä sinne.

Mitä itse viritykset loppujen lopuksi tarkoittaa ? Avataanko silloin yhteys henkimaailmaan reikiohjauksia varten ?

Mutta kuten sanottua en todellakaan tiedä näistä mittään, ehkä ei pitäisi kirjoittaa mitään kun ei pysty todeksi sanomaan, niin ei sekottaisi ihmisten päitä omilla sekoiluillaan, mutta kun aihe on mielenkiintoinen :D :D :D

Iloa
Poka hu<g
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Reiki ja "pahat henget"?

ViestiKirjoittaja sara » 08 Syys 2011, 18:23

poka kirjoitti:
Itse en usko siihen että itse energia on niin viisasta että osaisi liikuttaa esim käsiä, vaan uskon että niitä ohjataan muualta käsin.

Eli siinä mielessä en ole täysin varma, että josko haluaa että ei ole missään tekemisissä henkimaailman kanssa reikityksessä onko se mahdollista ja yleinsä onko edes mahdollista kanavoida reikiä ilman että on ikäänkuin yhteydessä sinne.


Energia on viisasta koska se kulkeutuu juuri sinne missä hoitoa tarvitaan, reikittäjänhän ei tarvitse lainkaan tietää mitä reikittää, vaan energia kulkeutuu käsien (muun muassa) kautta suoraan sinne missä vajausta tms. on. Saadessani viimeksi reikihoitoa en edes muistanut kärsiväni silloin tällöin paineen vaihteluista (esim. lentokone) johtuvasta korvien lumpsahtelusta (eikä reikittäjäkään tätä tiennyt), mutta saman tien kun hoito alkoi, korvissa alkoi tuntua pistelyä ja vaikka mitä tuntemuksia energian tehdessä siellä työtään.

Itse reikittäessäni itseäni tai muita en ajattele lainkaan henkioppaiden mukana oloa (voit toki pyytää heitä auttamaan, mutta koska energia on niin äärettömän viisas, ei se mielestäni ole välttämätöntä). Tässä voimme vaikuttaa omalla intentiolla, aikomuksella siitä, mitä komponentteja haluamme reikitystilanteeseen mukaan sallia. Itse koen nimenomaan käsieni kautta kulkevan universaalia energiaa (rei).

Mitä tulee kristinuskon ja reikin yhdistämiseen, luulen että monet suuret opettajat yhdistävät sen saumattomasti (Jeesus - käsillä parantaminen). Monen eri linjan reikimaster Johnny De Carli (saanut vihkimykset Japanissa), puhuu kirjoissaan Lähteen sijasta Jumalasta (toki oletan että tarkoittaa hieman toisenlaista Jumalaa kuin tämä joidenkin kristittyjen ankara ja rankaiseva Jumala) . Valitettavasti en löytänyt häneltä mitään englanniksi (julkaissut portugaliksi ja espanjaksi useita todella kattavia reikioppaita).

Jossain äskettäin avatussa ketjussa tällä foorumilla oli tästä asiasta myös juttua ja itsestäni edelleenkin tuntuu (niin kuin mainitussa ketjussa myös esiin tuli) että valitettavasti uskovien piireissä tuntuu pelko puhuvan enemmän kuin terve järki. MIksi näin on, sitä ihmettelen kun heillä (meillä) on kaikkivoipa Jumala turvanamme tällä tiellä ja kaikilla teillä.

Pyyteetöntä rakkautta kaikille meille tänään hu<g hu<g hu<g big>3luv big>3luv big>3luv
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Seuraava

Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron