paranemisen avain

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

paranemisen avain

ViestiKirjoittaja kotkasulka » 16 Tammi 2013, 13:23

Oletko tutustunut paranemisen avain (, Alexander Loyd , Ben Johnson) teokseen ja tekniikkaan, joka siinä esitellään.

Vuonna 2001 tohtori Alexander Loyd keksi, miten aktivoidaan kehon oma mekanismi, joka poistaa jopa 95 % kaikkien sairauksien ja sairastamisen syistä. Aktivoinnin jälkeen kehon immuunijärjestelmä saa tehdä rauhassa työtään ja parantaa siellä, missä sitä tarvitaan. Loydin löydökset varmennettiin useilla eri testeillä, ja tuhannet ihmiset ovat soveltaneet menetelmää fyysisten ja emotionaalisten sekä esimerkiksi oman työuran ongelmien korjaamiseen. Teoksessa esitellään lisäksi seitsemän elämän, terveyden ja menestyksen salaisuutta sekä kymmenen sekunnin stressinlievitystekniikka.Alexander Loydilla on tohtorintutkinto psykologiasta sekä luonnonmukaisesta lääketieteestä. Hänen kehittämiään menetelmiä sovelletaan ympäri maailmaa lähestulkoon minkä tahansa fyysisten, emotionaalisten sekä menestykseen tai ihmissuhteisiin liittyvien ongelmien ratkaisemisessa. Tohtori Loyd asuu Tennesseessä vaimonsa ja kahden poikansa kanssa.Ben Johnson on lääketieteen, osteopatian ja luonnonmukaisen lääketieteen tohtori ja Atlantassa sijaitsevan Immune Recovery Clinic -klinikan entinen kliininen johtaja. Parannuttuaan vuonna 2004 paranemisen avain -menetelmän avulla Lou Gehrigin taudista hän on luennoinut menetelmästä eri puolilla maailmaa. (http://www.adlibris.com)

Mitä mieltä olet?
Itsestäni aika mielenkiintoiselta kuulostava teos. Jopa niin mielenkiinnon herättävä, että hankin sen itselleni. Joskin vastareaktion aiheuttaa kirjan kannessa oleva teksti, tietty helppouden markkinointi, Paranna 6 minuutissa terveyteen, menestymiseen tai ihmissuhteisiin liittyvän ongelmasi syy.
Olen jonkin verran lueskellut kirjaa, tekniikka on sinällään todellakin helppo ja yksinkertainen.,vai onko..sittenkään

Seuraavassa lyhyt kooste pelkästä tekniikasta, joka on minun kirjaamani, ei siis mikään autenttinen, ja tarkoitettu pelkästään kuvailemaan tekniikkaa hyvin pinnallisesti ja vajavaisen omakohtaisesti kuvailtuna. Kirjassa on hyvin paljon hyvää, monipuolista, perusteltua ja energeettistä tekstiä. Muistan esim. Matti Kuuselan (enkelimaa) arvioineen kirjan hyvin myönteiseen sävyyn ja kuulleen siitä monia myönteisiä ihmeitä. Että ei se varmaankaan huono kirja ja tekniikka voi olla :)

Ensin ongelma arvioidaan asteikolla 0-10. Sitten ongelmaan liittyvät tunteet /epäterveet uskomukset tunnistetaan, seuraavaksi tunnistetaan muisto, jossa on ollut mahdollisimman samankaltainen tunne, poimitaan se kaikkein varhaisin sellainen, arvioidaan tuo varhaisin muisto asteikolla 0-10. Tämän jälkeen luetaan paranemisrukous, johon sisällytetään kaikki esiin tulleet muistot. Rukous on pyyntö , että kaikki tietoiset ja tiedostettavat asiaan liittyvät ongelmat, solumuistot, fyysiset ongelmat, epäterveet uskomukset yms. löytyvät, avautuvat ja paranevat. Kirjassa on rukous ihan kirjattuna. Kädet viedään sormet kohdistettuina , kuin rykelmä pieniä taskulamppuja kohti neljää tiettyä paranemiskeskuksta (nenänharja, aataminomena, leuat ja ohimot) , sormenpäät ovat 5-7,5cm;n etäisyydellä kehosta. Kun käsiä pidetään kussakin asennossa kohti paranemiskeskusta keskitytään myönteiseen ja toistetaan totuuslause. Joka on minulle jäänyt löytymättä. Mutta ymmärtäisin sen olevan jotain myönteistä :) koko hommaan vähimmäisaika on se kannessa mainittu 6min. enemmänkin on suositeltavaa. Lopuksi arvioidaan ongelman voimakkuus ja kun se on asteikolla 0 tai 1 siirrytäänkin seuraavaan muistoon tai ongelmaan :)

Haasteellisinta on löytää ongelman, ongelmaan liittyvien tunteiden, tai epäterveiden uskomusten tunnistamisen jälkeen muisto, jossa on ollut samanlainen tunne, kirjan opastuksen mukaaan muiston tulisi olla varhaisin, joka tulee mieleen. Tämä siksi, koska keksityttäessä varhaisimman tai vahvimman muiston parantamiseen kaikki muut tähän ydinmuistoon liittyvät paranevat yleensä samalla .Tunne joka voi olla hyvinkin laajalle alueelle levinnyt,moniulotteinen ja piiloutunut minuuden syviin syövereihin.

Samoin haasteellista on jokin tunne, mikä voi olla hyvinkin voimakkaana päällä jossain tilanteessa, mutta siinä tilanteessakun ryhtyy käyttämään Paranemisen avain tekniikka tunne voi olla laimentunut ja hälventynyt eikä sitä enääsaa kiinni. Ongelma on kuitenkin olemassa hyvin syvälle juurtuneena, iskostuneena minuuden ytimeen. Täysin olemassaolevana, elämänlaatua haittaavana, mutta vielä tiedostamattomana.
Minusta tähän paranemisen avain ideaan liittyy jotain hienoa sen takia, koska tämän pitäisi parantaa sieltä solutasolta lähtien olemassa olevaa problematiikkaa. Joka minun käsityksenimukaan on juuri niitä juttuja, jotka kätkeytyvät aika tehokkaasti ja ovat pahasti tunnelukkoja aiheuttamassa.
Ja kirjahan lupaa luotsata niin fyysisten kuin henkistenkin haittojen ratkaisuun. Tie onneen, menestykseen, iloon, rauhaan ja tasapainoon niin fyysisessä, kuin psyykkisessä mielessä henkisyyttänyt unohtamattakaan :)

Olisi mielenkiintoista kuulla mikäli löytyisi joku, jolla olisi jo kokemuksia kirjan tekniikan käytöstä. Tai joku joka olisi lukenut teoksen ja muodostanut siitä mielipiteen, joko negatiivisen tai positiivisen.
kotkasulka
 
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Tammi 2013, 07:02

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja Frangipani » 18 Tammi 2013, 06:35

Hei,

Vastailen viestiisi, vaikkakaan en ole lukenut kirjaa. Kommenttinin perustuvat siis puhtaasti kirjoitukseen alla.

Minusta tekniikat, jota alla kerrotaan voivat hyvinkin pitaa paikkaan, mutta toisaalta minusta tuntuu, etta tekniikoissa aina aktivoidaan aivot tekemaan asioita. Itse uskon siihen, etta meidan aivot ovat aika pitkalle yksi syy, miksi me emme parane, silla ne limitoivat tunteittemme kayttoa:)

Olen tehtyt reikihoitoa potilaalle parin viimeisen paivan aikana ja potilas ei ensimmaisen paivan aikana pystynyt olemaan hoidossa kuin 5-10 min kerralla, silla hanen kivut tulivat niin kovaksi (kyseessa vaikeampi sairaus). Jotakin hyvaa potilas tunsi ja pyysi minut uudelleen eilen tekemaan hoitoa seuraavana paivana.

Taman toisen kerran aikana pystyin tekemaan tunnin hoidon ja tama perustui puhtaasti sille, etta pyysin potilasta 1-2min valein rentoutumaan (ei miettimaan mitaan) ja hymyilemaan kivulle samalla kun johdatin energiaa. Talla paastiin todellakin niin pitkalle, etta saimme tehtya 1 tunnin hoidon, jonka jalkeen potilas sanoi, etta ei pysty enaa, silla kivut liian kovat.

Hoidon jalkeen kerroin potilaalle, etta hoito meni hienosti, ja toivon, etta han ymmartaa, etta puhtaalla hymylla (aito tai teko:)) han pystyy itse poistamaan kiputiloja itseltaan (hymy on se joka rentouttaa meidan fyysisen ja ei fyysisen kehon ja antaa energian virrata rauhassa).

Tassa 'yksinkertaistettu...ehka liiaksikin:)? nakokanta ihmisen paranemiselle >>33>>
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja kivi » 18 Tammi 2013, 13:01

Olen lukenut kirjan ja muodostanut positiivisen käsityksen :)

En vielä ole kokeillut tekniikkaa, mutta aion mahdollisimman pian.

Minulla on kokemusta reikin lisäksi psykokinesiologiasta ja silvamenetelmästä, ja mielestäni kirjan menetelmä on sekoitus reikiä ja psykokinesiologiaa. Aivan varmasti toimii, siitä minulla ei ole epäilystäkään. Tavallaan tuossa annetaan reikiä itselle ja samalla pyritään hoitamaan alitajuisia lukkoja pois. Varmasti löytyy muitakin menetelmiä, jotka ovat ihan yhtä hyviä ja tehokkaita, mutta minun mielestäni tämä vaikuttaa todella voimakkaalta ja hyvältä menetelmältä :)
kivi
 

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja Chevy » 24 Huhti 2013, 10:09

Hei,

olen lukenut kirjan ja aloittanut kokeilun.
Tarkemmat ja tarkentavat lukukerrat ovat meneillään.
Erittäin mielenkiintoista!
Todellakin, tuntuu kuin energia kohisisi käsissä ja päässä vielä tunteja kokeilun jälkeen.
Työskentely on niin alussa, että en voi vielä sanoa muuta siihen liittyvää.
Ehkäpä asian tultua paremmin tutuksi siitä[kin] löytyy sellaisia toimintatapoja ja asioita, joita Loyd itse ei ole tullut ajatelleeksikaan. Teoksen nopeasti lukeneena en ole vielä perehtynyt sen mahdollisuuksiin ryhmähoidoissa, onko ajastaminen mahdollista tai edes tarpeellista jne.
>>33>>
Jatkan, ilman muuta.
Kirjassa on siellä täällä neuvot ja salasana, joiden avulla voi kirjautua nettiin prosessin sivuille, mistä saa voimalauseita. En ole vielä kokeillut, vaan käytän voimalauseena vaikkapa: Olen terve ja voimakas. Olen turvassa ja kaikki on hyvin.
tai jotain sellaista.

Teoksessa on esimerkkejä hoitotapauksista, ns. mehujääjuttu oli minusta koskettavin ja tuntui hyvin läheiseltä omaan elämääni verrattuna.
Toisen tekijän sairaus Lou Gehrigin tauti on muuten ALS - Lou G:n sairaus-nimeä ei juurikaan käytetä Suomessa, mutta se näyttää olevan Yhdysvalloissa paremmin tunnettu kuin ALS, arvatenkin koska siellä baseball on elämäntapa. :mrgreen:

Loydin kirjassa on mielenkiintoista se, että se tavallaan tuo pähkinänkuoressa esiin asiat, jotka ovat yleensä kaikkien energiahoito- ja parannustekniikoiden taustalla: stressi ja ikävien muistojen jumittuminen solutasolle.
Mm silmänliiketerapiassa EMDR sama asia tuodaan esiin samasta syystä, mutta hiukan toisin sanoin.
Menneitä elämiä käsitellään useimmissa hoitotekniikoissa.
Ikävä muisto saattaa olla tästäkin elämästä - ja Loyd vilauttaa sitäkin mahdollisuutta, että solumuistiin tallentuneet asiat saattavat siirtyä elinsiirrossa vaikkapa munuaissiirteen uudelle haltijalle.
Tässä kuten EMDR:ssa on olennaista se, että ei ole tarkoitus hävittää stressaavaa muistoa, vaan poistaa sen ahdistava sisältö.
Esko Jalkasen hoitomenetelmässä tehdään myös solumuistin siivouksia.
Samoja prosesseja on vähän kaikkialla, eri terminologian ja eri näkökulman avulla.

Healing codeen ei tarvita virityksiä eikä kursseja, homma on niin helppo, että kuka tahansa voi oppia sen.
Asiasta oli kirjoitus Sielun peilissä ja kuulemma myös muissa lehdissä.

Frangipani, Sinua varmaan koskettaisi tässä ajatus, että hoidossa on kyse sydämen tasosta... hu<g

Iltasella koodaan taas... >33>>
Viimeksi muokannut Chevy päivämäärä 24 Huhti 2013, 10:29, muokattu yhteensä 1 kerran
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja Chevy » 24 Huhti 2013, 10:26

Lisäys:

olen kokeillut sitä, että käyn läpi kohteet pari kertaa ja annan energian virrata lyhyemmän aikaa kerrallaan
ja palannut jälleen samaan kohtaan uudelleen, sekä sitä, että viivyn joka kohteessa pitempään ja käsittelen joka kohteen vain yhden kerran yhden hoitosession aikana. Minusta jälkimmäinen on parempi. Varsinkin lepo-otteet ovat kuin Reikin käsiasennot.
Samoin niiden "taskulamppusormien" kohdistaminen on samantapainen kuin Reikissä[kin] käytetty mudra, jossa sormenpäät kasataan yhteen energian keskittämiseksi.
Virtaus tuntuu varsinkin kolmannen silmän alueella vähän kuin olisi taas vanha kunnon energeettinen "kuonokoppa" päässä.

Mutta hyvältä tuntuu!

Olen kokeillut yhden kerran hoitaa toista henkilöä samalla metodilla, ja tänään aion ottaa senkin uusiksi ja useamman ihmisen kanssa.
Epäilemättä tässäkin tekniikassa hoitaja saa samalla osansa kun hoitaa toisia.

<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja Chevy » 27 Huhti 2013, 10:31

Olen nyt muutaman päivän ajan harrastanut tätä hoitomuotoa.
On vielä liian varhaista sanoa siitä sitä tai tätä.
Kuitenkin on mielenkiintoista, että avattuani 11 hengen hoitoryhmän tämän ryhmän jäsenten keskuudesta on alkanut kantautua voimaantumisen merkkejä vähän toisella tavalla kuin aiemmin - ryhmää hoidetaan tämän lisäksi muillakin energiatekniikoilla, kaikkia ja kaikkea kaukona.
Seuraan tilannetta...
>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja Chevy » 18 Elo 2013, 21:34

Avaintouhu on nyt ollut pari kuukautta levossa.
Muuan ryhmäni jäsen sai niin suuria puhdistumisoireita, että en halunnut jatkaa enää kaukohoitoa hänen osaltaan.
Annoin hänelle kirjan lainaksi ja neuvoin, miten homma sujuu. Kuulemma hyvin. :mrgreen:
Puhdistumisoireita on jonkin verran edelleenkin, mutta avainten käyttö kuuluu olevan hyvä apuväline erilaisissa tilanteissa.
Ottaen huomioon stressiaineksen määrän ja kertymäajan pituuden arvelen, että prosessi jatkuu vielä pitkään.
Olen hoitanut ryhmän muita jäseniä muilla menetelmillä, mutta aion piakkoin aloittaa kokeiluhoidot avainten avulla uudelleen omalla kohdallani.

Onko kellään muulla mitään havaintoja?

Kirjauduttuani kirjassa olleen neuvon avulla tekijän sivuille pääsin mm. tekemään eräänlaisen testin, jossa punnittiin suorittajan suhtautumista elämään ja eri asioihin. Sain suunnilleen arvelemani tuloksen. Tekijän sivustoilla on kaikenlaista aineistoa, johon en muuten ole tutustunut. Lähettelevät antamaani sähköpostiosoitteeseen viestejä, joihin en ole ennättänyt paneutua. Tutkailen asiaa sillä sektorilla tarkemmin joku päivä, kun on paremmin aikaa istuskella koneen äärellä. Mutta itse availeminen jatkuu pian. >33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja Chevy » 05 Syys 2014, 08:34

Vuosi on hurahtanut edellisistä - miten aika kuluukaan nopeasti!
Avainhoito on ollut kuivatelakalla koko kevään ja kesän muuttohössötysten vuoksi.
Aion paneutua siihen uudelleen.
Tässä väliaikauutisena kuitenkin: ryhmäni jäsen, jolle lainasin kirjan, osti siis itselleen oman ja on harjoittanut avainhoitoa lähes koko tämän kuluneen vuoden. On saavuttanut hyviä tuloksia. :mrgreen:
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja maikkula » 22 Maalis 2015, 19:14

Tästä on olemassa nettikursseja, joissa toivottavasti käydään läpi juuri sitäkin, millaisia tunteita minkin asian takana saattaisi olla.
Tunteen löytäminen on ainakin minulle välillä haaste. Eikä kuudessa minuutissa ennätä kaivaa esiin sitä vanhinta muistoa, ehkä se ei ole niin välttämätöntäkään.
Kuulin että suositus on tehdä kolme kuuden minuutin hoitojaksoa päivittäin.

:) :)
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: paranemisen avain

ViestiKirjoittaja Chevy » 14 Heinä 2015, 06:42

Omat avaimeni ovat olleet edelleenkin pitkään pois käytöstä, mutta on riemastuttavaa kuulla saman kaverin harjoittamasta aktiviteetista ja kuinka hyvin se on onnistunut. Se siis toimii!
Energiarikkaita avainhetkiä kaikille kiinnostuneille!
:mrgreen:
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Seuraava

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron