Master-symbolista ja parantajaoppaasta??

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Master-symbolista ja parantajaoppaasta??

ViestiKirjoittaja Trista » 16 Syys 2014, 14:51

Hei! Minua askarruttaa reikisymbolien käyttötapa? Korvaako master-symboli muut symbolit? Näin minulle on kerrottu.

Kun kävin Usui Reiki 1. ja 2. -kurssin, niin opemme kertoi, että voimme valinnaisesti piirtää symbolit - ne kolme - joko ilmaan sormella fyysisesti tai vain mielessään, tai vain sanoa joko ääneen tai ajatuksissaan jokainen symbolin nimi kolme kertaa peräkkäin (yht. siis 9 krt). Eikö riittäisi kerta/symboli?

Otin tavaksi ajatella symboleja, miltä ne näyttävät ja sanoin ne mielessäni ääneen, eli 3 x/symboli heti sen jälkeen kun olin ensin pyytänyt hoitoa kolme kertaa, kuten kuulemma piti, eli "Pyydän, että saan välittää reiki-energiaa Maijalle". Tai kuka henkilö asiakkaana onkaan. Eikö yksi pyyntökerta riittäisi?

Reikimasteriksi opiskellessani ope sanoi, että master-symboli sisältää kaikki nuo aiemmat kolme symbolia, joten niitä ei tarvitse piirtää ilmaan fyysisesti tai mielessään, eikä sanoa niiden kolmen symbolin nimeä ääneen tai mielessään, vaan riittää kun käyttää sitä mestari-symbolia joillain noista tavoista. Eikö siis edes kaukohoidossakaan tarvitse käyttää kaukohoidon symbolia, jos on saanut master-symbolin?

Kuulin myös, että jotkut laittavat symbolien kuvat hoitohuoneeseen ja keskittyvät katsomaan niitä siinä vaiheessa kun hoitoa pyytävät. Riittääkö masterille sen yhden symbolin kuva?

Olen aiemmin opiskellut käsillä parantajaksi ja käynyt myös healingin -kurssit. Käsillä parantaminen -kurssin jälkeen tein hoitoja ja koin selvästi parantajaoppaan läsnäolon hoidoissa. Opas usein liikutti käsiäni, joskus jopa niin erikoisesti, etten itse olisi millään keksinyt sellaisia kiemuroita ja otteita. Myös jotkut hoidettavista tajusivat, ettei hoitaja (minä) varmaankaan itse tuollaisia kuvioita tai päänpyöritysvauhtia saa aikaiseksi - hyvä kun kädet pysyivät perässä. Opas siis vei käteni hoidettavaan kohtaan ja usein hoidettava sanoi, että just siitä on ollutkin kipeä. Kp-hoito aloitettiin jaloista päätä kohti, ellei opas "sekaantunut" hoidon kulkuun.

Koen siis, että parantava energia virtaa ilman symbolien lausumistakin, mutta olen niitä kuitenkin reikissä käyttänyt. Reikiä välittäessäni en ole koskaan kokenut parantajaoppaan läsnäoloa.

Välillä mietin, onko symbolien käyttö (lausuminen/piirtäminen tms.) tosiaan tarpeellista reiki-hoidossa? Mietin myös, siirtyisinkö takaisin ns. käsilläparantamiseen, kun se oli jotenkin vaivattomampaa...

Ajattelen, että kaikki parantava energia on samaa energiaa/samasta lähteestä, mutta kyllä hoitotavoissa on kuitenkin eroa. Onkohan hoitotehoissakin?

Miten te muut reikimasterit käytätte symboleita lähi- tai kaukohoidossa? Entä onko teillä parantajaopas auttamassa reikiä välittäessänne?

Lämpimin kiitoksin :) Trista
Avatar
Trista
 
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 22:34

Re: Master-symbolista ja parantajaoppaasta??

ViestiKirjoittaja Frangipani » 18 Syys 2014, 02:29

Hei Trista,

Itse olen kaynnyt 5 vuotta Reiki Tummo kursseja…..ne jatkuvat meditoinikursseina 3.tason jalkeen, silla tahtaimena avata ja puhdistaa sydantamme. Aloistin Reiki Tummon 2009, jolloin kaikki symboolit olivat kaytossa…useampi kuin kolme symbolia:) Vuonna 2012 opettajamme poisti symbolit silla han sanoi, etta sydamemme on nyt tarpeeksi avoimia (maailmanlaajuisesti) eli symboleja ei enaa tarvita. Nyt kaikki kurssit siis tehdaan pyyntojen/rukousten avulla:)

Hoidoissa meilla on suori yhteys sydamestamme korkeimaan eli mitaan henkiparantajia ei 'tarvita' apuna:)

Uskon, etta paras tulos tulee hoidon aikana siita, miten hoitaja pystyy poistamaan itsena 'hoitajan' eli toimii taysin instrumenttina. Toki hoitoon 'tehoon' vaikuttaa miten rentoutuneessa tilassa hoidettava on?

WLL:)
Frangipani
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Master-symbolista ja parantajaoppaasta??

ViestiKirjoittaja Trista » 18 Syys 2014, 13:41

Kiitos Frangipani kommenteistasi.

Ilmeisesti symbolien käyttö on vähentynyt laajemminkin. Tärkeintä lienee se, miten pystyy toimimaan vain parantavan energian välittäjänä/instrumenttina.

Olisi kiva saada mahdollisimman monia mielipiteitä reiki-mastereilta siitä, miten itse opettaisitte reikihoitajia master-opinnoissa symbolien käyttöä 1., 2., tai master-opinnoissa?

Varmaankin sitä vuosien hoitokokemuksella päätyy kukin hoitotilanteessa toimimaan, kuten parhaaksi näkee, mutta jos jossain vaiheessa opettaa, niin eikö reiki-opettajien olisi hyvä opettaa esim Usui-Reikiä samalla tavalla, opettipa sitten minkä tason Usui-Reikiä tahansa?

Tuntuu olevan niin erilaisia opettajia ja oppilaille annettuja ohjeita, mutta en enää tiedä onko se hyvä vai huono homma. Haluaisin vain itse opettaa just eikä melkein oikein, jos jos alan reiki-kursseja pitää mastertasolla.

Iloa ja valoa päiväänne! :) Trista
Avatar
Trista
 
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 22:34

Re: Master-symbolista ja parantajaoppaasta??

ViestiKirjoittaja Frangipani » 18 Syys 2014, 23:36

Hei,

Luulen, etta Reiki Usuissa haaste on, etta Reiki Usuin perustaja on jo kuollut ja siten opit ovat lahteneet 'erilaisille teille' ja varmastikaan vain yhta oppia ei enaa ole…

Reiki Tumossa perustaja on edelleen elossa ja han itseasiaassa valitseee opettajat hyvin tarkasti. Kuka tahansa ei paase opettamaan. Kurssimateriaali myos muuttuu sen mukaisesti miten sydamet maailmassa avautuvat ja mita olemme valiit ottamaan vastaan:)


Laitan tassa linkin, jos jotakin kiinnostaa katsoa Reiki Tummon 'oppien' sisaltoa:)


http://www.reikitummo.com
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Master-symbolista ja parantajaoppaasta??

ViestiKirjoittaja Chevy » 19 Syys 2014, 21:12

Hei Trista,

olen Reiki Master Usui-linjalta.
Käytin aktiivisti symboleja aikaisemmin. Kaikkia niitä, en vain yhtä.
Nyt niiden käyttö on vähentynyt, kun tuntuu, että virtaus lähtee liikkeelle ilmankin.
Tätä nykyä otan ne mukaan enimmäkseen silloin, kun täytyy jostain syystä erityisesti keskittyä.
Tai milloin vain tuntuu siltä, että niitä tarvitaan.
Eräs tekniikka, jossa mielelläni käytän symboleja, on talon tai asunnon puhdistus, jossa visualisoin kyseisen tilan ympäristöineen ja pihoineen täyteen ykkössymboleja. Niitä vyöryy sisään taloon kaikista sisäänkäynneistä, vesijohdosta, savupiipusta yms.
Tarvittaessa symbolin voi vaikka piirtää paperille ja asettaa paperin sängyn alle tilaa puhdistamaan ja punkan omistajaa hoitamaan.
Käyttötapoja on niin monta kuin reikihoitajaakin, ja lisää tulee.
Kolmea kertaa pidetään vahvempana kuin yhtä kertaa - sanommehan myös kolmasti kiitos, kiitos, kiitos.
Tarvittaessahan kiitollisuuden ilmaiseminenkin on hohtavanvaloisa kirkas tuntemus, joka ei kaipaa sanoja.

Reikin suhteen on sama kuten muidenkin opittavien asioiden: ensin tehdään tiukasti siten kuin opettaja sanoo.
Kun perusteet on opittu, ryhdytään soveltamaan asiaa laajemmin ja vapaammin.
Kun opittua on riittävästi sovellettu, tehdään niin kuin intuitio sanoo.
Intuitioksi kutsun eräänlaista sisäistä ääntä ja ohjausta, jonka ilmentymä varsinaisen oppaankin olemassaolo on.

Oppaani on intiaani, joka ei ole juuri lainkaan näyttäytynyt ja on jättänyt ohjaamisenkin pääasiassa intuition osalle.
Joskus varhemmin inttäessäni jotain asiaa malliin "sano nyt mitä tässä tehdään" kuvittelen kuulleeni hihitystä ja/tai toteamuksen: kyllä tiedät itsekin.
:mrgreen:

Käytän Reikin lisäksi Karunaa ja Esko Jalkas-hoitoja sekä joitakin muitakin tekniikoita.
Elämäntilanteeni vuoksi olen tehnyt viime vuosina pääasiassa kaukohoitoja.
Varhaisimpina toimintavuosinani saatoin tehdä kaukohoidon siten, että visualisoin hoidettavan hoitopöydälle keskelle olohuonettani ja liikuin sitten tassuineni näkymättömän hoitopöydän ja yhtä näkymättömän hoidettavan ympärillä. Nyt istun paikoillani ja ajattelen asioita.

Eräässä kirjassaan Aila Norlamo sanoo jotain tämäntapaista: olen paljon oppinut ja paljon unohtanut.
Eli koen asiat niin, että kun asioiden syvin merkitys on opittu, voidaan niiden ulkoinen muoto tarvittaessa unohtaa.
Myös symbolit ja kolmasti lausumisen, jos siltä tuntuu.

Mielestäni kaikki energia on Yhtä, vaikka sen näennäiset käyttötekniikat saattavat erota kuten niiden aiheuttamat tuntemuksetkin.
Koen kuitenkin, että teho ja hoito ovat juuri sellaiset kuin on kussakin tapauksessa tarpeen - me kaikki olemme juuri siinä, missä meidän on tarkoituskin olla tekemässä juuri sitä, mitä meidän on tarkoitus tehdä - tai tekemättä jättää.

Silti on tärkeää kuunnella sisäistä ääntään, sillä jos sen työntää pois tai komentaa vaikenemaan, se on hiljaa eikä ehkä enää palaa.
Ajatustaan voi kehittää ja sitä tarvitsee vahtia, sillä ajatuksen voima on uskomattoman suuri. Ihan ilman kuvia ja liikkeitä.

Rakkaudella, Chevy
PS. Olisi mukava saada tänne enemmänkin ajatuksia, jotta tämä foorumi olisi vilkkaampi ja monien eri mielipiteiden ja kokemusten kirjavoittama...
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Master-symbolista ja parantajaoppaasta??

ViestiKirjoittaja Trista » 23 Syys 2014, 10:14

Kiitos Chevy. Tosi hienosti ilmaisit näkemyksesi ja kokemuksesi aiheesta. Hyviä vinkkejä, kuten noihin kotien (mihin tilan vaan) puhdistamiseen liittyen ja vahvistusta omaankin ajatteluun monelta osin.

Jos joskus Usui-Reikiä opettaa, niin on syytä pysyä siinä teoriatiedossa, mikä Usuista on tiedossa, mutta tosiaan soveltaminen on sitten mahdollista käytännön hoitotyössä ja kokemuksen myötä.

Eilen juuri ajattelin tätä kun kaikki on samaa energiaa ja kuitenkkin ns. energiahoitotapoja on niin paljon. Mutta olemmehan me ihmiset ja kaikki näkyvä myös toisaalta samasta energiasta lähtöisin tietyllä tapaa ja silti tämä ja me kaikki voi mme ilmentyä niin monin tavoin, joten eiköhän erilaisissa energiahoidoissakin voi olla eri tavalla vaikuttavaa energiaa, tai energiaa voi tavallaan "muokata" - eri symbolitkin valitaan eri käyttötarkoituksiin. En nyt osaa kiireissäni tätä selittää, mutta uskon kaikkien ymmärtävän, mitä tarkoitan.

Olisi tosiaankin mukava saada tänne enemmänkin kirjoittajia ja erilaisia ajatuksia ja kokemuksia.

PS. Kiitos myös Frangipanille linkistä ja ajatuksistasi.

Iloa ja valoa kaikille! :)
Avatar
Trista
 
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 22:34

Re: Master-symbolista ja parantajaoppaasta??

ViestiKirjoittaja mv1 » 12 Marras 2014, 15:13

Kun aloitamme koulun aloitamme laskemalla 1+1=2 ja 1x1=, myöhemmin havaitsemme että on olemassa laskin eikä laskemista tarvita, siis näin karrikoidusti.
Kannatan itse opetuksessani juuri sitä että kun perusasiat on opittu voidaan soveltaa. Mitä enemmän saa tietoa ja sen mukaan ymmärrystä on helpompaa jatkaa itselleen sopivaa polkua.
Maailmassa kaikki on energiaa. Reiki ja muut energiahoidot, kanavat ovat tarkoituksesta sekä ajatuksesta "lähtöisin".

Lukumäärät kolmella jaolliset,ovat mielenkiintoinen juttu, josta jo muinoin foorumilla kyselin. Kuitenkin mielestäni juuri täydellinen ja oikea ihminen, asia, kuvio synnyttää helposti stressiä meissä inhimillisissä ei niin täydellisissä ihmisissä.

Helposti olen havainnut että tämä täydellisyyden "pakko" johtaa helpoimmin siihen että itse parantaminen ja yhteydenotto saattaa epäonnistua kun egomme tai yhteisö tai joku muu alkaa vaatia täydellistä onnistumista. Eli liirum laarum komppaan Chevyä.
mv1
 
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Elo 2011, 17:46


Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron