Kipua reikihoidon aikana

Tänne voit kirjoittaa kokemuksiasi Reiki energiasta sekä esittää siihen liittyviä kysymyksiä

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Rose » 06 Heinä 2012, 18:14

Tietysti aina pitää myös tutkia, onko todella joku fyysinen vaiva tuntemusten takana. Mutta itse koen hyvin samanlaisia tuntemuksia kehossani, kun tapahtuu vaikkapa puhdistusta. Ensiksi olin hämmentynyt ja kävin turhaan hakemassa apua lääkäriltä. Henkiset jutut, jotka heijastuvat kehoon... tuntemukset tulevat ja menevät. Luulisisn, että jokin todella fyysinen vaiva ei katoa välillä kokonaan pois? Nämä on niin yksilöllisiä tuntemuksia.

Kun jossakin paikassa on kipua, yritän kysellä itselläni, mistä tuntemus johtuu. Miksi. Olenko painanut kehooni jonkin käsittelemättömän asian. Vyyhti alkaa hiljakseen purkaantua. Ja sitten huomaan, että kipu on kadonnut (aiemmin oli vatsassa) ja onkin uudessa paikassa (kurkussa kuten juuri tällä hetkellä). Minulla kipu voi olla todella voimakasta välillä, mutta helpottaa sitten myös nopeasti. Yritän pitää ajatukset koossa, se auttaa.

Voi myös miettiä, mitä siinä kipeässä kehon osassa tapahtuu, esim. vatsa sulattaa ravintoa. enkö sulata jotakin asiaa, kun vatsaan sattuu jne.

<333
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Sini1982 » 06 Heinä 2012, 18:22

Kiitos vastauksestasi, joka sai pohtimaan. Mieleen tulee saman tien kaikenlaisia synnytyksiini liittyviä ahdistuksia ja käsittelemättömiä asioita...niitähän on vaikka millä mitalla. Ei muuta kun käsittelemään, pikkuhiljaa. :)

Reikihoitajani sanoi, että kipu voi olla myös sitä, että koska henkinen heräämiseni on näin voimakasta ja kaikkea on tapahtunut niin nopeasti, että ikäänkuin synnyttäisin henkistä minääni...? Hieno ajatus sekin.
Sini1982
 
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Heinä 2012, 17:37

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Frangipani » 07 Heinä 2012, 01:28

Hei,

Oma kasitykseni kivusta energiahoidon aikan perustuu siihen, etta hoidettava ei ole viela valmis paastamaan 'likaisesta' energiasta irti (onhan se kuulunut haneen jo pitkan pitkan ajan) ja se etta Reiki energia putsaa kyseista kohtaa ja hoidettava pitaa likaisesta energiasta kiinni aiheuttaa kivun. Hoitajan on hyva puhua hoidon aikana tammoisen tilanteen aikana ja pyytaa hoidettavaa irrottamaan otteesta ja samalla kipu hellittaa.

Oman hoitojeni aikana hoidettava menee tietynlaiseen nukkumistilaan (rentoutuneeseen tilaan) ja reaktiot usein saattavat olla hyvinkin kovia. Tassa tilassa energia paasee putsaamaan hoidettavaa paremmin, silla hoidettava ei 'tietoisesti' kontrolloi tilannetta. Fyysiset reaktiot tassakin tilassa osoittaa, etta hoidettava pystyy 'epatietoisuudessa' pitamaan kiinni likasisesta energiasta....tosin ote on heikompi ja siten hoitotulos parempi:) <333
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Sini1982 » 07 Heinä 2012, 09:21

Hmm..joo, tosiaan, voihan se olla tota. Ekalla kerralla varmasti aristelin koko touhua, vaikkakin avoimin mielin ja vastaanottavana menin hoitoon. Jos toisella kerralla sitten oon valmis irrottamaan "likaisesta" energiasta.

Hoitaja sanoi myös, että sydämen kohdilla minun omat energiat olivat hyvin "levottomia". Juuri sydänchakran (ja kurkku-) kohdalla minun oli aluksi vaikea hengittää ja raajani ihan säpsähtelivät pistelystä. Olin todella rentoutuneessa tilassa, mutta kädet ja jalat nykivät, kun pistely alkoi.

Olen muuten tämän ekan reikihoidon jälkeen nähnyt ihan sairaasti unia ja jopa muistan ne aamulla (kirjoitan ylös). Ihmeellistä :shock:
Sini1982
 
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Heinä 2012, 17:37

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Rose » 07 Heinä 2012, 13:39

Unien näkeminen on myös tuttua <333 Hassua, ennen kuin tutustuin Reikiin, näin välillä painajaisunia, heräsin tosi kauhistuneessa mielentilassa. Reikipolulla olessani nään kyllä myös monenlaisia unia, mutta ei ole enää olemassa painajaisia. Unissa voi tapahtua karmeita ja pahoja asioita, mutta tunnen niitten olevan osa asioidenkäsittelyprosessia. Kun unia pohdiskelee, löytyy taustalta symboliikkaa.

Elämä itsessään on monesti hyvin vertauskuvallista. Jos ottaa kaiken aina kirjaimellisesti... Unet ovat myös hyvin henkilökohtaisia. Suhtaudun aika epäilevästi unikirjoihin, jossa kerrotaan vaikkapa, että uni hampaasta tarkoittaa sitä tai tätä.

Monelle unet ovat osa prosessia, mutta onpa käynyt niinkin, että henkilö on säikähtänyt uniaan niin, että on jättänyt Reikin kokonaan. Tämä henkilö näki pahoja unia ja yhdisti asian mielessään Reikiin. Arveli Reikin aiheuttaneen unet, olevan se paha asia.

<333
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Frangipani » 08 Heinä 2012, 00:47

Minulla on myos kasitys, etta unet ovat enemmankin paan/aivojen kayton tulosta. Sydamen avaaminen ja reikihoidot voivat auttaa enemmankin paan/mielen puhdistumista ja sita kautta irrottautumaan unista.....jos pistamme kuitenkin paan toimimaan liikaa ja yritamme ymmartaa spirutuaalista maailmaa ennen sydamemme avaamista, lopputulos voi olla taysin harha...

...siten suosittelenkin enemman vain sydamen avaamista/puhdistamista ja vahemman mietintoja....tata kautta asiat selkeytyvat oikeassa jarjestyksessa. Meidan pitaa muistaa, etta paa/meidan fyysinen kroppa on vain tata elamaa varten, mutta meidan sydan on nahnyt jo paljon paljon enemman tata elamaa ja tietaa totuuden <333
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Sini1982 » 08 Heinä 2012, 10:10

Oi, ihana muistutus. Kiitos. >>33>>
Mulla tuntuu olevan niin hirvittävä halu ja kiinnostus saada selville kaikkea. Pitää muistaa keskittyä oleelliseen, sydämen avaamiseen ja puhdistamiseen. Kaikki muu sitten aikanaan. big>3luv
Sini1982
 
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Heinä 2012, 17:37

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Chevy » 08 Heinä 2012, 14:12

Kaikkea hyvää Sinulle, Sini!
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kipua reikihoidon aikana

ViestiKirjoittaja Sini1982 » 08 Heinä 2012, 15:33

Voi kiitos. :) Ootte aivan ihania. Oon niin kiitollinen, kun löysin tälle foorumille.

Ekan kerran meditoin tänään ja kun siitä pikkuhiljaa heräilin taas tähän päivään niin kävelin suoraan takaovesta ulos, tallustelin paljain varpain rankkasateessa nurmikolla ja nautin! Nautin vaan hengittämisestä ja lintujen seuraamisesta taivaalla. Oli niin tajuttoman hyvä olo, naama messingillä iloitsin pihalla niinkuin lapsi. :D Sadevesi ihollani tuntui mahtavalta, mua itketti ja nauratti, niin onnellinen olo!

Tähän asti olen aina ollut ns. cityihminen, mua ei oo saanut mihinkään mettään tai mökille, never ever. Nyt viime päivinä oon tuntenut ihan suunnatonta vetoa luontoa kohtaan. Käsittämätöntä, kun minut tuntee. Tekee mieli pururadalle metsään, takapihalle istumaan nurmikolle, aurinkoon lepäämään jne. Täysin minun tähänastisen luonteeni vastaista. HUIKEETA! >>33>>
Sini1982
 
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Heinä 2012, 17:37

Edellinen

Paluu Kokemuksia ja kysymyksiä Reikistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron