Mitä on valaistuminen

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Jared » 25 Huhti 2012, 11:58

reikite kirjoitti:
Toisaalta kerrotaan, että joskus valaistumisen on voinut saavuttaa yhtäkkiä. Yhteistä näille kaikille kuitenkin on myötätuntoinen toiminta.


Arkkienkelin kosketus voi lamauttaa egon "kertaheitolla."
(The Eye of the I; David R Hawkins, vapaa käännös Jared)
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Ville » 26 Huhti 2012, 11:33

Jospa minäkin laittaisin lusikkani tähän valosoppaan big>3luv

Kirjoitin viime syksynä vapaapäivän ajatusleikin, joka kuuluu näin (kieliasua hieman parantaen)

Kuvitteellinen lapseni kysyy "Isä, mitä on valaistuminen?"

Oi rakas lapseni, se tarkoittaa, että koet olevasi hyvissä käsissä, etkä enää koskaan todella pelkää. Voit toki joskus säikähtää ja ehkä lyhyesti pelätäkin, kunnes taas muistat miten asiat ovat. Valaistuneena tiedät, että kaikki on hyvin.

Olemmehan puhuneet siitä, kuinka Isä ajattelee koko maailman olevan luotu rakkaudesta. Jonain päivänä sydämessäsi asuva rakkaus havahduttaa sinut huomaamaan ~ ellet ole jo huomannut, että olemme kaikki yhtä ja samaa elämää, jota voi kuvata sanalla Rakkaus. Olemme kaikki yhtä suurta perhettä ja valaistunut tietää sen.

Myös mielessäsi voit päätellä, että loppujen lopuksi ei ole kuin yksi elämä, joka on jakautunut lukemattomiin osiin. Mutta se ei vielä tarkoita, että olisit valaistunut. Ainoastaan mielen avulla valaistumista ei voi saavuttaa. Tulet kohtaamaan vielä monia ihmisiä, jotka puhuvat kauniisti valaistumisesta, mutta jos sanoista puuttuu rakkaus, he puhuvat siitä, mitä he arvelevat valaistumisen olevan. Loppujen lopuksi Isäkin kertoo vain, miten hän kokee valaistumisen ja vaikka puheessani on lempeyttä, se ei tarkoita, että olisin oikeassa. Muista aina, että rakkaus on tärkeintä. Mitä täydemmin voit rakastaa, sitä täydemmin valaistut. Ilman rakkautta et voi kohdata todellisuutta, koska todellisuus on Rakkautta. Todellisuutta voi kutsua myös Tietoisuudeksi tai Jumaluudeksi. Isälle ne tarkoittavat yhtä ja samaa asiaa, jota todellisuudessa mitkään sanat eivät voi tavoittaa. Ajattele tienviittaa. Niin kuin tienviitassa lukeva paikannimikään ei voi koskaan täysin tyhjentävästi kuvata paikkaa mihin se viittaa, samoin puheet valaistumisesta eivät voi koskaan tavoittaa todellisuutta.

Sanothan, jos Isä puhuu liian vaikeasti. Voimme jutella näistä asioista vielä monet kerrat. Tärkeintä on, että luotat rakkauteen, jonka löydät omasta sydämestäsi, vaikka mielesi voi kapinoida vastaan. Mieli voi sanoa, ettei tuollaisia asioita voi tietää, niihin voi vain uskoa. Ja omasta näkökulmastaan mieli on oikeassa. Mieli voi vain uskoa ja luottaa siihen, mitä sydän tietää.

Aluksi mieli voi kapinoida paljonkin vastaan ja kuuluttaa järkeen perustuvan puhtaan tiedon olevan korkeinta, mitä ihminen voi saavuttaa. Näin mieli saa pitää paikkansa oman maailmansa hallitsijana. Kuitenkin sydämesi avauduttua ja kokiessasi rakkautta mielesi alkaa pikku hiljaa puhdistua. Se alkaa nähdä oman pienuutensa ja tulee sen myötä yhä nöyremmäksi. Lopulta mieli huomaa, ettei se loppujen lopuksi tiedäkään yhtään mitään. Ja niin mieli kiiruhtaa sydämen luo kuin pieni lapsi pimeyden tullen rakastavien vanhempien luo. Ja kun mieli löytää oman paikkansa sydämen ohjauksessa, se tulee yhä onnellisemmaksi. Mikä onkaan onnellisempaa kuin elää yhä täydemmin maailmassa, joka on Jumalallista Rakkautta?

Valaistunut ihminen luottaa sydämeensä ja antaa Rakkauden ohjata valintoja. Hänen mielensä palvelee hänen sydäntään, joka on yhteydessä kaikkeen elämään. Voi myös sanoa, että sydämessään hän on yhtä kaiken elämän kanssa. Valaistuminen on sen tiedostamista, että elämme jatkuvasti Jumalallisessa Rakkaudessa. Valaistumisen voi nähdä myös läpi elämän jatkuvana prosessina, jossa tietoisuus elämästä itsestään laajentuu ja syventyy. Siten voi sanoa, että kaikki ihmiset ovat enemmän tai vähemmän valaistuneita.

Valaistumisella voidaan tarkoittaa montaa eri asiaa. Olen vain kertonut omat ajatukseni ja ne voivat olla ristiriidassa toisten ajatusten kanssa. Tärkeintä on, että kuuntelet omaa sydäntäsi ja löydät oman todellisen Itsesi, jolloin tulet tietämään, mitä on valaistuminen.
Ville
 
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:20

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Chevy » 26 Huhti 2012, 13:16

Hyvin sanottu, isi.
big>3luv
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Portobello » 26 Huhti 2012, 15:43

Ville! hu<g >>33>> hu<g
Portobello
 

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja veegasusanna » 26 Huhti 2012, 21:00

-
Viimeksi muokannut veegasusanna päivämäärä 10 Marras 2018, 19:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Kun sydämelle tekee pään, siitä tulee enkeli.
Avatar
veegasusanna
 
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 10:01

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja mölli » 29 Huhti 2012, 14:11

Hienoa Ville. :)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Maya » 01 Touko 2012, 11:25

Tuo valaistumis-sana on sinänsä hankala, että siihen liittyy paljon erilaisia ajatuksia ja uskomuksia. En usko, että tähän on oikeita ja vääriä vastauksia. Mielestäni valaistuminen voi ihan hyvin tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Se on kai jokin tietty ihanne, joka kullakin ihmisellä on.

Minulle valaistunut ihminen voisi tarkoittaa sellaista ihmistä, jolla on herännyt halu tiedostaa enemmän ja toimia viisautensa mukaisesti. Minulle valaistunut ihminen ei ole sellainen, jolla ei ole yhtään negatiivista tunnetta (kiertäisin tunteettomat ihmiset kaukaa!), vaan joka ymmärtää tunteiden tarkoituksen ja ottaa ne kaikki avuksi rakkaudelliseen työhön. Minulle valaistunut ihminen on ihminen kaikkine ihmisen ominaisuuksineen (myös ego), joka kuitenkin elää korkeamman tietoisuutensa ohjauksessa, tarkoituksenaan rakentaa hyvää elämää.

Koska me kaikki olemme yhtä, meissä kaikissa on olemassa tietoisuus kaikista ihmisen ominaisuuksista ja kokemuksista.
Maya
Moderaattori
 
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 09:27

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja cinnabea » 01 Touko 2012, 19:16

Kiinnostava aihe tosiaan.
Vauvat varmaankin ovat kaikkein valaistuneimpia olentoja. :)
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Frangipani » 02 Touko 2012, 00:24

Luulenpa, etta vauvat aivan samassa tilanteessa, kun me kaikki muutkin. He tulevat uudelle kierrokselle oppimaan, miksi olemme taalla....Sydamen tila on se tarkein ..sydan (sielu =meidan historiakirja) mukaanlukien) on sama, jonka tuomme mukanamme edeltavasta elamasta....vauvalla taman elaman opit ovat vain viela kokematta:) >33>>
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja tähti » 17 Touko 2012, 08:50

Laura2 kirjoitti:
Portobello kirjoitti:Laura2, toki viestisi herätti ajatuksia, vaan ei oikeastaan mitään uutta.

Kuvaamasi tila muistuttaa mielestäni myös psyyken ongelmia. Kummasta on milloinkin kyse, on vain kokijan oma käsitys. En tietenkään tarkoita, että sinulla olisi mielenterveyden ogelmia, mutta elämän hallitsemattomuus ja muut kuvaavasi asiat saattavat myös liittyä siihen.

Säilytän oman ajatukseni asiasta, mutta kuulen mielelläni myös toisten näkemyksiä. Omat kokemukseni ja ajatukseni ovat niin sisimmässäni punnittuja, että harvoin otan ulkopuolelta tulevaa teoriaa, ennenkuin sulatan sen oman kokemukseni kautta.

Loppujen lopuksi, minua ei kiinnosta valaistuminen tai valaistumattomuus. Sen saavuttaa, kun on oikea aika. Matka on päämäärää tärkeämpi.


Siis mikä elämän hallitsemattomuus? :o Sanoisin, että hallinnassa kyllä elämä on ollut, ja on vieläkin :D Taisit taas käsittää asin eritavalla, ja sen ymmärtää, koska et varmaan ole perehtynyt koko asiaan, minun on taas ollut "pakko", jotta en OLISI tuntenut itseäni hulluksi! Enhän tiennyt silloin mitä oli tapahtumassa, ja todellakin kävi mielessä olenko jotenkin päästäni vialla.. Minusta tuntuu, että me puhumme aivan eri kieltä, ja tiedän kyllä syyn... Olen paljon tutkinut viimeaikoina valaistumiskokemuksia, jotta olen voinut vihdoin uskoa siihen, koska sehän tuntui alussa aivan yliluonnolliselta. Tiedän muutaman aivan samanlaisen valaistumisprosessi-kokemuksen, ja ei sentään ole mikään psyyken ongelma kyseessä. :D

Laura puhuu täysin asiaa, sillä olen kokenut asiat täysin samalla tavalla. Minä ensin epäilin omaa terveyttäni, mutta pian kylläkin sain vastauksia iselleni, joista olin varma, että korkeammat voimat minua nyt opettaa. Minulla kyllä oli paranormaaleita kokemuksia joita ei ilmeisesti kaikilla ole ollut...ruumiseeni koskettelua jne...
tähti
 
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:07

EdellinenSeuraava

Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron