Mitä on valaistuminen

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Mantelinkukka » 13 Huhti 2012, 19:49

hu<g Oman sisäisen lapsen Rakastamista, huolehtimista, lämpöä, läheisyyttä, myötäelämistä, hyväksyntää, kuunnella itseä ja kanssakulkijoita.....vaikka se välillä on monimuotoista.
Hyväksyyy erilaisuuden ja pystyy olemaan erillinen! >>33>>
Tähän kun liittää vahvuuden ja herkkyyden itsessä sekä tasapainossa eläminen....mielentyynyys eri tilanteissa!
Niin ja vastaanottavuus, joka liittyy monimuotoisena meihin kaikkiin! hu<g
Mantelinkukka
 
Viestit: 153
Liittynyt: 26 Kesä 2010, 18:14

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Rose » 13 Huhti 2012, 21:18

Minulla on ajatus valaistumisesta. Se on täydellistä yhdistymistä Valoon >33>>
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Portobello » 13 Huhti 2012, 22:31

Rose kirjoitti:Minulla on ajatus valaistumisesta. Se on täydellistä yhdistymistä Valoon >33>>


Näin minäkin sen ajattelen. Olemme lopulta kaikki pelkkää valoa.
Mantelinkukan ajatukset ovat loistavia keinoja - oikeastaan Tie - valaistumiseen.
Portobello
 

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja mölli » 16 Huhti 2012, 19:53

Mielenkiintoinen ketju. :)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Laura2 » 17 Huhti 2012, 13:25

Portobello kirjoitti:Ajattelin avata uuden ketjun, jotta asiasta voitaisiin keskustella ilman henkilöön kohdistuvaa painetta.

Mitä teille merkitsee sana valaistunut/valaistuminen?

Minä ajattelen sen olevan tila, jolloin meissä ei ole enää negatiivista puolta. Meissä jokaisessa on negatiivinen ja positiivinen puoli. Tarkoitus olisi lisätä Valoa itsessämme niin, että negatiivisuus muuttuu Valoksi.Tämä on kaikkien inkarnaatioidemme pituinen prosessi ja elämämme tarkoitus. Valaistumisen jälkeen ihmisellä ei ole pelkoja, vihaa, ylpeyttä tms. Valaistumisen koettuamme olemme Ylösnousseita Mestareita, jonka ei tarvitse enää inkarnoitua. Paitsi, jos sielu haluaa tulla vapaaehtoisesti auttamaan ihmiskuntaa.

Ihminen voi kokea esim meditaatiossa lyhyitä valaistumiskokemuksia. Makupaloja tulevasta. Mikäli ihmisessä on edelleen negatiivisuutta - vaikka piilotettuna sisimpään - hän ei ole valaistunut. Nämä kokemamme häivähdykset Rakkaudesta ovat kultaakin kalliimpia. Ne auttavat meitä jaksamaan ja pitämään mielessämme päämäärämme.

Uskon, että monilla on erilaisia käsityksiä valaistumisesta ja kuulisin niitä mielelläni.


Mistä olet tällaisen kuvan saanut valaistumisesta..? Tämähän on sitä harhakuvan rakentamista..? "ei enää mitään negatiivisuutta"? ja kaikki on ihanaa ja autuutta? Eikös tuo ole itsensä huijaamista, kyllä valaistunutkin tuntee tunnetiloja (mutta ei jää niihin kiinni)-eihän ihminen mihinkään lähde jos "Herää unesta", valaistumista usein markkinoidaan koristeilla ja suurinpiirtein jumaluudeksi tulemisella tms, mutta kysehän on Heräämisestä..ja ei-itsestä.. Joku joskus sanoi, että sitä ei pysty kuvailemaan, se pitää vain itse kokea. Minulla on ainakin ollut sopeutumisvaikeuksia, ja olen kuullut niiden kestävän jopa 10 vuotta.. ei ihan autuas tila siis :roll: Mutta haastava ihmiselle, sen olen huomannut.. kuvittele mielessäsi, miltä tuntuisi, jos vähitellen Kaikki, mihin olet joskus uskonut, olisi valhetta,kun kaikki on kuorittu pois, jäljelle ei jää mitään.Millään ei ole merkitystä.Kaikki on silti täydellistä. Kaikki uskonnot,uskomukset,ajatukset, elämäntavat, ihmiset(Roolihahmot) ovatkin valetta.Hyvää ja pahaa ei ole olemassa,eikä oikeaa tai väärää, "Minua" ei enää ole samalla tavalla kuin ennen, moraali on poissa, säännöt ovat muuttuneet, kaikki on heitetty silppuriin. Mutta silti, kaikki on täydellistä. Sen jälkeen mikään ei ole ennallaan...
Totuuden oivaltaminen/valaistuminen/herääminen (tai mitä nimityksiä niillä nyt onkaan) ei ole tietoisuuden tila - se on pikemminkin tietoisuutta ilman tilaa.Totuus ei ole idea tai käsite,sitä ei löydy kirjastoista tai viisaiden puheista, se ei tule yhtenä oivalluksen välähdyksenä, siinä on kyse totuuden löytämisestä.täytyy heittää menemään kaikki se, mikä vie totuuteen.Se ei ole tietämistä,vaan pikemminkin ei-tietämistä.Se ei ole todelliseksi tulemista vaan epätodelliseksi tulemattomuutta niin että jäljelle jää vaan totuus.

"Kyse ei ole laulusta,jota laulamme, tai vuoresta, jolle kapuamme; kyse on unesta, jonka kudosta puramme."
"Markkinoitu ja mainostettu "valaistuminen" ei ole lähes kaikissa tapauksissa totuuden oivaltamista laisinkaan, vaan kyse on ennemminkin niin järkyttävän ihanasta tietoisuuden tilasta,että täytyy olla täysin kahjo, jos ei halua kokea sitä. Kyse on niin älyttömän ihanasta tietoisuuden tilasta, että sen hehku on sokaissut miljoonat ihmiset näkemästä sitä, ettei sitä ole edes olemassa.
Se valaistuminen, joka kuulostaa houkuttelevalta, ei ole valaistumista, ja se osa meistä, joka haluaa valaistua, ei pysty koskaan valaistumaan."
...-Tossa oli yksi kohta Jed McKennan kirjasta, teki mieli laittaa, kun en olisi osannut itse paremmin sanoa :)

Herättikö tämä mitään ajatuksia?

p.s. ei ollut tarkoitus päteä tai lytätä uskomustasi, mutta jos etsit sitä totuutta, tämä voi muistuttaa sinua siitä Jostain big>3luv
Laura2
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Marras 2011, 18:04

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja veegasusanna » 17 Huhti 2012, 16:58

Laura2 kirjoitti:
"Kyse ei ole laulusta,jota laulamme, tai vuoresta, jolle kapuamme; kyse on unesta, jonka kudosta puramme."


Haluan vain todeta tässä mielenkiintoisessa keskustelussa, että tämä resonoi sydämessäni. Valaistumisesta tai valaistumattomuudesta itseni suhteen en osaa sanoa tuon taivaallista, enkä muutenkaan mitään fiksua asiaankuuluvaa: elämä jatkuu kauniina ajassa ja ajattomuudessa. Mielenkiinnolla kuitenkin seuraan tätä keskustelua aina kun tänne ehdin >33>>
Kun sydämelle tekee pään, siitä tulee enkeli.
Avatar
veegasusanna
 
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 10:01

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Portobello » 17 Huhti 2012, 17:07

Laura2, toki viestisi herätti ajatuksia, vaan ei oikeastaan mitään uutta.

Kuvaamasi tila muistuttaa mielestäni myös psyyken ongelmia. Kummasta on milloinkin kyse, on vain kokijan oma käsitys. En tietenkään tarkoita, että sinulla olisi mielenterveyden ogelmia, mutta elämän hallitsemattomuus ja muut kuvaavasi asiat saattavat myös liittyä siihen.

Säilytän oman ajatukseni asiasta, mutta kuulen mielelläni myös toisten näkemyksiä. Omat kokemukseni ja ajatukseni ovat niin sisimmässäni punnittuja, että harvoin otan ulkopuolelta tulevaa teoriaa, ennenkuin sulatan sen oman kokemukseni kautta.

Loppujen lopuksi, minua ei kiinnosta valaistuminen tai valaistumattomuus. Sen saavuttaa, kun on oikea aika. Matka on päämäärää tärkeämpi.
Portobello
 

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 17 Huhti 2012, 19:52

Mielenkiintoista! Toisaalta tunnistan Laura2n kuvaamat tilat ja toisaalta ymmärrän Portobellon näkemyksen siitä, että kuvatunkaltaiset kokemukset voidaan luokitella myös dissosiatiivisiksi :D

Oma näkemykseni on, että "valaistuneisuudessa" ei ole mitään, mikä ARVOTTAISI asioita. Ei ole hyvää eikä pahaa, ei minuutta, on vain erilaisia "näkökulmia". Kaikkeus sisältää kaiken. Mitään ei pidä poistaa, ei hoitaa eikä arvottaa valoksi tai pimeäksi, sillä ne ovat Ykseyttä hu<g Valaistuminen on vain sen toteamista. Hyväksymistä.

Taidan tuntea kaksi valaistunutta. Kumpikin heistä on yhä ihminen, elää ihmistodellisuudessa ja tekee aivan arkisia asioita. Heillä on yhä myös inhimilliset tunteet, mutta nähdäkseni ero on siinä, että he ymmärtävät olevansa ihmishahmossaan ja osaavat nähdä myös "kaiken muun" samanaikaisesti jolloin se oma tunne asettuu paikalleen kokonaisuuden osana ja siitä voi hyväksyen irrottautua. big>3luv
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Laura2 » 17 Huhti 2012, 20:22

Portobello kirjoitti:Laura2, toki viestisi herätti ajatuksia, vaan ei oikeastaan mitään uutta.

Kuvaamasi tila muistuttaa mielestäni myös psyyken ongelmia. Kummasta on milloinkin kyse, on vain kokijan oma käsitys. En tietenkään tarkoita, että sinulla olisi mielenterveyden ogelmia, mutta elämän hallitsemattomuus ja muut kuvaavasi asiat saattavat myös liittyä siihen.

Säilytän oman ajatukseni asiasta, mutta kuulen mielelläni myös toisten näkemyksiä. Omat kokemukseni ja ajatukseni ovat niin sisimmässäni punnittuja, että harvoin otan ulkopuolelta tulevaa teoriaa, ennenkuin sulatan sen oman kokemukseni kautta.

Loppujen lopuksi, minua ei kiinnosta valaistuminen tai valaistumattomuus. Sen saavuttaa, kun on oikea aika. Matka on päämäärää tärkeämpi.


Siis mikä elämän hallitsemattomuus? :o Sanoisin, että hallinnassa kyllä elämä on ollut, ja on vieläkin :D Taisit taas käsittää asin eritavalla, ja sen ymmärtää, koska et varmaan ole perehtynyt koko asiaan, minun on taas ollut "pakko", jotta en OLISI tuntenut itseäni hulluksi! Enhän tiennyt silloin mitä oli tapahtumassa, ja todellakin kävi mielessä olenko jotenkin päästäni vialla.. Minusta tuntuu, että me puhumme aivan eri kieltä, ja tiedän kyllä syyn... Olen paljon tutkinut viimeaikoina valaistumiskokemuksia, jotta olen voinut vihdoin uskoa siihen, koska sehän tuntui alussa aivan yliluonnolliselta. Tiedän muutaman aivan samanlaisen valaistumisprosessi-kokemuksen, ja ei sentään ole mikään psyyken ongelma kyseessä. :D
Laura2
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Marras 2011, 18:04

Re: Mitä on valaistuminen

ViestiKirjoittaja Laura2 » 17 Huhti 2012, 20:42

Pallaskissa kirjoitti:Mielenkiintoista! Toisaalta tunnistan Laura2n kuvaamat tilat ja toisaalta ymmärrän Portobellon näkemyksen siitä, että kuvatunkaltaiset kokemukset voidaan luokitella myös dissosiatiivisiksi :D

Oma näkemykseni on, että "valaistuneisuudessa" ei ole mitään, mikä ARVOTTAISI asioita. Ei ole hyvää eikä pahaa, ei minuutta, on vain erilaisia "näkökulmia". Kaikkeus sisältää kaiken. Mitään ei pidä poistaa, ei hoitaa eikä arvottaa valoksi tai pimeäksi, sillä ne ovat Ykseyttä hu<g Valaistuminen on vain sen toteamista. Hyväksymistä.

Taidan tuntea kaksi valaistunutta. Kumpikin heistä on yhä ihminen, elää ihmistodellisuudessa ja tekee aivan arkisia asioita. Heillä on yhä myös inhimilliset tunteet, mutta nähdäkseni ero on siinä, että he ymmärtävät olevansa ihmishahmossaan ja osaavat nähdä myös "kaiken muun" samanaikaisesti jolloin se oma tunne asettuu paikalleen kokonaisuuden osana ja siitä voi hyväksyen irrottautua. big>3luv


En voi sanoa muuta kuin, ajattelen aivan samalla tavalla big>3luv <333
Laura2
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Marras 2011, 18:04

EdellinenSeuraava

Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron