Spirulina

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Spirulina

ViestiKirjoittaja cinnabea » 25 Syys 2010, 20:02

Tämä ei nyt ihan ole ruokaohje mutta kuitenkin syötävää :mrgreen: . Onko kenelläkään kokemusta spirulinasta, eli kysehän on merilevästä? Hetken mielijohteesta spirulinajauhetta hankin ja olen vajaan viikon ottanut pikku hippusen päivittäin. Lueskelin netistä siitä, ja ilmeisesti siinä on huonotkin puolensa, se ei vissiin käy kilpirauhasongelmaisille/lääkityksellisille, ja joissain noissa on havaittu liikaa raskasmetallipitoisuuksia. Samaten väitetään että mitään pitäviä todisteita sen terveellisyyydestä ei ole.

No, vajaan viikon jälkeen olen huomannut että olen kyllä energisempi. Kahvia ei tee mieli kuin 1/3 normaalista päivittäisestä määrästä ja unen laatu on ollut parempaa, vaikkakin nukahtaminen on vienyt pikkuisen tavallista pidempään. nukahdan yleensä minuutissa joten ei sitä unta nytkään ole kamalan kauan tarvinnut odotella. :)
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Spirulina

ViestiKirjoittaja Jan » 26 Syys 2010, 19:27

Saimme kauppaamme myyntiin sitä ja ollaan itse käytetty myös. Tyytyväisiä
ollaan oltu. Lähinnä rauta- ja magnesiumlähteenä on ollut mainiota kun erilai-
set tabletit eivät ole käyneet. Välillä laitetaan vähän ihan ruokaan, mutta pal-
joa ei saa laittaa tai koko ruoka maistuu spirulinalle. Suosittelen kyllä. :)
Mielenkiintoinen tuo raskasmetallijuttu, kun spirulinan itse asiassa pitäisi
puhdistaa kehoa raskasmetalleista. Kuukautisvaivoihin sen sanotaan olevan
hyvä ja tulehduksiin. Ja tosiaan noita hivenaineita on paljon. :D
Avatar
Jan
Ylläpitäjä
 
Viestit: 238
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 12:47
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Spirulina

ViestiKirjoittaja etsijä » 19 Joulu 2010, 10:31

Hedelmä smoothien yhteydessä olen jauhetta käyttänyt ja uskoisin että vaikutusta voisi olla.
etsijä
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Syys 2010, 17:28
Paikkakunta: Kainuhun korpi

Re: Spirulina

ViestiKirjoittaja mölli » 24 Joulu 2010, 20:46

Muistaakseni spirulina mikrolevää löytyy makean veden levänä ja merilevänä. Merilevässä on jodia ja makeanveden levässä ei ole.

Makeanveden spirulina kasvatetaan kontrolloiduissa olosuhteissa, joten raskasmetalli pitoisuuksia tuskin on.

Merilevä spirulinassa saattaa olla vähäisiä määriä raskasmetalleja, mutta tuskin siinäkään on enempää kuin kotimaisessa luomuruuassakaan on.

Aina toki kannattaa selvittää mistä levätuotteet on peräisin ja varmaankin on eduksi perehtyä levien kasvualueiden ympäristöolosuhteisiin.

Käytän toisinaan makean veden spirulinaa ja olen tyytyväinen.
:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Spirulina

ViestiKirjoittaja Lumienkeli » 28 Joulu 2010, 12:10

Minulla on käytössä makean veden levä Spirulina puristeena. Se on Superfoodia ja sisältää todella paljon vitamiineja ja kivennäisaineita kuin mikään muu kasvi. B12 on siinä hyvin imeytyvässä muodossa, joten sopii kasvissyöjille. Ei sisällä jodia. Voi käyttää kasveille ja lemmikeillekin :) Olen ollut tyytyväinen, paitsi että kovin iltasella ei kannata enää ottaa koska piristää melko lailla :lol:
Lumienkeli
 
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Touko 2010, 15:58


Paluu Ruokaohjeita ja muuta mukavan kodikasta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron