Mitä kirjaa luet nyt?

Täällä voit ilmoitella tapahtumista, kivoista linkeistä, Reiki-illoista yms.

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Jared » 12 Maalis 2015, 00:49

Kaivoin esiin vanhoja ylä-asteen ja lukion kurssikirjoja, Kotitaloutta 7 luokalle. :mrgreen:

Hyviä reseptejä ja vinkkejä, ihmetyttää silti, että sisältää paljon jälkiruokaohjeita. :roll:
En ihan lähtisi heti 7-luokalta liikkeelle noin huonoihin ravintotottumuksiin. Itsehän en
syö minkään näköisiä karkkeja, pannareita, lättyjä tai piirakoita, enkä todellakaan
jäätelöitä tai pullia. (Rasvaprosenttini pysyy hyvin 10-12 tietämillä läpi koko vuoden,
painoa on silti 90kg ja pituutta 183cm, painijan kroppa, huomattavan kehittynyt
trapezius- selkäosasto)

Juhla-aikoina se olen sitten minä jonka takia ihmiset aina varaavat minulle joitakin
erikoispöperöitä, siinä merkityksessä saatan olla rasittava. Minulle katetaan lautaset yms,
mutta otan itse aina omat kaapista. Ruoka on aihe, jonka vuoksi saan aina tingan aikaan.

Miesten temppelin eri rasvaprosentit;

http://athleanx.com/blog/workout-tips/b ... -your-goal

Naisten temppelin eri rasvaprosentit;

http://athleanx.com/for-women/women-bod ... age-photos
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja maikkula » 13 Maalis 2015, 19:08

Seuraa erikoispöperöitten syöjien kerhoon saat bodaajavävystäni.
Olen ratkaissut asian niin, että jos hän täällä anoppinsa luona löytää jotain mitä söis niin sitten etsii ja ottaa sitä.
Tosin lasten myötä hänestä on tullut suopeampi kodin peruspöperöille.
Leivonnaisia hän tosin ei hänkään suuhunsa pistä.

Terveellinen ruoka jolla voi hoitaakin itseään on tätä päivää ja leivonnassakin tätä pyritään toteuttamaan.
Sen seitsemän sortin tarjottavat rasvaiset makeat kakut lienevät jo historiaa, tarjoillaan suolaistakin ja vihanneksia ja hedelmiä.

Itse kyllä paistan korvapuusteja silloin tällöin ja syön ne.
Ja jäätelö on ihanaa.

Rasvaprosenteista en tiedä, varmaan niitä on. ;)

Sain taannoin ystävältäni tekstarin, jossa luki että "Iän myötä ihmiselle kasaantuu niin paljon tietoa, että se kaikki ei mahdu enää päähän vaan valuu vyötärölle."

Me mahdutaan kaikki tähän maailmaan!

Lämmöllä: Maikku

P.S. Viimeisin kokkauskirja, jota olen tutkinut, on Tiia Koskimiehen "Suomalainen smoothiekirja".
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 14 Maalis 2015, 18:51

Kiitos sapuska-alan vinkeistä.
En koskaan lue keittokirjoja tai vastaavia, enkä seuraa reseptejä ruoanlaitossa. Viskaan pataan tai pannuun sitä mitä kaapissa sattuu olemaan. Kieltämättä sen huomaa. :o
Sairaanhoitajasiskoni, 3 kpl, käyttävät usein vanhoja keittokirjoja ja vähentävät resepteistä 2/3 rasvasta, sokerista yms.

Voi Jared,
anteeksi, mutta en voinut olla yhdistämättä ajatuksissani mainintojasi temppeleistä ja vallan terveellisistä ravitsemusajatuksistasi
erääseen äskettäin lukemaani kirjaan, jossa kuvattiin fiktiivistä entistä SEALia. Hän söi erittäin terveellisesti, vihanneksia, kanaa yms,
viljeli juuri tuota temppeli-ajatusta, eikä koskaan syönyt jälkiruokia. Paitsi piirakkaa, erittäin tarkkaan valikoiden.

Olenkin itsekseni tuuminut, olisko jostain tilattavissa ex-SEAL pitämään huolta epäterveellisistä ruokailutavoistani ja komentamaan
niiden muuttamista paremmiksi.
:mrgreen:
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 16 Maalis 2015, 18:10

Meneillään Dalai Laman Työn ilo - onnellisuuden taito työssä.
Mielenkiintoinen.
Kaipaa kertaamista.
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Mantelinkukka » 19 Maalis 2015, 21:54

Paulo Coelho: Elämä. Kauneimmat mietelauseet.

Katarina Berg: Sielu matkalla vapauteen.
Tämä oli erittäin mielenkiintoinen kirja. Parantamisesta, ihmisten oireista ja lopussa oli kirjoittajan lisäksi neurologian sekä fysioterapeutin näkökantoja.

Luettavana: Khaled Hosseini: Tuhat loistavaa aurinkoa. Kahden naisen ystävyydestä ja heidän erilaisesta elämän tilanteesta.
Mantelinkukka
 
Viestit: 153
Liittynyt: 26 Kesä 2010, 18:14

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 25 Maalis 2015, 11:59

Minäkin olen lukenut Tuhat loistavaa aurinkoa. Hyvä kirja. Joskin tekijän myöhempi teos Ja vuoret kaikuivat oli mielestäni vielä parempi.

Istahdin pitemmäksi toviksi James Jonesin ääreen. Hänellä on ollut kaksi menestysteosta, joista molemmista on tehty myös elokuva.
"Täältä ikuisuuteen" ja "Ohut punainen viiva".
Nyt asetuin uudelleen Ohuen punaisen viivan ääreen. Huomasin, että pidin teoksesta vielä enemmän kuin joskus nuorena. Teos kertoo Guadalcanalin taistelusta toisessa maailmansodassa. Nimi viittaa tekijän kirjan alkuun liittämään amerikkalaiseen sananparteen, jossa todetaan, että ”vain ohut punainen viiva erottaa terveet mielettömistä”.

Teoksessa onkin useita tapauksia, jotka paljastavat, että osa ns. urhoollisista teoista, joita sodassa tapahtuu, ovatkin saaneet alkunsa suorittajien vihasta, kateudesta, epäluulosta, heikkoudesta ja jopa suorastaan mielettömyydestä - ympäristö ei vain välttämättä tiedä tekojen taustaa, joten niitä pidetään suurina uhrauksina ja urotekoina, joista puhutaan ylistäen ja jopa kunniamerkein ja plaketein kiittäen.

Pahinta (??) lienee se, että teot käynnistänyt kielteinen tunne ei johdukaan aina sodankäynnin aikana syntyneistä, viholliseen liittyvistä tuntemuksista, vaan omiin aseveljiin kohdistuvasta kateudesta, vihasta yms. tai perimmäisestä sairasmielisyydestä. Huh!
Tarina on fiktio - vaan siihen liittyvät, kuvatut mielenliikkeet tuskin eivät.
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Jared » 25 Maalis 2015, 14:14

Chevy kirjoitti: "Ohut punainen viiva".


Toinen kirja jonka luin, 6-vuotiaana 8-)
Äidinkielen ope pelotteli, että joutuisimme lukemaan sen lukiossa,
mutta pöh! :lol:
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 25 Maalis 2015, 15:09

Jared kirjoitti:
Chevy kirjoitti: "Ohut punainen viiva".


Toinen kirja jonka luin, 6-vuotiaana 8-)
Äidinkielen ope pelotteli, että joutuisimme lukemaan sen lukiossa,
mutta pöh! :lol:


Nyt olen utelias, mikä oli se ensimmäinen?
:mrgreen:

Joops, luin tuon Ohuen punaisen viivan ekan kerran kai 14-vuotiaana. Minusta se voitti Tuntemattoman sotilaan. SE piti lukea keskikoulussa.
Sitä ns. varsinaista Punaista viivaa en ole lukenut koskaan. Ehkä olis suotavaa yleissivistyksen kannalta. :D
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Jared » 25 Maalis 2015, 21:40

Chevy kirjoitti:Nyt olen utelias, mikä oli se ensimmäinen?
:mrgreen:


H.Haber / Walt Disney; Ystävämme Atomi.
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja maikkula » 26 Maalis 2015, 08:46

Sotakirjoja. Ja minä kun olin aikanaan kriittinen kirjastonhoitajalle, joka antoi minulle alle 15 -vuotiaana kirjoja laidasta laitaan ja luin tosi paljon sotakirjoja ja sitten aloin näkemään painajaisunia. Ihan kauheita, ihan todelliselta vaikuttavia. Olisiko jotain sodan kauhuista periytynyt vanhempieni solumuistissa.
Tuntemattoman sotilaan olen elokuvana katsonut kerran.

Tiedän nyt olevani aika herkkis vaikka jännäreitä joskus luenkin.

Tällänen herkkis Maikku :cry: :cry:
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

EdellinenSeuraava

Paluu Linkkejä, kirja- ja menovinkkejä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron