Superfoodit, mitä kokemuksia?

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Superfoodit, mitä kokemuksia?

ViestiKirjoittaja maikkula » 07 Huhti 2013, 09:15

Utelias kun olen, kokeilin kaukomailta tuotettua superfoodia Brahmia, jonka luvataan tukevan keskittymiskykyä ja samalla rentouttavan ja jolla mainoksen mukaan on kaikenlaisa supervaikutuksia. Oli sillä paljonkin hyviä ominaisuuksia, mm. tuo mitä edellä kirjoitin. Nukuin hyvin ja olin rento mutta pystyin kirkkaasti keskittymään asioihin enkä uupunut niin helposti kuin yleensä. Siis minä todella testasin sen aineen vaikutuksen ja tein käsittääkseni tavallista enemmänkin töitäni sen kolmen viikon aikana minkä sitä käytin. Sitten sain lievän allergisen reaktion ja se siitä sitten.
Maistui muuten tosi pahalle, mutta sekoitettuna maustettuun jugurttiin sen maku tasottui.

Harmittaa todella tuo allerginen reaktioni! Ajattelin jo että tämä tulee olemaan mun pitkän elämäni salainen ase.

Vaan laitanpa tässä kengät jalkaan ja kipaisen kävelylle, sekin on terveen ja pitkän elämän salaisuus vai?


hu<g

Lämmöllä: Maikku
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Superfoodit, mitä kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Chevy » 07 Huhti 2013, 10:51

Kokeilin pari vuotta sitten Macaa. Mitään radikaalia ei tapahtunut, paitsi että oli jotenkin epämiellyttävä olo, jonka en tietenkään voi todistaa johtuneen macasta, kummasti vain tuli ja meni sen mukaan, käytinkö macaa vai en, ja vaikka toimin saamani ohjeen mukaisesti. Olen kuullut, että se ei sopisi A-veriryhmäisille, joihin kuulun. Jätin kokeilut, kun ei tuotteesta vaikuttanut olevan erityisiä hyötyjäkään.

Samoin olen muutamia kertoja käyttänyt goji-marjoja. En huomannut mitään tulosta suuntaan tai toiseen.
Tutkimusten mukaanhan niissä on vaikka mitä ravinteita, mineraaleja ja vitamiineja, mutta vierastan ajatusta, että söisin jotain toiselta puolelta maapalloa kuskattua tuotetta, kun suunnilleen samat hyödyt voi saada kotimaisistakin marjoista. Säteilytetäänkö gojia?

Hankalaa sen sijaan on se, että nykyään esim. pakastemustikka on tolkuttomassa hinnassa. Kotimaiset marjat jäävät metsiin mätänemään, kun ei ketään huvita poimia niitä. Itselläni ei ole juurikaan mahdollisuuksia poimintaan, aiempina vuosina oli ja hyödynsin niitä samoin kuin silloisen kotini piha-alueeseen kuuluvia marjapuskia ja kasvimaata. Mielestäni vaikuttivat myönteisesti terveyteeni ja perheenkin olotilaan.
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Superfoodit, mitä kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Lumienkeli » 07 Huhti 2013, 20:50

Minä kokeilin kotimaisia marjoja - mustikkaa, puolukkaa, mustaherukkaa, tyrniä, karpaloa ja variksenmarjaa - ja yllätyin siitä vauhdista, mitä niistä sain!
Tosin ne oli kyllä purkitettu ihan suomalaisen yrityksen voimin ja ruokalusikallisen niitä päivittäin otin. Nyt ovat menossa maailmanmarkkinoille syksyllä. Joten jos niiden hyötyä ei halua purkissa ostaa, niin kannattaa kyllä kerätä ne luonnosta - ennenkuin ovat maailmalla kaikki. Täydelliset antioksidantit ja vieläpä täältä ihan koto Suomesta.

Kaukomaista kyselevät näitä meidän marjojamme - ja me menemme hakemaan heidän marjojaan. Jotenkin tuntuu oudolta ja nurinkuriselta. Mutta tällaista tämä maailmanmeno kai sitten on; ei nähdä sitä hyvää mikä on lähellä.

hu<g
Lumienkeli
 
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Touko 2010, 15:58

Re: Superfoodit, mitä kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Chevy » 12 Huhti 2013, 10:25

Tuohon Lumpparin mahtavaan marjalistaan voisin lisätä vielä marja-aronian.
Ystäväni kertoman mukaan helppohoitoinen ja omin silmin näkemäni mukaan runsassatoinen.
Voiton metsämarjoista vie sillä sektorilla, että poimijan ei tarvitse kykkiä maan tasolla. :mrgreen:
:mrgreen:
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Superfoodit, mitä kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Minna » 13 Huhti 2013, 06:55

Minä käytän joitakin superfoodeja, teen niistä raakasuklaata. :mrgreen: Raakasuklaa on siitä näppärää kun sillä voi terveellisemmin korvata perinteiset karkit ja siihen voi ujuttaa melkein mitä vaan ei niin hyvänmakuisia superyrttejä ja ne hukkuu sinne suklaan sekaan kivasti. :) Lisäksi olen alkanut käyttämään pakuriteetä, tulee hyvä ja terveellisempi kahvi kun tekee kahvinkin siihen...

Goji-marjoja en mäkään osta, koska kotimaiset marjat on parempia. Avocadon lasken omassa paketissani "superruoaksi" vaikkei se sitä virallisesti olekaan. Mutta on terveellistä ja hyvää....

Superfoodit on mulla kiva lisä, käytän monipuolisesti ja vaihdellen. En osaa sanoa onko jokin niistä ollut erityisen tehokas ihmelääke mutta yleisvointi tuntuisi olevan parempi näin. Kunhan ei vedä raakasuklaaövereitä... :D

Sekin että syön viljojen tilalla kasviksia, on tehnyt aika ison eron.

Ja ravintolisistä vahva, öljypohjainen d-vitamiini, omega 3, ja maitohappobakteerit on havaittu hyviksi. :) Pää pelaa huomattavan paljon paremmin kun on noi omegat käytössä.

Liikunta omaan tahtiin, jooga, kävelyt ulkona, uiminen, mikä kullekin sopii...

Yritän sanoa siis sitä että uskon kokonaisuuteen, en välttämättä mihinkään yksittäiseen juttuun. Mutta omasta mielestä superfoodit on ihan kiva ja näppärä lisä ruokavalioon. Varsinkin jos on paljon ruokia mitä ei voi syödä kuten minulla on niin niistä saa vähän vaihtelua.

Ihmisille sopinee hieman eri jutut, kukin tavallaan. Mutta minusta on tärkeää olla ystävällinen keholleen, on kuitenkin aika olennaista että meillä on kulkuneuvo täällä maan päällä. Ja itse asiassa, sitä kautta olen muutenkin oppinut olemaan ystävällisempi itselleni kun olen kehoa hellinyt ja hoivannut parhaan tietämykseni mukaisesti. <333
Mielestä ei pääse ulos mielellään.
Minna
 
Viestit: 246
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 17:35

Re: Superfoodit, mitä kokemuksia?

ViestiKirjoittaja maikkula » 14 Huhti 2013, 08:03

Olen samaa mieltä kotimaisista marjoista. Näin keväällä tosiaan omat varastot alkaa ammottaa tyhjyyttään.
Lähes 90 -vuotias äitini, joka elelee yksikseen, käy kaupassa ja hoitaa raha-asiansa, on hyvä esimerkki siitä, miten ruokavaliolla voi hoitaa itseään. Hänkin tosin havahtui siihen sitten kun löytyi korkea kolesterolia ja verenpainetta. Mutta kotimaiset marjat ja sisäveden kalat ovat hänen ykkösjuttujaan.


hu<g

Lämmöllä Maikkula aamukahvinsa ääreltä
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Superfoodit, mitä kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Ametisti » 22 Kesä 2013, 08:50

Kotimaiset marjat on hyviä superfoodeja big>3luv

Käytän myös macaa ja kylmäpuristettuakookosöljyä. Ja pakurikääpäteetä olen nyt ostanut :)
Avatar
Ametisti
 
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Marras 2012, 22:13


Paluu Ruokaohjeita ja muuta mukavan kodikasta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron