Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Anu » 01 Elo 2010, 15:50

Mun piti kans osallistua sille kursille, mutta se peruuntui tosiaan ja nyt odotan innolla, koska seuraavan kerran se olisi. Olen myös ostanut sen kirjan ja kyllä siinä jonkinlainen energia on. Mutta itse energiaa en ole vielä harjoitellut käyttää, olen käynyt myös erästä toista kurssia, niin en ole vielä viitsinyt perehtyä tähän sen kummemmin. Että toisaalta hyvä se peruuntuminen mun kohdalla, tuntuu, että olisi ollut liikaa asiaa sitten kerralla.
Mutta aluksi minäkin ajattelin, että mikähän tuo nyt taas on joku uus juttu, mutta jokin mainoksessa lehdessä sai minut miettimään ja ottamaan asiasta lisää selvää. Ja olen tullut siihen tulokseen, että sen on pakko olla ok juttu! Jos siinä niin paljon saa hyviä tuloksia aikaan ja nopeasti, niin sitten se on mun juttu! Tietty riippuu hoidettavasta, onko hän valmis ottaamaan vastaan parenemisia.

Anu
Anu
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 22:29

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Anu » 12 Loka 2010, 22:25

Hei taas, olin messuilla tässä näytehoidossa, kesto n. 15 min. mutta kylläpä oli vakuuttava hoito minulle! :) Tosiaan, myös minun silmäni alkoivat siinä loppupuolella värpöttämään ja ihan ensimmäiseksi se energia iski mun hampaaseen missä on väliaikainen paikka ja se meni oikein syvälle se energia, sen tunsi hyvin. Sitten rintakehän alueella oli oikein painava tuntu, samoin siellä, missä on ollut pientä kipuilua yms. Suuta ja kurkkua kuivasi erittäin paljon. Mutta hoito oli silti miellyttävä, vaikka tuntemukset olivat erittäin voimakkaita. Hoitaja sanoi, että tämä tunne jatkuu vielä koko päivän myöhään iltaan. No, siinä messuhulinassa ei ehtinyt enää keskittyä sen jälkeen siihen, mutta kun menin sitten 12 maissa nukkumaan ja rauhoituin niin jopas alkoi älämölö silmissä taas ja voimakas tunne rintakehän alueella myös. Ajattelin, että vau! Siinä sitten hetken hoitoa tuli, kunnes loppui yhtäkkiä kuin oli alkanutkin. Niin joo, ja tuossa yöhoidossa kävikin niin, että syljen eritys oli runsasta! :roll:
Tämä hoitomuoto tuntuu niin tutulta jotenkin..ei siis sillä tavoin, että se muistuttaisi jotain muuta hoitoa, vaan että se on kans aina ollut olemassa ja sitä kautta muistuttaa jostakin menneestä..mistä en saa kiinni, mutta niin tuttu kuitenkin.. big>3luv

Anu
Anu
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 22:29

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Chevy » 28 Loka 2010, 20:21

Hei,

olen kuullut tästä hoitomuodosta eri henkilöiltä, mutta en ole päättänyt ainakaan vielä itse tutustua siihen.

En halua vähätellä kokeneiden ja lukeneiden tuntemuksia ja hoidon mahdollista tehokkuutta.
Haluan kuitenkin vihjata, että olennaista hoidossa ei ole välttämättä sen "voimakkuus"....

Silmien vipatuksen saa aikaan vanhalla kunnon Usui Reikilläkin.
On olemassa erikseen silmänliikkeeseen perustuva hoitomuoto nimeltä EMDR.

"EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing) on yksilöhoitomuoto, joka on tarkoitettu erityisen rasittavien ja häiritsevien posttraumaattisten reaktioiden poisprosessoimiseksi. Tällä ei tarkoiteta tapahtumiin liittyvien muistikuvien ja muistijälkien poispyyhkimistä, vaan muistoon liittyvän negatiivisen tunteen prosessointia."

(Lasse Nurmi: Kriisi, pelko, pakokauhu. Edita 2006.)

>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja kukkis » 29 Loka 2010, 14:09

En ole lukenut kirjaa mutta käytän tätä energiaa silloin kun tuntuu siltä.
Miusta se on jotenkin maadottavaa muttei välttämättä ihan niin pehmeetä ku reiki...

p.s.mie olen chevy muuten käynyt nyt 3v psykoterapeutilla joka käyttää tota emdr tarvittaessa...voin kehua sitä kovin paljon <3
kukkis
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Syys 2010, 16:00

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Chevy » 30 Loka 2010, 18:55

Kiitos, kukkis, kun kerroit käyneesi emdr:ssa -
kävin itse muutaman kerran takavuosina, ja minusta siitä oli apua.
Olisi vain pitänyt käydä useampi kerta peräjälkeen...
big>3luv
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 07 Marras 2010, 20:05

Itsehhän en (ainakaan vielä) saanut kirjasta mitään virityksiä, enkä sen lukemisesta mitään viboja. Vastauksen tähän tiedän kyllä, sillä en kovin avoimin mielin kirjaa lukenut, vaikutti herra Pearlin näkemykset asioista sen verran kapeilta. Ristiriitoja löytyy kirjasta, eniten jäi mietityttämään mm:

- Eräässä luvussa kertoo ettei säännöt päde reconnection healingiin, myöhemmin kumminkin latelee sääntöjä joita saa ja joita ei saa tehdä.

- Yhteinen energia kaikille, silti hyvin rajoittavat maksut näissä täydentävissä ja suositeltavissa seminaareissa ovat, sekä vaikka kirjasta viritykset saisi, eihän niillä saa "virallisesti" hoitaa paitsi jos nämä hinnakkaat kurssit käy.

- Leimaa reikin ja muut perinteisemmät ja vanhemmat energiahoitomuodot vanhoiksi ja vajaammiksi. Hetkittäin mieleen tulee legendaarinen ostos-tv..."Käytätkö vielä rituaalien ja höpönlöpöjen saattelemia vanhoja hoitomuotoja? Osta uusi ja upea the reconnective healing, kanavoi korkeimman tahtoa vaivatta!"

- Tosiaan ilmoittaa kaikkien suojausten jne rituaalien tarkoituksen aivan turhaksi, hänen mielestään jopa haittaa kanavana olemista tällaiset uskomukset. Käsien asennot, kristallit ja visualisointi on kuulemma estävää ja pitää pelkoja (joiden synnyttämiä nämä ovat) elossa. Toki joidenkin kohdalla pitää varmasti paikkaansa tämä, että tekee rituaalit enemmän pelosta kuin ilosta.

No jätänpä tämän tähän koska minulla olisi varmasti kyseisen kirjan verran selostettavaa hyvistä ja huonoista puolista.
Kysynkin teiltä arvon kanssa kirjoittelijat, että miksi "korkein" olisi sitten antanut ihmiselle "käyttöön" nämä energiat jos se olisi niin yksinkertaista ettei tarvitse opiskella tai harjoitella, visualisoida ja hioa kykyään kanavoida, olla osa parannusprosessia. Itse hän selittää sen kehityksellä, sillä että ihminen on kulkenut jo pitkälle ja nyt saa sitten valitun (hänen) kauttaan nämä energiat käyttöönsä. Miksi korkein (Jumala, Valo...) olisi tehnyt tämän näin "helpoksi"? Itse näen ja otan nämäkin energiat sellaisina, että kasvuni myötä ihmisenä ne voimistuvat ja ovat osa paljon isompaa prosessia, isompaa kuin ehkä itse koskaan saatan kuvitellakkaan.

Paljon viisautta luin rivien välistä, välillä riveiltäkin, mutta herra Pearl vaikuttaa silti keskenkasvuiselta energioidensa kanssa. Hyvä koomikko tai myyntimies hänestä varmasti tulisi, se myös rokotti hieman fiilistä tutustua tähän kyseiseen energiahoitomuotoon, kun hän tuntui käsittelevän asioita välillä liiankin väheksyvästi/kevyesti. Kurttuisin kulmin katselen kylläkin tätä ehdollistamista, mutta kiitän häntä toki kun pisti minut ajattelemaan asioita eri näkökulmista (ja pistää vieläkin ihan urakalla). En kumminkaan kadu että luin tämän kirjan, opettavaisia asioitahan siinä oli pohdittavaksi. Ja sehän riippuu vain ihmisestä itsestään ja hänen asennoitumisestaan onko joku opettavaista vai ei ;)

- Karhunsydän big>3luv
Viimeksi muokannut Karhunsydän päivämäärä 08 Marras 2010, 10:35, muokattu yhteensä 1 kerran
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Chevy » 07 Marras 2010, 21:58

Hmmmph.
Erinomaisen mielenkiintoista.
Täytyypä tähän ihmemieheen tutustua edes kirjallisen verran jossain vaiheessa.
Kiitos vihjeestä.
:mrgreen:
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja kukkis » 08 Marras 2010, 22:59

Tulookohan eerikki nyt miun oven taakse kun ihan "luvatta" käytän kyseistä energiaa....hahahahahah.... :D
noooh...jokainen ottaa sen minkä omakseen tuntee. Ja mie otin energian ilman eerikkiä ;)
kukkis
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Syys 2010, 16:00

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Noelle » 09 Marras 2010, 12:23

Tämän ketjun innoittamana ostin ja lukasin tuon kirjan. Komppaan kyllä Karhunsydäntä, kirjottajan tyyli ei oikein iskenyt ja ristiriitasuuksia oli munkin mielestä, mutta energia toimii silti ;)

Kyllä minä ainakin tunnen ko. energian aktivoituvan itsessäni ilman niitä kalliita sessioita ja olen jo muutaman kerran hoidellutkin, tosin etänä. Ja hoidettavien kommenttien perusteella, _jotakin_ energiaa liikkuu ja toimii hoidettavissa. Mulle sinänsä ihan sama mitä se on "nimeltään" :D

Ei yhtään hullumpi hoitoenergia, mutta ehkä jotenkin kovempi kuin esim. reiki. Tai sitten tämä tuntemus johtuu siitä, että ko. tämä energia on mulle itselleni vielä niin uusi ja siksi se tuntuu erilaiselle, vahvemmalle. Uskon, että ajan myötä myös tämän energian "sietokyky" kasvaa eikä se enää tunnukaan niin erityiselle tai erilaiselle...
Noelle
 
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Kesä 2010, 07:57

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Arwen » 09 Marras 2010, 22:03

Luin juuri vähän aikaa sitten kirjan.Vielä pureskelen sen sisältöä ja energioita.
Vanhemmalla lapsellani olen testannu muutaman kerran.Ekalla kerralla jo poika kertoi tuntemuksia ja sanoi tykkäävänsä tästä enemmän kuin reikistä.Varmaan sen takia, kun tuntee energiat tässä parmemmin.Ja en tosiaan kertonu mitään sen kummempaa, vaan katselin ja kuuntelin mitä poika koki.Silmiin en nähnyt tulevan liikettä, välillä kyllä oli aika hämärä huonekin.Hengitykseen varmaan huomasin tulevan isoimman reaktion.Kertoi myös samoja juttuja kuin Pearl kertoi potilaillaan olleen hoidoissaan, siis tuntemuksia ja aistimuksia.Ja iltasin olen tuota tehnyt ja poika rentoutuu kyllä nopeasti ja nukahtaa pian hoidon jälkeen ja välillä meinaa aikanakin.
Testaukset tosiaan vasta hyvin alussa minulla.Ystävälle mainitsin harjottelevani ja voisin kokeilla häneenkin joku kerta, en myöskään kertonut juurikaan mitään.Haluan nähdä ja kuulla reaktiot ilman ennakko kertomisia.

Sitä omahoitoa en saanut toimimaan mielestäni kuten siinä kerrottiin.Tiedä sitten voisiko siihen palat kuitenkin, vaikka sanoo että se olisi kerta homma.

Niin ja se energia ei kyllä niin uudelta tuntunu, tutulta enemminkin.Hmmm...
Varsinkin leikkiessä omien käsien välissä sillä.Sitähän olen tehnyt jo vuosia sillon tällön.Mutta hoitaessa tosiaan poika kertoi uudenlaisia kokemuksia energiasta.
Katsellaan mihin tämä johtaa.
Love is a bird, she needs to fly
Let all the hurt inside of you die
You´re frozen when your heart´s not open
Avatar
Arwen
 
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 23:07

EdellinenSeuraava

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron