Reikipipo?

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Reikipipo?

ViestiKirjoittaja Sonja » 02 Syys 2010, 18:02

Kaipailisin kanssaihmisten mielipiteitä.. Mua on alkanut kiehtoa ajatus tehdä itselleni syksyksi/ talveksi "reikipipo" eli vaikkapa neuloa pipo jossa on otsalla Reikiä tarkoittavat japaninkieliset merkit tai ehkä jopa Reikin sydän -kirjasta löytyvä mestarisymboli. Onko symbolien käyttö epäsopivaa tuollaisessa yhteydessä?

En ole käynyt 2 ja 3 kurssia eli en ole ihan varma tästä käyttäytymis"etiketistä" joten siksi tässä mielipiteitä teiltä kaipailen

KKK >>33>>
Sonja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Syys 2010, 15:45

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja Jared » 02 Syys 2010, 18:32



Japani englanti sanakirja antaa merkityksen "aura"
Kiinaksi kyseiset merkit lausutaan Ling 2 Qi 4 eli ensimmäinen nousevalla toonilla ja toinen laskevalla toonilla.
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 02 Syys 2010, 20:14

ei ne ole kuin symboleita ja niiden käyttö pipossa on ihan suotavaa. voitpahan lähetellä energioita aina kun ihmiset ihmetellen ihastelee pipoasi ;)
allekirjoitus
Avatar
Jakke77
Ylläpitäjä
 
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 11:53
Paikkakunta: Oinaansuo - Oulu

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja saraswati » 03 Syys 2010, 10:34

En henk.koht. haluaisi käyttää pipoa, jossa on reikisymbolit vaikuttamassa pääni alueella, ja olen saanut vihkimykset kaikkiin symboleihin. Muistan kuulleeni että varsinkin ykkössymbolin pitäminen kolmannen silmän kohdalla jatkuvasti voi aikaansaada ikäviä oireita, ja varsinkin sellaiselle, joka ei ole saanut siihen vihkimystä. Lisäksi symboleita ja koko reiki-asiaa joutuisi ehkä selittämään sellaisille ihmisille, jotka eivät ole valmiita kuulemaan koko asiasta ja heidän reaktionsa saattavat olla negatiivisia. Ja osa reikiopettajista saattaisivat kyllä pitää symbolien esillä pitämistä noin näkyvästi loukkaavana tai muuten vääränä tapana käyttää niitä, varsinkin jos et ole itse saanut vielä viritykset niihin. Mutta en henk.koht. tuomitse sellaista käyttöä, jos se tuntuu sinusta oikealta. Vain sinä itse tiedät, mikä on sinun kohdallasi oikein. Kuuntele intuitiotasi!
saraswati
 
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Elo 2010, 18:04

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja Chevy » 03 Syys 2010, 19:40

Minusta itse sanaa Reiki merkitsevä kanji on käytettävissä - olen itsekin saanut lahjaksi silkkipaidan johon se on maalattu.
Sopii myös vaikkapa tyynyliinoihin, tyynyihin, riipuksiin tms. Miksei myös pipoon.
Mutta itse symbolit on mielestäni tarkoitettu hoitokäyttöön, eivät yleisesti esiteltäviksi. Varsinkaan mestarisymboli.

Yleisesti ottaen käyttämieni merkkien ja kuvioitten (joita on paljon) selittely ei ainakaan minua ole haitannut.
Kukin kokee sellaisen tilanteen yksilöllisesti.

Miten sitten joku vastaantulija kokee näkemänsä - kukin tyylillään.
Horuksen silmä -ketjussa mainitsen, millaisen reaktion sain ko kuviota riipuksena kantaessani.

>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja Sibylla » 04 Syys 2010, 10:52

Reikipipossa voisivat olla symbolit sisapuolella big>3luv-kiva idea! >33>>
Runsaudesta on hyva jakaa:)!
Avatar
Sibylla
 
Viestit: 359
Liittynyt: 31 Touko 2010, 23:30
Paikkakunta: Euroopan sydan:)

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja Sonja » 06 Syys 2010, 11:50

Kiitos vastauksista :)

Langat on ostettuna, katsotaan millaiseen ratkaisuun päädyn. Eiköhän käyttöön tule juuri Reikiä merkitsevä kanji. Ja jos pipa ei tarkoitukseensa sovi, niin eiköhän se pian tapansa näytä :P
Sonja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Syys 2010, 15:45

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 06 Syys 2010, 15:52

muista sitten ettei syy ole pipon vaan käyttäjän jos alkaa kekkuileen :? ;) :?
allekirjoitus
Avatar
Jakke77
Ylläpitäjä
 
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 11:53
Paikkakunta: Oinaansuo - Oulu

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja Sonja » 09 Syys 2010, 20:46

Heh juu mun pää on kenkkuillut viimeaikoina muutenkin sen verran, että en yhtään ihmettelisi vaikka jatkaisi vielä vähän :D

Isäntä haluaa samanlaisen, katotaan sitten miten me pärjätään pipoinemme (kun saisin ne nyt alullekin ensin...)
Sonja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Syys 2010, 15:45

Re: Reikipipo?

ViestiKirjoittaja mölli » 06 Loka 2010, 10:35

Itse käytän reikitettyä pipoa, johon on symbolit piirretty, mutta ne eivät näy.

Mitään ongelmia ei ole ollut ja pipo tuntuu joka kerta mukavalta päässä.

Erilaisilla ulkomaisilla reiki sivustoilla on jo, pitkään myyty vaatteita joissa on reiki symboleita.

Se miksei suomessa näin juurikaan tehdä, johtunee uskomuksesta, että symbolit tai niiden vaikutus kokisi samanlaisen inflaation kuin esimerkiksi risti symbolina.

Asiat siis ovat sidoksissa kunkin henkilön uskomuksiin ja niiden "vaikutukset" ovat pitkälti uskomuspohjaisia, koska en ole havainnut eläimillä vastaavia vaikutuksia.

Mutta edellähän esitettiinkin hieno ratkaisu, eli voithan laittaa näkyvän symbolin pipon sisäpuolelle.

Koska reiki ei ole luonteeltaan pakottava energia, niin symbolien pitkäaikainenkaan käyttö ei ole haitallista minkään kehon osan kohdalla.

Reiki tuo kuitenkin säännöllisesti pinnalle ja esille erilaisia käsittelemättömiä asioita.

Tästä ominaisuudesta johtunee, joidenkin ihmisten käsitys esimerkiksi ikävistä oireista.

Todennäköisesti oireilu johtuu ennemminkin siitä, että esiin tulevia asioita ei edelleenkään haluta käsitellä, mikä aiheuttaa sitten fyysistä oireilua.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17


Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron