Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kun annat reikiä, käytätkö reiki sybooleja. ?

1.) Kyllä.
13
33%
2.) En.
16
41%
3.) Satunnaisesti.
10
26%
 
Ääniä yhteensä : 39

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Jan » 16 Syys 2012, 09:23

Mikäli kaikki tapahtuisi meistä ulkopuolisen energian
välityksellä "itsestään", niin silloin voisimme istua tum-
put suorina ja antaa maailmankaikkeuden palvella.

Toisaalta olemme se energia (josta puhutaan). Olemme
"puhtaita kanavia" silloin, kun olemme itseämme malt-
taneet kehittää sellaisiksi: Juuri tänään teen parhaani
kehittyäkseni ihmisenä. Olemme matkalla, jossain vai-
heessa, kohti "täydellisen puhdasta kanavaa". ;)

Hoidossa ja elämässä saa ja pitää tehdä valintoja. Tä-
ten energia virtaa. :)

Käytän symboleita silloin kun niille on tarvetta. Neljä
symbolia on Usui Reiki -hoitomuodossa keskeisellä si-
jalla. Kyseessä on toki voima, eikä pelkästään grafiik-
ka. :)
Avatar
Jan
Ylläpitäjä
 
Viestit: 238
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 12:47
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja poka » 16 Syys 2012, 10:21

Aikoinaan tutkiskelin myös muitakin vastaavia hoitomuotoja mm. spiritual healinkia mikä on ihan sama asia,mutta eri nimellä.
Esim ko. nimeä ei saa kaikissa Euroopan maissa edes käyttää niin sitten käytetään Reikiä.

Eräs hoitaja sanoi minulle aikoinaan näin.



Minäkin olen käynyt vuosia sitten Reiki I. Olin jo silloin käynyt healing kurssilla ja voin rehellisesti nyt sanoa että varmasti saat enemmän ja oikeampaa tietoa healing kurssilla.
Kummassakin on ihan oikea tavoite auttaa toista ihmistä, mutta kukaan ulkopuolinen ei voi avata meitä energioille, jos emme ole itse valmiita. Healingissä emme ole varsinaisia parantajia vaan kanavia parantavalle energialle. Mitä enemmän meissä on raklkautta ja myötätuntoa, sitä paremmin ja enemmän pystymme kanavoimaan parantavaa energiaa. Kurssilla kanava avautuu enemmän ja enemmän, kun työstämme itseämme ja annamme henkimaailman auttaa meitä siinä oikeaan suuntaan.
Jokainen joka haluaa auttaa kanssaihmisiä ja jolla on sympatiaa toisia kohtaan kanavoi jo parantavaa energiaa. Siitä sitten kehitämme sitä eteenpäin. Kun harjoittelemme healingiä niin me saamme tarvitsemaamme hoitoa ja uudistusta samalla ja se auttaa myös meitä itseämme eteenpäin ja olo on aivan ihana. Jos on jotain negatiivista sattunut menneisyydessä, niin ne asiat yleensä tulevat pintaan ja sitä kautta poistuvat meistä antaen tilaa uudelle ja positiiviselle.

Parantavana kanavana voi toimia Reikin, kristllien, kivien jne kautta, jos niihin uskoo. Tärkeää on että jokin vahva usko avaa kanavan energioille. Kuitenkaan itse tuo symboli tai esine ei yksin paranna, vaan on väline ihmiselle, jotta uskoo että healing toimii. Joten Reiki-parantaja voi hyvinkin saada parannustuloksia aikaan, siinä kuin muidenkin tapojen käyttäjät.
Mutta perusasia on kuitenkin se, että olemme kanavina parantavalle energialle, emme ole parantajia. Mitä avoimempi kanava olemme, sitä parempia tuloksia saamme.
Minulle tuli Reiki koulutuksessa sellainen tunne, että minulle uskotellaan, että nämä heidän tavat ja symbolit ovat ne voimajutut jotka minun tulee saada, jotta voin parantaa. Ja sitä kautta minun on maksettava huimia summia seuraavista koulutuksista jotta saan uusia symboleja jne. Näin ei kuitenkan ole asian laita minun mielestäni.

Ja kuten aina korostan, minä en ole parantaja vaan universaali energia, Jumala tai miten kukakin sen haluaa katsoa. Minä olen vain kanava tuolle rakastavalle energialle.

Jos sinusta tuntuu että tarvitset noita symboleja omaan työhösi, niin silloin Reiki on sinun parannusmuotosi.
Sanoin ehkä liiankin suoraan oman mielipiteeni, mutta en lyö lyttyyn muita tapoja, vaan annan niille niille kuuluvan kunnian. Mutta jo edellä kerroin syyni omaan mielipiteeseeni ja omaan valintaani.
Ainoastaan sinä voit valita mikä sinusta on oikein ja toimia sen mukaan ja se on silloin sinulle se oikea tie.






Valo ja rakautta. >>33>>
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Frangipani » 16 Syys 2012, 12:33

Hei,

Pieni kommentti tuohon maksujuttuun, etta joudumme maksamaan kurssista tai hoidosta.

Tama elama on 'rakennettu/maaritelty' siten, etta kun maksamme enemman kiitollisuudestamme silloin myos saamme enemman.

Meidan kursseilla ei makseta sinansa kurssista mutta attaunmenteista/virityksesta. Saat jotakin, mita sinulla ei ole ennen ollut ja jos maksat siita sen vaikutus on myos tehokkaampi. Kyseessa ei sinaansa ole raha vaan oma kiitollisuutesi/kiitollisuuden velka.

Opettajamme teki meille testin. Han sanoi, etta antaa ylimaaraisen attaunmentin 3 halukkaalle ja sanoi, etta ensimmaisen taytyy maksaa samasta attaunmentista EUR 10, toinen EUR 30 ja kolmas EUR 100. Taman jalkeen kaikki testasimme kenelle attaunment oli paras....ja se oli henkilolle, joka maksoi EUR 100. Testin jalkeen opettaja palautti rahat kaikille.

Myos hoidon yhteydessa asiakkaalle jaa kiitollisuuden velka, jos han ei maksa hoidosta mitaan...periaatteessa kiitollisuuden velka on negatiivista energiaa. Taman syysta hoidoista on myos hyva peria pieni maksu.


Poikkesi hieman symbooliasiasta (tai pointti ehka oli, etta asiakas ei maksa symbooleista vaan virityksista:)), mutta ajattelin, etta hyva kommentoida, kun se tassa yhteydessa tuli esiin.... <333
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja poka » 16 Syys 2012, 13:22

Frangipani kirjoitti:
Meidan kursseilla ei makseta sinansa kurssista mutta attaunmenteista/virityksesta. Saat jotakin, mita sinulla ei ole ennen ollut ja jos maksat siita sen vaikutus on myos tehokkaampi. Kyseessa ei sinaansa ole raha vaan oma kiitollisuutesi/kiitollisuuden velka.



Hei, kiitos palautteesta.

Tuossa on paljon asioita mitä minun on henkilökohtaisella tasolla vielä vaikea sulattaa kehitykseni tässä vaiheessa.
Ehkä myöhemmin opin ymmärtämään asian toisella tavalla.

Mutta jos nyt vaikka yrittää tarkistella tuota yllä olevaa kohtaa niin jos väite pitäisi paikkansa
(mihin itsekkin uskon kyllä) että mitään virityksiä ei tarvita, vaan usko asiaan ja toisistaan välittävä ihminen kanavoi parantavaa energiaa
jo jokatapauksessa, niin koko tuo viritys juttu/rahastus/kiitollisuus sen tiimoilta tuntuu aika oudolta/huijaukselta ja että jotain kanavia availtaisiin ylipäätään.
Minulle nousee ajatus että asialla lähinnä uskotellaan jotain tapahtuvaksi että ko. ihminen loisi sen syvän uskon asiaan.
(ihan samalla tavalla kun monet on havainnut että mitään symbooleja ei oikeesti tarvii)


Minulla on esimerkiksi ystävä joka ei ollut kuullutkaan reikistä mutta kiinnostui kun kerroin ja halusi koittaa sitä antaa itsekkin.
Ei ole ikinä kuullut symbooleista tai virityksistä mutta uskoo asiaan kun kerroin siitä
ja energiat virtaa loistavasti hänen kauttaan ihan semmoisenaan.Ilman mitään rahastusta,virityksistä,kiitollisuutta aiheen ympäriltä.?
Joten jos se ei ole tarpeen, niin putoaa vähän pohja koko jutulta, virityksiltä. ?

Muistan joskus lukeneeni kun joku väitti ihan samaa kuin itsekkin nyt ja aattelin silloin just joo että reiki mukamas toimisi
ilman että kanavat avataan,mutta nykyään olen kääntänyt takin täysin ja uskon että mitään ns.virityksiä,symbooleja ei tarvita
vaan uskoa asiaan.

Anteeksi jos jos kuulostan epäileväiseltä/tylyltä,mutta olen viimeaikoina jostain syystä alkanut pohtimaan syvällisemmin asioita mikä on totta ja mikä ei,
mikä on egoilua ja mikä ei. Moni vanha asia jota olen pitänyt itsestään selviönä on noussut uuteen valoon että onkohan sittenkään ihan näin kuin annetaan ymmärtää.

Siis tietysti ymmärrän sen että osa meistä hoitaa ammatikseen ja jostain raha elämiseen pitää saada ja on ihan normaalia ottaa siksi maksua hoidosta/kursseista, mutta silti minua häiritsee jotkut periaatteeliset jutut aiheen ympäriltä että onkohan asiat ihan näin kummiskaan loppupeleissä.

Valoa ja rakkautta >>33>>
poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Frangipani » 17 Syys 2012, 00:39

Hei Poka,

Ymmarran hyvin kantasi, silla kavin itse saman kuvion lapi jossakin vaiheessa.

Viritykset tosin tunsin hyvinkin syvallisesti, ja siten tiesin, etta jotakin muuttui minussa. Se, etta minun olisi pitanyt maksaa siita jotakin olikin sitten toinen juttu.

Laskin, etta paljonko opettaja saa, paljonko yhdistys saa jne. Juttelin asiasta myos monen tuttuni kanssa.

Jalkeen pain olen ymmartanyt, mista on kyse eli rahakin on vain yksi oppimisvaline ja usealle meille 'jopa ongelmaksi' ja siten sen ymparilla olevista negatiivisista tunteista meidan pitaisi paastaaa irti.

Valitessasi tavaraa kaupassa sinulla on tunne, mika sen oikea arvo on. Tama tunne tulee sydamesta, joka oikeasti tietaa sen oikean arvon. Joskus sinua harmittaa kun tuli maksettua liikaa ja talloin olet tehnyt ostospaatoksesi paallasi et sydamellasi.

Kuten mainitsin aiemmin toisilla meilla (kuten isellani aiemmin) sydameni oli likaantunut "rahan suhteen" ja tulin hyvin vihaiseksi, jos jouduin maksamaan erilaisista asioista...olin hyvin pihi:))

Yksi hienoista kokemuksistani Reiki Tummo polulla on ollut, etta olen paastanyt irti tasta negatiivisuudestani ja nykyaan pidan hyvinkin huolen, kun saan palvelun tai esineen, etta teen vastapalveluksen tai maksan jotakin, jotta minulle jaa hyva mieli saadusta 'palvelusta'.

Jos sinulla on tunne, etta et ole saannut mitaan, ehdottomasti silloin ei pida maksaa, mitaan, silla silloin sinulle jaa negatiivinen tunne sisallesi (mahdollisesti lopetat Reikikursseilla kaynnin taman takia:)) . Myos 'reikikouluttajan' ns. business tyrehtyy, jos han laskutta liikaa, silla ehka han ei antanut, mita lupasi jne...

Kysymykseksi jaa:

1. Pystyiko opettaja antamaan virityksen vai oliko vain siita kyse, etta et tuntenut mitaan juuri silla hetkella?
2. Raha on sinulle sisaisesti viela oppimisasia ja siten esim. virityksista maksaminen tuntuu sinulle pahalta (tama oli minulla ongelma aiemmin :D )

>33>>
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Frangipani » 17 Syys 2012, 00:56

Hei,

Unohdin viela kommentoida, etta uskon, etta virityksia (energiakanaviemme) putsausta voi hyvin tehda itsekin, mutta kurssithan on tehty, etta ei tarvitse kaikkia oppia aivan alusta, vaan opettaja opettaa 'oikopolun'

Kyllahan autoakin voi oppia ajamaan ilman opetusta, mutta helpompaa, kun kay autokoulun ja maksaa siita vahan enemman.

Reiki Tummo kursseilla esim. avataan kundaliini toisena kurssipaivana. Tama on erityinen viritys ja sita tuskin meilla kaikilla on automaattisesti hallussa. Miksi muuten munkit istuvat vuosikausia Tiibetissa avaamassa sita?

Kyllahan kurssitasoilla on eroa, ja siten on loydettava se oma, jossa kokee saavansa vastinetta rahoilleen:))

<333
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Chevy » 17 Syys 2012, 06:55

Frangipani kirjoitti:
Opettajamme teki meille testin. Han sanoi, etta antaa ylimaaraisen attaunmentin 3 halukkaalle ja sanoi, etta ensimmaisen taytyy maksaa samasta attaunmentista EUR 10, toinen EUR 30 ja kolmas EUR 100. Taman jalkeen kaikki testasimme kenelle attaunment oli paras....ja se oli henkilolle, joka maksoi EUR 100. Testin jalkeen opettaja palautti rahat kaikille.


Sorry, Frangipani, nyt olen hämmästynyt.
Olisin utelias kuulemaan, miten tuo testaus tapahtui?
Miten määriteltiin, kenen viritys oli paras?

>>33>> Chevy
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Frangipani » 17 Syys 2012, 10:35

Hei Chevy,

Olen usein viitannut kirjoituksissani sydamen >>33>> .

Kun avaamme ja putsaamme sydanta tunnemme paljon enemman asioita, mita henkilo, joka sita ei ole tehnyt tuntee. Siten pystymme tuntemaan myos erilaisia energiaa liittyvia asioita.

Kursseilla annetaan myos attaunmentteja (eri tason energiohin) ja siten pystymme esim tuntemaan sydamellamme minka tason energiaan meilla oli aiemmin paasy ja minka tason energiaan uuden attaunmentin jalkeen.

Testituloksia ei todellakaan tarvitse kysella muilta, vaan sen tuntee itse.

Monesti kun kyselemme vaikeita spirituaaliseen liittyvia kysymyksia opettajaltamme han ei anna vastausta vaan han tekee kysymyksen, johon oma sydamemme vastaa. Olen aiemmin kirjoituksissani maininnut, etta sydamemme on paljon fiksumpi, kuin monikaan meista ymmartaa...

Sydamellamme siis pystyimme tarkistamaan 'rahan arvon' tassa esittamassani harjoituksessa >>33>>
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Rose » 21 Syys 2012, 19:18

Tosi mielenkiintoisia näkökantoja tässä ketjussa.

Mitä itse ajattelen rahasta, varsinkin Reikin ympärillä. Ensiksi tulee mieleen, että oma Masterini maksoi aikanaan omasta Reiki III-kursista 10 000 mk, otti lainaa sitä varten. Koska tunsi, että näin hänen on tehtävä. Onneksi oma III-kurssi ei ollut näin hinnakas, olisi voinut kaatua siihen koko homma :mrgreen: Sain suorittaa ison osan kurssimaksua lähetyksiä tekemällä, lähetyksiä yhteiseksi hyväksi, opettajan antamiin aiheisiin. Minusta tämä toimii hyvin, lähetykset kasvattivat kovasti henkisesti ja nostivat esille myös omia asioita, joita piti työstää. On hienoa, ettei kaikkea saa rahalla vaan työllä >>33>>

Yleensäkin kannatan vaihtoperiaatetta, olipa kysymys mistä tahansa asiasta. Jos antaminen on yksipuolista, jää helposti kiitollisuuden velkaa yms. hampaankoloon. Se sitten, mikä on kohtuullista, onkin toinen juttu. On Reiki opettajia, jotka tuntuvat tekevän bisnestä. Se on minulle vierasta, siksipä olenkin tälläinen harrastelija hoitajana, oma polku on tärkeää Reikissä.

Joskus, kun tulee oikein kovasti kädenvääntöä siitä onko Reiki sitä tai tätä... Ei Reiki ole pakollista kenellekään. Jos se ei tunnu omalta jutulta, niin antaa olla. Ja antaa niitten touhuta sen kanssa, ketä se kiinnostaa aidosti.

Tämmöisia ajatuksia tällä kertaa big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Chevy » 22 Syys 2012, 08:50

hu<g >>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron