Kurkkuchakran alueen haasteet

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kurkkuchakran alueen haasteet

ViestiKirjoittaja silentone » 07 Joulu 2012, 22:53

Hei

Kirjoitin juuri pitkän viestin, joka katosi, koska olin liian pitkään sivulla ja se kirjasi minut ulos. Ehkä tämä liittyy siihen mistä tarkoitukseni olikin kirjoittaa ja kysyä. Tämä on ensimmäinen viestini tälle foorumille, joten jos tämä on väärässä osiossa niin tämän voi varmaankin siirtää oikeaan osioon.

Haluaisin ymmärtää kurkkuchakran merkitystä laajemmassa mittakaavassa ja ehkä henkisestäkin näkökulmasta katsottuna, jotta voisin parantaa itseni. Koska en näe fyysisiä vaivoja pelkästään fyysisistä syistä johtuvina vaan niiden juuret täytyy olla jossain syvemmällä.

Akuutein vaivani on vuosikausia hiljalleen kasaantunut ja viime aikoina pahentunut niska-hartiaseudun kireydet ja jumitukset. Viime aikoina ne on pahentunut niin, että sormissa ja käsissä asti on puutumista ja pistelyä. Venyttely auttaa aina väliaikaisesti ja olen käynyt muutaman kerran klassisessa hieronnassa. Mietin olisikohan tähän tehokas hoito kvanttikosketus-hoidossa?

Olen käynyt usui reiki 1:sen, mutta en ole jostain syystä enää pitkiin aikoihin harrastanut reikittelyä enkä ole koskaan käynyt erikseen energiahoidoissa.

Olen hiljainen introvertti ja jo lapsena olin ujo ja hiljainen. Mielestäni tämä on osa luonnettani eikä sinänsä pitäisi olla mikään ongelma. Mutta voiko hiljaisella introvertilla olla toimiva ja terve kurkkuchakra?

Olin lapsena koulukiusattu ja kotona taas jäin suulaan äitini varjoon. Pidin kaikki tunteeni sisälläni, kunnes vasta aikuisuuden kynnyksellä aloin prosessoimaan asioita tietoisesti ja kävinkin lävitse suuren kasvuvaiheen. Nykyään ilmaisen itseäni rohkeasti ja avoimesti vain kumppanini kanssa ollessa, mutta muuten olen edelleen sulkeutuneisuuteen taipuvainen. Äitini kanssa en osaa tai uskalla edelleenkään kommunikoida aidosti tunteistani, vaan kuuntelen hänen huoliaan sujuvasti. Olen kyllä kaikkien ihmisten kanssa kysyttäessä rehellinen, mutta en aktiivisesti ilmaise itseäni ja pidän paljon omana tietonani. Mietin liikaa muiden reaktioita, nuorena tosin enemmän kuin enää nykyään. Työtilanteissa joskus ääneni särkyy ja meinaa kadota. Silti kumppanini kanssa puhun kuulemma usein innostuessani (hänen herkille aisteilleen) liiankin äänekkäästi.

Muutama vuosi sitten reikihoitaja kertoi, että kurkkuchakrani on ihan "tukossa". En silloin saanut asian hoitamiseen mielestäni tarpeeksi kokonaisvaltaista ja syvällistä ratkaisuehdotusta (ehdotti laulamista tai päiväkirjan kirjoittamista). Tämän jälkeen olen tullut enemmän sinuiksi itseni kanssa ja uskallan enemmän olla oma (hiljainen) itseni muiden ihmisten parissa. Paljon on tapahtunut itseni hyväksyntää ja muuta henkistä kasvua. Kirjoitan myös satunnaisesti blogia, jossa käsittelen itselleni tärkeitä henkisiä asioita, joista ei voi jutella ihan kenen tahansa vastaantulijan kanssa. En tiedä miten muuten voisin ilmaista itseäni? Nuorena harrastin piirtämistä ja olen edelleen visuaalinen, mutta piirtäminen ei enää mitenkään vedä puoleensa kuten silloin. Ehkä se itse, jota ennen ilmaisin ei enää nykyään ole sama itse.

Voiko kurkkuchakra liittyä jotenkin kanavoimiseen tai korkeamman voiman yhteyteen? Caroline Myssin jutuista käsitin joskus, että kurkkuchakra liittyy jotenkin ympäröivien chakrojen eli mielen ja sydämen yhteyteen? Osaako joku kertoa jotain tästä tai mitä tarkoittaa käytännössä? Muutkin näkemykset ovat tervetulleita.
silentone
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 18:59

Re: Kurkkuchakran alueen haasteet

ViestiKirjoittaja Rose » 08 Joulu 2012, 13:04

" Äitini kanssa en osaa tai uskalla edelleenkään kommunikoida aidosti tunteistani, vaan kuuntelen hänen huoliaan sujuvasti. Olen kyllä kaikkien ihmisten kanssa kysyttäessä rehellinen, mutta en aktiivisesti ilmaise itseäni ja pidän paljon omana tietonani."

"Työtilanteissa joskus ääneni särkyy ja meinaa kadota."

Meillä tuntuu olevan paljon yhteistä >>33>> Reiki on auttanut paljon minua, aivan yksinkertaisesti vaan kontaktihoito itsessään ja myöhemmin kakkosen jälkeen olen reikittänyt "tunteitani juuri nyt" tai "asioita menneisyydessäni, jotka vaikuttavat elämääni juuri nyt", näin esimerkiksi.

Lisäksi kivet hoitavat. Minulla on ihana sydämen muotoinen turkoosi ja kun ostin sen, myyjä kertoi sen hoitavasta vaikutuksesta ja neuvoi pyytämään kiveltä hoitoa. Joskus tuntuu, että kivi uppoaa rintakehääni ja sisälläni on iso, turkoosi, sydämen muotoinen energia >>33>> Välillä pidän korua töissä kaulassani, sen voi laittaa myös petarin alle sänkyyn. Toinen lempikiveni on ruusukvartsi.

Minä koen, että kurkkuchakra säätelee tasapainoa maallisen ja henkisen välillä.

Odotan mielenkiinnolla vastauksia kysymyksiisi big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kurkkuchakran alueen haasteet

ViestiKirjoittaja Frangipani » 09 Joulu 2012, 13:52

Hei,

"
Voiko kurkkuchakra liittyä jotenkin kanavoimiseen tai korkeamman voiman yhteyteen? Caroline Myssin jutuista käsitin joskus, että kurkkuchakra liittyy jotenkin ympäröivien chakrojen eli mielen ja sydämen yhteyteen? Osaako joku kertoa jotain tästä tai mitä tarkoittaa käytännössä? Muutkin näkemykset ovat tervetulleita."

...Mina innostun aina vastaamaan kun joku mainitsee sanan sydamen >>33>>
Itse harrastan Reiki Tummoa ja sydamen yhteys maailmakaikkeuden rakkauteen on se 'key'. Se on itseasiassa vastaus meidan kaikkien ongelmiin, fyysisiin, henkisiin, emotionaalisiin....

Uskon, etta jos jossakin meidan chakroissa on epapuhtauksia keraantynyt menneisyyden aikana (eri elamat), niin myoskin fyysiset tai emotionaaliset tai henkiset kivut usein taman tietyn chakraalueen lahettyvilla....sinulla mahd. kurkkuchakran.

Se, etta ymmartaako, missa chakrassa on ongelma ei sinaansa loppukadessa ole merkitysta (toki auttaa meita paremmin ymmartamaan ei fyysista maailmaa), mutta se milla on merkitysta on, etta ymmarramme, etta olemme yhteydessa maailmankaikkeuden rakkauteen meidan sydamen kautta.

Chakrat ovat energiasolmukohtia, jotaka likaantuvat toimistamme, jos emme toimi sisimman sydamen mukaisesti vaan oman ekomme...Chakrojen likaantumin aiheuttaa fyysisia tai ei fyysisia ongelmia meille, joka taas tahtoo muistuttaa, etta teemme/olemme tehneet asioita oman ekomme mukaisesti.

Sydamen avaamisella ja chakrojen puhdistamisella fyysiset/psyykkiset/emotionaaliset kivut voivat hyvinkin haipya.....tata tekniikkaa harjoitellaan aluksi kursseilla ja myohemmin jokainen ymmartaa enemman ja enemman, mista todella kyse ja pystyy itsenaisesti harjoitta sydamen avaamista maailmakaikkeuden rakkaudelle...joka taas automaattisesti putsaa chakrojemme/energiakanaviemme negatiivisia energioita...
<333
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kurkkuchakran alueen haasteet

ViestiKirjoittaja Chevy » 10 Joulu 2012, 07:53

Ajattelen, että kurkkuchakra liittyy yleensäkin ilmaisuun ja luovaan esitykseen.
Niinpä sillä voisi olla jotain yhteistä myös kanavoimisen kanssa.
Mielestäni hiljaisella introvertilla voi olla toimiva kurkkuchakra. Se voi tosiaan olla tavallinen luonteenpiirre, johon olennaisena liittyy se, että innostuessa tulee puhutuksi reippaammin ja ehkä äänekkäämminkin. Tuo mainitsemasi äänen särkyminen töissä voi olla vivahde solarin ja kurkun yhteispelin pienestä tehontarpeesta. Puheliaan vanhemman varjoon jäävä lapsi kaipaa usein solarin vahvistumista, jota arvelen kertomasi perusteella jo tapahtuneenkin.

Mitä tulee hartiaongelmiin, mietin, mikä mahtaa olla se taakka, joka painaa harteitasi siinä määrin, että vaikuttaa jopa sormiin asti. Jos se on kaukana takanapäin, sitä voisi selvitellä chakrojen puhdistuksessa, jota kautta entiset elämät usein pulpahtavat esiin ja tulevat tietoisuuden kautta kuitatuiksi mahdollista karmavelkaa lukuunottamatta.

Kvantti saattaa hyvinkin oikaista fyysisesti ja lievittää kipuja, mutta vaikka olen tehnyt jonkin verran kvanttihoitoja, en pysty arvioimaan, missä määrin ne ulottavat vaikutuksensa menneisyyteen. Saatan olla ehkä hoitajana turhankin taipuvainen asettamaan vaivoja ja ongelmia entisyyden tiliin - on kuitenkin muistettava, että tämänkin maallisen elomme aikana kertyy menneisyyttä, jota tämä päivä on jo huomenna.

Laulaminen ja kirjoittaminen voimaannuttavat mainiosti, mutta muutakin voisi olla. Ehdotan, että tekisit aktiivista itsehoitoa mahdollisen chakrojen puhdistuksen lisäksi. Tarvittaessa voit tietysti kirjoittaa kaukohoitopyynnön tämän foorumin kaukohoito-osastoon, jolloin saat useammalta henkilöltä kaukolähetyksiä.
Mielenkiintoista, tätä kirjoittaessani päähäni putkahti yhtäkkiä sana "tulihengitys" - jota en ole koskaan kokeillut. Tutkailepa asiaa ja tuumi, sopisiko se?

Mikäli olet kiinnostunut lukemaan chakroista, Sharamon - Baginski -tekijöitten Chakrakäsikirjasta saa tietoa. Sonia Choquettella on myös asiaa liippaavia kirjoja.
rakkaudella, Chevy >33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kurkkuchakran alueen haasteet

ViestiKirjoittaja silentone » 10 Joulu 2012, 20:00

Kiitos vastauksista!

"Minä koen, että kurkkuchakra säätelee tasapainoa maallisen ja henkisen välillä."

Olen samoilla linjoilla. Koen, että henkisestä näkökulmasta nähtynä (itämaisessa mystiikassa) "sydän" symboloi ikään kuin kaiken olevaisen keskusta, aineetonta ydintä sekä perimmäistä totuutta kun taas maallinen on yhtä kuin ego-mieli, kurkkuchakra symboloi jotenkin yhteyttä näiden välillä.

Minulla on tällainen mutu: Kurkkuchakran alueelta esim. kuuntelutaito liittyy siihen, että osaako kuunnella korkeampaa johdatusta. Tätä haluaisin osata ja myös oppia luottamaan siihen. Itseilmaisu on taas siitä jännä käsite, että kysymys kuuluukin kuka on se "itse" jota ilmaistaan? Ilmaiseeko korkeinta totuutta vai egomielen hömpötyksiä?

Sininen ja turkoosi väri on vetänyt minua puoleensa, mutta en ole saanut erityistä apua esim. kivikoruista. Noin vuosi sitten näin unen, jossa tapasin henkilön, joka esitteli itsensä Michael-nimiseksi ja jälkeenpäin aloin epäilemään josko kyseessä olisi ollutkin peräti arkkienkeli Mikael. Hänen viestinsä oli tavallaan, että jos putoan niin hän on ottamassa minut kiinni eikä ole mitään pelättävää.

Mietin mikä on se sokea piste itsessäni, johon vaivani viittaavat ja jota en näe. Kun päästäisin siitä irti niin vaivat lakkaisivat.

Astrologian kautta olen saanut vihiä siitä, että edelliseen elämääni liittyy itsekkyyttä, manipuloivuutta ja sydän on ollut ihan lukossa. Sydämen avaamista on mielestäni nyt tapahtunutkin tämän elämän aikana.

Kantamasta taakastani olen luullut jo päässeeni eroon, mutta voihan ne juuret olla jossain syvemmälläkin. Lapsuudessani ainakin kannoin taakkaa kun pidin kaikki tunteeni (suru, pelko) omana salaisuutenani, koska muilla oli omatkin taakkansa kannettavanaan. Olen tätä taakkaa kyllä puolet elämästäni jo käsitellytkin, vaikka en koskaan asianosaisten kanssa. Sillä saralla on parantumista tapahtunut, joten luulisi jo fyysisenkin taakan hellittävän. Toisaalta lapsuuden perheeni ja minun välillä on tavallaan kuilu, koska en ole heille avannut sisintäni eivätkä he (tai moni muukaan) varsinaisesti tunne minua kuin pintapuolisesti. Mutta vaikka he eivät ihan ymmärtäisi minua niin tuntuu, että minä ymmärrän heitä.

Uskon että kohtaamani ihmiset peilaavat alitajuisia puoliani ja olenkin alkanut aprikoimaan, että olen saattanut itse olla entisissä elämissäni juuri sellainen jota pidän nykyisen minäkuvani vastakohtana ja joudun nyt kokemaan miltä tuntuu olla tässä asemassa, ikään kuin toisen "sanojen uhrina". Tällainen karma auttaa minua näkemään tilanteen läpi ja ymmärtämään molempia osapuolia.

Kvanttihoidosta minulla on sellainen mielikuva (en tiedä), että se liittyisi jotenkin vahvasti läsnäolevassa hetkessä olemiseen. Siinä mielessä voisin olettaa, ettei ajalla ole merkitystä, siis kun aika ei varsinaisesti ole totta ja läsnäolevassa hetkessä raukeaa kaikki ajassa olevat probleemat, kuten menneisyyden kokemukset. Ehkä sitten on myös kysymys hoitajan kyvystä olla läsnä.

Googletellessani tulihengitystä sain käsityksen, että se on joogassa jonkinlainen hengitysharjoitus. Jotenkin olen niin laiska tekemään mitään fyysisiä harjoitteita tai pitämään kiinni säännöllisistä rituaaleista...
silentone
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 18:59

Re: Kurkkuchakran alueen haasteet

ViestiKirjoittaja Pipsa » 12 Joulu 2012, 10:41

Kirjoitit, että olet käynyt Reiki I:sen. Minusta sinulla on avain kädessäsi kunhan käytät sitä eli sinun kannatta ottaa Reiki käyttöösi ja alkaa hoitamaan itseäsi Reikillä. Akuutissa vaiheessa voisit reikittää aamuin illoin jos mahdollista. Minä hoitaisin kaikki chakrat samalla kertaa, mutta varsinkin kurkkuchakra kannattaa hoitaa kaksi kertaa päivässä. Ihmeitä ei tapahdu heti vaan pikkuhiljaa tulet huomaamaan, että hoito alkaa vaikuttamaan. Kivut helpottuvat ja tulet huomaamaan, että alat olla avoimempi ja ONNELLISEMPI.
Pipsa
 
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 09:26

Re: Kurkkuchakran alueen haasteet

ViestiKirjoittaja Frangipani » 15 Joulu 2012, 01:30

"Uskon että kohtaamani ihmiset peilaavat alitajuisia puoliani ja olenkin alkanut aprikoimaan, että olen saattanut itse olla entisissä elämissäni juuri sellainen jota pidän nykyisen minäkuvani vastakohtana ja joudun nyt kokemaan miltä tuntuu olla tässä asemassa, ikään kuin toisen "sanojen uhrina". Tällainen karma auttaa minua näkemään tilanteen läpi ja ymmärtämään molempia osapuolia."
------
Tata kutsutaan karmaksi:)....nain varmastikin pitaa paikkaansa, ne 'huonot' , ei sisimman puhtaan sydamemme tekemat asiat kantautuvat mukanamme...ja tassa elamassa meille on anettu mahdollisuus ymmartaa, etta se mita olemme tehneet vaarin aiemmin, ei ole hyvaksi. Trauma kuitenkin on sisallamme ja pidamme siita kiinni ja siksi kayttaydymme juuri painvastoin kuin aiemmassa elamassa, mika ei myoskaan valttamatta tunnu hyvalta, silla se ei ole sydamemme puhtain tila vaan 'vastareagtio' aiemmalle pahalle teoillemme. Jos se tila mika sinulla on nyt ei tunnu tassa elamassa hyvalta, varmasti valitset taas uuden tien seuraavassa elamassasi, eli jokainen meista estii onnellisuutta uusilla 'kriteereilla'. Vasta kun pystyt ymmartamaan, etta se onnellisuus on sinussa itsessasi, sinun sisimmassa sydamessasi ja kun annat korkeimman tahon auttaa sinua putsaaman sen tulet saavuttamaan sen 'todellisen onnellisuuden'. Yksin ('oma ekomme') emme siihen pysty >>33>>

Mika tulee meita ymparoimiin ihmisiin/asioihin on tehty meita auttamaan ymmartamaan oman sydamemme asennetta....eli jos tunnet huono oloa tiettyjen ihmisten laheisyydessa ja tietyista asioista, ymmarrat, missa vika omassa sydamessasi....jos ja kun paastat naista negatiivisista tunteista eroon alat loytamaan onnellisuuden polun. Meidan taytyy siis olla kiitollisia, miten hienon paikan korkeempi rakkaus on meille antanut oppimaan meidan sisintamme ja sen tilaa >>33>> Vasta kun ymmarramme taman alamme nauttimaan jokapaivaisista elamasta ja sen haasteista:) Tata kautta paasemme myos putsaamaan sydantamme ja se taas tuo meille ilon ja rauhan elamaamme....
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kurkkuchakran alueen haasteet

ViestiKirjoittaja mölli » 27 Joulu 2012, 21:18

Ehkä voisit. Myös opetella ujoudesta pois ja ehkä myös harjoitella luontevaa kommunikointia äitisi kanssa. Vaikuttaisi myös siltä, ettet vielä ole kenties valmis luopumaan jostain menneisyyden ja lapsuuden asioista ja ehkä koet ansainneesi ne itsellesi. Myös avautuva sydän chakra luo painetta kurkkuchakraan ja voi syntyä tunne että jotain pitäisi kakaista ulos muttet halua ja siksi jännität niskan hartian seutua. Jotain menneisyyteen liittyvää ehkä.

Myös päivittäinen jumppa ja venyttely parikin kertaa päivässä voisi helpottaa ja mahdollisesti lämmittävien voiteiden käytöstä voi olla apua.

Erityisesti kannattaa suojautua niskan ja kaulan alueen vedolta ja myöskin ranteiden kautta ja kyynäpäiden kohdat kannattaa pitää lämpiminä ja suojattuna vedolta. Sormiin asti yltäneet vaivat voivat olla myös merkki siitä ,että vuosia jatkunut jännitys on madaltanut nikama välejä ja myös sitä, että kyynärhermokanavissa on tapahtunut ahtautumista ja kenties rannekanavien kardiaali tunneleissa.
Kokeile kuitenkin reikiä kaikille chakroille ja jumppaa ja lämmittäviä voiteita ja vadolta suojautumista myös pakaroiden alueelta eli selkä ei saisi olla vedolle altis.

Myös lääkärissä käynti on paikallaan ahtautumien selvittämiseksi.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17


Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron