Olen egoni vallassa

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja cinnabea » 01 Touko 2012, 19:32

Vinkkejä tilanteeseen? hu<g
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja Portobello » 02 Touko 2012, 16:48

Hyväksy egosi.Rakasta sitä ja puhu sille hellästi. Eihän ego ole pelkästään paha juttu. Myötätunto, halu auttaa, ilo ja kiitollisuuskin ovat egon tuotoksia. Haluatko todellakin päästä näistä tunteista vapaaksi? Jos sen sijaan olet kovin negatiivinen, sille kannattaa tehdä jotain. Varmaankin tiedät monia hyväksi havaittuja keinoja muuttaa itseä positiivisempaan suuntaan. Suosittelen Violettiliekkiä.
Portobello
 

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja Rose » 02 Touko 2012, 18:55

Kakkosreikiä tilanteelle, muotoile pyyntö hyvin >>33>> Ailan mielestä kakkosreikin osaaminen on kuin hallussa olisi viisasten kivi. Sopii kaikkeen, kaikkeen löytyy apu.

Itse olen reikittänyt esim. epämääräistä pahaa oloa "tilanteelle elämässäni juuri nyt", "tunteilleni juuri nyt". Siitä ne solmut ovat aina lähteneet aukenemaan.

big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja Frangipani » 03 Touko 2012, 00:22

Vahvista sydantasi hymyilemalla sile. Tama poistaa negatiivista energia ja saa ilon tunteen sisallasi. Kun sydamesi vahvistuu se ottaa vallan paaltasi ja alat toimia enemman ja enemman sydamesi mukaan. Sydamesi on aina oikeassa ja toimii aina oikein >>33>>
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja maikkula » 03 Touko 2012, 06:19

Ymmärsin kirjoituksestasi, että egosi saa sinut toimimaan tietyllä tavalla ja haluaisit toimia toisin? Saatoin ymmärtää väärinkin. Mutta itselläni kun on ollut tällaisia tilanteita niin kerron niistä. Olen etsinyt vastinparia egolle ja miettinyt asioita siitä toisesta näkökulmasta. Egon vastakohta on mielestäni rakkaus. Näin toimisin jos toimisin egon näkökulmasta, mutta voisinko toimia toisin, jos ajattelen toimivani rakkaudesta. Joskus olen onnistunut muuttamaan käytöstäni tämän pohdinnan jälkeen. Joskus en.

hu<g

Lämmöllä: Maikku
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja cinnabea » 05 Touko 2012, 09:56

Kiitos rohkaisusta kaikille.
Arvelen että olen egoni vallassa koska minulla on tiettyjä ajatusmalleja ja tunnelukkoja jotka aina pamahtavat päälle uudelleen ja uudelleen varjostaen olotilaani erityisesti elämän muutostilanteissa. Tulevaisuuden huolta ja ihmisiin liittyviä pelkoja, jotka perustuvat aiempiin kokemuksiin. Ei tarvitse mainita, että me kutsumme vaikeia kokemuksia luoksemme. Olen kuullut sen aika monta kertaa aiemmin.

Olen kyllä aikojen saatossa "kokeillut kaikkea", mutta silloin kun nämä jylläävät niin energialla ja rakkaudella hoitaminen tuntuvat kamalan abstrakteilta keinoilta. Enkä oikeastaan toivo menetelmiä joista olisi apua. Vaikka olen tutustunut niihin ja käynyt kursseja, ja ehkä tulevaisuudessakin vielä käyn kursseja niin jotenkin se kurssilla olo itsessään antaa minulle niin paljon, siis enemmän kuin ne opitut asiat.
En jaksa soveltaa niitä enää, koska se on minulle aivan yhdentekevää... vaikka eivät ne toki ole merkityksettömiä asioita sinänsä, niillä vain ei ole minulle merkitystä.

Tuota on ehkä vaikea tajuta. Loppujen lopuksi minä haluaisin kai vain keskustella ilman menetelmäkeskeisyyttä.
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 08 Touko 2012, 15:17

Hmm. Jotenkin tässä aina tulee esille vahvasti se dualistisuus, millä tavoin ihmismieli (Ego?) aina asiat hahmottaa. Jos ollaan jonkin "vallassa" ei olla "vapaita", vaikka asetelma ei suinkaan ole noin yksinkertainen :| Jotenkin vain on huomannut sen, että mitä vähemmälle huomiolle sen "luuppiin joutumisen" jättää, sitä helpommin se ns. akuutti vaihe menee ohi... Tunnistan niin paljon tuota itsessäni (että juutun siihen vanhaan huonoon malliin), ja koska en osannut auttaa itseänikään, heh, en tiedä onko tästä mitään apua. Minulle jonkinlainen apu löytyi ihan erilaisesta lähestymiskulmasta. Ystävän avulla ymmärsin että alan aina välittömästi käsitteellistää kokemuksiani ja sanallistaa niitä sen sijaan että jäisin siihen hetkeen Olemaan ja Kokemaan, miltä TUNTUU. Kehossa, tunteissa... ja kun siihen pysähtymiseen ei oikeasti tarvittu kuin 100000000000 toistoa, että sen nanosekunnin pystyi venyttämään 2 nanosekunnin pituiseksi, heh ja minulle sopivan eli kehollisen työskentelytavan löytäminen!

Ego on tarpeellinen, mutta renkinä, ei isäntänä. Se pitää vain palauttaa omalle paikalleen :) Mitään yleispätevää niksiähän ei ole hu<g
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja Jared » 10 Touko 2012, 10:05

Egon vallassa...

Mitäs se haittaa kun loput Universumista on sinun puolellasi...
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja cinnabea » 11 Touko 2012, 18:20

Kiitos vastauksista.
Pallaskissa, en ihan ymmärtänyt varmaan vastaustasi, tai siis ymmärsin että pitää jättää huomiotta ja jäädä kokemaan yhtä aikaa. Meinasitko ihan? Miten se käy?
Jared, tuo oli niin mukava vastaus. Vastaväitteitä voisin toki esittää, olen kuitenkin päättänyt etten nyt ala kirjoittelemaan muttia.

Ymmärrän egon lähinnä pelon ja ahdistuksen tunnevaikutuksiksi elämässäni. Dualismi ei oikein ole minun juttuni. Ego on minulle kuin vankila. Mitä enemmän koen olevani vankilassa tässä maailmassa, sitä vahvemmin ego kai vaikuttaa. Siinä on jokin hyvin mekaaninen fiilis, ego ikään kuin rämpsähtää päälle ja sitten minä vain seuraan mitä tapahtuu. Vähän niinkuin Juicen muinoisessa biisissä "Kone"..
http://www.youtube.com/watch?v=Y96owuhOgfs

Se on väsyttävää. Haluan ulos koneesta.
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Olen egoni vallassa

ViestiKirjoittaja Portobello » 11 Touko 2012, 18:36

cinnabea kirjoitti:
Ymmärrän egon lähinnä pelon ja ahdistuksen tunnevaikutuksiksi elämässäni. Dualismi ei oikein ole minun juttuni. Ego on minulle kuin vankila. Mitä enemmän koen olevani vankilassa tässä maailmassa, sitä vahvemmin ego kai vaikuttaa. Siinä on jokin hyvin mekaaninen fiilis, ego ikään kuin rämpsähtää päälle ja sitten minä vain seuraan mitä tapahtuu. Vähän niinkuin Juicen muinoisessa biisissä "Kone"..
http://www.youtube.com/watch?v=Y96owuhOgfs

Se on väsyttävää. Haluan ulos koneesta.


Tästä tuli vahvasti mieleeni, että onko sinun maayhteytesi kunnossa? Jos pyrimme kasvamaan ainoastaan ylöspäin, olomme muuttuu juuri kuvaamasi kaltaiseksi. Toki se ilmenee muutenkin. Yritä maadoittua ja keskittyä kaikkeen mikä vahvistaa yhteyttäsi Äitimaahan.
Portobello
 

Seuraava

Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron