Mitä kiviä omistatte?

Tänne voi kirjoitella kaikkea Taivaallisista ja Maallisista energioista

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Vaeltaja » 24 Kesä 2010, 13:58

Elikkäs mitä kiviä/kristalleja omistatte, mihin itse käytätte niitä ja mistä on mahdollisesti hankittu?
Itselläni ei ole vielä yhtään kiveä taikka kristallia, mutta piakkoin on ehkä, jos saadaan rahaa tarpeeksi ja löydän edullisen paikan ostaa..
Viimeksi muokannut Vaeltaja päivämäärä 20 Marras 2010, 11:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Vaeltaja ..
Avatar
Vaeltaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 22 Kesä 2010, 17:21

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Arwen » 24 Kesä 2010, 22:46

Iik, en edes muista kaikkia.Pitääpä joku päivä listata ne :P .
Eniten pidän ametisti rannekoruani, ja nyt on ollut jonkin aikaa ruusukvartsi rannekoru tuon toisen kaverina kädessä, hoitaa sydämen asioita mukavasti.
Kaulassa pidän paljon kristallikorua ja aiemmin pidin hematiitistä tehtyä maltan ristiä maadoittamassa ja antamassa voimaa ja suojaamassa.
Taskuun hyppää mukaan milloin mikäkin tai mitkäkin kivet.
Korut pääosin olen hankkinu nettikaupasta ja osan kivistäkin.Kiviä on messuilta tarttunut myös matkaan.Ja markkinoilta isompi ametistin palanen.Ja lapsena olen jostain saanut/löytänyt muutaman kiven.Ne ilmestyi esiin omista piiloistaan kotoani kun henkinen heräämiseni alkoi paremmin.
Love is a bird, she needs to fly
Let all the hurt inside of you die
You´re frozen when your heart´s not open
Avatar
Arwen
 
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 23:07

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja maikkula » 25 Kesä 2010, 08:03

Tietoisesti olen katsellut kiviä vasta muutaman vuoden. Mutta tuttavapiirissäni on aika ajoin ollut ihmisiä, jotka ovat olleet hyvinkin kivisuuntautuneita. Kun sain tutkintoni valmiiksi parikymmentä vuotta sitten, sain opiskelukaveriltani lahjaksi pienet kristallit kotini joka nurkkaan. Ne olivat nurkissaan pitkään, mutta lattiaremonttien ja huonekalujen siirtojen myötä siirtyivät muualle, osa katosi. Olen jälkeenpäin ajatellut, että elämäni viimeiset kaksköt vuotta ovat olleet hyvää aikaa. Syystä tai toisesta. Nurkkiin ole jatkossa ajatellut hankkia apofylliitit jatkossa tai ehkä samanlaiset kristallit kuin ennenkin.


Hematiitti oli ensimmäinen kivi, jonka hankin hoitamaan itsesäni., maadoittamaan ja auttamaan jaksamisessa.Pitkä hematiitti kaulanauha on ihan tyylikäs asuste.
Makuuhuoneessani on ametistinpalanen. Tiikerinsilmää käytän hoitamaan kipua esim. kun tulen flunssaan, laitan tiikerinsilmärannkeen ranteeseeni ja teippaan pienen litteän palan kehkojeni päälle. Olen joskus ajatellut, että jos eläisin parisuhteessa, voisi olla vaikea selittää kivenmurikkaa teipattuna kehoonsa. Kristallia ja tiikerinsilmää olen myös teipannut poskeen, kun hammasta on joskus särkenyt. Molemmat helpottavat kipua ja turvotusta.

Viimeinen hankintani on herkimer-riipus, jota pidän hopeaketjussa. Kun laitoin sen ensimmäisiä päiviä kaulaani, sain pientä päänsärkyä, ohimoitten kohdalle. Mutta se meni ohi. Aika usein nappaan sen töihin mennessäni kaulaani. Samaan aikaan ostin herkimeriä myös olohuoneeseen, siis ihan pienen palasen. Herkimerit olivat kuitenkin niin kalliita hankintoja, että se meripihkaa oleva kaulanauha saa kyllä odottaa, mutta kyllä minä vielä sellaisen hankin. KIviterapeutit sanovat, että olisi hyvä käyttää herkimeriä jonkin verran joka päivä. Turkoosia olen myös suunnitellut hoitamaan kurkun aluettani, sitten joskus.

Pieniä vaaleanpunaisia ruusukvartseja näkyy olevan myös täällä tietokonepöydällä. Mitähän muuta tämän uumenista löytyy, taitaa olla keltaista kalsiittia ja sitten on joku kivi, jonka pitäisi estää tietokoneesta tulvan säteilyn haittavaikutusta.

>33>> Maikku
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Vaeltaja » 25 Kesä 2010, 08:24

Tuolta saa aika halpoja kristalleja / kiviä: http://www.lareinawebshop.com/fi/kategoriat/kivet-kristallit/
Vaeltaja ..
Avatar
Vaeltaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 22 Kesä 2010, 17:21

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Kimalainen » 26 Kesä 2010, 23:11

Kivet, lempiaiheeni! >>33>> Lyhyempi lista tulisi varmaan kivistä, joita minulla ei vielä ole... Tuollahan niitä on lokerikkolaatikossa monen monta. Tärkeitä ovat tällä hetkellä etenkin spektroliitti Suomen maaperästä ja savukvartsi. Lähes kaikki kiveni ovat Somsolasta.
Avatar
Kimalainen
 
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 19:36

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja maikkula » 10 Heinä 2010, 07:20

Kun oli oikein kurja olo tässä alkuviikosta, menin kivikauppaan. Suunnittelin ostokseni jo etukäteen eli menin ostamaan boji-kiviä, kun ne ovat hyvät maadoituksessa. Löysin pari pientä kiveä, niitä myydään pareittain, feminiininen ja maskuliininen kivi. Niitten käyttöön on ohjekin olemassa. Minä laitoin ne kipeän kurkkuni päälle, maskuliinisen vasemmalle ja feminiinisen oikealle. Kivien viesti oli, että ne tunnistivat kipua kehossani ja olemuksessani ja olenkin hoidellut niillä itseäni nyt parina päivänä uteliaana niitten vaikutuksesta. Suolistoni on pitänyt samanlaista kurinaa kuten se pitää yleensä silloin, kun joku henkinen hoito puree. Sanotaan, että bojit eheyttävät rikkoontunutta auraa. Aina tuntuu löytyvän jotain uutta tapaa tukea hyvinvointiaan!


big>3luv big>3luv
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja maikkula » 17 Heinä 2010, 04:54

En tosiaankaan pidä itseäni asiantuntijana hoitavien kivien suhteen. Tuli vaan mieleeni huomauttaa, että akaattilevy kivien lataajana on helppo tapa hoitaa kiviä, ladata niihin lisää energiaa. Varsinkin tällaisessa kaupunkiasumisessa se on hyvä ratkaisu. Akaattilevyn voi laittaa tiettyyn paikkaan kotonaan ja pistää siihen illalla lataukseen ne kivet, mitä on käyttänyt jo muutaman päivän ja siinä ne aamulla on sitten valmiina taas hoitamaan sinua.
Kiviä voi tietysti hoitaa käsilläänkin, mutta jos aikaa on vähän ja käsiä tarvitaan muuhun käyttöön niin suosittelen akaattia.

hu<g
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja macymouse » 17 Heinä 2010, 15:26

Sain tällä viikolla ensimmäiset kiveni, jadekivi kaulanauhassa ja intialaisen kuukivi-rannekorun >33>> Sain ne kiitoksena annettuani vauvatavaroita serkulleni, enkä halunnut niistä maksua. Tämä oli aivan ihana yllätys >33>> big>3luv >33>>
Avatar
macymouse
 
Viestit: 88
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 15:08

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Lobo » 24 Heinä 2010, 21:12

Pitäisikö uusille kiville tehdä jotain ennen käyttöä?

Innostuin tilaamaan netistä 10 erilaisen kiven paketin ja niille spiraaliriipuksen. Toivottavasti tulevat pian! En ole aikaisemmin ollut tietoinen kivien voimista, mutta pienestä asti olen kulkenut taskut täynnä kiviä... 6-vuotiaana jopa kirjoitin geologiselle tutkimuslaitolle kirjeen ja kysyin vinkkejä, miten tulla hyväksi kivitutkijaksi :D Sittemmin se innostus jäi, mutta nyt taas kivet ovat alkaneet kiehtoa.
Lobo
 
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Heinä 2010, 11:01

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Vaeltaja » 25 Heinä 2010, 07:24

Tietääkseni kivet pitäisi puhdistaa ennen käyttöä jollain energialla?
Vaeltaja ..
Avatar
Vaeltaja
 
Viestit: 58
Liittynyt: 22 Kesä 2010, 17:21

Seuraava

Paluu Enkelit ja kivet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron