Perinteinen jäsenkorjaus

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Kultapiisku » 03 Tammi 2014, 14:15

Hei,

olin hiljattain perinteisellä jäsenkorjaajalla. Olen lukenut nettisivuilta seuraavaa: "Se on nivelten hellävaraista avaamista kehon omia liikeratoja hyväksi käyttäen. Hoito ei tuota kipua missään vaiheessa, vaan asiakkaan kiputuntemuksia kuunnellaan ja kunnioitetaan. "

Mulla hoito sattui aika lailla välillä, ja sen kuulemma kuuluikin sattua, ymmärsin hoitajalta. Ei hellittänyt otetta, vaikka sanoin selvästi, että nyt sattuu, ja hoitaja ymmärsi sanomani.

Jos ainoastaan kivun kautta saadaan tuloksia, niin OK, hyväksyn tämän. Mutta tämä kokemukseni menee vain pahasti ristiin nettisivuilta lukemani kanssa. Pitäisi kuulemma käydä siellä muutama kerta, mutta ei tee mieli tämän jälkeen.

Ja tässä nettisivut, johon viittaan: http://www.perinteinenjasenkorjaus.fi/f ... enu-8.html
Kultapiisku
 
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Joulu 2013, 19:18

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Rose » 05 Tammi 2014, 21:44

Itse en ole käynyt hoidossa, mutta olen kuullut kahden vanhan rouvan kommentin eri hoitajista. Toinen sanoi, että hoito sattui ja käsi oli pitkään jälkeen päin kipeänä, toinen vanha rouva oli tyytyväinen omaan hoitoonsa eikä sanonut sen sattuneen.
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Kultapiisku » 05 Tammi 2014, 23:35

Netissä luen joka puolelta, ettei satu, on miellyttävää jne. Ja että potilaan kipua kunnioitetaan, otetta höllennetään jos tulee kipua. Luulen, että etsin uuden hoitajan itselleni.

Toki paikkoja voi särkeä parina päivänä hoidon jälkeen, sen ymmärrän, kun tilanne elää... Mutta ei kai pitäisi pitkään sattua!
Kultapiisku
 
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Joulu 2013, 19:18

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Chevy » 12 Tammi 2014, 13:59

Hei,
olen ollut jäsenkorjaajan hoidossa. Venytys ja vanutus ei sattunut.
Hartia oli hiukan käsitellyn tuntuinen jälkikäteen - mutta vaiva oli häipynyt. Kiitos hoitajalle"
:D
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Jan » 16 Tammi 2014, 12:07

Juu, jos sattuu, kuten toki voi käydä, niin siitä pitää mainita.
Silloin hoitajan pitää hellentää otetta. Kivun tuottaminen on
turhaa, eikä edes tehosta hoitoa. Toki tilanteesta riippuen
joskus mennään rajoilla, mutta aina asiakkaan tuntemuksia
kunnioittaen. Jos sattuu jonkun tekemä hoito, niin mene
toiselle hoitajalle jollei ensimmäinen kuuntele ja kunnioita
tuntemuksiasi. :)
Avatar
Jan
Ylläpitäjä
 
Viestit: 238
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 12:47
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Kultapiisku » 16 Tammi 2014, 13:52

Jep. Juttu olikin just siinä, että mä sanoin käsittelyn sattuvan. Välillä sattui niin, että jopa hengittäminen oli vaikeaa. Yhdessä kohdassa nilkassa tuntuva kipu jo huolettikin. Olen nyt varannut ajan toiselle jäsenkorjaajalle.

Ylipäätänsä hoidoissa, ainakin hieronnassa näyttäisi olevan kaksi koulukuntaa. On niitä, jotka vannovat kovan, "tehokkaan" käsittelyn nimeen, kivusta viis. Ja sitten on niitä, jotka nimenomaan korostavat, ettei hieronta saa sattua. Ja siis sama koulutus molemmilla!

Itse olen ehdottomasti lempeämmän hoidon kannalla, lukuunottamatta perusteltuja poikkeuksia. Miten ihmeessä saa muka esim. lihakset rennoiksi kipua tuottavan käsittelyn kanssa???
Kultapiisku
 
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Joulu 2013, 19:18

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Jan » 29 Tammi 2014, 10:01

Minä kannatan myös lempeämpää käsittelyä. Sattuminen
on helposti merkki siitä, että hoitaja puskee hoidettavan
vaivaa väkisin. Tosin toisinaan on sellaisia kipuja, että
pienikin käsittely voi tuntua hankalalta, mutta ne toki ovat
sitten erikseen ja tilannekohtaisesti pitää sopia miten toi-
mitaan.
Avatar
Jan
Ylläpitäjä
 
Viestit: 238
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 12:47
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Kultapiisku » 29 Tammi 2014, 16:46

Hyviä uutisia!

Menin toiselle hoitajalle. Paljon lempeämpää oli, jäi hyvä mieli. Taustaltaan hän on urheiluhieroja, ja kertoi kovasti miettineensä, miten tulee käymään, koska urheiluhierojataustallaan hänellä on napakampi ote jne. Mutta ei siis sattunut kuin pari kertaa tosi herkissä paikoissa. Ja kun sanoin, että sattuu, hän höllensi otetta. Ja hän koko ajan kysyi, miltä tuntuu.

Tuo eka hoitaja vain tokaisi "joo, mä tiedän", kun sanoin, että sattuu. Ja jatkoi sitten samalla otteella... :evil:

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.. .Tai olisiko alku hyvin... Ei nämä käsittelyt tähän lopu :-) Nyt tiedän, mitä kalevalainen jäsenkorjaus on oikeasti.
Kultapiisku
 
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Joulu 2013, 19:18

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Blueberry70 » 08 Helmi 2014, 01:13

Moikka Kultapiisku!

Haluaisin kovasti udella, että minkä nimisellä hoitajalla kävit? Tarkoitan sitä hyvää hoitajaa. Minua kiinnostaisi kovasti käydä kokeilemassa tätä hoitomuotoa ja luonnollisesti olisi kiva päästä hyvälle hoitajalle (minulla on rahatilanne on sen verran heikohko, että toivoisin hoidon olevan mahdollisimman hyvän).

Kiitos jo näin etukäteen! :D
Blueberry70
 
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Loka 2011, 16:43

Re: Perinteinen jäsenkorjaus

ViestiKirjoittaja Maya » 08 Helmi 2014, 20:35

Mielestäni missään hoidossa ei kuulu satuttaa tahallaan hoidettavaa. Ei varmasti kuulu myöskään tähän hoitomuotoon. Pitäisiköhän sinun jopa ilmoittaa asiasta tuolle jäsenkorjausyhdistykselle?

Kipu on merkki siitä, että se kipukohta ei ole valmis rentoutumaan, vaan suojautuu. Niitä suojia ei saa pahoinpidellä, vaan niitä täytyy kunnioittaa ja kohdata lempeästi.
Maya
Moderaattori
 
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 09:27

Seuraava

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron