reiki & astma/ sisäilmasta aiheutuvat ongelmat

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: reiki & astma/ sisäilmasta aiheutuvat ongelmat

ViestiKirjoittaja Portobello » 18 Huhti 2012, 21:36

Minulle tulee mieleen suolahuone. Riippuu tietysti siitä, onko asuinseudullasi sellaista.
Nenähuuhtelukannu voisi myös helpottaa oloasi. Oletko kysynyt luontaistuotekaupasta vastustuskykyä lisääviä tuotteita?
Jostain syystä minulle nousee vahvasti kaikki suolaan liittyvä sinun kohdallasi mieleeni. Merisuolakylvyt, jos et pääse suolahuoneeseen.

Reikillä voi vahvistaa immuunipuollustusta ja yleistä hyvinvointia.
Portobello
 

Re: reiki & astma/ sisäilmasta aiheutuvat ongelmat

ViestiKirjoittaja Frangipani » 18 Huhti 2012, 23:15

Hei Kamomilla,

Olen ollut hyvin pienesta asti allerginen siitepolylle ja heinalle jopa niin pahasti, etta jos olin heinan lahella, niin silmani turposivat umpeen. Vahemmiten valttelin heinapaikkoja, mutta heinakuussa olen aina joutunut turvautumaan pillereiden apun.

Kun aloitin Reiki Tummon nama kaikki oireet havisivat. En ole 3 vuoteen syonnyt yhtakaan pilleria ja voin vapaasti kayda lenkeille Suomen metsissa ja heinapelloilla. Tama on yksi suurrimmista fyysisista oireista/kivuista, joista olen paassyt eroon Reiki Tummon avulla (avaamallani/puhdistamalla sydantani). Listalla on myos muita fyysisia oireita, joista olen paassyt eroon. Reiki Tummo on laittanut minun 'laaketiede ajattelun' aivan uuteen uskoon sen jalkeen, mita olen itse kokenut:>))

Sen verran Reiki Tummossa, etta sen keskittymispiste on sydamen avaaminen/puhdistaminen....energiahoidot ovat olemassa, mutta ei tarkein 'keskittymisen alue".

K
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: reiki & astma/ sisäilmasta aiheutuvat ongelmat

ViestiKirjoittaja veegasusanna » 19 Huhti 2012, 07:03

Hei Kamomilla!

Minulla ei ole itselläni omakohtaista kokemusta aiheesta, mutta terveysalan kirjallisuus kyllä kertoo että astmaatikot saavat usein apua hengitysharjoituksista ja joogatyyppisestä harjoittelusta. Rentoutuneena myös hengittäminen on aina helpompaa, joten syvärentoutusta kannattaa harjoittaa.

Portobellon mainitsema nenähuuhtelukannu on huippujuttu!
Ja Frangipanin mainitsema sydämen avaaminen liittyy kyllä olennaisesti - paitsi kaikkeen :D - myös hengittämiseen, sillä kun sydänkeskus on auki niin hengitys kulkee helpommin = sisäinen ja ulkoinen voivat vuorovaikuttaa tasapainoisesti.

Ja sitten vielä ihan konkreettisesti: eikö tuolle huonolle sisäilmalle itsessään voisi tehdä jotain?

Ystävällisesti,
Veega
Kun sydämelle tekee pään, siitä tulee enkeli.
Avatar
veegasusanna
 
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 10:01

Re: reiki & astma/ sisäilmasta aiheutuvat ongelmat

ViestiKirjoittaja Portobello » 19 Huhti 2012, 16:26

veegasusanna kirjoitti:Hei Kamomilla!

Ja sitten vielä ihan konkreettisesti: eikö tuolle huonolle sisäilmalle itsessään voisi tehdä jotain?

Ystävällisesti,
Veega


Soitto oman paikkakunnan terbeydensuojeluun.Tulevat tarkastamaan.
Olen itse aikoinaan käynnistänyt vastaavan prosessin koulun remonttiin asti, kun tyttäreni oireili homeesta. Hänen verestään löytyi altistus homeelle, ja koululääkärikin laittoi viestiä koululle.

Toivottavasti saat apua!
Portobello
 

Re: reiki & astma/ sisäilmasta aiheutuvat ongelmat

ViestiKirjoittaja Portobello » 19 Huhti 2012, 19:07

Hyvä, jos olin avuksi hu<g

Jos työpaikallasi oireillaan, kannusta heitä menemään lääkäriin ja soittamaan terveydensuojeluun. Kun useampi ottaa yhteyttä, asiaan puututaan herkemmin. Remonttia siellä tarvitaan.
Portobello
 

Re: reiki & astma/ sisäilmasta aiheutuvat ongelmat

ViestiKirjoittaja Portobello » 21 Huhti 2012, 14:11

kamomilla kirjoitti:Hei kiitokset runsaista vastauksista ja selvennykseksi, että en siiss ole itse kärsinyt juurikaan oireista, aika nuori olen ja vähän aikaa alalla ollut ja asiaan ei vain ole tullut kiinnitettyä kovin paljoa huomiota, mutta luonnollisesti haluaisi olla avuksi niille, joita asia koskettaa.
-kamomilla >33>>


Tuohon vielä palaisin. Valitettavasti nuoruus ei ole tae, ettei tule vakavia seuraamuksia.

Lapseni oli ekan luokan homekoulussa. Vuosi riitti altistamaan perusterveen ja elämänvoimaisen lapsen. Siitä on jo vuosia. Hän on muuten terve ja oireeton, mutta joutuessaan homeiseen tilaan vaikkapa vain muutamaksi tunniksi, oireet palaavat. Annan hänelle antihistamiinia aina, kun hän menee yhdelle kaverilleen. Jos se unohtuu, oireet tulevat. En ole raaskinut kertoa kaverin perheelle...
Samoin eräs aikuinen mie,s joka altistui työssään vuosia sitten, kulkee tuttavaporukoissaan "homemittarina"
Portobello
 

Re: reiki & astma/ sisäilmasta aiheutuvat ongelmat

ViestiKirjoittaja Chevy » 24 Huhti 2012, 10:42

Komppaan Portobelloa. Allergisiin oireisiin kannattaa suhtautua vakavasti iästä riippumatta.
Muuan a-hoitaja sanoi minulle aikoinaan, että allergian puhkeaminen on sitä, että ihminen on kuin likaämpäri: kerää oireita aiheuttavia aineksia vähitellen ja sitten jonain päivänä ämpäri tulvii yli...

Esimerkiksi työpaikoilla voidaan tehdä ns. Örebro-testi: kaikki työpaikalla olevat ihmiset täyttävät työterveydestä saatavan tietynlaisen lomakkeen jossa kysellään oireista yms. Lomakkeet palautetaan työterveyteen, jossa ne analysoidaan ja tarpeen mukaan asioita aletaan viedä eteenpäin.
Kuitenkin jo yksittäisen ihmisen oireita pitää tutkia ja kartoittaa.

Varsinkin vanhoissa rakennuksissa voi olla kyse vaikkapa siitä, että lattioiden/välikattojen eristeenä on heinää, sammalta, hiekkaa, turvetta, mitä vain. Ellei putkia ja kaapeleita varten tehtyjä läpivientejä ole tiivistetty huolellisesti, mahdollisten katto- tai seinävuotojen vuoksi kostuneissa eristeaineissa muhivat pöpöt leviävät kerroksesta toiseen...puhumattakaan nykyaikaisista, erilaisia kaasuja hönkivistä materiaaleista.

Mitä hoitoihin tulee, Reiki auttaa mielestäni hyvin, samoin Esko Jalkasen Luonnonvoimat-hoito.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku


Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron