ennakkoluulot reikia kohtaan

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja sara » 24 Elo 2011, 18:05

Hienoa keskustelua hu<g hu<g hu<g !!!

Pallaskissa: Epämukavuusalueelle on syytä joskus mennä julkisestikin etenkin silloin jos asia sitä vaatii ja tämä on mielestäni niin tärkeä asia että se vaatii... KKK rehellisyydestäsi!!!

Portobello: Minä itse olen alkanut kokea hoitojen vastaanottajana vähän tuota samaa, etten enää koe niiden olevan niin tärkeitä kuin ne olivat minulle aiemmin. Siis että tiedän että minussa itsessäni on ne avaimet hoitamaan itseäni (olemaan pikemminkin "sairastumatta") kun vain saan otettua ne käyttööni nykyistä kokonaisvaltaisemmin irtautumalla, antautumalla, luopumalla... (vähitellen kai sinne suuntaan tässä mennään...).

Sen sijaan uskon edelleen hoitojen olevan tärkeä osa avustustyössä juuri nyt kun on muutoksen aika (itse olen viimeisen vuoden aikana saanut energiahoidoista suuren avun ihan fyysiseen sairauteen), mutta ehkä juuri niin ettei "puututa toisten energiohin", (itse ainakin olen onneksi kokenut viimeiset hoidot niin), vaan pienenä tyrkkäyksenä helpottamaan hoidettavan oman parannuskyvyn löytämistä. Ehkä tässä olisi hoitajien suuri haaste, mahdollisimman egoton hoitotyö... >>33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Pompula » 24 Elo 2011, 19:25

Pallaskissan kommentista tuli mieleeni kerran tapahtunut tilanne. Minulle on kerran jäänyt niin omituinen olo erään reikimasterin pitämässä tilaisuudessa, että en halunnut enää mennä sinne. Ensin pidin tilanteesta, missä oli paljon ihmisiä ja energiaa, mutta pikkuhiljaa tunsin oloni ihan kuin juopuneeksi, siis huojutti, ehkä jopa jotenkin kuin sekava/huumattu olisin ollut (tilaisuudessa ei siis tarjoiltu mitään, ellei sitten ilmastoinnin kautta "kaasutettu" *wirn* ). Ja ihan samalla tavalla ensin ajattelin kuin Pallaskisunenkin, että se oli vain niin voimakas se energia, että se oli mulle (alottelijalle) liikaa...enkä tosin pidä sitä mahdottomana periaatteessa vieläkään, mutta varsinkin seuraavana päivänä mulla oli jotenkin todella "huono" olo, jotenkin likainen tai jotain outoa. Ihan kuin minuun olisi henkisesti "kajottu"/ronkittu ilman lupaa tms outoa... Niin tai näin, oloni ei todellakaan ollut hyvä ja siksi en koskaan näihin tilaisuuksiin palannut.

Ja olenkin muutamankin kerran miettinyt sitä tilannetta juuri siksi, että oliko todella niin, että hänen energiansa oli ehkä jotenkin korkeampaa kuin minun ja jostain syystä se tuli "raakana" läpi. Ja koska olen itse niin aloittelija, minä en kestänyt sen energian voimakkuutta.
Vai oliko niin, että koska hän oli jonkin aikaa aiemmin tutustunut muihinkin energian eri käyttötapoihin ja esitteli meille muille jälkikäteen ajatellen vähän jopa näytöstyyliin näitä mielestään voimakkaampia energioita myös, niin tämä huono olo olisikin tullut juuri tuosta miettimästänne egosta, eikä voimakkaammasta energiasta ollenkaan?

Jälkikäteen muutaman ihmisen kanssa pari sanaa vaihdoin itse tilaisuudesta ja muut tuntuivat olevan ihan onnesta soikeina, eikä kellekkään muulle ollut tullut mitään "huppeli" oloa kuten minulle, kun siitä varovaisesti kyselin. Siksi mietinkin sitä että aistinko minä sitten ne energiat itse eritavalla, vai mistä lie oli kyse...

Ajatuksia ?
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Chevy » 24 Elo 2011, 19:32

Ei-toivotuista vaikutuksista:

Olen jossain toisaalla maininnut esimerkin. Tässä se uudelleen.
Erään ystäväni puoliso kuoli. Ystäväni pyysi lähettämään voimia itselleen ja lapselleen. Iso joukko reiki- yms hoitajia lähetti. Osa heistä koki tilanteen niin dramaattisena, kauheana, järkyttävänä jne että ei lähettäessään päässyt irti omista surun- ja pahanolon tunteistaan. Ystäväni herkkänä ihmisenä vastaanotti nekin ja joutui lopulta kieltämään kaikki lähetykset. Ts osa lähettäjistä ei ollut Universaalin rakkauden työrukkasena vaan lähetti energian lisäksi omat surunsa.
Miten tämä estetään? Ei pistetä liikkeelle omia energioita vaan Ki, Kaikkein Korkeimmaksi Hyväksi.
Jos on itse sairas [tässä:=niin surullinen, vihainen, kiihtynyt jne] että ajatus ei pysy kasassa, ei pidä ruveta lähettämään.
Meditoidaan ensin, tehdään gasshot, tarvittaessa kuivapesu ja/tai suojaukset.
Rauhoitetaan ja hiljennetään oma mieli.
Yksinkertaista mutta vaatii kurinalaisuutta.
Muistetaan hoitajan etiikka.
rakkaudella,
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Chevy » 24 Elo 2011, 19:43

Lisäksi tuo aikaisemmin mainittu ajatus siitä, että hoitaa/lähettää voisi henkilö, jolla on vastaanottajaa korkeampi värähtely.
Mikä ettei - ainakin Esko Jalkasen luonnonvoimat -kuntoutuksessa odotetaan, että hoitajalla on tehtävään riittävä värähtelytaso. Mitä laajempi ryhmä kuntoutettavia, mitä suurempi alue tai mitä kinkkisempi tehtävä on muuten, sitä enemmän kuntouttajalta vaaditaan värähtelyä.
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 25 Elo 2011, 09:25

Ensin tuohon Pompulan kokemukseen ajatus: kun kerran koit sen hyvin epämiellyttäväksi ja kenttääsi jollain tavalla kajotun, on tunteesi ja olosi sinulle tosi ja todellinen hu<g En lainkaan ihmettele, ettet enää palannut noihin tilaisuuksiin.

Tämäkin on hieman tabu aihe. Näille pitäisi ehkä tehdä omat aloitukset / katkaista omiksi viestiketjuikseen, mutta ihan omien kokemusteni perusteella olen valitettavasti huomannut että ns. henkisissä piireissä on ihmisiä, joilla on nk. "Henkinen Ego"... Ja se on Egon hyvin vaarallinen muoto, jossa ihminen kyllä ajattelee olevansa henkisellä ja hyvällä tiellä, mutta joko tietoisesti tai tiedostamattomasti kieltäytyy käsittelemästä omaa Varjoaan. Myös henkisyydessä voi ryhtyä pätemään, kilvoittelemaan ja tavoittelemaan "palkintoja", joskus ihan huomaamattaankin. Enkä väitä, etteikö itsessäni olisi joskus tätä samaa Henkisen Egon vikaa :mrgreen:

Vaarallisinta tällaisessa henkisyydessä on se, että nämä ihmiset edistyvät henkisissä kyvyissään, erilaisilla virityksillä ja kurinalaisella harjoittamisella kun meillä kaikilla herkillä olennoilla on kyky saavuttaa erilaisia "armolahjoja", siddhit... Ja usein nämä ihmiset saavat seuraajia, oppilaita.

Missä tahansa energiatyöskentelyssä; yhteishoidoissa, yhteismeditaatioissa, yhteisissä kaukohoitolähetyksissä tai vaikka yhteisrummutuksessa läsnäolevien ihmisten kentät yhdisyvät / ovat yhteydessä toisiinsa ja ovat jossain määrin avoinna muiden läsnäolijoiden vaikutukselle. Ei tietenkään aina, mutta asiasta olisi hyvä olla tietoinen!

Parhaimmillaan tuollainen yhdistetty kenttä on todella voimakas ja kohottaa kaikkien värähtelytasoa, mikä on tietysti tarkoituskin :-) Hoidoissa sillä saadaan myös onnistuneita tuloksia. Riski on kuitenkin siinä, että jos tuossa kentässä jollakin on tietoisesti tai tiedostamattaan jokin hyvin negatiivinen varaus, niin se voi herkimpiin/suojattomimpiin vaikuttaa voimakkaastikin...

Ei kuitenkaan kannata pelätä, eikä jättäytyä pois yhteisjutuista :-) On hyvä pitää mielessä rakkauden ja valon voima, intentio korkeimmaksi parhaaksi ja luottamus siihen, että olet suojattu <333 big>3luv
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Rose » 25 Elo 2011, 09:49

Onpa mielenkiintoinen keskustelu meneillään - ja niin ajankohtainen myös minun elämässäni >>33>>

Olen tehnyt tosi vähän hoitaja viime aikoina. Nyt ei ole niitten aika. Minulle nyt on Valon ja kiitollisuuden aika. Istahdan, kiitan kaikesta ja lähetän Valoa koko Universumiin. Tämä tuntuu todella hyvältä.

Kaikkien kemiat eivät kolahda yhteen - tai sitten ne kolahtavat kipinöiden niin maallisessa elämässä kuin energia-asioissa. Niin pienestä asti kuin elämääni muistan, olen ollut tarkka henkilökemialle. Tiedän, kenen kanssa ei toimi. Tämä sama pätee nyt myöhemmin tilaisuuksissa ja yhteistyössä erilaisten henkisten tien kulkijoitten kanssa. On hoitajina työskenteleviä ihmisisä, joitten kanssa vältän yhteyttä kokonaan. Jo heidän olemus, vaikka hoitoa ei tapahtuisikaan... Vaikutuksen tuntuu tekevän pelkkä läsnä olo. Vaistomaisesti suojaudun.

Itse en ole kokenut tasoja, että hoitaja olisi korkeammin värähtelevä kuin hoidettava. Reiki-illassa hoidan myös Masteriani, jonka arvelen värähtelevän paljon itseäni korkeammalla. Hoito toimii silti. Tuntuu, että energiat sopivat yhteen harmonisesti. Ehkäpä energiat ovat epävireisesti, kun tulee huono olo :!:

Valoa >>33>>
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Pompula » 25 Elo 2011, 11:06

Rose, se voi olla tottakin. Oman Masterini kanssa ei ole koskaan tullut mitään vastaavia oloja, vaikka energiat ovat välillä hyvinkin voimakkaita. Olo on vain hyvä, rakastettu, turvallinen, ei koskaan tuollainen. Mutta tämä jos mikä osoittaa vain sen, että tässäkin asiassa tulee luottaa siihen omaan ensikäden fiilikseen, inuitioon, sisäiseen ääneen. Ja tuo edellä kuvaamani tapahtuma sai minut arvostamaan omia tunteitani ja intuitiotani vielä vain enemmän ja luottamaan niihin. Ehkä se juuri siksi sattuikin kohdalleni, oli oppiläksy jonka sisäistin sitten.

Minä olen myös ollut aina herkkä henkilöistä ja paikoista tuleville energioille ja pienempänä oli joskus vaikea itse ymmärtää, miksi jostain henkilöstä tuli heti epämiellyttävä olo, vaikka ihminen saattoi olla hauska ja hymyilevä jne vaan jokin "pohjavärinä" tälläisessä ihmisessä oli jotain ihan muuta. Se ei tarkoita että ko henkilö olisi välttämättä "vääränlainen" yleisesti, mutta meidän keskeinen värähtely ja energia oli ainakin niin erilaista etten halunnut ottaa tuollaista energiaa vastaan vaan yleensä vetäydyin tilanteesta kauemmas tai jos mahdollista pois. Mikäli se ei ollut mahdollista, tietyllä tapaa suljin itseni vaikkakin sivustakatsottaessa vuorovaikutus jne näytti jatkuvan ihan normaalisti (esim. koululuokassa tms.) Samoin olen huomannut että jokin rakennus (vaikka koti, liikeyrityksen tila, tai mikä tahansa vastaava) huokuu tiettyä energiaa, ja joissain paikoissa en viihdy tai halua oleskella jos energia on minulle huonoa. Ja vastaavasti, joissain paikoissa voi viihtyä vaikka kuinka kauan ja nauttia hyvästä olosta ja energiasta.
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Portobello » 25 Elo 2011, 16:42

Chevy kirjoitti:Ei-toivotuista vaikutuksista:

Olen jossain toisaalla maininnut esimerkin. Tässä se uudelleen.
Erään ystäväni puoliso kuoli. Ystäväni pyysi lähettämään voimia itselleen ja lapselleen. Iso joukko reiki- yms hoitajia lähetti. Osa heistä koki tilanteen niin dramaattisena, kauheana, järkyttävänä jne että ei lähettäessään päässyt irti omista surun- ja pahanolon tunteistaan. Ystäväni herkkänä ihmisenä vastaanotti nekin ja joutui lopulta kieltämään kaikki lähetykset. Ts osa lähettäjistä ei ollut Universaalin rakkauden työrukkasena vaan lähetti energian lisäksi omat surunsa.
Miten tämä estetään? Ei pistetä liikkeelle omia energioita vaan Ki, Kaikkein Korkeimmaksi Hyväksi.
Jos on itse sairas [tässä:=niin surullinen, vihainen, kiihtynyt jne] että ajatus ei pysy kasassa, ei pidä ruveta lähettämään.
Meditoidaan ensin, tehdään gasshot, tarvittaessa kuivapesu ja/tai suojaukset.
Rauhoitetaan ja hiljennetään oma mieli.
Yksinkertaista mutta vaatii kurinalaisuutta.
Muistetaan hoitajan etiikka.
rakkaudella,
<333

Tätä samaa tarkoitin aiemmassa viestissäni.

Tarkennukseksi Chevylle, en tarkoittanut, että reikiin sekoittuu jotain. Tarkoitin sitä, että ajatusenergia on myös tehokasta ja menee kohteeseensa.

Chevyn kertomassa esimerkissä hoitajat lähettivät omaa suruaan. Tunnekuohu ja syvä myötätunto on helpommin tunnistettavissa. Jos huomaa olevansa järkyttynyt, voi keskittyä lähetyksen "puhtauteen" tai odottaa omaa rauhoittumista. Tämän vuoksi monet pyytävät ystäviään reikittämään lapsiaan tai muuten liian lähellä olevaa tapausta. Äitinä on vaikeaa olla murehtimatta samalla. Olen ikuisesti kiitollinen niille ystävilleni, joiden kanssa olemme hoitaneet toistemme lapsia.
Entä, jos hoitaja ei ole koskaan työstänyt omia varjojaan, joista Pallaskissa mainitsi? Jos hoitaja on tottunut pelkoihinsa, kateuteen tai katkeruuteensa? Esimerkiksi hoitaja voi hoitoa antaessaan arvostella mielessään hoidettavan ulkonäköä, varallisuutta/varattomuutta, parisuhdetilannetta, työtä tai lapsia. Jos hoitaja on tahattomasti lapseton ja häntä pyydetään hoitamaan raskausongelmia, hänelle saattaa olla suunnattoman vaikeaa pysyä neutraalina.
Portobello
 

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja mölli » 25 Elo 2011, 17:24

Kiitos mielenkiintoisesta ketjusta. :D

Mielestäni ei hoitajan kunnolla tai värähtelytaajuudella ole merkitystä.

Luotan valon energioiden älykkyyden huolehtivan, että mitään hoitoon kuulumatonta ei tapahdu. :D

Myös hoitajan ja hoidettavan käsittelemättömät asiat pysyvät erillään.

Poikkeuksena tietysti on jos hoitaja ja hoidettava ovat sopineet yhteiskäsittelystä.

Perusasioitahan on, että:

Valon energioissa molemmat: hoidettava ja hoitaja saavat hoitoa samalla kertaa. :D

Hoitaja tuo tai kutsuu hoitotapahtumaan valon energiaa, vaikkapa Usuin Reikiä. :D

Hoidettava vastaanottaa energiaa kykynsä mukaan.

Erilaiset tuntemukset, jos niitä ylipäätään tulee, johtuu energian muuntumisen jäännösvaikutuksista ja niistä käsittelemättömistä asioista, joita pulpahtaa esille ja hoidettava joko käsittelee ne tai jättää käsittelemättä.

Käsittelemättä jättäminen voi aiheuttaa voimakkaampia tuntemuksia, kuin niiden käsittely.

Ongelmia tietysti voi syntyä, jos käsittelemättömien asioiden yhteiskäsittely on sovittu korkeamman tietoisuuden tasolla, mutta ego/egot ovat eri mieltä.

Minulle on jäänyt epäselväksi, voivatko egot muodostaa eräänlaisen yhteisegon, mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että voivat ja maapallon ihmiset muodostavat yhteisegojen kokonaisuuksia ja maapallon yhteisegon.

Tällaisia mietteitä tällä kertaa. :D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja sara » 25 Elo 2011, 18:25

mölli kirjoitti:Mielestäni ei hoitajan kunnolla tai värähtelytaajuudella ole merkitystä.

Luotan valon energioiden älykkyyden huolehtivan, että mitään hoitoon kuulumatonta ei tapahdu. :D

Myös hoitajan ja hoidettavan käsittelemättömät asiat pysyvät erillään.


Komppaan Mölliä, vaikka nähtävästi jossain reiki-kouluissa/koulukunnissa ajatellaan ihan päinvastoin tuosta hoitajan kunnosta/värähtelytaajuudesta. Esim. täällä Espanjassa yksi vanhimmista kouluista eli Reiki Alliance nähtävästi korostaa kovasti kanavan puhtautta (siellä kouluttautunut reikimaster -ystäväni ei voi kuvitellakaan antavansa reikiä tällä hetkellä kun on ollut viime ajat vähän hunningolla käyttäen paljon alkoholia). Tajuan tuon henkilökohtaisena valintana mutten usko että se vaikuttaisi reikin välittymiseen mitenkään.

Samoin koen noista hoitajan ja hoidettavan omista asioista. Toinen ystäväni joka antoi minulle reikiä viime syksynä oli juuri käynyt läpi pitkän sädehoidon enkä edes ajatellut ettei hän olisi tarpeeksi puhdas kanava. Minusta lähti tuossa hoidossa purkautumaan todella voimakkaita tunteita, jotka hänkin tunsi. Oletan että kyse oli juuri noista Möllin mainitsemasta "energian muuntumisen jäännösvaikutuksista" ja selvästikin omista käsittelemättömistä asioistani, jotka olivat minulle selvääkin selvempiä eikä hoitajalla ei ollut mitään tekemistä niiden kanssa.

Itse koen hoitaessani juuri niin että saan hoitoa myös itse. En tiedä onko kyseessä kuitenkin pieni universaalin energian ja oman energian sekoittuminen kun useita ihmisiä peräkkäin hoidettaessa olen suunnilleen kolmannen hoidettavan kohdalla huomannut että joudun hengittelemään syvään, selvästikin täydentäen näin energiavarastoja. Olisko tuo Möllin mainitsema kutsu valon energian tuomisesta toistettava vähän voimallisemmin...

Oletan että egot voivat muodostaa yhteisegon, ovathan egot myös yleensä hyvin samanlaisia, vai mitä arvelette?

Vielä tuosta väreilytasosta, millähän keinoin esim. Jalkanen sen sitten määrittelee että hoitajalla on kuhunkin hoitotehtävään riittävä väreilytaso?

No tulipahan nyt kommenttia... >>33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

EdellinenSeuraava

Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron