Chokurei tatuointina?

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Chokurei tatuointina?

ViestiKirjoittaja Christine » 28 Huhti 2011, 13:51

Olen käynyt Reiki 1 ja 2 kurssin ja olen nyt saanut ajatuksen tatuoidusta chokureista. Aika pienenä toki, ehkä pari senttisenä. Onko teillä kenelläkään tatuoituna symbolia, voiko siitä olla jotain haittaa? Mikä voisi olla hyvä paikka? Tai ehkä pitäisi kysyä, että mihin sitä EI ainakaan kannattaisi laittaa? :)

Voi tämä minun tatuointiajatukseni joutua romukoppaan mikäli sopivaa paikka ei löydy, mutta ajatus "ikuisesta" chokureista kiehtoo mieltä big>3luv
Christine
 
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Loka 2010, 20:58

Re: Chokurei tatuointina?

ViestiKirjoittaja ppj57 » 29 Huhti 2011, 19:27

Mulla kans sama ollut jo kauan mielessä.. Luulisin että mihin itse haluaa, niin se on aivan hyvä paikka. :)
ppj57
 
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 08:46
Paikkakunta: Pohjoiskarjala

Re: Chokurei tatuointina?

ViestiKirjoittaja Rose » 01 Touko 2011, 06:52

Aika varmaan muuttuu myös symbolien käsittelyn suhteen.

Minulle symbolit on opetettu niin, että II-kurssin jälkeen en saanut viedä harjoituspapereitakaan kotiin, symboli oli vaan muistissa. Nyt III jälkeen symbolit voivat olla piirrettynä kotona, kunhan ne ovat tallessa eivätkä pyöri kaikkien katseltavana. Tämä on siis perinteinen tyyli opettaa ja käyttää symboleitä.

En ota kantaa symbolien tatuointiin. Kukin tekee niin kuin itselle hyvä on big>3luv Huomaan vaan uusien tuulien puhaltavan tässäkin asiassa.
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Chokurei tatuointina?

ViestiKirjoittaja maikkula » 01 Touko 2011, 12:40

Nykyään on kuitenkin saatavissa kirjojakin, joissa symbolit on piirrettynä ja selitettynä. Reiki ei ole enää mitään salatiedettä paitsi että ei ne symbolit toimi, ellei niihin saa vihkimystä opettajalta, joka on itse saanut kaikki vihkimykset mestariksi saakka.
En osaa sanoa tatuoinnista. Koruksi kaulaan olen joskus ajatellut ja ihan nähnytkin sellaisen korun. Paitaan kuvion voi painaa... Ehkä tulet katumapäälle viiden vuoden päästä ja haluat tatuoinnin pois...?

:)
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Chokurei tatuointina?

ViestiKirjoittaja Justin » 02 Touko 2011, 18:20

Ajattelisin että kunhan ei otsaan niin saa laitaa... oma mielipide tosin big>3luv
[url]http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://a3.twimg.com/profile_images/109065195/Reiki_20Tattoo_bigger.jpg&imgrefurl=http://necklaceblog.com/assymetrical-bobs.html&usg=__L1_tQEWbmWqtnWjZaJ3_KYyVx-I=&h=1536&w=2048&sz=286&hl=fi&start=4&zoom=1&tbnid=9Thae3-IKE_5hM:&tbnh=113&tbnw=150&ei=4di-TdmyNo7HswajuJiSBg&prev=/search%3Fq%3Dreiki%2Btatuointi%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26biw%3D1366%26bih%3D553%26
site%3Dsearch%26tbm%3Disch0%2C684&um=1&itbs=1&biw=1366&bih=553[/url]
Olen itse ajatellut vasemman käden kämmeneen...

Jos on sellainen tunne ettei se ole oikein. niin voihan ihan Reiki (japanilaisin kirjaimin) laittaa. näin sellaisen ja oli ihan hieno
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://reikivibes.webs.com/photos/Reiki-and-Art/reiki%2520tattoo.jpg&imgrefurl=http://reikivibes.webs.com/apps/photos/photo%3Fphotoid%3D85364434&usg=__tS8DjacXeSZG8215wMfCk2HpeZA=&h=602&w=339&sz=29&hl=fi&start=0&zoom=1&tbnid=32WfATpPumXBTM:&tbnh=127&tbnw=72&ei=UNm-Ta2FEo6WswackYTvBQ&prev=/search%3Fq%3Dreiki%2Btatuointi%26um%3D1%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26biw%3D1366%26bih%3D553%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=478&vpy=32&dur=6751&hovh=299&hovw=168&tx=94&ty=184&page=1&ndsp=27&ved=1t:429,r:3,s:0
Rakkaus voimista suurin.
Kiitos, kiitos, kiitos.
Justin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:07
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Chokurei tatuointina?

ViestiKirjoittaja Rose » 02 Touko 2011, 20:31

Kävinpä kurkkaamassa. Reiki-sana on upea myös tatuoituna, symbolit näyttivät jotenkin hassulta :mrgreen: Miksiköhän niitä oli niin monta samassa kädessä?

Oikeastaan tatuointi ei ole hassumpi juttu, koska reikikihän on ja pysyy, kun se on kerran viritetty. Suurempi riski olisi tautuoida salamarakkauden nimi hauikseen.

Itse olen aina välillä ajatellut ruusu-tatuointia, piskuista sellaista ranteeseen. En ole vielä saanut asiaa ideaa pitemmälle big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Chokurei tatuointina?

ViestiKirjoittaja reikite » 05 Touko 2011, 00:50

Mitäpä sitä kieltämään... itse jättäisin tatuoimatta. Se on niin voimallinen symboli, että haluan sen olevan läsnä juuri silloin kun haluan, en muulloin koska se toimii myös on/off-katkaisijan tavoin. Ja mukanahan se on joka tapauksessa, se tarvitsee vain kuvitella ja siinähän se sitten on. On minulla sellainen symboliriipuskin, mutta harvemmin otan sen kaulaan roikkumaan. Mielestäni se toimii parhaiten juuri melen tasolla. Ja taidan lukeutua siihen vanhakantaisesti ajattelevien joukkoon, mutta en katso olevani oikeutettu sanomaan muille miten toimia.
Avatar
reikite
 
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Touko 2010, 23:52

Re: Chokurei tatuointina?

ViestiKirjoittaja mölli » 06 Touko 2011, 18:43

Mielestäni se on jokaisen henkilökohtainen asia, joten siitä vaan.

Edustankin sitä villiä vapautta myös reikin suhteen, mutta kunnioitan myös heitä jotka haluavat toimia perinteisemmin.

Edellisellä foorumilla ei symboleita saanut mainita nimellä vaan viitattiin lyhenteisiin tai käytettiin Suomen kielistä nimeä, kuten voimasymboli.

Kenties olisi jälleen paikallaan pohtia millaista käytäntöä tällä uudella foorumilla käytetään, jotta ei syntyisi epäselvyyksiä kirjoitusten suhteen.

Voisiko olla mahdollista että ylläpito- ja mode- tiimimme pohtisivat asiaa? :)

Oma näkemykseni poikkeaa jossain määrin valtavirrasta, mistä johtuen olen aika vapaamielinen reikin ja muiden energiamuotojen suhteen, joten käytän perinteisiä metodeja eli aivan Usuin opetusten mukaisia menetelmiä ja toisaalta toimin myös erittäin luovasti, niin reikin kuin muidenkin energiamuotojen kohdalla.

Yhdessä vaiheessa käytin hyvinkin paljon reikisymboleita ja muiden energiamuotojen symboleita.

Nyt symbolien käyttö on satunnaisempaa ja reikin osalta käytän pääasiassa kotodamoja eri tekniikoilla.

Symboleita piirsin kyllä tussilla kehoon ja ne olivat sen aikaa kuin olivat.

Tatuointia en ole ajatellut omalta kohdaltani.

Ehkäpä yksi vaihtoehto voisi myös olla hennatatuointi tai vastaava, siltä varalta,jos joskus tuleekin halu poistaa tatuointi kehostaan. :D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17


Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron