ennakkoluulot reikia kohtaan

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Jouki » 26 Elo 2011, 18:59

Pallaskissa kirjoitti:Nyt tulee hankala paikka... Olen joutunut kyseenalaistamaan niin monia asioita, että olkoot, kyseenalaistan nyt sitten oikein urakalla... Entä jos toista ihmistä voi hoitaa vain sellainen, jonka oma värähtelytaajuus ts kyky kanavoida hoitavaa energiaa on hoidettavan taajuutta korkeampi? En tarkoita sitä, että hoitajan pitäisi olla missään mielessä "parempi" kuin hoidettavansa, mutta puhtaampi kanava. Tämä on yksi syy siihen, miksen itse nykyään kykene vastaanottamaan energiahoitoja kuin vain muutamilta ihmisiltä Enkä halua nostaa tällä kissanhäntääni, tämä nyt vain perustuu niihin tuntemuksiin joita saan.

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Olen valmis täsmentämään ajatuksiani ja keskustelemaan tästä lisää.


Vain puhdas peili voi heijastaa ikuisuutta.
- Vive memor leti -
Jouki
 
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 10:28

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Portobello » 26 Elo 2011, 19:50

Kiitos Sara hu<g
Tuntuu todella hyvältä ja tärkeältä jakaa näitä asioita nyt ja täällä.

En missään tapauksessa tarkoita, että reikiä ei pitäisi lähettää tai antaa kontaktihoitoja. Jos tilanne niin vaatii ja se tuntuu hyvältä, on varmaankin oikealla asialla. Toisen parhaan tahtominen on aina hieno asia ja Valotyötä.

Ehkäpä molemmille on paikkansa ja aikansa, toinen kohdistaa reikinsä ja toinen virrattaa vapaasti.

Kuinkas tässä ketjussa näin kävi? Ketjun aloittaja taisi tarkoittaa reikistä tietämättömien ennakkoluuloja ja tästä tulikin hieno keskustelu, missä reikiläiset avaavat tuntojaan. :roll: big>3luv
Portobello
 

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Chevy » 26 Elo 2011, 20:36

Sanopas muuta!
hu<g
Ja vielä täydennykseksi tuohon, mitä kirjoitin tekniikoista yms: siteeraan jälleen ei-sanatarkasti Aila Norlamoa. Teoksessaan hän sanoo suunnilleen näin: paljon olen oppinut ja paljon unohtanut.
Eli olen vastaavasti unohtanut ja jättänyt käyttämättä 90 prosenttia oppimistani tekniikoista.
Asiat sujuvat itsestään. Milloin milläkin tavalla missäkin tilanteessa.
<333
Voipi tietysti ajatella, että jos joku kysyy reikihoitajalta Reikistä, ja saa kovin erilaisia vastauksia - herättääkö se ennakkoluuloja?
Yksi sanoo, että jees, ihan ehdottomasti pitää ensin pestä kädet kyynärpäitä myöten - ja toinen sanoo, että sorry, mä vain plättään ne pesemättömät tassuni hoidettavan olkapäille? Ja kolmas toteaa, että hohhoijaa, mun ei tartte kuin puhaltaa sinnepäin.... :mrgreen:

Mutta mitäs sitten sanoo Jouki - sitä mikä on asian ydin...
"Vain puhdas peili voi heijastaa ikuisuutta."
Taidatkos enää selvemmin sanoa....
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja mölli » 26 Elo 2011, 22:08

No minulla ei ole ollut mainittavia ennakko luuloja tullut vastaan, tai sitten en koe niitä ennakkoluuloiksi.

No tämä hieno ketju osaltaan toivottavasti lieventää ennakkoluuloja.

:D

Intention laajempaa käyttöä hoidossa opetetaan yleensä vasta III tasolta alkaen ja kaikki eivät opeta sitä lainkaan tai opettavat sitä hyvin harvoille.

Myös katseella hoitamista opetetaan III lähtien, mutta poikkeus tilanteissa jo kakkosella ja kaikki eivät opeta sitä lainkaan tai hyvin suppeasti.

Myös Kotodamojen käyttöä opetetaan yleensä vasta III kurssilla jos lainkaan, mutta poikkeuksiakin löytyy II kurssilla.

Olen sen verran vanha pieru, että toistaiseksi ei ole erityistä tarvetta kekustella aivan kaikista tekniikoista joita opetetaan vasta III tasolla.

Kuten en myöskään koe erityistä tarvetta keskustella kaikista vaativimmista tiibetiläisistä hengitystekniikoistakaan tai meditointi teknikoistakaan kovinkaan yleisesti.

Jotkut asiat ehkä kuuluvat yhäkin master osioille, vaikka avoimuus näissäkin asioissa on lisääntynyt. :D

Jotkut asiat aiheuttavat vieläkin tarpeettoman paljon väärin ymmärryksiä ja ennakko käsityksiä, joten kannatan vanhana pieruna pidättäytymistä omalta kohdaltani joissakin asioissa. :D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Chevy » 27 Elo 2011, 06:49

hu<g <333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Pompula » 27 Elo 2011, 10:22

Tuosta Reikin vapaasti virtaamisesta...

Itse olen sen ajatellut niin, että varsinkin master tasolla jokainen master on vähän kuin suihkulähde. Reikiä leviää masterin ympärille jatkuvasti, kuin vettä suihkulähteestä. Ja olen ajatellut että sitä leviää siksi myös masterin asuinympäristöön, että ehkä jokaisen masterin asuinpaikallakin on tarkoitus, koska se alue/ihmiset saavat/tarvitsevat Reikiä jokainen päivä :D Ja olen ajatellut että sama koskee myös työpaikkaa. Onko joku Reikimaster tietyssä työpaikassa, ei välttämättä niinkään itsensä ja oman oppimisensa tähden vaikka sitä tietenkin tapahtuu myös koko ajan, vaan siksi, että se (työ)yhteisö/yriys tarvitsee hänestä tulevaa Reiki-energiaa ? Olen huomannut että ihmiset jopa hakeutuvat tälläisen virtaavan ihmisen lähelle, kuin tankkaamaan :D varsinkin jos on huolta tai fyysistä vaivaa. Päänsäryt katoavat kummasti jne :D Ja sitten taas hoitotilanteessa tuon "yleis-säteilyn/virtauksen" lisäksi, kohdennetaan Reiki-energiaa vielä erikseen johonkin...
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 27 Elo 2011, 11:53

mölli kirjoitti:
No tämä hieno ketju osaltaan toivottavasti lieventää ennakkoluuloja.

:D


big>3luv big>3luv big>3luv
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Chevy » 28 Elo 2011, 08:57

Pompula, näin on.
Energiaa virtaa vähän milloin tahansa ja minne vain (=sinne minne tarvitaan).
Ajoittain mitä ihmeellisimmät ihmiset tulevat tykö, paistattelemaan energian näkymättömässä loisteessa.

Eräänä päivänä tuli työpaikkani palvelupisteeseen asiakas, jonka tiesin vanhastaan avoimeksi uusille asioille.
Hänen seistessään palvelutiskini takana energia virtasi kysymättä ja pyytämättä niin että hiki kihosi otsalleni ja kädet hehkuivat punaisina. Vastaavaa on tapahtunut aiemminkin. Hän muuten odottaakin kiinnostuneena ns. kuolemaa nähdäkseen, mitä on sillä puolella. Joka kerta hänen lähtiessään vitsailemmekin siitä, missä tapaamme seuraavan kerran, siinä tiskilläkö vai Valossa.
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Rose » 28 Elo 2011, 21:29

Miten tärkeä lähetyksen sanamuoto on teile?

Oma Masterini opetti, että on tärkeää muotoilla sanat oikein esim. kuoleman tapauksessa "Reikiä tilanteelle X:n kuoleman johdosta" . Hän opetti, että aina lähetettään kokonaisuudelle eikä esim. omaisten nimiä mainita erikseen. Tai esim. "Tilanteelle Norjassa ampumistapauksien vuoksi", "Tilanteelle Japanissa tsunamin vuoksi"

>>33>>
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Chevy » 29 Elo 2011, 09:23

Sanamuotoasia taitaa kuulua suurimmaksi osaksi siihen kategoriaan, jonka olen "unohtanut".
Paitsi ajatus "kaikkein Korkeimmaksi Hyväksi".
En nykyään enää ajattele kovin paljon muita yksityiskohtia.
Koen, että kun energia virtaa kauttani, se tietää, minne mennä ja mihin tarkoitukseen.
Varsinkin kun se useasti lähtee liikkeelle ns. omin päin, käskemättä ja pyytämättä, ilman että tiedän kohdetta.
Tahi kenties pyynnöt liikkuvat toisinaan eetteritasolla "apua, onko siellä ketään" tai "hei, auttakaa joku".

Yksittäiset tiettyjen henkilöiden pyytämät lähetykset tietysti osoitan ko. henkilölle.
Silloinkin erittelemättä sen tarkemmin asiaa.

Tilannelähetys onkin käytännöllinen siinä mielessä, että ei tarvitse pohtia, onko joltakulta henkilökohtaisesti lupa lähetykselle vai ei. Eikä tarvitse muistella heidän nimiään yms. joita ei välttämättä edes tiedä.
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron