Pika Reiki

Tänne voit kirjoittaa kokemuksiasi Reiki energiasta sekä esittää siihen liittyviä kysymyksiä

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Pika Reiki

ViestiKirjoittaja circuit » 05 Touko 2011, 09:01

Reikiähän voi tehdä monella tavoin , pitemmän kaavan mukaan tai lyhyemmän. Olisin kiinnostunut kuulemaan
mitä ns. pika reikin tulisi sisältää? Näistähän löytyy hyvinkin monenlaisia ohjeita eri opettajilta.
Kyseleepi circuit!
Avatar
circuit
 
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 09:50

Re: Pika Reiki

ViestiKirjoittaja Rose » 05 Touko 2011, 13:03

Käsi otsalle, toinen niskaan, 5 minuuttia. Tälläisen olen oppinut.

Itselle olen salaa antanut hoitoa kädellä reidelle, kun töissä meinasin pökertyä. Pienessä tilassa oli monta ihmistä palaveeramassa, happi meni heikoksi. Toimi näinkin improvisoituna.
big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Pika Reiki

ViestiKirjoittaja Vaeltaja » 06 Touko 2011, 06:00

Rose kirjoitti:Käsi otsalle, toinen niskaan, 5 minuuttia. Tälläisen olen oppinut.

Itselle olen salaa antanut hoitoa kädellä reidelle, kun töissä meinasin pökertyä. Pienessä tilassa oli monta ihmistä palaveeramassa, happi meni heikoksi. Toimi näinkin improvisoituna.
big>3luv


Minun reiki kurssillani sanottiin, että tuo lievittää päänsärkyä. Ja jos oikein muistan, piti olla noin 10 minuuttia.
Vaeltaja ..
Avatar
Vaeltaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 22 Kesä 2010, 17:21

Re: Pika Reiki

ViestiKirjoittaja Rose » 06 Touko 2011, 09:11

Kyllä minulle tälläinen opettiin reikikurssilla. Laitanpa tähän otteen myös Aila kirjasta. Minulle se on Reikin oppikirja, "aapinen" >33>>


Aila Norlamo/Elämän oppilapsi:

Minireiki

Hoidettava istuu mukavasti tuolilla, hoitaja seisoo tai istuu myös mahdollisimman mukavassa asennossa. Edetään asteittan päästä alaspäin toinen käsi etu-, toinen selkäpuolella. Pidetään käsiä 3-5 minuuttia kussakin hoitopaikassa. Jos hoitajia on kaksi, toinen tekee vasemman, toinen oikean puolen. Lopuksi voi sivellä selän, tehdä energiavedot ja painella selkärangan kummaltakin puolelta nikamien väliset kuopat. Ei omaa tahtoa mukaan ja kiitos, kiitos, kiitos.

Miniminireiki

PikaReikin voi tehdä asettamalla oikean käden otsalle ja vasemman kallonjuureen. Pidä 3-5 minuuttia.

Tätä omat lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset tarkoittavat, kun pyytävät tekemään itsellen "ihanan olon".
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Pika Reiki

ViestiKirjoittaja mölli » 06 Touko 2011, 19:59

Olisiko kaukohoito riittävän pikainen?

Erään variaation mukaan Kaukohoidon voi lähettää myös "pakettina", johon voi sitten säätää hoidon keston ja ajan hoidettavalle sopivaksi, vaikka silloin kun hoidettava nukkuu. :D

"Aikaa" kuluu sen verran kuin paketin "asettamiseen" ja lähettämiseen kukin haluaa käyttää.

Kaukohoidostakin löytyy niin monta variaatiota kuin mielikuvitus vain antaa myöten, siis käytettäessä vapaita tekniikoita. :D

Perinteiset tekniikat ovat sitten oma lukunsa.

Edellä esitetyissä tekniikoissa lienee ajan pituuteen vaikuttavin tekijä on hoidettavan tilanne ja hoitajan arvio kuten myös käytettävissä oleva aika.

Aika voinee olla yhtähyvin 1 minuutti kuin 1 vartti, makuasia sitten on minkä kukin kokee pikaiseksi. :D

Yhdistämällä perinteisiä ja ei perinteisiä tekniikoita, voi, jos siltä tuntuu, käyttää edellä kuvattuja tapoja, jonka aikana ja jälkeen voi antaa hoidon jatkua ajastettuna sen ajan kuin tuntuu hyvältä.

Pikahoidoissa on perinteisiä tekniikoita ja ei perinteisiä tekniikoita ja lisäksi voi käyttää sellaisia tapoja kuin mielikuvitus antaa myöten. :D :D

Hoitotekniikoissa kannattaa myös muistaa, että tietyn kohdan hoitaminen toki hoitaa myös muitakin kohtia kuin, joku opettaja on ehkä opettanut.

Aluksi kuitenkin kannattaa harjoitella niin kuin on opetettu ja kokemuksen karttuessa voi halutessaan huomata, että kaikki opetettu ei aina ole "kiveen kirjoitettu", mutta toki niinkin voi toimia jos jonkin opetus perinteen kokee sopivaksi.

Toiset tykkäävät toimia jonkun tietyn suuntauksen perinteiden mukaisesti ja toiset tykkäävät toimia luovemmin.

:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Pika Reiki

ViestiKirjoittaja Chevy » 06 Touko 2011, 20:24

Tuon Rosen kuvaaman pläjäyksen - jolla on oikea nimikin, minulle ei vain ole opetettu sitä virallisesti kursseilla, vaan olen apinoinut kavereilta - voi soveltaa mihin tahansa.
Minulle mäjäytettiin se kerran, kun oli tolkuton yskä, ja istuin kokouksessa, jossa köhiminen häiritsi kaikkia.
Toimi!

Eilen pläjäytin sen hiukan hartioihin pidennettynä mallina niskakivusta ja migreenistä kärsivälle kollegalle.
Tepsi.

Sen eräs käyttötapa on myös silloin, kun hoidettava on hädissään, tuohtunut tai muuten epätasapainoisten energioiden vallassa.

Tai mikä vain.

Mutta varsinainen pikapikapläjäyshän voi olla vaikka minuutti kaukohoitoa.

Tai nopea ajatus, joka sisältää hengityksen sisäänpäin ja sitten ulospäin kohteeseen.

rakkaudella, >>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Pika Reiki

ViestiKirjoittaja circuit » 09 Touko 2011, 10:40

Kiitos vastauksista <333 !
Avatar
circuit
 
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 09:50


Paluu Kokemuksia ja kysymyksiä Reikistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron