Kysymys jota eniten mietin

Tänne voit kirjoittaa kokemuksiasi Reiki energiasta sekä esittää siihen liittyviä kysymyksiä

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kysymys jota eniten mietin

ViestiKirjoittaja oppipoika » 11 Touko 2012, 12:35

Jännää sinänsä, etten ole koskaan saanut vastausta kysymykseen joka mieltäni silloin tällöin askaruttaa, ja kun olisi mahdollisuus kysyä niin inhimillisesti aina unohdan sen :D mutta nyt saan sen kysyttyä ja toivottavasti pois harteiltani! Elikkä siis, kerta reiki on parhain hoitomuoto, johtuen energian käytöstä jota kaikki täällä on, niin miksi tämä jalo taito valjastettiin ja paljastettiin vasta niin myöhään? Miksei se ole ollut tiedossa ja opetuksessa jo ihmisen alusta lähtien, kerta lääketiedekin sijoittuu paljon myöhemmälle aikakaudelle? Oppimani mukaan Usui halusi parantaa kuin Jeesus ja lähti siksi etsimään Ultimate parannustekniikkaa, mutta mikä hänet uskovaisena miehenä siihen ajoi kerta kristityt kaikkihan sen tietävät että Jeesus on jumalan poika, miten joku voi luulla saavansa Jumalan pojan voimat? Älkää ymmärtäkö nyt väärin, tiedän ja tunnen reikin voimat, se todella toimii, mutta mietin vain noita reikin juuria.ja ehkä reikin vaarallisuudesta mistä ollaan paljon puhuttu esimerkki siitä että Usuitahan varoitettiin reikistä. Nyt foorumilaiset ottakaa ymmärtämättömyys harteiltani! :)
oppipoika
 
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 21:03

Re: Kysymys jota eniten mietin

ViestiKirjoittaja Darija » 11 Touko 2012, 12:55

Hei!

Aikoinaan Reikiin tutustuessani tutkiskelin paljon aiheeseen liittyvää historiaa. Mieleen on jäänyt, että Usui etsiskeli ensin viitteitä ja ohjeita tällaisesta käsin parantamisesta monista muistakin uskontokunnista. Eikös jotain isompia vastauksia saanut tiibetiläisien munkkien kirjoituksista? korjatkoon viisaammat/parempi muistiset :mrgreen:
Tälläisia parannusperinteitä oli esim. Egyptissä, intiaanien keskuudessa, ja vaikka missä. Eli Reiki ei siis ole erityisesti vain kristittyjen juttu.
Tällaiset "voimat" ovat olleet käytössä hyvin pitkään, kulttuurista ja uskonnosta riippumatta. NÄin minä asian käsittäisin...
Darija
 
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Marras 2010, 16:04

Re: Kysymys jota eniten mietin

ViestiKirjoittaja Frangipani » 11 Touko 2012, 13:07

Koska me emme ole olleet (emme ole edelleenkaan) valmiita ottamaan tietoa vastaan/hyvaksymaan/tuntemaan sita. Katsot vain ymparillesi, kuinka moni haluaa edes tana paivana puhua asiasta....suurin osa meista uskoo, etta me tiedamme enemman kun se joka on taman kaiken perustanut:) <333

Mekin jotka harrastamme Reikia(energia hoitomuotona) olemme ottaneet vasta ensimmaisen askeleen....
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

ViestiKirjoittaja oppipoika » 11 Touko 2012, 13:21

Juu noinhan se oli, munkkien kirjoituksistahan hän löysi neuvon kuinka löytää elämän voima, jonka luettuaan lähti vuorelle alkoi paastoamaan ja sitten alkoi tapahtumaan. Niin omasta mielestäni en yhdistä reikiä mihinkään uskontoon, mutta sehän on vain oma näkemykseni, koska energia on kaikille ja kaikki sitä olemme en usko että millään tietyllä uskonnolla olisi erilaiset valtuudet sen käyttöön. Mutta tarkoitinkin tässä että Usuihan oli kristitty, ja kristityillähän on tietenkin omat uskomuksensa, eritoten se että Jeesus ei ollut ihminen ja hänellä oli jumalalliset voimat ja että ihminen ei tietenkään voi niihin missään yhteyksissä. Elikkä Usui vähän niinkuin uhmasi uskoaan lähtemällä etsimään jeesuksen voimia, näin suunnilleen :D eli Usuilla ollut vapaa mieli ja seurannut omaa tahtoaan/johdatusta? Mikä on hyvä asia tietenkin koska kyseessä oli ja on hyvä asia, toisten ja itsensä hyvinvointi ja parantaminen :)

Eniten itseäni ihmetyttää se, että asioita ollaan piiloteltu ja salailtu, toinen versio että lääketieteen kehittyessä kielletty ja kiistetty. Rahan takia? Uskontojen takia koska raamatussa ei chakroista lue? Ehkä jopa unohdettu? Miksei eteerisestä anatomiasta opeteta jo kouluissa? Todisteitten puutteestä johtuenko? No kuka on todistanut että helvetti on jalkojemme alla niinkuin uskonnon tunneilla opetetaan? Olen myös ymmälläni siitä että miten ennen näistä tiedettiin niin paljon mutta nykyään ei melkein mitään.. Kiinalaiset osasivat tehdä aikataulun meridiianeista, että milloin energia liikkuu voimakkaimmin minkäkin elimen kohdalla. Aluksi en luottanut tuohon mutta sitten aloin kyllä huomaamaan että tottahan sekin on, flunssassa saan aina pahimmat yskänkohtaukset 4aikoihin yöllä, kiinalaiset kirjasivat keuhkoissa virtaavan energian korkeimmaksi 3-5 aikaan yöllä. Seksi maittaa parhaiten 7-9 aikaan illalla kuten hekin ennustivat, koska energia liikkuu silloin voimakkaimmin sukupuolialueilla :D miksi kaikki nämä hienoudet on pitänyt hävittää ja unohtaa? Ja noitahan on vaikka kuinka paljon lisää..

Ja mietin muuten kanssa että miksi juuri aasialaiset ovat kaikkein eniten näistä tietoisia olleet? Plus intialaiset offcourse.. Ja monia on kysymyksiä mutta mistäs vastaukset revit :D nyt lähti vähä offtopic sorry about that mutta näitä on mielestäni aina kiva pohdiskella :D
oppipoika
 
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 21:03

Re: Kysymys jota eniten mietin

ViestiKirjoittaja oppipoika » 11 Touko 2012, 13:31

Frangipani kirjoitti:Koska me emme ole olleet (emme ole edelleenkaan) valmiita ottamaan tietoa vastaan/hyvaksymaan/tuntemaan sita. Katsot vain ymparillesi, kuinka moni haluaa edes tana paivana puhua asiasta....suurin osa meista uskoo, etta me tiedamme enemman kun se joka on taman kaiken perustanut:) <333

Mekin jotka harrastamme Reikia(energia hoitomuotona) olemme ottaneet vasta ensimmaisen askeleen....



Näinpä, ja tieto lisää pelkoa.. Sekin voi olla osa syy miksi nämä asiat ovat unohtuneet ja kiistanalaisia, plus että nykymittakaavassa asia pitää todistaa että siihen voi uskoa ja että se hyväksyttäisiin. Olen itsekin säikähtänyt monta kertaa näitä asioita 'penkoessani' mutta jokin silti vetää aina minua etsimään lisää tietoa että mitä täällä tapahtuu/tapahtui, miten kaikki pyörii. Iso palapeli koottavaksi, mutta kaipa tämä tästä :D mutta itse olen oikein onnellinen että valitsin tämän polun :) vaikka välillä vaikeata onkin :D tekisi mieli vain etsiä lisää tietoa kokoaika mutta onhan nämä maalliset hommatkin hoidettava, onhan se syötäväkin ja ruoka maksaa rahaa, rahaa tulee töistä.. Pitäs varmaan etsiä sponsori kuka rahoittais tutkimusmatkani ja menoni :D
oppipoika
 
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 21:03

ViestiKirjoittaja oppipoika » 11 Touko 2012, 13:38

Niinja saahan ylhäältä vastauksia, mutta niissäkin vain se että mihin uskoo, onko se luoja joka vastaa vai joku paha, vai kaikki vain mielikuvituksen tuotetta. Näissä pitää olla harvinaisen skeptinen.. Mutta usein olen saanut vastauksia niin että vastaus on vain pölähtänyt eteeni, ylempi on näyttänyt suuntaa minulle josta olen aina ollut kiitollinen :) on kivaa kun tuetaan, ja vieläpä ylhäältä :)
oppipoika
 
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 21:03

Re: Kysymys jota eniten mietin

ViestiKirjoittaja Portobello » 11 Touko 2012, 14:34

Ei kait sitä ole mitenkään erityisesti salailtu. Usui opetti tekniikan seuraajilleen, jotk opettivat eteenpäin. Silloin tekniikka opetettiin valikoidusti niille, jotka opettaja katsoi sopiviksi.
Ja kuten joku jo totesi, kaikki ihmiset eivät ole vieläkään valmiita hyväksymään reikiä, vaikka erilaisia oppeja ja tekniikoota saa aivan vapaasti.

Minulle reiki ei ole ainoa oikea hoitomuoto. Se on yksi hyvä tekniikka muiden joukossa.
Portobello
 

Re: Kysymys jota eniten mietin

ViestiKirjoittaja oppipoika » 11 Touko 2012, 15:10

Portobello kirjoitti:Ei kait sitä ole mitenkään erityisesti salailtu. Usui opetti tekniikan seuraajilleen, jotk opettivat eteenpäin. Silloin tekniikka opetettiin valikoidusti niille, jotka opettaja katsoi sopiviksi.
Ja kuten joku jo totesi, kaikki ihmiset eivät ole vieläkään valmiita hyväksymään reikiä, vaikka erilaisia oppeja ja tekniikoota saa aivan vapaasti.

Minulle reiki ei ole ainoa oikea hoitomuoto. Se on yksi hyvä tekniikka muiden joukossa.



Niin en reikiä tuolla salailulla jne tarkoittanutkaan vaan ylipäätään näitä energiaan liittyviä asioita jne. Ja olen kyllä itsenin samaa mieltä että en pidä reikiä ainoana hoitomuotona ja siksi niistä muistakin opiskelem ja lueskelen, lähes kaikesta mitä vastaan tulee.. Ja onhan se niinkin että joillekin toimii muut hoidot kuin toisille :P
oppipoika
 
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 21:03

Re: Kysymys jota eniten mietin

ViestiKirjoittaja Frangipani » 12 Touko 2012, 01:10

mielenkiintoinen topiikki eli lisaa kirjoittelemaan:)....

Oppipoika, mainitsit, etta miksi Aasiassa tiedetaan/mietitaan/uskotaan naihin asioihin enemman....tama maapallohan on tammonen kiva oppimispaikka (jos olen ymmartanyt oikein) ja siten riippuen meidan sydamen tilasta, meita laitetaan 'koulutukseen ' eri paikkoihin. Arvioin, etta jos esim tassa elamassa teemme vaarin asioita rahan perassa juostessamme tassa elamassa sydanta kuuntelematta, veikkaan, etta seuraavassa elamassa saatamme syntya Aasiaan, missa sydan on alttiina kaikella. Aasiassa on myos hyva mahdollisuus saada uutta oppia, miten sinua kohdellaan vaarin rahan kanssa:)

Ylla oli myos puhetta Reikin tai muiden energia-asioiden pelottavuudesta: Niin kauan kun ihminen ei pysty tieteellisesti todistamaan se kokee taman tyyppiset asiat pelottavana.

Usui Reikissa puhutaan usein vain parantamisesta....ja usein se kohdistuu fyysisen tai psyykkisten ongelmien parantamiseen.

Minulle Reiki (Tummo) - on tuonnut uuden tuulen mukanaan, jossa keskitytaan enemman tai vahemman sydamen puhdistamiseen/avaamiseen (Usui oli hyvin tietoinen myos tasta ja kaytti itse sita, mutta ei jostakin syysta sita paljoa opettanut), jolloin tunteemme saa tarkeamman roolin. Tama tunnepuoli on juuri se, joka avaa meidan ymmartamaan paljon muuta kun mihin aivot kykenevat. Sydamen avaaminen aiheuttaa energianvirran virtaamisen kehossamme/ymparoivassa maailmassa ja tama saa meidan tuntemaan hyvan olon tunteen. Energian virtaus myos parantaa meidat usein vaivoistamme.

Mihin aikaan mikakin Chakra toimiia ja miten ne toimii ei loppujen lopuksi ole meidan hyvin voinnin kannalata mitaan merkitysta (vain jarkitietoa aivoillemme:)......mita enemman aktivoimme aivojamme nailla ns. jarkitiedoilla, se saattaa olla esteena sydamemme avaamiselle....
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

ViestiKirjoittaja oppipoika » 12 Touko 2012, 13:41

Aisiis Tummo reiki.. Mitäs kaikkia muita noita energiahoitomuotoja on ja mihin niissä keskitytään :O tuo kuulosti oikein hyvältä reikimuodolta, olen itsekin aivan samaa mieltä ja sydämmenhoitoon haluaisin eniten panostaa koska mielestäni se tärkein onkin :)
oppipoika
 
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 21:03

Seuraava

Paluu Kokemuksia ja kysymyksiä Reikistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron