Mitä on valaistuminen

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Jared » 28 Touko 2012, 12:53

tähti kirjoitti:Laura puhuu täysin asiaa, sillä olen kokenut asiat täysin samalla tavalla. Minä ensin epäilin omaa terveyttäni, mutta pian kylläkin sain vastauksia iselleni, joista olin varma, että korkeammat voimat minua nyt opettaa. Minulla kyllä oli paranormaaleita kokemuksia joita ei ilmeisesti kaikilla ole ollut...ruumiseeni koskettelua jne...


Siddhi-kyvyt ovat kyseessä ilmeisesti.(?) Ne eivät ole henkilökohtaista
omaisuutta tai taitoja, ne liittyvät Energiakenttään joka koetaan
suunnilleen viime vaiheissa, ja ovat merkki siitä että normaali elämä
täytyy järjestellä, koska siihen ei välttämättä enää ole mahdollisuutta
valaistumisessa. (tai pikemminkin ei ole kiinnostusta järjestää käytännön
juttuja loppuun asti.)

Niistä on luovuttava myös, nekin ovat viivästeitä.
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja tira annuli » 13 Elo 2012, 11:38

Hmm... haluaisin heittää keskusteluun muutamia kysymyksiä aiheesta.

Itse koen valaistumisen käytettynä käsitteenä hieman paradoksaaliseksi. Ihmisen mieli yrittää rationalisoida henkistä kasvua ja arvottaa eri ihmisiä eri asteikoille sen mukaisesti. Sen lisäksi mukaan tuodaan ns. täydellisyyden käsite eli valaistunut ihminen.
Voiko henkistä kehitystä kuvata millään asteikolla? Onko henkinen kehitys niin kolmiulotteista, että sen taso on (toisen ihmisen) määriteltävissä?

Kiinnostavaa on, että intiassa pidetään fyysistä kurimusta ja puhdistautumista oleellisena osana valaistumista. Länsimaissa taas tuntuu, että pelkkä ajattelutyö riittää.
Onko valaistuminen tapa olla ja elää, vai onko se tunne, vai onko se tieto? Vai kaikkia näitä? Mikä on fyysisen olemuksen rooli valaistumisessa?

Hirmuisen useinhan valaistumista kuvaillaan tunne-ilmaisuilla: rakkaudella, autuudella, jne...
Jos valaistumisen on tunnelähtöinen tila, voiko kyseessä olla valaistuminen?

Itse kuvailisin valaistumista vain yhdellä ilmaisulla: mielen rauha. Kaikki muu spekulaatio tuntuu hieman irrelevantilta, varsinkin jos aletaan väittelemään termeistä, erilaisista kriteereistä tai tunnetiloista.
tira annuli
 
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 23:04

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Frangipani » 13 Elo 2012, 14:41

Heippa..

hmmm...itse en tieda mita valaistuminen on, mutta jossakin maarin luulen, etta voin tata kuitenkin joltakin kannalta kommentoida omiin oppeihini/tunteihini pohjautuen.... <333 Kaikki kritiikki tervetullutta:))

1. Henkista tasoa pystyy mittaamaan sydamen asenteella ja sen pystyy myos tuntemaan...(jopa toinen ihminen)

2. Henkinen kehitys ei ole 3 ulotteista (kasittaakseni ulottavuuksia on 365?)....ymparisto missa elamme on 3 ulotteista...tama on paras 'oppimis ymparisto' henkiselle kehitykselle talla hetkella

3. Fyysinen ymparisto + meidan keho on vain oppimistyokalu meidan sydamen henkiselle kehitykselle. Sina paivan kun valaistumme, emme esim. tarvitse fyysita kehoamme oppimisharjoituksiin:))

4. Viimeiseen pointtiisi ei viela kommenttia...kyseessa ei kuitenkana mielen (aivojen tila)....vaan valaistumisessa kyse sydamemme tilasta.

Tassa taman hetkinen kasitykseni....kommentteja mielenkiinnolla odottaen:) <333
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Edellinen

Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron