Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja Pompula » 09 Loka 2010, 10:33

Heipsan !

Neuvoja kyselisin.

Eli lähipiiriini kuuluu henkilö jonka jalka on amputoitu polven yläpuolelta. Kuinka tämä asia pitäisi huomioida reikittäessä, lähinnä mietin että esim polvien osalta ei voi hoitaa molempia kun toista polveakaan ei ole enää jne. Että, jos hoitaa vain olemassaolevan jalan varpaisiin saakka ja toinen koipi loppuu puoleen reiteen niin tuleeko siitä jotain "epätasapainoa" tms ?

Ja sitten toinen kysymys, syöpäpotilaat. Oletteko reikittäneet syöpäpotilaita ja jos niin miten asia huomioidaan hoidossa ? Eli lähinnä, oletteko reikittäneet myös kohtaa jossa kasvain on, vai nimenomaan välttäneet sitä kohtaa ? Entäs remissiossa oleva ihminen, mitä tulisi huomioida ?

Tämmöisiin apuanne ja neuvojanne pyytää,

Pompula
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja Nimble » 09 Loka 2010, 15:12

Kannattaa reikittää myös amputoitua jalkaa koska se jalka on olemassa vielä energiatasolla. Jos on haamu kipuja niin nekin häviää.

Mielestäni kannattaa myös syöpä kohtaa reikittää. Tämä voi nopeuttaa parantumista. Ja sitä chakraa kannataa puhdistaa ja energisoida joka on lähinnä syöpäaluetta. Koska jos on esim. kurkkusyöpä niin kurkkuchakra on todella likainen ja riipuksella kokeilemalla chakrassa ei tapahtu "virtausta" eli liikettä. Samalla kannattaa käydä myös muut chakrat läpi.
Nimble
 

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja Pompula » 09 Loka 2010, 22:25

Eli, tarkoitatko että reikitän sitä puuttuvaa jalkaa ihan kun se olisi vielä paikallaan (visualisoin jalan ja hoidan esim polvia kuten hoitaisin jos niitä olisi kaksi, samoin jalkaterät) vai että reikitän sitä jäljellä olevaa osaa ainoastaan ?

Ja kiitos sinulle kun vastasit big>3luv
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja Chevy » 10 Loka 2010, 21:18

Hei,

alkuperäisestä kysymyksestä ei ihan käynyt ilmi, oliko kyseessä koko ajan kaukohoitoprosessi vai kontaktihoito.

Olipa miten vain, asioita voidaan käsitellä usealla eri tavalla - mikään ei ole oikeampi tai huonompi kuin joku toinen,
sillä minusta näissä jutuissa kaikki tiet vievät Roomaan. Ajattelen tässä, miten itse tekisin.
Amputoitua jäsentä voi mielestäni hoitaa sekä kontakti-että kaukohoitona.

Reiki-kaukohoitoa en välttämättä yleensä kuitenkaan tee kohdistamalla jonnekin tiettyyn kohtaan, vaan pukkaamalla energian liikkeelle,
ja se menee itse sinne minne on tarkoitus. Ajattelen vain kyseistä henkilöä - ja energia virtaa. Tämä on se yleisin tapa nykyään.

Aikaisemmin, kun minulla ei ollut vielä hoitopöytää, tein joitakin kertoja siten, että hoidettavani, jolla oli useita kroonisia
joskaan ei sillä hetkellä hengenvaarallisia sairauksia, sai täyden käsittelyn kuvitellulla pöydällä. Eli visualisoin hoidettavani
olemattomalle pöydälle ja liikuin itse oikeasti tassuineni visualisaation ympärillä. Jostain syystä tämä metodi lakkasi, kun sain
pöydän - en myöskään visualisoinut henkilöä olemassa olevalle pöydälle. :mrgreen:

Eräs keino on sitten tehdä kaukohoito ainoastaan chakroille, siis niille tärkeimmille niistä.

Jos mainitsemasi henkilö olisi kaukohoidossani, todennäköisesti antaisin energian itse löytää paikkansa.
Jos hän olisi fyysisesti pöydälläni, tekisin aluksi perinteistä kosketushoitoa lonkkiin saakka, mutta jatkaisin jalat aurassa visualisoiden
puuttuvan jäsenen. Tai sitten en - saattaa olla, että oppaat ja intuitio ohjaisivatkin tekemään jotain ihan muuta....

Olen hoitanut useita syöpäpotilaita. Useimmiten kuitenkin kaukohoitona kohdistamatta sitä erityisesti minnekään.
Olen hoidon aluksi ajatellut hoidettavaa ja sitten antanut mennä miettimättä kohdistusta sen enempää.
Kontaktihoito on tehty yleensä pää-olkapäät-sydän-linjalla ja loput aurassa.

Kiitos hyvästä kysymyksestä - se herätti paljon ajatuksia.
Taidanpa lähipäivinä kaivaa Frank Arjava Petterin kirjat esiin ja katsoa, kerrotaanko niissä jotain tähän liittyvää.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja Pompula » 11 Loka 2010, 08:34

Kiitos kiitos Chevy! <333 hu<g

Molempia hoitotapoja tulen varmasti käyttämään tämän aputoidun henkilön kohdalla ja lähinnä se oli tuo kontaktihoito mikä mietitytti kuinka se olisi hyvä tehdä. Kiitos neuvoista, tämä tieto oli tärkeä minulle ! big>3luv

Ja tosiaan, jos löydät vielä lisää vinkkejä mainitsemastasi kirjasta, ne ilomielin otan vastaan.

Kiitos ! >33>>
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja mölli » 12 Loka 2010, 21:43

Hyviä vinkkejä Chevyllä käytän samantyyppistä itsekin.

Kaukohoitona sysään liikkeelle ikäänkuin tiiviin energiapaketin joka toimii "katalyyttinä" ja hakeutuu itse oikeaan tilanteeseen tai kohtaan ja vaikuttaessaa "vetää" tarvittaessa lisää energiaa hoidettavan ulottuville.

Hoidettavan vastaanotto kyvystä tai halusta riippuen hoito tapahtuma voi tuntua pitkäänkin, vaikka itselläni ei välttämättä kulu pitkääkään aikaa tarvittavan energian keräykseen ja lähetykseen.

Kontakti hoidossa sovellan tilanteeseen sopivia periaatteita koska minulla ei ole hoitopöytää.

Hoidettava voi istua ja levätä vuoteella tai tuolissa tai seistä, mikä hoidettavasta kulloinkin tuntuu hyvältä. Hoito etäisyyden pyrin soveltamaan siten, etten joutuisi kurottamaan paljoakaan, jotta hoito sujuisi jouheammin.

Näin siis ihmisten kohdalla. eläimiä hoidan edelleen eniten ja silloin soveltaminen on viewläkin runsaampaa.

Lääkityksiä kehotan tietysti jatkamaan ja seurannassa käymään sillä siten saan myös itsekin tarkennusta hoidon sujumisesta.

Nykyään lisään aina mahdollisuuksien mukaan myös aikomuksen kivunlievitykseen, jotta hoidettavan olo helpottuisi ja sitäkautta vastaanotto kyky ja itsensä parantaminen energian avulla edistyisi mahdollisimman hyvin.

Tietysti hoidan myös sairauden syitä.

Amputoidun jalan hoidossa käyttäisin amputoidun kohdan hoitoon auran kautta tapahtuvaa hoitoa ja tervettä jalkaa hoitaisin vuorollaan kontaktihoitona tai näiden yhdistelminä mahdollisten hibikituntemusten saattelemina.

Syöpäsairauden tukihoitona olen hoitanut kontaktihoidon ja auran kautta tapahtuvan hoidon yhdistelminä sairaalle alueelle ja sen läheisyyteen, muun kokonais hoidon ohella.

Monelle sairaudelle energiahoito sopii oikein hyvin tukihoidoksi lääketieteellisen hoidon ohella. Joskus energia hoidolla voidaan vähentää onnistuneesti lääkkeiden sivuvaikutuksia kuten huonovointisuutta, vatsavaivoja ja lieviä alkuvaiheen huimaustiloja.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja Pompula » 13 Loka 2010, 19:52

Kiitos möllille hu<g
Kontaktihoidossa luulisin että haluaa maata, kun joutuu istumaan pyörätuolissa aika paljon muutenkin pitkin päivää. Mutta ihan sen mukaan mennään mitä hän haluaa sitten niin osaa rentoutua parhaiten kun on turvallinen hyväolo >33>>

Lääkityksiin jne lääkärinneuvoihin minulla ei ole mitään halua puuttua, ehkä enemmän tuoda helpotusta hetkeen/arkeen, rentoutumista, aavesärkyjen helpottamista, ehkä helpotusta uuden minäkuvan luomiseen ? Jotain semmoista mielessä pyöri kun pyyntö tuli big>3luv

Lämmin kiitos, todella arvokasta apua hu<g <333
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja Chevy » 14 Loka 2010, 19:11

Hyviä ajatuksia tavoitteiksi, Pompula!
Lisäksi vielä ehkä mahdollisen syyllisyyden poispyyhkimistä - sitähän on monissa vaiheissa ihmisen elämässä,
vaikka ei ole perustettakaan.

Rakkautta ja valoa hoitotoiminnallesi!
>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja Pompula » 14 Loka 2010, 20:20

Tuota en olis hoksannu, hyvähyvä että tuli täältä apu. Ja helpotusta suruun vois pyytää kans.

Kiitos Chevy >33>>
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: Jalka-amputoidun reikittäminen, kysmyksiä

ViestiKirjoittaja tira annuli » 11 Joulu 2010, 23:20

Syöpäpotilasta olen hoitanut. Hänen kohdallaan jatkoin hoitoja heti syövän toteamisesti radikaalin leikkauksen läpi aina parantumiseen asti. Hoidot tein aina intuition mukaan. Eli ensin tunnustelin tilannetta ja pääasiallisesti lähdin syövän kautta hoitamaan niitä syitä, jotka syövän synnyttämiseen olivat vaikuttaneet. Siinä samalla pehmentelin kiputiloja ja tasapainottelin sekä puhdistelin energioita syöpään liittyviltä alueilta, jotta edellytykset paranemiseen parantuisivat. Olen hyvin ylpeä tästä henkilöstä, jota hoidin. Hän omien rajojensa mukaan piti mielen avoinna niille ajatuksille mitä hoitoni nostivat hänen elämästään ja asenteistaan esiin, ja oli valmis käsittelemään niitä tarpeellisissa määrin. Luulen, että tärkein apuni mitä hänelle pystyin tarjoamaan oli juuri tämän syiden tietoisuuteen nostaminen ja fyysisen prosessin helpottaminen eli kipujen lieventäminen siihen pisteeseen kuin se oli hänen etunsa mukaista. Annoin potilaalleni myös pari hoitavaa kiveä, joiden vaikutuksen alla nukkua ja hoitaa kiputiloja - tuntuivat skeptikollekin auttavan pahimmassa hädässä! :)

Näin itse toimin - paljolti intuitioni mukaisesti. Sen verran kannattaa muistaa, että ainakin tällä kyseisellä potilaalla syövän alueelle kohdistetut hoidot ilmenivät fyysisesti hyvin voimakkaasti. Eli potilas sai välillä voimakkaita fyysisiä reaktioita hoitojen aikana, jotka saattoivat olla ajoittain hieman epämukavia. Siinä mielessä kannattaa edetä varovasti ja potilaan toiveiden ehdoilla.
tira annuli
 
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 23:04


Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron