Kipua reikihoidon aikana

Tänne voit kirjoittaa kokemuksiasi Reiki energiasta sekä esittää siihen liittyviä kysymyksiä

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja tiistai » 10 Loka 2010, 16:34

-
Viimeksi muokannut tiistai päivämäärä 19 Marras 2016, 22:21, muokattu yhteensä 1 kerran
tiistai
 
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Loka 2010, 00:57

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Chevy » 10 Loka 2010, 21:31

Kiinnostava juttu!
Kivut olen yleensä ymmärtänyt tukosten avautumisesta johtuviksi. Nehän loppuivat, kun siirryttiin toiseen
kohtaan, eikö vain?
Nauraminen taas johtunee siitä, että ko henkilön elämässä (tai edellisissä elämissä) on ollut tilanteita,jolloin
nauraminen on ollut kielletty, esim jyrkän uskonnollisessa kodissa tai muuten. Niinpä hoitotilanteessa sitten
pulpahtavat esiin tunteet, jotka on jouduttu tukahduttamaan. Samoin hoidettava saattaa itkeä itkut, jotka
on joutunut aiemmin kätkemään.

Energiahoitojen lempeys ja ki:n virtaus rentouttaa ja avaa tunnelukkoja, joten hoitajat ajan kanssa
tottuvat vähitellen hoidettavien erilaisiin tunnepurkauksiin, joita toisilta tulee ja toisilta ei.
Aluksi ne tietysti ällistyttävät ja saattavat pelästyttääkin kokematonta hoitajaa.

Kämppiksesi myös mitä ilmeisimmin luottaa Sinuun ja viihtyy hoidossasi, kun avautui tuossa määrin.
Hienoa!
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja tiistai » 11 Loka 2010, 20:53

-
Viimeksi muokannut tiistai päivämäärä 19 Marras 2016, 22:21, muokattu yhteensä 1 kerran
tiistai
 
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Loka 2010, 00:57

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja mölli » 12 Loka 2010, 21:18

Iloisia jatkotutkiskelun hetkiä vaan sinulle.

:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Chevy » 13 Loka 2010, 19:46

Tiistai,
kiinnitäpä joskus huomiota hoitaessasi siihen, liikkuvatko hoidettavan silmät suljettujen luomien alla.
Silmänliike (REM, Rapid Eye Movement) on toiminta, jonka aikana "nauhoittuu" uutta jonkin entisen trauman päälle
ihmisen ajatuksissa. Silmänliikkeeseen perustuva erillinen hoitomuoto on olemassa - EMDR -
mutta energiahoitojen (muidenkin kuin reiki) aikana se usein käynnistyy itsestään.
Räpsytys itsessään ei ole kivuliasta, mutta osa hoidettavista kokee sen aluksi häiritseväksi.
Useat sitten toivottavat sen tervetulleeksi, kun huomaavat sen myönteisen vaikutuksen.

Niin - kun hoitaja avautuu energialle, se kulkee hienosti, ja oppaat vielä tarpeen mukaan
ohjaavat... >33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja tiistai » 18 Loka 2010, 12:31

-
Viimeksi muokannut tiistai päivämäärä 19 Marras 2016, 22:20, muokattu yhteensä 1 kerran
tiistai
 
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Loka 2010, 00:57

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Pumpkin » 13 Maalis 2011, 09:20

Minäkin olen hoitanut vasta Reiki I:n käyneenä kaksi kertaa siskoani. Molemmilla kerroilla hänellä on alkanut kipu oikealla puolella otsaa, kun olen tuonut kädet otsachakralle. Mutta tämä kipu on jatkunut sitten koko hoidon ajan. Ensimmäinen kerta tuntui sattumalta, mutta toinen kerta sai siskonikin kiinnostumaan enemmän koko asiasta. Hän alkoi etsiä tietoa, mitä tuossa oikealla puolella otsalohkoa on.

Mutta jonkinlaisen tukoksen avautumiseksi itse sen ajattelin. Mitä merkitystä sillä on, että kipu ei lakannut hoidon aikana?
Pumpkin
 
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Joulu 2010, 11:20

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Chevy » 13 Maalis 2011, 11:09

Onko kyseisessä kohdassa tavallisesti kipua, esim päivittäin?
Kuinka pitkän hoidon teit?

Yleensähän ykköskurssin jälkeen tehdään hoitoja tavallista kaavaa noudattaen kohta kohdalta, noin 3-5 min per kohta.

Jos kyseisessä kohdassa on kipuja päivittäin "normaalissa olotilassa", ehdotan kääntymistä koululääketieteen puoleen.

Ellei tavallisesti kipuja ole, ehdotan, että seuraavaa hoitoa tehdessäsi ottaisit kyseisen kohteen pääkohteeksi
ja viipyisit siinä esim 15 min tai jopa puoli tuntia.
Kyseessähän saattaa olla jokin "entisen elämän kauhu" eli on voinut olla vaikka väkivaltainen isku siihen kohtaan
joskus vuosisatoja aikaisemmin...
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Pumpkin » 13 Maalis 2011, 22:06

Kiitos vastauksesta!

Ei ole kipua tuossa kohdassa yleensä, joten jospa se tosiaan on kohta, jota jostain syystä täytyy vain hoitaa pitempään. Tein tosiaan tuollaisen aika pikaisen hoidon, jossa kävin chakrat läpi. Eli seuraavan kerran pidempään sitten :)
Pumpkin
 
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Joulu 2010, 11:20

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Sini1982 » 06 Heinä 2012, 17:26

Moikka!

Mulla on nyt ensimmäinen Reikihoitokerta takana (kaksi varattuna vielä tuleville viikoille).

Koin omasta mielestäni voimakkaita tuntemuksia hoidon aikana, vaikka olin valmistautunut niin, että tuskin mitään edes huomaan. Osaisiko joku selittää, mitä nämä tuntemukset voisivat tarkoittaa tai mistä saisin lisää tietoa?

Kurkkuchakran kohdalla tuntui ensin, että henkeä salpaa ja piti ihan keskittyä hengittämiseen, jopa vähän hengästyin. Kun hengitys tasaantui, tunsin aika voimakastakin pistelyä rinnassa, jaloissa ja käsissä. Sydänchakran kohdalla sama juttu.

Navan alapuolella olevan chakran kohdalla (en muista nyt nimeä) tunsin fyysistä kipua alavatsassa. Kipu tuntui aivan samalta kuin kuukautiskivut tai lievät synnytyssupistukset. Samalla minuun iski järkyttävä pakokauhu ja paniikki, täysin samat tunteet kuin jokaisen synnytykseni kivuliaimpina hetkinä. Tässä kohtaa näin sinistä väriä, vaikka silmäni olivat kiinni. Kaikkialla oli sinistä.

Olen viime aikoina kokenut erittäin voimakasta henkistä heräämistä ja pohdiskelenkin, voisiko tämä liittyä siihen? Lisäksi tuo sininen väri toistuu nyt elämässäni useasti erilaisissa yhteyksissä. Koitan etsiä siniselle värille merkitystä elämässäni...
Vai pitääkö minun huolestua, onko kohdussani jotakin fyysistä sairautta? Kaikkea tulee pohtineeksi... :?

Olisi kiva, jos joku jaksaisi vastata, olen vielä niin kokematon, mutta into tietää ja oppia on hirmuisen kova! :D
Sini1982
 
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Heinä 2012, 17:37

Seuraava

Paluu Kokemuksia ja kysymyksiä Reikistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron