Suojaus

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja Ville » 21 Kesä 2010, 13:43

Hassu ajatus, että henkisyys keskittyisi matkailuun henkimaailmoissa. Henkisyyden tavoitteeksi voisi sanoa omaksi itsekseen tulemisen ja siinä riittää harjoittelemista. Käytännössä se tarkoittaa pyyteettömän rakkauden todeksi elämistä. Viittaus astraalimatkailuun oli tarkoitettu niille, jotka sitä harrastavat. On monia ihmisiä, jotka matkustelevat unien aikana fyysisen kehon ulkopuolella esimerkiksi oppimassa erilaisissa unikouluissa. Aivan niin kuin maan päälläkin on erilaisia kouluja, niin on myös henkimaailmoissa.

Henkinen kasvu on pyyteettömän rakkaustietoisuuden laajentumista. Oman sydämen lempeää viisautta kuuntelemalla asiat löytävät tasapainoisen ja harmonisen paikan jokaisen omassa yksilöllisessä elämässä. Viestienvälitys- ja selvänäkötoiminta astraalimatkoineen kuuluvat luonnollisena osana monien ihmisten elämään. Suojausharjoitus on kuin monipuolinen työväline, jota voi käyttää moneen tarkoitukseen. Itselläni suojaus tuli ajankohtaiseksi psyykkisiä valmiuksia käyttöönotettaessa. Se oli ensimmäisiä asioita, joita arvostamani opettajat painottivat. Herkkyyden lisääntyessä huomasin suojauksen toimivan myös arkipäivän haasteellisissa tilanteissa.

PS. tänään on kansainvälinen rauhan, tasapainon ja harmonian meditaatio klo 19. big>3luv
Ville
 
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:20

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja Jouki » 21 Kesä 2010, 16:09

TiiaMaria kirjoitti:
Mutta en oikein ymmärtänyt, miten niin vääränlaiset tunnesiteet, jotka perustuvat riippuvuuteen ja pelkoon ei olisi katkaistavissa mielikuvilla ja tietoisella ymmärryksellä. Koska, jos puhutaan henkisyydestä aivan yhtä lailla kuin voimme tehdä suojauksen negatiivisuutta vastaan voimme suojata itsemme vääränlaisilta tunnesiteiltä, jotka eivät palvele meitä.


TiiaMaria kirjoitti:Itse koen, että me kykenemme kyllä kaikkeen mitä todella haluamme, mutta osaammeko kuunnella sydäntämme ja ilmentääkö toiveemme elämästä meitä itseämme vai ulkopuolelta luotuja odotuksia. Suojauksella ja henkiselle ohjaukselle antautumisella kykenemme saavuttamaan yhteyden itseemme, jolloin elämämme muodostuu helpommaksi. Ja toisaalta tiedostamalla tilanteita eri näkökulmista saamme vahvuuden siitä, että me itse olemme elämämme valtiaita, kykenemme sivuuttamaan pelkomme ja heikkoutemme, ympäristön negatiivisen vaikutuksen.

No, kysyn nyt muutaman kysymyksen. :D
Olemmeko me elämämme valtiaita?
Kuinka pystyn hallitsemaan ajatukseni ja
tunteeni: pelon, vihan, surun. Voiko ne heittää
noin vain virtuaaliseen jäteastiaan ja päättää,
että sillä selvä?
Miten suojaudumme autokolarilta, väkivallalta,
tsunamilta, sairauksilta, vanhenemiselta
tai viime kädessä kuolemalta?

Millä tavalla koet elämän muuttuvan helpommaksi, kun
saat yhteyden itseesi ja miten se tapahtuu? Entäpä jos elämä muuttuukin
edellä mainitussa tapauksessa todella epämiellyttäväksi?
- Vive memor leti -
Jouki
 
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 10:28

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja TiiaMaria » 21 Kesä 2010, 23:31

Siis ei voi olla totta, kirjoitin hienon pitkän vastauksen ja sitten sain pari puhelua ja kirjoitin viestin loppuun ja lähetin, mutta en ollutkaan enää kirjautunut. Eli koko työ meni hukkaan, melkein, olinhan jo ajatellut ajatukset valmiiksi, mutta silti. Ehkä valitsin sanani huonosti.

Ville, niin monille tietyssä vaiheessa henkisyys keskittyy matkailuun henkimaailmoissa, ehkä sillä on tarkoituksensa ymmärtää menneitä elämiä, universaalia kanssakäymistä tai jotakin, mutta siihenkin kuten kaikkeen muuhun elämässä voi uppoutua ja unohtaa oikean elämän etenkin, jos konkreettisella tasolla elämä ei olekaan tyydyttävää. Olen nähnyt sen tapahtuvan ja täytyy sanoa, että riippuvuuksia myös tälle tasolle aivan kuin nettiin, alkoholiin tai mihin tahansa voi ihminen halutessaan luoda ja astraalimatkoilla moni ehkä korvaa sitä puutetta, mitä omassa elämässä ei ole. Toisaalta mielenkiintoistahan tuo astraalimatkailu on, uskallan näin sanoa, koska itse sitä jokusen verran harrastan, tosin tietoisella tasolla transsissa, harvemmin unissa. Mutta minusta jokaisella matkalla tulisi olla käytännöntarkoitus, perinpohjimmainen ajatus kuitenkin elämässä on elää tällä pintamielen tasolla ja ainakin minä itse henkilökohtaisesti rakastan tätä elämää sen verran paljon, että pidän sitä varsin nautinnollisena vaikka onhan noissa matkoissakin omat hyvät puolensa.

Kauniisti sanottu, että henkisyyden tavoittelu on pyynteettömän rakkauden todeksi elämistä. Sen allekirjoitan täysin. Ja siinä totisesti on oppimista, itse kullakin. Aivan henkimaailman koulut ovat erittäin mielenkiintoisia... Kuvastit hyvin sitä, mitä astraalimatkat, sielujen yhteys ynnä muut itselleni ovat, luonnollinen osa elämää, niin sanottu työkalu arkeen ja työhöni. Itse todellakin etenkin aikaisemmin tarvitsin todella paljon suojausta, energeettisenä ja herkkäaistisena se helpottaa elämää, nyt jotenkin luon suojaukset niin automaattisesti, mutta silti tällä hetkellä tietynlaisen voimaannuttavan ja tasapainottavan energian ylläpitäminen ja omien energioiden hallitseminen on se juttu, jota harjoittelen.

Jouki, kysymyksiä, ihanaa. Nyt osasit vetää oikeasta narusta, rakastan haasteita.

Totta kai olemme oman elämämme valtiaita, mutta ehkä tämän ymmärtäminen vaatii hieman erilaisen ajattelutavan kuka me todellisuudessa olemme. Itselläni on hieman toisenlainen minäkuva ehkä kuin sinulla ja sen vuoksi minulle on täysin luonnollista, että kaikki tapahtumat, jotka minun elämässäni on tapahtunut on minun itseni suunnitelmia ja tarkoituksenmukaisia. Me muodostumme niin monesta eri osa-alueesta ja pintamielemme, jonka välityksellä tälläkin hetkellä keskustelemme kykenee käsittelemään vain pienen osan sitä, mitä todellisuudessa tiedämme. Minulla on tietty yhteys sieluuni, henkeeni, todelliseen minuuteeni ja kykenen kommunikoimaan itseni kanssa ehkä hieman normaalia laajemmin, jolloin saan vastauksia elämäni tapahtumiin ja ymmärrän niitä omasta näkökulmastani tyydyttävästi. Samoin ymmärrän, että on olemassa tiettyjä sielunsuunnitelmia, sopimuksia, karmallisia tehtäviä, tiedän, että kohtaloni on sidottu sielunperheeni jäseniin, jolloin välillisesti vaikutan toisen elämään, mutta olen siinä uskossa, että tämä kaikki on minun itseni loppuviimein valitsemaa ja minun korkeimmaksi parhaaksi. Näin ollen vaikka kaikkeen en kykene elämässäni vaikuttamaan niin tiedän, että minä kaiken silti olen valinnut.

Ja toisaalta kykenen olemaan omien tunteideni, käyttäytymiseni valtias, kykenen valitsemaan todella paljon asioita elämässäni. Siihen olen tyytyväinen. Ja tärkein, minä voin valita kuinka eri tapahtumat annan itseeni vaikuttaa, minä kykenen valitsemaan tunteeni, muokkaamaan käyttäytymistäni, jopa persoonaani itselleni sopivaksi.

Siis pystyt hallitsemaan ajatuksesi, tunteesi ja negatiiviset tuntemukset mielenhallinnan avulla, analysoimalla ja kuuntelemalla sydäntäsi. Etsimällä ajatusten perimmäisen syyn. Opettelemalla irti sellaisesta ajatusmallista, josta et itse pidä. Se on perimmiltään äärimmäisen helppoa, kun oppii näkemään miten elämämme tapahtumat, ympärillämme olevat ihmiset ovat manipuloineet ajattelutapaamme, mistä ajatuksemme perimmäisesti johtuvat. Ja ihminen kykenee valitsemaan aina ajatteleeko positiivisesti vai negatiivisesti asioista. Aina, se on valintakysymys ei sen kummempaa. Mutta negatiivisia asioita ei saa kieltää, niiden sisälle tulee nähdä, ymmärtää ja vapauttaa itsensä niistä.
Kuinka pystyn hallitsemaan ajatukseni ja

Ja kyllä negatiiviset ajatukset voi mielikuvan avulla virtuaalisesti vaikka antaa valoputkea pitkin Luojan syliin, puhdistaa ajatukset energeettisesti kasvien välityksellä tai mitä tekniikkaa käyttääkään. Visualisoimalla pahan olon se poistuu, mutta sillä kykenee poistamaan vain oireen, jos ei ymmärrä mistä oire on syntynyt se tulee uudestaan, koska itse alkulähde ja syy tulee löytää. Usein se tulee lapsuudestamme, traumasta tai menneestä elämästä. Mutta aina on syy, niin useimmille sairauksille, heikkouksille, käyttäytymismuodoille, kaikille löytyy syy.

Minusta onnettomuudet, negatiiviset tapahtumat elämäämme on tuotu joko sielumme opiskeluksi tai herätykseksi meille, että olemme menossa väärään suuntaan. Jos on kyse sieluni halusta oppia jotakin kurjuudesta niin minä voin vain nöyränä oppia elämään tapahtuman kanssa, miksi pelkäisin etukäteen sellaisen tulemista, koska todellisuudessa se tulisi kuitenkin ja miksi kurjuuden tai minkätahansa pitäisi tuhota elämäni. Niin kauan, kun minulla on aivotoimintaa voin opetella nauttimaan elämästä. Uskallan sanoa näin, koska olin onnettomuudessa, elämäni oli kipuhelvettiä puoli vuotta ja hyvin liikuntarajoittuneista. Ja todellisuudessa tuo onnettomuus oli minulle hyväksi, se opetti minua elämästä enemmän kuin mikään aiemmin kokemani, sillä vapautin itseni ja löysin sisäisen rakkauteni ja elämälleni oikean suunnan. Käänsin onnettomuuden voitokseni ja olen onnellinen, että sain kokea sen.

Olen nähnyt tämän monissa negatiivisissa tapahtumissa, joskus se vain on meidän parhaaksi, niin julmalta kuin se kuullostaakin.

Ja mitä pahaa vanhenemisessa on tai kuolemisessa. Aina on alku ja aina on loppu ja se loppukin vain on uuden alku. Vanheneminen on merkki siitä, että olemme saaneet elää ja tiedän monia 70-vuotiaita, joilla on parempi elämä niin fyysisesti kuin henkisesti kuin 30-vuotiailla, joten vanheneminen ei välttämättä tarkoita negatiivista. Se on siitä miten sitä katsoo.

Jos puhutaan nyt vain minusta ja siitä, miten itse koin elämäni helpommaksi, kun sain yhteyden itseeni niin sanotaan, että kun ymmärtää kokonaisuutta, sitä miten monimutkaisesta ja toisaalta yksinkertaisesta järjestelmästä ja kokonaisuudesta kaikki ajatuksemme ja tekomme muodostuu on helpompi olla armelias itselleen, punnita tekonsa ja ymmärtää niiden sisälle. Ja toisaalta kun minulla on yhteys itseeni en ole koskaan yksin, minulla on aina saatavissa niin paljon rakkautta, tukea ja lohtua kuin koskaan voin vain toivoa. Ja toisaalta tällä ymmärryksellä ja yhteydellä ymmärrän ihmisiä aivan toisella lailla, ihmissuhteet, elämä on vain helpompaa, kun oppii näkemään asioista useamman puolen ja tietysti onhan tuo helpotus, kun kykenee keskustelemaan toisten ihmisten sielun kanssa, silloin kykenee näkemään sen kauneuden ihmisestä, jota jotkut ihmiset niin kovasti itsestään peittävät, kykenee näkemään asioiden sisälle.

Niin itse olen yhteyteni muodostanut monella eri tavoin, alunperin itsetutkiskelun, erilaisten puhdistusmenetelmien kautta. Aluksi puhuimme unissa, sittemmin kirjoitimme toisillemme, tämän jälkeen opettelin meditoimaan ja sain yhteyden transsissa. No nyt se jotenkin on automatisoitunut ja luon yhteyden energeettisesti mielenhallinnalla.

Niin, jos elämäni muuttuisi vaikeammaksi saisin vastauksen siihen, ymmärryksen tapahtumalle ja toisaalta minulle elämään kuuluu myös sen varjopuolet, olen sen osa-alueen tässä elämässä hyväksynyt, joten otan vastaan sitä mitä kuuluu, mutta se miten otan sen vastaan on eriasia. Kuolema, sairastuminen, onnettomuudet, toisen menettäminen ne vain kuuluvat elämään, ymmärtämällä sen ja näkemällä, että kaikki se ulkoinen mitä tapahtuu elämässäni on vain ulkoista draamaa, sen ei tarvitse vaikuttaa todellisuudessa minuun. Totta kai taistelisin, niin taistelin onnettomuuteni jälkeenkin saadakseni elämäni takaisin, mutta sen taistelun voin tehdä positiivisella tavalla, luottamalla elämään ja sillä, että jos jotakin elämästämme poistuu tilalle tulee jotakin uutta ja jotenkin olen luottavainen siihen, että kaikessa elämässä on tarkoitus pyrkiä tasapainoon, jolloin automaattisesti negatiivisuuden jälkeen saapuu positiivisuutta.
TiiaMaria
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Kesä 2010, 15:51

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja Ville » 22 Kesä 2010, 08:06

Hienosti kirjoitit kokemuksistasi TiiaMaria, kirjoitustasi on mukava lukea.

Suojauksen voi todellakin tehdä myös automaattisesti, kun virittäytyy korkeamman itsen energiaan, joka puhdistaa, kohottaa ja vahvistaa tietoisuutta. Tasapainoinen ja voimaantunut tietoisuus itsessään on hyvä suoja.

Voimaantuminen on hyvä sana kuvaamaan myös henkisen kasvun luonnetta. Voimaantuminen tarkoittaa kykyä ajatella ja toimia itsenäisesti. Voimaantumisessa itsenäinen toiminta on sopusoinnussa ympäröivän yhteisön kanssa. Tällöin omien vapauksien ja yksilöllisten toimintamahdollisuuksien lisääntymisestä seuraa väistämättä myös yhteisöllistä hyvinvointia. Se tarkoittaa, että oma toiminta on yhteisöllisesti vastuuntuntoista. Wikipediassa on muuten hyvä kirjoitus voimaantumisesta. Henkinen kasvu ja kehitys ovat luonteeltaan sellaisia, jossa yksilön menestyminen lisää myös yhteisön hyvinvointia. Henkinen kasvu näkyy siinä, että kasvamme ja kehitymme yhdessä kohti todellista itseämme.

Henkisen kasvun kannalta on tärkeää löytää oma paikka ympäröivässä yhteisössä ja aivan yhtä tärkeää on, että oma paikka löytyy omista lähtökohdista käsin. Nykypäivän yhteiskunnassa meillä on mahdollisuuksia toimia vaikkapa energiaparantajana, selvänäkijänä ja henkisenä kouluttajana. Tulevaisuudessa mahdollisuudet tulevat lisääntymään, kun henkisiä työalueita syntyy lisää sitä mukaan kun yhteisönä tiedostamme niiden tarpeen. Meidän on vaikea edes kuvitella kaikkia niitä mahdollisuuksia, joita eteemme vielä avautuu.

Tästä pääseekin hyvin siihen, että ikuisuuden mittakaavassa olemme kuin lapsen kengissä. Erityisesti se osa meistä, jota kutsumme päivätietoiseksi minäksi on vain hyvin pieni ja rajattu osa todellista itseämme. Sen tiedostaminen tuo luonnollista nöyryyttä, mutta kuten aiemmin sanottu se ei tarkoita, että päivätietoinen minämme olisi jotenkin vähemmän tärkeä. Olemme aivan yhtä tärkeitä kuin kuka tahansa koko maailmankaikkeudessa ja samanaikaisesti olemme kuin universumin lapsia.

Ja tästä pääseekin mukavasti siihen, että lapset tarvitsevat turvaa ja sopivia rajoja voidakseen kehittyä. Aivan niin kuin rakastava vanhempi haluaa suojata lapsiaan vaaroilta niin myös korkeampi tietoisuutemme, sielumme, intuitiomme ja sydämemme lempeä viisaus haluaa suojata meitä.

Korkeimman suojausta, siunausta ja ohjausta. Siinä on taika-avain elämän aarrearkkuun, joka olet sinä itse!
big>3luv
Ville
 
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:20

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja TiiaMaria » 22 Kesä 2010, 13:57

Kiva, että pidit tekstistäni ja se antoi kirjoittamisen aihetta. Kanssasi on miellyttävä jakaa ajatuksia.

Niin, valonkielellä aistimalla voi luoda paljon sellaista, johon normaalisti tarvitsee visualisointia ja sanoja mielessään.

Pidän voimaantuminen sanasta, niin oikeastaan ei riitä, että kykenee kokemaan henkisesti, ajattelemaan vaan kyllä kaikki tulee viedä konkreettisesti siihen elämään. Sitä tässä harjoitellaan. Uudella tavalla elämistä. Ja kyllä, ainakin itselläni henkisyyteen kuuluu hyvin vahvasti myös yhteisön hyvinvointi, oman kortensa kantaminen kekoon. Tietynlainen vastuunkanto on oikeastaan automaatio, sitä on kykenemätön olemaan pelkästään itsekäs. Sellainen on tarpeetonta, koska on aistinut ykseyden ja toinen ihminen on automaattisesti tärkeä juuri siinä persoonassaan ja roolissaan, joka on tähän elämään annettu. Mutta oikeastaan itselleni tämä luo haasteen, palveleminen on niin verissä, että on vaikeaa elää vain itselleen. Sekin kuitenkin on tärkeää. Koska loppuviimein kaikki lähtee itsestään, mitä paremmin itse voi sitä paremmin kykenee auttamaan ja sitä paremmin lähiympäristö voi. Siksi on tärkeää pitää itsestään huolta.

Niin monestihan henkisyydessä kaikki on kokonaisvaltaista, silloin työ, koti, parisuhde, ystävät ja koko elämä kuvastuu henkistä näkökulmaa kunnioittaen. Sen kutsumuksen kyllä kuulee ja uskon siihen, että meille kyllä annetaan tarvitsemamme taidot silloin, kun olemme siihen valmiit. Mutta henkisyyttä voi tuoda esiin aivan tavallisissakin ammateissa, joiden perimmäinen pyrkimys on auttaa ihmistä. On väärin ajatella, että vain parantajan työ olisi oikea työ tai kaikkien tulisi olla astrologeja. Minä kunnioitan äärimmäisen paljon sairaanhoitajia, joilla on henkiset arvot kohdallaan. Kuitenkin jokaisella meillä on synnynnäinen roolimme, okei myönnän, minun on helppo puhua, koska oma roolini on työ henkisyyden parissa, mutta monille ihmisille olen sanonut, tärkeintä on kuunnella sisäistä ääntään, meille jokaiselle on oma roolimme elämässämme.

Todellakin, olemme lapsenkengissä ajattelussamme ja taidoissamme. Kuinka nöyräksi se itsensä tekee, kun tietää tietävänsä niin kovin vähän, kykenevänsä vain murto-osaan siitä mitä oma kapasiteetti on. Kuinka tieni on vielä niin kovin nuori. Ei sillä, että vähättelisin itseäni, tiedän kyllä itseni, mutta siinä samalla tiedän, kuinka paljon vielä en tiedä. Mutta maailmankaikkeus avautuu meille siinä tahdissa, kun olemme siihen valmiit. Oma henkisyyteni kasvoi liiankin nopeasti ja siksi tiedän mitä se meidän psyykkeellemme voi tehdä. Siksi on hyvä edetä maltillisesti, ymmärtää minkä asioiden kanssa on loppuviimein tekemisissä.

Niin, minäkin olen kokenut, että päiväminuuteni on todelliselle minuudelleni kuin pieni lapsi, jota se joskus koulii ja ohjailee hyvinkin määrätietoiseen tapaansa ja samalla suojelee ja rakastaa pyynteettömästi.

Kauniita sanoja sinulla, kiitoksia niistä.
TiiaMaria
 
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Kesä 2010, 15:51

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja Jouki » 25 Kesä 2010, 12:05

TiiaMaria kirjoitti:Me muodostumme niin monesta eri osa-alueesta ja pintamielemme, jonka välityksellä tälläkin hetkellä keskustelemme kykenee käsittelemään vain pienen osan sitä, mitä todellisuudessa tiedämme.

Vain jos ajattelet tietoisuutesi
olevan erillinen pintamielestä. :)
Ja toisaalta kykenen olemaan omien tunteideni, käyttäytymiseni valtias, kykenen valitsemaan todella paljon asioita elämässäni. Siihen olen tyytyväinen. Ja tärkein, minä voin valita kuinka eri tapahtumat annan itseeni vaikuttaa, minä kykenen valitsemaan tunteeni, muokkaamaan käyttäytymistäni, jopa persoonaani itselleni sopivaksi.

Kyse ei siis olekaan mielenhallinnasta pääasiassa vaan valinnoista.

Siis pystyt hallitsemaan ajatuksesi, tunteesi ja negatiiviset tuntemukset mielenhallinnan avulla, analysoimalla ja kuuntelemalla sydäntäsi. Etsimällä ajatusten perimmäisen syyn. Opettelemalla irti sellaisesta ajatusmallista, josta et itse pidä. Se on perimmiltään äärimmäisen helppoa, kun oppii näkemään miten elämämme tapahtumat, ympärillämme olevat ihmiset ovat manipuloineet ajattelutapaamme, mistä ajatuksemme perimmäisesti johtuvat. Ja ihminen kykenee valitsemaan aina ajatteleeko positiivisesti vai negatiivisesti asioista. Aina, se on valintakysymys ei sen kummempaa. Mutta negatiivisia asioita ei saa kieltää, niiden sisälle tulee nähdä, ymmärtää ja vapauttaa itsensä niistä.

"Hallitseminen" on kontrollointia, kun näet mielen sisälle,
huomaat ettei sisäistä prosessia voi pysäyttää
tahdonvoimalla.
Kokeile, käske itseäsi olemaan ajattelematta yhtään mitään... :D


Ja kyllä negatiiviset ajatukset voi mielikuvan avulla virtuaalisesti vaikka antaa valoputkea pitkin Luojan syliin, puhdistaa ajatukset energeettisesti kasvien välityksellä tai mitä tekniikkaa käyttääkään. Visualisoimalla pahan olon se poistuu, mutta sillä kykenee poistamaan vain oireen, jos ei ymmärrä mistä oire on syntynyt se tulee uudestaan, koska itse alkulähde ja syy tulee löytää. Usein se tulee lapsuudestamme, traumasta tai menneestä elämästä. Mutta aina on syy, niin useimmille sairauksille, heikkouksille, käyttäytymismuodoille, kaikille löytyy syy.

Mielikuvaan keskittyminen tuo kyllä hetkellistä rauhallisuutta,
mutta syyn ymmärtäminen on pitempi prosessi.
Usein prosessi synnyttää uusia prosesseja.
Prosessien tiedostaminen on
hienosyisempää kuin karkeampi visualisointi.
Kun siirtyy "suojautuminen" mielikuvasta
hienosyisempään mielen prosessien tutkimiseen,
saa asiaan uusia näkökulmia.


, että kaikki se ulkoinen mitä tapahtuu elämässäni on vain ulkoista draamaa, sen ei tarvitse vaikuttaa todellisuudessa minuun.
Ja tässä on se mihin kiinnitin alkupuolella valinnoista
kertoessasi huomiota, toisin sanoen
kyse on etäännyttämisestä.
Etäännyttäminen mahdollistaa tietoisen valinnan,
erotuksena välittömästä alitajuisesta reaktiosta.
- Vive memor leti -
Jouki
 
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 10:28

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja Jouki » 26 Kesä 2010, 11:56

Ville kirjoitti: ja suojaavan muodon ympärilläsi.

, että suojaamme itsemme kaikilta negatiivisilta ja elämää hajottavilta energioilta ja avaudumme samalla entistäkin täydemmin myönteisille ja elämää rakentaville energioille, kuten valolle ja rakkaudelle. Suojaus on vertauskuvallisesti sama asia kuin ulos mennessä pukea sopivan lämpimästi vaatteita päälle.

Suojausta voi käyttää myös arkipäivän tilanteissa, joissa energiat tuntuvat kuluttavilta, sumentavilta, hajottavilta tai jollain muulla tavalla negatiivisilta. Kun tekee suojauksen jokaiselle päivälle, voi välttyä monenlaisilta harmeilta.



Jos "suojauksen" ymmärtää eristävänä, erottavana ja
itsensä toisilta ja ilmiöiltä sulkevana asiana,

kannattaa mennä syvemmälle havainnoinnissaan ajatuksistaan,
tunteistaan, haluistaan, tuntemuksistaan ja aistimuksistaan.

Suojautumisen vastakohta on olla avoin.
Mutta millä tavalla?
- Vive memor leti -
Jouki
 
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 10:28

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja free » 27 Kesä 2010, 18:31

Jouki kirjoitti:
Ville kirjoitti: ja suojaavan muodon ympärilläsi.

, että suojaamme itsemme kaikilta negatiivisilta ja elämää hajottavilta energioilta ja avaudumme samalla entistäkin täydemmin myönteisille ja elämää rakentaville energioille, kuten valolle ja rakkaudelle. Suojaus on vertauskuvallisesti sama asia kuin ulos mennessä pukea sopivan lämpimästi vaatteita päälle.

Suojausta voi käyttää myös arkipäivän tilanteissa, joissa energiat tuntuvat kuluttavilta, sumentavilta, hajottavilta tai jollain muulla tavalla negatiivisilta. Kun tekee suojauksen jokaiselle päivälle, voi välttyä monenlaisilta harmeilta.



Jos "suojauksen" ymmärtää eristävänä, erottavana ja
itsensä toisilta ja ilmiöiltä sulkevana asiana,

kannattaa mennä syvemmälle havainnoinnissaan ajatuksistaan,
tunteistaan, haluistaan, tuntemuksistaan ja aistimuksistaan.

Suojautumisen vastakohta on olla avoin.
Mutta millä tavalla?


Juuri noin kuin kirjoitit.. :) ..eli menemällä syvemälle havainnoinnissaan, ajatuksistaan, tunteistaan, haluistaan, tuntemuksistaan ja aistimuksistaan.

..JA, puhdistamalla sitä kautta löytyvät egon osat.

Nuo energiat ( joita vastaan suojaudutaan ) tarttuvat aurakenttään VAIN jos itsessä on tarttumapintaa ( egon käsityksiä ).

Tuo täydellinen avoimuus onnistuu vasta kun kaikki "tarttumapinnat" omasta itsestä on puhdistettu. Sen jälkeen kaikki energiat vain virtaavat lävitse ja muuntuvat rakkaudeksi, eikä suojautumisen tarvetta ole. Mutta milloinkohan siihen pisteeseen pääsee että kaikki tarttumapinnat on puhdistettu, se on taas eri asia. ;) ..mutta pikkuhiljaa, elämää elämällä!

t.free
free
 
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:50

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja Jouki » 27 Kesä 2010, 19:40

Mutta millä tavalla menet syvemmälle? :lol:
- Vive memor leti -
Jouki
 
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 10:28

Re: Suojaus

ViestiKirjoittaja Jouki » 20 Elo 2010, 06:48

free kirjoitti:Mutta milloinkohan siihen pisteeseen pääsee että kaikki tarttumapinnat on puhdistettu, se on taas eri asia. ;) ..mutta pikkuhiljaa, elämää elämällä!
t.free


Sellaista pistettä ei ole tulevaisuudessa tai menneisyydessä olemassa.
- Vive memor leti -
Jouki
 
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 10:28

EdellinenSeuraava

Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron