On vain yksi energia

Violettiliekki ja muut energian muodot ja laadullisuudet. Myös Reiki, kun kyseessä on jokin muu kuin Usuin Reiki.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja Rose » 21 Elo 2011, 20:11

Hei, Poka

Heka on oivaltanut itsekseen jotain, joka poikkeaa myös minun tuntemuksestani.

Näissä asioissa kannataa luottaa omaan intuitioon, oman sydämen ääneen.

Jatka vaan omalla tielläsi, uteliaana ja avoimella mielellä >>33>>

Tämä foorumi on loistava keskustelu- ja pohdintapaikka näille asioille. Kaikesta ei tarvi aina olla samaa mieltä, toisten mielipiteitä tulee kunnioittaa.

Valoa meille kaikille big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja Portobello » 21 Elo 2011, 20:21

poka kirjoitti:
Heka kirjoitti:Heippa taas,
Energiat ovat kehittyneet uuteen suuntaan, eli shakroja ei enää ole, koska ne yhdistyvät ja on vain yksi kehon energiakeskus sydämen kohdalla.


Ööööh hu<g

Juuri kun luulin päässeeni vähän jyvälle ihmisen energiakeskuksista ...
Mistä olet tämmöistä uutta tietoa ammentanut, että olisi enään vain yksi energiakeskus. ?

Ihmettelen kovasti em. lausuntoa että miten kehon shakrat voisivat muka poistua tai sulautua yhteen,
eikös ne ole osa ihmisen kehon peruselementtejä mitä kautta energiat kulkee
ja ovat osa kehoa niinkuin ovat aina olleet, mikä ne muuttaisi ?


hu<g
Poka


Noin vuonna 2005 törmäsin samaan asiaan. Erään selvänäköisen opettajan kurssilla käydyssä yksityisessä keskustelussa kävi ilmi, että myös minulla on palleasta kurkkusakraan asti yksi ainoa kullanvärinen sydänsakra. Tämä koskee ehkä vain osaa ihmisistä, mutta ei pidä tuomita ajatusta, joka ei sovi itselle. Toiselle se voi sopia kuin nenä päähän.
Portobello
 

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja poka » 21 Elo 2011, 21:10

Portobello kirjoitti:Noin vuonna 2005 törmäsin samaan asiaan. Erään selvänäköisen opettajan kurssilla käydyssä yksityisessä keskustelussa kävi ilmi, että myös minulla on palleasta kurkkusakraan asti yksi ainoa kullanvärinen sydänsakra. Tämä koskee ehkä vain osaa ihmisistä, mutta ei pidä tuomita ajatusta, joka ei sovi itselle. Toiselle se voi sopia kuin nenä päähän.


Hei,

Olen pahoillani jos kirjoitukseni vaikutti tuomitsevalta.Olen huono kirjoittamaan tarpeeksi kauniisti asioista
ja vaikka kuinka yritän viljellä hymiöitä on tekstini aina yhtä epämääräistä.

En tietenkään halua tuomita, mutta minua kiinnostaa tietää mistä tämä tieto on peräisin,
joka eroaa niin paljon valtavirta ajatelumallista ja haluaisin mielellään kuulla siihen perusteluja.

Mun sydän on vielä niin pieni ja eko valtava että ne ei pysty aina sulattaa hymyssä suin ihan kaikkea kuulemaansa
vaan vaativat selitystä ja perusteluja asioille. >33>> >33>>

Yritän muotoilla tekstini paremmin tulevaisuudessa. hu<g

Ilolla
Poka
>33>>
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 22 Elo 2011, 14:05

Hmmm...

Energiakeskuksista minulla on myös hyvin samantapainen kokemus kuin Hekalla. Ja yritän kuvailla / perustella tätä nyt hieman tarkemmin väärinkäsitysten välttämiseksi, vaikka ihan kaikelle itse kokemalleni en täsmällisiä termejä taida löytääkään.

Kyllä, fyysisessä kehossa on energiakeskuksia eli chakroja. Itse asiassa niitä on huomattavasti useampia kuin seitsemän, nämä seitsemän "isointa", joita yleisesti tunnetaan ovat vartalon keskilinjalla olevia ja tavallaan helpoimpia löytää. Chakrajärjestelmä on loppujen lopuksi ensisijaisesti _fyysisen_ olemuksemme osa, joskin toki myös tunnekehoon vaikuttava järjestelmä, tämä on siis oma mielipiteeni asiasta.

Kun ihminen kulkee eteenpäin henkisellä polullaan, muuttuvat monet entiset itsestäänselvyydet ennen pitkää "vanhentuneiksi käsitteiksi". Liiallinen kiinni pitäminen niin opitusta kuin aiemmin koetustakaan ei ole välttämättä hyväksi, ja voi olla suoranaisesti esteenä uusille kokemuksille. Itselleni tällainen hämmentävä uusi kokemus oli nimenomaan tuo energiakeskusten "katoaminen". Käytän lainausmerkkejä siitä syystä, että eiväthän ne oikeasti minnekään kadonneet, ne vain sulautuivat yhteen, yhdeksi valkean valon kentäksi <333 Josta palasin kuitenkin takaisin erillisiin keskuksiin. Eli en pysty vielä ylläpitämään (hassu termi, mutta en nyt keksi parempaakaan tähän) tuota "sulautunutta sateenkaarta" kokoaikaisesti, mutta hetkittäin chakrat todellakin katoavat ja jossain vaiheessa niiden on ilmeisesti tarkoituskin sulautua yhteen. Palata alkuperäiseen tilaan.
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja Rose » 22 Elo 2011, 20:53

Minua ei niinkään ihmetytä Hekan kokemuksessa chakrat; itselläni on myös kokemusta chakrojen sulautumisesta meditaatiossa, muodostuu yhtenäinen valoputki.

Muuten pohdin hänen kokemaansa energiaa.

Oma reikipolkuni ja "sukupuuni" on todella ei-kaupallinen, yhtenä linkkinä siinä on Aila Norlamo, joka antoi kursseista saamansa tulot pääosin hyväntekeväisyyteen.

Hekan kokemus on hieno, mutta voiko kuka tahansa ruohonjuuritasolta ponkaista tälläisiin kokemuksiin ilman hyvän opettajan apua? Luulen, että osa varmaan voi, mutta suurempi osa todennäköisesti tarvitsee jonkinmoista opetusta ja johdatusta.

Tälläisia ajatuksia päässäni pyörii ;)
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja Portobello » 23 Elo 2011, 15:59

poka kirjoitti:
Portobello kirjoitti:Noin vuonna 2005 törmäsin samaan asiaan. Erään selvänäköisen opettajan kurssilla käydyssä yksityisessä keskustelussa kävi ilmi, että myös minulla on palleasta kurkkusakraan asti yksi ainoa kullanvärinen sydänsakra. Tämä koskee ehkä vain osaa ihmisistä, mutta ei pidä tuomita ajatusta, joka ei sovi itselle. Toiselle se voi sopia kuin nenä päähän.


Hei,

Olen pahoillani jos kirjoitukseni vaikutti tuomitsevalta.Olen huono kirjoittamaan tarpeeksi kauniisti asioista
ja vaikka kuinka yritän viljellä hymiöitä on tekstini aina yhtä epämääräistä.

En tietenkään halua tuomita, mutta minua kiinnostaa tietää mistä tämä tieto on peräisin,
joka eroaa niin paljon valtavirta ajatelumallista ja haluaisin mielellään kuulla siihen perusteluja.

Mun sydän on vielä niin pieni ja eko valtava että ne ei pysty aina sulattaa hymyssä suin ihan kaikkea kuulemaansa
vaan vaativat selitystä ja perusteluja asioille. >33>> >33>>

Yritän muotoilla tekstini paremmin tulevaisuudessa. hu<g

Ilolla
Poka
>33>>


Taisinpa itsekkin ilmaista itseäni huonosti. Anteeksi! <333
Hyvähän se on kysellä ja selvittää väittämien alkulähde, jos vain sellainen on tiedossa.
Näissä chakrajutuissa on vaikea saada ehdotonta "totuutta", koska ne eivät ole silmin aistittavissa ja suurin osa ihmisistä on selvänäköisten kanssakulkijoiden varassa. Kun niissäkin on kaikenlaista yrittäjää, on erittäin hyvä kuullostella sisimmässään, onko väittämässä perää.
Portobello
 

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja Heka » 24 Elo 2011, 10:38

Heippa!

Kirjotuksestani oli syntynyt hyvää keskustelua ja haluan kertoa lisää aiheeseen liittyen.

Kuten Pallaskissa kertoi viestissään, mitkään shakrat eivät ole katoamassa minnekään, ainoastaan muoto muuttuu.

Teen normaalisti energian tasapainotuksen / meditaation aina aamuisin kristallin kanssa ja edellisten Reikifestareiden yhteydessä kristalliini tuntui latautuneen uudenlaista energiaa.
Tämä tuli sitten esille noin kuukausi tuon festarin jälkeen, eräässä aamuisessa meditaatiossa 13.8 syntymäpäivänäni :D , jolloin shakrat lähtivät keräytymään kehosta sydämen kohdalle ja muodostivat yhden kirkkaan energiakeskuksen, joka säteili koko energiakehoon.

Vasta seuraavana aamuna huomasin tehdessäni uutta meditaatiota, että shakrat olivat jääneet tähän uuteen muotoon pysyvästi ja ne tuntuivat olevan siinä muodossa luonnollisesti.
Samoin kävi energiamittarille, jota olen käyttänyt energiatasojen tarkistamiseen, se oli aiemmin puoliympyrä, mutta tämän muutoksen jälkeen siitä tuli kokonainen ympyrä.

Joskus on hassua miten tapahtuvat asiat tukevat toisiaan ja huomasin näiden tapahtumien jälkeen törmääväni Jin ja Jang symboliikkaan netissä.
Energiat kertovat asioita, kun vain kulkee virran mukana, tieto tulee intuitioina ja oivalluksina, jatkuvana oppimisena koko elämämme ajan.
Olemme yksi täydellinen kokonaisuus ja meidän tulee hyväksyä itsemme täydellisinä olentoina.

Yksi tärkeä asia energioista on, että energioiden lähde ja universumi on jokaisen meidän sisällä, ei ulkopuolisessa lähteessä.
Siksi olemme itse energian lähteitä ennemmin, kuin kanavia ulkopuoliselle energialle.

Henkisen polun ja elämämme päämäärä on kokea erilaisia asioita, oppia niistä ja lopulta palata kotiin yhtenäiseen tietoisuuteen.
Kehomme on ainoa asia, joka erottaa ja eristää meidän energiamme yhtenäisestä tietoisuudesta, jossa olemme kaikki yhteydessä toisiimme energioiden kautta.
Tästä pääsemme siihen asiaan, että kuolemaa ei ole olemassa, vaan energiamme jättäessä kehomme, menemme takaisin kotiin yhtenäiseen tietoisuuteen.
Siksi meillä ei ole mitään pelättävää, jolloin seuraamme energioita ja elämämme virtaa, emmekä anna pelon ohjata elämäämme.

Kaikki päätökset ja mielipiteet ovat oikeita, vääriä päätöksiä tai mielipiteitä ei ole olemassa.
Valoa jokaisen polulle :idea: :idea: :idea:
Viimeksi muokannut Heka päivämäärä 26 Elo 2011, 07:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Facebook: http://www.tyopaikkakiusatut.net/
"Maailma on vaarallinen paikka, ei niiden vuoksi jotka tekevät pahaa, vaan niiden vuoksi, jotka katsovat vierestä, eivätkä tee mitään."
-Albert Einstein
Heka
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 21:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja sara » 25 Elo 2011, 18:40

<333 <333 <333
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja mölli » 25 Elo 2011, 19:33

Mielenkiintoinen ketju. :D

Chakrajärjestelmistä voi lukea vaikkapa vanhoista minä olen lehden numeroista tai kirjaston kirjoista tai netistä.

Yleisin ja tunnetuin on seitsenchakra järjestelmä, jonka mukaan osa chakroista on vain eteenpäin.

Joissain versioissa Chakroja on eteen ja taaksepäin avautuvia.

Sitten on 8- chakra järjestelmä 10- chakra järjestelmä 11- chakra järjestelmä 21- chakra järjestelmä ja taisi olla vielä useammankin chakran järjestelmiä.

Nämä siis käsittelevät päächakrojen mukaisia järjestelmiä.

Näissä järjestelmissä on vielä merkittävämpiä apuchakroja kuten Ananda Khanda- chakra , Maksa- chakra ja Perna- chakra.

Kahdesta viimeisimmästä muistan vain suomenkieliset nimet.

Netistä löytyy vielä ainakin Tiibetiläinen piirros jossa kuvataan Chakroja ja Nadeja.

Siinä Chakroja päächakrojen lisäksi on kymmeniä pienempiä sivu chakroja ja niitä yhdistäviä energia kanavia.

Tämän lisäksi chakra- asiantuntijat ovat eri lähteissä sitä mieltä, että charat pyörivät samaan suuntaan,
tai miehillä pyörii kaikki chakrat samaan suuntaan ja naisilla toiseen suuntaan,
tai Miehillä joka toinen chakra pyörii eri suuntaan ja naisilla vastaavat chakrat pyörivät päin vastaiseen suuntaan kuin miesten vastaavat.

Varmaankin unohdin jonkun vaihtoehdon, joten eipä ihme, että pää voi mennä pyörälle, kun asiantuntijatkaan eivät ole yhtä mieltä chakroista. :D

Heka tarkoittanee 21- chakrajärjestelmän mukaista chakrojen sulautumista. :D

Näissä tapauksissa käsiteltiin vasta ihmisten chakra- järjestelmiä.

Lisäksi on vielä eläinten chakra- järjestelmät ja planeetan- ja aurinko kunnan- ja galaksien chakra- järjestelmät jne. ;)



Hekan kanssa olen samaa mieltä, että energioita on lopulta vain yksi.


Oman näkemykseni mukaan, on vain energiaa, joka jostain syystä ilmentyy jininä ja jangina ja jonka ilmentymiä myös me olemme.

Tämä poikkeaa hmm. vieläkin enemmän valtavirrasta kuin Hekan näkemys.

Ja kun joku kuitenkin kysyy, niin näkemykseni perustuu Bön- budhalaisiin periatteisiin. :D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: On vain yksi energia

ViestiKirjoittaja sara » 25 Elo 2011, 20:15

Heka kirjoitti:Yksi tärkeä asia energioista on, että energioiden lähde ja universumi on jokaisen meidän sisällä, ei ulkopuolisessa lähteessä.
Siksi olemme itse energian lähteitä ennemmin, kuin kanavia ulkopuoliselle energialle.


Tuo sanomasi on tosi mielenkiintoista ja itse olen enemmän ja enemmän kallistumassa samaan suuntaan siinä että kaikki on sisällämme, siis meissä itsessämme, koko universumi mukaanlukien. Mutta eikö mielestäsi ole sitten mitään universumin energiaa?

>>33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

EdellinenSeuraava

Paluu Energian muodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron