Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kun annat reikiä, käytätkö reiki sybooleja. ?

1.) Kyllä.
13
33%
2.) En.
16
41%
3.) Satunnaisesti.
10
26%
 
Ääniä yhteensä : 39

Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja poka » 08 Syys 2012, 12:45

Olen pohtinut tätä joskus ja itse en käytä nykyään mitään symbooleja ja homma tuntuu toimivan ihan yhtä tehokkaasti
ja ihmettelen jos niitä ei tarvita miksi niitä opetetaan ?

Esim, spiritual heeling mikä on periaatteessa sama asia ei käytä mitään symbooleja. ?
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Frangipani » 09 Syys 2012, 01:09

Hei Poka,

Nykyaan Reiki Tuomssa ei kayteta symbooleja enaa. Pari vuotta sitten kyllakin. Tama perustuu ihmisten sydanten valmiutee oppia uutta.

Kysessa vahan samanlainen juttu kun autolla ajaminen. Emme me autoakaan oppineet ajamaan yhdessa paivassa vaan meille on annettu eri vaiheita sen opetteluun. Kun nama vaiheet osataan/tai ovat yleisessa kaytossa ei 'vanhoja toimintamalleja tarvitse enaa seurata yksityiskohtaisesti....

Kasien merkeissa vahan sama juttu....ihmisen paa on ainoa limitoiva tekija naiden juttujen oppimisessa:)) >33>>
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Sibylla » 09 Syys 2012, 07:28

minakaan en kayta symbooleja,energia menee perille ihan soolona big>3luv
Runsaudesta on hyva jakaa:)!
Avatar
Sibylla
 
Viestit: 359
Liittynyt: 31 Touko 2010, 23:30
Paikkakunta: Euroopan sydan:)

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Rose » 09 Syys 2012, 08:41

Reiki on vaan yksi muoto energiahoidoista, joten energia varmasti virtaa ilman minkäänlaisia Reikijuttuja Minä vaan tykkään tästä mallista ja toimin sen mukaan. Reiki kolahti heti, kun sen löysin.

Symbolien käyttö riippuu myös paljon siitä, minkälaisen opettajan on sattunut löytämään. On suuntauksia, jossa symboleita opetetaan ylimalkaisesti eikä oppilaalle oikein synny selvää kuvaa niitten käytöstä. Ja sitten on myös suuntauksia, jossa opetetaan monta erilaista symbolia, enemmän kuin neljä, jotka minulle on opetettu.

Minä käytän symbooleja. Hoidon aloittamisessa ja myös hoidon aikana, jos hoidettavasta löytyy jokin kohta, joka tuntuu imevän energiaa paljon. Symbolit voimistavat virtausta tasapainon saavuttamiseksi ja ehkäpä muuttavat myös energianlaatua sopivammaksi.

big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja poka » 09 Syys 2012, 09:07

Kiitos infosta.

Tuo Rose mitä kerroit on toinen asia mikä on mietityttnyt minua pitkään
On juurikin tuo että itse säädellään jotain asian tiimoilta.
Jos ja kun kerta tämä energia on niin viisasta kuin mitä kerrotaan niin miks meidän
On tarve säätää itse millään tasolla siinä välissä ?

Käyttäen symbooleja, vaihdellen energioita tms. Mitä vaan.
Eikö se riitä että olemme vaan ja annamme energian virrata.
Ilman että yritämme itse säätää mitään siinä välissä.?

Valoa ja rakkautta
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Rose » 10 Syys 2012, 17:36

Itse en koe, että kysymys on niinkään säätelystä vaan hoitamisen helpottamisesta. Kyllähän hoidettava paikka, joka vetää aina vaan lisää energiaa, lopulta tasapainottuu, mutta symbolien avulla niin voi käydä nopeammin.

Sain lisää opastusta hoitoon Rauli Pitkäsen kurssilta, Vanhat japanilaiet tekniikat. Hoitoon sisältyy niin paljon muuta kun vaan käsien pitämistä hoidettavan keholla. Symbolien käyttöä opin myös paljon enemmän kuin oman Masterini II-kurssilla sekä tietoa hoitamisen liittyvistä hengitystekniikoista. Ja nämä tiedot Rauli oli oppinut Japanissa itse eli ne varmaan ovat Usui opettamia asioita, jotka nyt vasta tulevat länteen. Hoitamisen lisäksi sain lisää tietoa itsensäkehittämisen tekniikoista.

Reikistä sanotaan usein, että jollekin riittää I-kurssi eli juuri kontaktihoito. Jos kiinnostaa oppia enemmän, on II-kurssi ajankohtainen. Ja jotkut haluavat jatkaa vielä pitemmälle, III-kurssiin.

Tällä Reikisuuntauksella, jonka oppia minä olen saanut, ei I-kurssilla opeteta symboleita ollenkaan. Eli voi ihan hyvin pysähtyä tähän, jos se tuntuu hyvältä.

big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja poka » 10 Syys 2012, 22:19

Kiitos :)

Eiku sitä mä vaan ajattelen lähinnä että varmasti jos on osaava ja herkkä hoitaja niin pystyy tuntemaan
potilaasta paikkoja mitkä vetäis tai vaatis energiaa, mutta eikö siinä silloin kasva riski että alat itse hoitelemaan
ikäänkuin potilasta etkä ole enään pelkkä se kanava mikä olisi tarkoitus ja se energian viisaus ei pääse tapahtumaan ja ohjautumaan minne olis tarve.

Toisaalta en kyllä tiedä psytyykö energiaa edes ohjaamaan vai meneekö se joka tapauksessa sinne minne on tarkoitus
vaikka sitä kuinka ohjailisi.

Kun herää helposti kysymys että jos siihen pystyisi vaikuttamaan niin eikös riski ole aikas suuri että teet jotain väärin kun et tiedä sitä suurta suunnitelmaa
eikä energia menekkään enään potilaan parhaaksi.

Näin vaikka esimerkin muodossa, havaitset että polvi ottais energiaa ja suuntaat energian/kätes ikäänkuin sinne ja keskityt työskentelemään ko.
alueen kanssa. Samaan aikaan potilaalla on vaikka alkavaa pientä syöpää joka olisi niin paljon tärkempi kohde hoitaa, mutta koska hoitaja itse säätää välissä
eikä toimisi enään puhtaasti pelkkänä kanavana ei energia ehkä ? pääsisi hakeutumaan sinne minkä nähdään potilaan parhaimmaksi eli varmaan sitä syöpää hoitamaan-- miten tuon selittäisi, saikohan tuosta mitään selvää ;)

Valoa ja rakkautta
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Frangipani » 11 Syys 2012, 00:44

Hei Poka,

Meidan yhteys maailmankaikkeuden rakkauteen/energiaan on sydamessa. Jos teet hoidon sydamen kautta et kayta omaa energiaasi ja siten mitaan alla mainitsemiasi riskeja ei ole.

Tassa tapauksessa kaytat maailmakkaikkeuden energiaa ja se tietaa mihin se menee. Annoit hoitoa sitten polvelle tai kyynerpaalle (missa esim. kipu on), niin energia menee sinne missa 'kivun alkulahde' on ....esim. paassa. Siita hoitajan ei tarvitse pitaa huolta silla hoitajan paa on vain limitoiva tekija....energia paljon fiksumpi:)))

Joillakin ihmisilla on kyky tuntea asiakkaan kivun lahde ja usein se voi olla aivan eri paikassa, missa asiakas kipua valittaa. Minulla esim asiakas valitti suurta paakipua (jatkuvaa). Hoitojen aikana selvisi, etta kivunalkulahde onkin tod. nak. hampaissa, missa asiakas ei ollut koskaan kipua aiemmin tuntenut. Pikkuhiljaa tama tietoa meni myos asiakkaalle.....

Yhteenvetona energia on paljon fiksumpi, kun meidan paamme ja niin kauan kun teemme hoitoa sydamen kautta ei 'virhehoidoista' kannata huolehtia <333
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Rose » 11 Syys 2012, 08:30

Kiitos, Frangipani >>33>>

Tätä juuri tarkoitin, näin Reiki toimii käyttipä sitten symboleja tai ei. Samoin mikä tahansa muu enegiahoito, jossa hoitajan tarkoitus on pysyä mahdollisimman puhtaana kanavana mahdollisemman korkealle energialle.

Tälläisiä samantapaisia keskustelu hieman erillaisesta näkökulmasta käytiin myös vanhalla foorumilla. Yhteistä jutuille on se, että arveltiin hoitajalla olevan paljon valtaa energian vaikuttamisen suhteen. Näin ei mielestäni Reikissä todellakaan ole vaan se toimii aina Korkeammaksi parhaaksi. Hoitaja, joka etenee polullaan, herkistyy tuntemaan alueita, jotka vetävät energiaa. Ei hän tiedä eikä pohdi miksi, vaan kanavoi kohtaan mahdollisimman puhdasta energiaa. Ja näin Usui myös opetti, intuition avulla hakemaan paikat, joita kuuluu hoitaa. Tehostamaan energian virtausta symbolien avulla. Yksinkertaista, eikö totta <333
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kun annat reikiä, käytätkö reiki symbooleja. ?

ViestiKirjoittaja Chevy » 11 Syys 2012, 19:08

Komppaan Rosea.

Reiki- ja energiahoitajana yleensä koen olevani Universumin työrukkanen, kaikkiallisen rakkauden välittäjä.
Käytän toisinaan symboleja, jos tuntuu, että niille on tilansa kyseisessä hoitosessiossa.
Opetan ne myös oppilailleni.
Samoin käytän kotodamoja, puhallusta, katseella hoitamista yms. Nykyään yhä enemmän pelkkää ajatusta energian virtaamisesta.

Intuitio toimii. Sitä on ehkä hiukan vaikea selittää.
Jos ryhtyisin erityisesti arvailemaan, montakohan kakkossymbolia nyt pukattaisiin tämän hoidettavan polveen tms.,
olisi se mielestäni juuri sitä säätämistä, joka liittyy oman energian käyttöön.

Kaukohoitopalstalla saatan hyvinkin kirjoittaa jotain kohteeseen liittyvää, mutta itse hoitotilanne on toinen.
Siellä lähdetään jo hoitosession aloittamisessa, että asiat toimivat Kaikkein Korkeimmaksi Hyväksi.

Ohjeet tulevat "ylhäältä", energia on läsnä. Mahdollinen symbolien tarve ja käyttö tulee myös sieltä, kysymättä ja pyytämättä.
Jos hoitajalla on tarve kysyä lisäohjeita, niitäkin tulee.
Tässä voidaan tehdä tarvittaessa hoidettavan skannaus malliin Byosen Reikan Ho ja käytetään mahdollisesti apuna kolmatta silmää.
Hibiki kertoo loput sekä ohjaa myös siinä, kauanko tassuja pidetään kyseisessä kohdassa.
Kotodamoja, puhallusta ja katsetta tehdään intuition mukaan.

Ajattelen, että mitä enemmän hoitaja saa kokemusta, sitä vähemmän hänen tarvitsee yleensäkään ajatella mitään
hoidon aikana. Tassut ohjautuvat sinne, missä niiden on tarkoitus olla - puhallus koskettaa juuri sitä kohtaa ja
katse tukee mitä on tarkoitus koskettaa tai tukea. Jos kyseisessä tilanteessa on tarkoitus käyttää symboleja, niin sitten
niitä käytetään.

Hoitaja, joka keskittyy odottamaan jotain tiettyä tulosta työstään tai asettaa muuten jotain odotuksia asiaan,
käyttää usein omia energioitaan ja joutuu sitten täydentämään varastoaan. Se taas ei ole reikiä.
Omien energioiden mukana voi toimittaa matkaan jotain ei-toivottuakin, mutta ennen kaikkea väsyy itse.
Reikissä on mielestäni tyypillistä juuri se, että hoitajakin on työnsä tehtyään virkeä - edellyttäen, että hoitopöytä on
sopivan korkuinen, työtila sopivan lämmin ja hoitajan työasento ergonominen. Hiki voi valua naamalla tai selkäpiitä pitkin,
mutta olo on hyvä ja vireä.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Seuraava

Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron