Pidättekö unipäiväkirjaa ?

Tänne kaikki Astrologiaan, Numerologiaan, itsetuntemukseen ja Uniin liittyvä keskustelu

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja Pompula » 06 Heinä 2010, 20:40

Olen alkanut pikkuhiljaa harkita pitäisikö minun alkaa pitää unipäiväkirjaa.

Monta kertaa tuntuu, että saan vastauksia tai vihjeitä/ohjeita unien kautta nykyisin. Vaan yleensä se koko uni ei pysy mielessä, jokin pätkä siitä vain, joskus jopa unohdan nähneeni jostain asiasta unta, kunnes esim mieheni muistuttaa että: tätäköhän se sinun uni silloin tiesi ja silloin vasta muistan uudelleen...

Oletteko te pitäneet, oletteko kokeneet että siitä olisi hyötyä/apua ?
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja Norna » 06 Heinä 2010, 20:47

Minulle unipäiväkirja on ollut hyvä apu pitämään unet tuoreena mielessä, uni kannattaa kirjata ylös vielä kun se on tuore, eli mahdollsimman pian heräämisestä. Unet ovat minulle tärkeitä ja olen kirjannut niitä ylös yli 10 vuotta päiväkirjoihini joista suurin osa on kyllä jo hävitetty.

Hyvää unipäikkyilyä! :)
Norna
Moderaattori
 
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 11:12

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja tira annuli » 07 Heinä 2010, 11:54

Minulle on tullut tavaksi kirjata ne kalenteriini. Viime aikoina jostain syystä taas olen alkanut muistamaan unia erittäin selkeästi.
tira annuli
 
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 23:04

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja Pompula » 09 Heinä 2010, 10:14

Minä muistan myös silloin heti kun herään. Aiemmin muistin herätessä vain jonkun pätkän mutta nyt tuntuu että muistan koko "tarinan" ja kaikki juonenkäänteen ja lauseet ja yksityiskohdatkin. Mutta siitä parin päivän päästä en enää muista taas kuin jonkun "huippukohdan". Siksi minä haluaisin niitä kirjata ylöäs. Muutaman unen mitä olen kirjannut, niin olen lukenut niitä jälkikäteen uudestaan ja hämmästellyt vain miten paljon merkitystä niissä onkaan.

Kiitos teille big>3luv
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja Chinook » 17 Loka 2010, 09:35

Aamulla herätessä kirjoitan unet ylös. Yritän tehdä sen heti ettei yksityiskohdat unohdu tai koko uni! Niinkin on käynyt että teenkin ensin jotain muuta ja koko uni on unohtunut. Mielstäni yksityiskohdat ovat tärkeitä, ne valottavat asiaa jota uni käsittelee.

Joskus menee pitkiäkin aikoja etten näe unia, joskus taas useina öinä peräkkäin. >33>>
Avatar
Chinook
 
Viestit: 17
Liittynyt: 24 Syys 2010, 22:52

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 17 Loka 2010, 09:38

Rustailin unipäiväkirjaa muutama vuosi sitten kun innostuin lucid-unista. Jäi aika lyhkäseksi tuon päiväkirjan pitäminen, mutta antoisaa oli. Kyllä vain ne unet oppii muistamaan paljon paremmin ja yksityiskohtaisemmin kun ottaa tavaksi kirjoittaa ne heti herätessä ylös. big>3luv
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja Christine » 08 Huhti 2011, 10:56

Olen monesti miettinyt olisiko unipäiväkirja hyvä, mutta olen huomannut, että näen "kahden tyyppisiä" unia. Ne unet jotka muistan aamulla herätessäni mutta unohdan puoleen päivään mennessä eivät ole kovin "tärkeitä" minulle. Ne saavat mielestäni jopa unohtuakin. Ne unet joissa on symboliikkaa tai jollain tavalla minulle tärkeitä pysyvät kyllä mielessäni. Aamulla herätessäni jo tunnen unen olleen jollain tavalla "tärkeä" - se piirtyy mieleeni eri tavalla, enkä sitä myöskään unohda niin helposti. Toki ajan kanssa varmasti unohtuu nekin.
Ehkä unipäiväkirja tulee ajankohtaiseksi ja tärkeäksi minullekin jossain vaiheessa. Ystäväni kanssa monesti kirjoittelemme sähköpostitse unistamme, joten sitäkin kautta voin palautella niitä mieleeni.

Unien sisältöä ajatellen olen enemmän kiinnostunut omien unieni näkymisestä, eli ajankohtista jolloin niitä näen ja sitten niistä viikoista jolloin en näe niitä lainkaan. Varmasti tuohon vaikuttaa arkinen kiire, työstressi jne. Tätäkin voisi toki unipäiväkirjalla vähän seurata :)
Christine
 
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Loka 2010, 20:58

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja pixie » 17 Kesä 2011, 09:14

Olen yleensä pitänyt. Nyt pitkän aikaa olen muistanut uneni todella huonosti. Olen huomannut saman mikä monet muut, eli että jos unet kirjoittaa ylös, ne myös muistaa paremmin ja se auttaa myöhemmässäkin unityöskentelyssä.

Tapani on ollut kirjoittaa ylös unen lisäksi erilaiset tuntemukset ja ajatukset ja tulkinnat, joita unesta tulee mieleen. Kirjoittaminen on minulle todella olennainen työkalu unien merkityksen ymmärtämisessä.
Avatar
pixie
 
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Touko 2011, 11:53

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja penkula » 03 Heinä 2011, 14:07

Minä en pitkään aikaan muistanut yhtään unia. Olinko sitten liian väsynyt, en tiedä. Viime talven aikana olen taas alkanut muistaa aamulla uniani, ne, jotka olen tuntenut jollain lailla tärkeiksi, olen pyrkinyt kirjaamaan ylös. Kyllä ne vaan aika paljon kertovat... :)
- - -Elämä on ihanaa!- - -
Avatar
penkula
 
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Pidättekö unipäiväkirjaa ?

ViestiKirjoittaja romantikko83 » 24 Huhti 2013, 22:39

En ole pitänyt unipäiväkirjaa mutta olen harkinnut että jossain vaiheessa voisin alkaa pitämään unipäiväkirjaa. Se voisi olla ihan hyvä asia jos unet kirjoittaisi päiväkirjaan muistiin <333 >>33>>
Avatar
romantikko83
 
Viestit: 43
Liittynyt: 19 Huhti 2013, 20:53
Paikkakunta: Oulu


Paluu Astrologia, Numerologia ja Unet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron