Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

Tänne voit kirjoittaa kokemuksiasi Reiki energiasta sekä esittää siihen liittyviä kysymyksiä

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

ViestiKirjoittaja Justin » 17 Kesä 2010, 07:24

Itse kävin 13 vuotiaana ton reiki1 ja aattelin nyt mennä reiki2
ei se reiki lapsena mitään pahaa ainakaan tehnyt ja ite maksoin
joululahjaksi saamallani rahoilla eikä kaduta etten ostanut "krääsää" :D

ReikiMasterillani on sellainen käytäntö että;
REIKI 1, 50E kouluttajalle & 50E hyväntekeväisyyteen.
REIKI 2, 220E kouluttajalle & 14 h reikin kaukohoitoa tietylle kohteelle.
REIKI 3, - (en kuollaksenikaan muista kun en ole tarvinnut. :mrgreen: )
minusta ihan kohtuullista. big>3luv big>3luv
Rakkaus voimista suurin.
Kiitos, kiitos, kiitos.
Justin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:07
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

ViestiKirjoittaja RubyRedDragon » 30 Elo 2010, 09:17

Seurattuani näitä Reiki- ja raha-keskusteluja parin vuoden verran en malta olla laittamatta lusikkaani soppaan ensimmäistä kertaa. Miksi rahan ottaminen rekikikurssista olisi paha asia? Kun kaikki on koko ajan täydellisessä jumalallisessa järjestyksessä? Kaikille kuitenkin löytyy sopiva opettaja sopivaan hintaan sopivaan aikaan. Joku maksaa siitä enemmän ja toinen vähemmän, kolmas vain eri tavalla ja jokainen saa kurssinsa ja vihkimyksensä juuri itselleen parhaalla tavalla.

Itse kävin ykköseni ja kakkoseni niin, että olin työapaikassa, jossa en viihtynyt mutta sain hyvää palkkaa. Maksoin kursseista mielelläni rahalla, energiani ei olisi riittänyt mihinkään muuhun siinä kohtaa. SIttemmin irtisanouduin työpaikastani ja elelen taloudellisesti näennäisen epävarmaa elämää, mutta energioiltani aivan uudella tasolla. Olen täysin luottavainen, että tarvitessani saan jatkokurssi(t) tai minkä tahansa muun tarvitsemani asian näytti rahatilanne miltä hyvänsä. Ja maksan pyydetyn hinnan mielelläni, oli se sitten rahaa sitä tarvitsevalle reikimasterille, maksuttomia hoitoja tai sopan keittoa kerjäläisille.

Lasten kurssitukseen en taida osata kommentoida. Oma nelivuotiaani ottaa vastaa hoitoa ja on muutaman kerran hoitanut minua jokusen sekunnin, muttei ole ilmaissut ihmeemmin kiinnostusta opiskella alaa - toisaalta lapsi tuntuu olevan auki energioille niin että mihin niitä kursseja tarvitsisi paitsi jakaakseen kokemuksia ja tuntemuksia muiden kanssa. Se on ollut minustakin ihan parasta antia kursseilla :)

Rakkautta ja valoa >>33>>

*muoksis* ...niin, kun tuli tuossa mieleen vielä sekin, että eihän kaikki edes tarvitse näitä kursseja ja virityksiä vaan energia virtaa ihan itsestään jo... että tuota... kerran olin tekemässä jotain jota ei voinut muka keskeyttää, kun lapsi pyysi hoitoa. Sen kummemmin ajattelematta pyysin miestäni hoitamaan poikaa sillä aikaa kun saisin hommani alta pois. Mies kysyi että miten ihmeessä, enhän mä osaa. Mies ei siis ole käynyt kursseja eikä ole energiatyöläinen, ainakaan omasta mielestään. (saahan sitä luulla ;) Itsekin ihmettelin sekunnin että mitä mä nyt noin, kunnes tajusin, että senkun laittaa kädet ympärille ja ajattelee "rakastan sinua". Siinä se kai yksinkertaisimmillaan on, perheenjäsenten välillä helppoa. Joka tahtoo, koristelkoon enemmän hu<g
RubyRedDragon
 
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 14:36

Re: Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

ViestiKirjoittaja cinnabea » 30 Elo 2010, 16:56

Minusta on mukavaa tietää että henkilö jolle olen maksanut kurssista maksaa itsekin kurssin pitäjänä ammatin- tai elinkeinonharjoittajana veroa, eläkevakuutusmaksuja ja todennäköisesti kassan jäsenmaksujakin. Hän on myös hankkinut ja valmistellut hyvät materiaalit, tehnyt siis etukäteistyötä ja investointeja. Tilastakin tällainen ihminen useimmiten maksaa jotain.

En tiedä kuulunko vähemmistöön mutta maksan mielelläni palveluista oli sitten kyse kurssiopetuksesta ja kaikesta siihen kuuluvasta tai vaikka sitten auton korjauttamisesta.
Minusta on ihanaa laittaa rahaa kiertoon kansantalouteen silloin kun siihen on varaa. Olen kiitollinen että nyt on ollut elämässäni aika jolloin tämä on ollut mahdollista.

Lisäksi minulle itselleni on mukavinta kun tiedän että maksettuani käypäisen hinnan en taatusti jää velkaa millään tasolla kenellekään. Minulla itselläni kun ei ole mitään sellaista taitoa tai palvelua jolla voisin harjoittaa vastavuoroista vaihtoa.
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

ViestiKirjoittaja reikite » 30 Elo 2010, 19:53

Komppaan cinnabeaa.
Avatar
reikite
 
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Touko 2010, 23:52

Re: Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

ViestiKirjoittaja Jonna » 09 Marras 2010, 07:54

En nyt lähtisi väittämään, että maksu karsii niitä jotka eivät ole tosissaan :) Itse odottelen kansalaisopiston kursseja, kunhan haku aukeaa ryntään samantien etsimään reikikursseja.
Lisäisin tähän vielä että itse arvostan ja vaalin rakkaudella kaikkia saatuja lahjoja, olivat ne sitten "ilmaisia" tai eivät. Mutta varsinkin niitä lahjoja, jotka tulevat täydestä sydämestä ja pyyteettömästi. Jos ja kun suoritan Reiki-kurssin, en halua ottaa hoidoistani rahaa koska se sotisi sitä vastaan mitä itse haluan olla.

Lapsista sen verran, olettaisin vanhemman huomaavan jos ja kun lapsi on valmis käymään kurssin. En kuitenkaan antaisin ihan pienen mennä, mutta murros/teini-ikäisenä voisin harkita.
Jonna
 
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Marras 2010, 16:47

Re: Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

ViestiKirjoittaja kukkis » 09 Marras 2010, 10:13

eikös kaikki energiakurssit ole vähän rinnastettavissa mihin tahansa kurssiin mihin ihminen tahtoo mennä.
Kurssin pitäjä on kuitenkin nähnyt vaivan miettiä miten opettaa parhaiten.Kopioinut papereita ymsyms...
Ja jos haluan jollekin kansalaisopiston kurssille niin maksanhan siitäkin.
Yhtälailla kun työpaikkamme maksaa meille ajastamme. Miksi me emme maksaisi jollekin joka laittaa aikaansa meidän hyväksi.
Maksan mielelläni kursseista joista olen kiinnostunut ja joille menen.
kukkis
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Syys 2010, 16:00

Re: Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

ViestiKirjoittaja veega » 10 Marras 2010, 08:03

Ihanaa, jos lapsi on kiinnostunut Reikistä! big>3luv
veega
 

Re: Reiki ja raha... + lasten reikikurssi?

ViestiKirjoittaja kukkis » 10 Marras 2010, 10:02

elä veega muuta virka >33>>
kukkis
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Syys 2010, 16:00

Edellinen

Paluu Kokemuksia ja kysymyksiä Reikistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron