Vihantunteet reikin aloittamisen jälkeen

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Vihantunteet reikin aloittamisen jälkeen

ViestiKirjoittaja Lisbeth » 11 Helmi 2011, 16:39

Hei!
Olen tutustunut reikiin vasta tänä syksynä ja kävin reiki I -kurssin melko hiljattain. Vaikutuksia on ollut laidasta laitaan. Ensimmäiset päivät kurssin jälkeen olin fyysisesti todella väsynyt. Sitten energiatasoni nousi. Yllätyin kuitenkin vihantunteiden voimakkuudesta. Ne eivät edes kohdistu nykyiseen elämäntilanteeseeni (onneksi!), vaan enimmäkseen kauan sitten tapahtuneisiin asioihin. Voin jäädä vellomaan niihin tuntikausiksi. Hoidon aikana tunteet helpottavat, mutta saattavat palata sen jälkeen. Välillä on onneksi ihan vihattomiakin päiviä. :D

Vaisto kehottaa kuitenkin jatkamaan itsehoitoja. Niillä on paljon miellyttäviäkin vaikutuksia.

Voimia kaikille muillekin reikin avulla itseään hoitaville!

>>33>> L
Avatar
Lisbeth
 
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 14:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vihantunteet reikin aloittamisen jälkeen

ViestiKirjoittaja cinnabea » 12 Helmi 2011, 10:34

Niin, menneisyyden puhdistaminen nostaa vanhoja tunteita pintaan. Jopa elämien takaisia joissain tapauksissa. Silloin onkin hyvä olla tarkkana miten valitsee tunteisiinsa suhtautua.
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Vihantunteet reikin aloittamisen jälkeen

ViestiKirjoittaja Rose » 12 Helmi 2011, 11:03

Kuvailet hyvin puhdistumisprosessia. Kaikenmoista moskaa nousee pintaan ja se täytyy käsitellä pois. Aikanaan kysyin neuvoja Masteriltani, mutta puhdistuminen on niin henkilökohtainen prosessi, että siinä ei voi antaa toiselle suoria neuvoja. Ja oikotietä ei ole :mrgreen:

Itse koen nyt asiat energiavirtoina. Joitten annan tulla ja mennä. Esim. aivan tavallinen flussa meinaa tulla. En yritä kaikin voimin vastustaa sitä, koska silloinhan se tulee varmasti big>3luv Vaan annan enrgian tulla ja mennä, se ikään kuin menee lävitseni. Voinpa vielä hokea mielessäni " terveyttä, terveyttä, terveyttä".

Samoin kaikenlaisia tunteita tulee. Esim. tunnen katkeruutta jossain tilanteessa. Annan tunteen tulla ja pohdin, mihin muistoon tämä liittyy. Ja sitten annan tunteen myös mennä. Joskus asian kanssa saa painia pitkää ennen kuin muisto pulpahtaa esiin.

Henkisellä polulla tulee mahtavia liitelyn hetkiä, mutta siellä saa myös tutkia omia negatiivisuuksiaan. Olisi helpottavaa ajatella, että kaikki "paha" tulee ulkopuolelta, mutta näin ei todellakaan ole big>3luv


Valoa >>33>>
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Vihantunteet reikin aloittamisen jälkeen

ViestiKirjoittaja sara » 13 Helmi 2011, 12:57

Niinpä, kaikki - itseämme se vähemmänkin miellyttävä - nousee vähitellen pintaan käsiteltäväksi, hyväksyttäväksi ja irti päästettäviksi. Ne on niitä elämänopetuksia ja -läksyjä, joita sielumme on sopinut tässä elämässä käsiteltäväksi otettavan (tai näin itse uskon). Viha on yksi vahingollisimmista, joten on upeaa että saat käsitellä sitä nyt pois... (myös ehdoton edellytys henkiselle vapautumisellemme niistä monenmoisista pakoista ja vaatimuksista millä maailma ja me itse olemme itseämme kaikki nämä vuodet kuormittaneet...)!!
hu<g <333 <333 <333
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Vihantunteet reikin aloittamisen jälkeen

ViestiKirjoittaja Darija » 14 Helmi 2011, 11:35

Ilmeisesti menneet tapahtumat ovat jääneet "kiukkuamatta", ja omaksi parhaaksesi ne on hyvä kiukuta pois :D
Mulla kävi ihan päin vastoin: Mulla oli menneisyydessä tapahtunut ikäviä asioita, joista soimasin itseäni(kin). Jopa emmin Reiki 1:lle lähtöä sen vuoksi, kun pelkäsin, että alkaisin soimaamaan itseäni entistä enemmän. Joka päivä mieleeni oli noussut 10 v. sitten tapahtuneet hyvin ikävät asiat. Ne suoraansanottuna piinasivat jokapäiväistä elämääni. :cry:
Reiki 1:n jälkeen koin täydellisen unohduksen :) Ikävät asiat ovat pyyhkiytyneet mielestäni sillä tavalla, että tiedän kyllä niiden tapahtuneen, mutta ne eivät enää nouse itsekseen mieleeni, eivätkä tule uniini! Ihanaa!!! big>3luv
Tarkoitus oli, että ne asiat on nyt surtu!
Tsemppiä sulle! Kaikki tapahtuu parhaaksesi!
Darija
 
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Marras 2010, 16:04

Re: Vihantunteet reikin aloittamisen jälkeen

ViestiKirjoittaja Pumpkin » 11 Maalis 2011, 10:00

Mulla kävi samalla tavalla. Pintaan alkoi tulla 10 - 20 vuoden takaisia asioita. Sellaisia joissa minulle on tehty pahaa ja myös sellaisia joista alitajuisesti syytin itseäni. Väkisillä esiin puskeva vihan tunne oli siis käytävä läpi, päästettävä ulos. Olin yrittänyt ajatella nämä vuodet, että annan anteeksi jotta pääsen niistä asioista irti. No, yritin anteeksi antoa liian aikaisin. En vihannut niitä ensin ulos, joten en voinut päästää irtikään. Vaalin siis niitä jossain sisälläni.

Suosittelen lukemaan muuten Deepak Chopran ja kahden muun ihmisen (en muista nimiä) kirjoittaman aika uuden teoksen Varjominä. Se avasi silmät näkemään, että jos sen pahan sulkee sisäänsä, sillä on minuun paljon valtaa. Se vahvistuu siellä sisällä koko ajan. Mutta jos sen tuo päivän valoon, sen voima heikkenee.

Näin minullekin kävi. Yksi tilanne muistutti minua menneisyydestäni, jolloin kaikki alkoi purkautua. Kotona yksin ollessa tunsin, että nyt jotain lähtee liikkeelle. Lopulta vaan itkin ja raivosin, hakkasin tyynyä. Samalla myös päästin ilmoille toiveen, että minulla olisi joku jolle voisin kertoa nämä asiat. Sanoin että en jaksa yksin näitä kantaa, tarvitsen apua. Kas kummaa, sellaisia ihmisiä alkoikin näkyä ympärilläni, kun uskalsin ilmaista, että en ole niin vahva, kuin olen antanut ymmärtää. Sain purettua nämä asiat, joten nyt pystyn niille vasta oikeasti sanomaan että "Heipparallaa!!!"

Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat puhuneet näistä vaikeista asioista ja vihantunteistaan vuosikausia, mutta eivät edelleenkään osaa päästää irti. Tämä on myös surullista. Anteeksi antaminen ei tarkoitakaan sitä, että pitäisi sanoa itseä satuttaneille ihmisille, että "ei se mitään" vaan päättää että nämä asiat eivät enää vaikuta minuun, ei tähän hetkeen. Eli irti päästämistä. Näin minä osaan nyt nähdä nämä ihmiset. Minun ei tarvitse tuntea heitä kohtaan enää mitään tunteita, ei edes vihaa. Koska he eivät enää merkitse minulle mitään.

Toinen asia, jonka opin, oli oman itsensä arvostaminen. Nämä pahat asiat olivat jotenkin saaneet minut tuntemaan alempiarvoiseksi, ja hain arvostusta muilta ihmisiltä. Työllä, ulkonäöllä, hyvillä teoilla jne. Mutta nyt katsoin itseäni ulkopuolelta. Jos olisin terapeutti ja asiakkaakseni tulisi minä itse, ymmärtäisin itseäni ja menneisyyttäni ja kehottaisin antamaan anteeksi itselleni. Huomasin etten ole arvostanut itseäni tarpeeksi, en kunnioittanut. Mutta nyt kun huusin vihantunteitani ulos ja pyysin apua, sain jotenkin oman arvon tuntoni takaisin. En tiedä tarkkaan miten. Nyt ymmärrän itseäni paremmin, arvostan itseäni, jopa rakastan itseäni. Suhtaudun itseeni siis paljon lempeämmin kuin ennen. Ja tiedän myös että se on minun ensisijainen tehtävä. Vasta sen jälkeen muiden rakastaminen voi olla täysin aitoa. Sen jälkeen hyvä teko voi olla aidompaa, eikä mielistelyn takia tehtyä, jotta joku sanoisi minun olevan hyvä ihminen.

Oho, tästäpä tulikin pitempi postaus kuin alunperin ajattelin :D Kuitenkin, olen käynyt hirveästi läpi asioita ja tehnyt mielestäni läpimurtoja sen jälkeen kun reikitieni alkoi ennen joulua. Todellakin tunnen, että reiki on toiminut omalla kohdallani, avannut vanhoja energiatukoksia, jotta kaikki pääsee nyt vapaaseen kiertoon.

KKK >33>>

Ps. Jos tyynyn hakkaaminen ei riitä vihan purkamiseen, niin kuntonyrkkeily on tosi hyvä :lol:

Muoks. Olin tosiaan käynyt Reiki I:n viikko takaperin tuosta isosta "romahtamisesta", joten yhteys on mielestäni aika selvä :)
Pumpkin
 
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Joulu 2010, 11:20

Re: Vihantunteet reikin aloittamisen jälkeen

ViestiKirjoittaja Lisbeth » 20 Maalis 2011, 18:45

Hei kaikki ja kiitokset vastauksista!
Vihantunteet helpottivat muutaman viikon sisällä ja nyt on ihan uutta etäisyyttä asioihin. :D

Pumpkin,
kiva kuulla että sinullakin reiki auttoi puhdistumaan. Mietin mitä kirjoitit itsensä rakastamisesta ja se on minullakin on ollut ongelma, onneksi vähitellen paranemaan päin. Vihalle ei jää edes tarkoitusta, jos on oikeasti hyvä olo itsensä kanssa. Ja silloin kun ei rakasta itseään on todella haavoittuvainen. Onneksi reiki auttaa. >>33>>

Ihanaa kevättä kaikille!
Avatar
Lisbeth
 
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 14:16
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron