Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja Minna » 23 Kesä 2010, 21:22

Olisi ihana kuulla että on muitakin, jotka on lähteneet virtauttamaan energioita ilman sen kummempia virityksiä tai kursseja.

Mulle kävi niin että kun itselleni sopivassa vaiheessa päädyin lukemaan juttuja reikistä ja chakroista, kanavat aukesi kuin itsestään. Sitä mukaa kun olen tasapainottanut omia energiakeskuksia ja arkista toimintaani, (siis. esim. hoitanut kurkkuchakraa kiinnittämällä huomiota siihen miten kommunikoin jne.) virtaus on voimistunut. Perustiedoista eri väreihin liittyen on ollut oppimisessa apua, usein en kyllä tietoisesti valikoi mitä energioita virtautan, muuten kuin esittämällä vakaan aikomukseni työskennellä puhtaan rakkauden kautta korkeimmaksi parhaaksi. Ja sit alkaa virrata. Toisaalta esim. violetti liekki-reikin tyylistä puhdistavaa violettia olen käyttänyt toimivasti ilman reikikursseja tai virityksiä pyytämällä apua violetin liekin mestareilta ja visualisoimalla violettia liekkiä. Ja välilä hoitoihin tulee itsestään mukaan kaikenlaista uutta, sinivihreää kiteistä sumua, kultaista verkkoa, esoteerisia "kiviä" ynnä muuta. Kaukona hoitaminenkin todistetusti toimii ihan vaan avaamalla kanavat (energiaa juuri- ja kruunuchakrojen kautta sisään, käsien ja sydämen kautta ulos) ja keskittämällä aikomus kohteeseen.

Ja usein ei tarvitse edes tietoisesti virtauttaa, olen joskus tietoisesti päättänyt että virratkoon silloin kun on korkeimmaksi parhaaksi, minä koitan vaan pysyä puhtaana kanavana.

Kaikella kunnioituksella toisenlaisia tapoja kohtaan, niin musta on hupaisaa että tää voi olla myös näin yksinkertaista. :) Jonain päivänä vielä energiatyöskentely tulee olemaan kaikille yhtä luonnollista kuin hengittäminen. >33>>

Mua vähän jänskättää että miten näin innovatiivinen lähestymistapa otetaan vastaan, mut en todellakaan halua olla tämän asian kanssa yksin kun muutenkin niin itsenäisesti navigoin. Niin että ajatuksia ja kokemuksia kehiin kiitos. :mrgreen:
Mielestä ei pääse ulos mielellään.
Minna
 
Viestit: 246
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 17:35

Re: Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja cinnabea » 24 Kesä 2010, 20:19

Käsittääkseni mahdottoman monille nämä jutut alkavat ensin itsestään, ja vasta sen jälkeen hakeudutaan oppimaan menetelmiä. Itselläni hoitaminen alkoi myös intuitiivisesti. Aloin vain aistia virtauksia ja värejä jotka laskeutuivat hoitamaan minua. Sitten tulin kysymään reikifoorumilta mistä voisi olla kyse jne. Aloin käyttää tietoisesti energioita itseni hoitamiseen, ja siskoakin ehdin hoitaa ennen kurssille menoa.
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja penkula » 25 Kesä 2010, 14:42

Samahan mulla on, en mä ole mitään hoitokursseja käynyt, kun oikein mietin, niin... ainakin kymmenen vuoden takaa muistan jo "hoitaneeni" intuitiolla, tunsin tutun selässä kylmän kohdan, sen, joka oli kipeä. Ihan pikkulapsena jo aina hieroin kaikkien niskoja, silloin en muista, että olisi ihmeemmin virtaillut mitään.
Omien lasten myötä aloin ihan vain intuitiivisesti "antaa" jotain, mitä he tarvitsivat, nyttemmin olen täsmentänyt sen "Korkeimmaksi, puhtaaksi Valoksi ja Rakkaudeksi".
Poikani joskus ottaa minua ranteista kiinni, asettaa kätensä noin 20cm:n etäisyydelle päänsä molemmin puolin ja pyytää "äiti, hoida mua", ja aina hän rauhoittuu siihen. Koira tulee silloin tällöin ja pyytää hoitamaan takalonkkiaan ja auraansa silittelemään. Myös pojan auraa saan silitellä, hän on kertakaikkiaan hellyttävä, kun hymyilee ja kikattelee sen aikana... >>33>>

Jospa tästä pikkuhiljaa alan siirtyä muihinkin ihmisiin, sellaista viestiä kovasti annetaan... >33>> >33>> >33>>

Yhden Reiki -kirjan olen lukenut, en varsinaisesti tullut siitä hullua hurskaammaksi, ymmärrän ehkä enemmän äitiäni.... Kun kerran kysyin, että "etkö ole ajatellut käydä mitään Reiki- tms. kurssia?", äiti vastasi, että hän oli sen verran tutustunut, että tajusi, että tekee jo sitä, ei hän tarvitse mitään kurssia tai symboleja siihen. Silloin en ihan tajunnut sitä, mutta nyt olen alkanut ymmärtää, oman intuition herkistyessä ja ymmärryksen avartuessa, kyllä kun hoitotilanne on käsillä, niin ohjausta tulee, jos on tarvis... :lol:
- - -Elämä on ihanaa!- - -
Avatar
penkula
 
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja Minna » 26 Kesä 2010, 15:19

Kiitos ihanaiset kokemusten jakamisesta. hu<g <333

Penkula muuten, viime aikoina silloin kun oon törmännyt sun nikkiin joku mun mielessä huutaa kissankokoisin kirjaimin että LUOTA INTUITIOOSI, ihan oikeesti luota siihen. Oiskohan viesti meille molemmille. big>3luv
Mielestä ei pääse ulos mielellään.
Minna
 
Viestit: 246
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 17:35

Re: Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja penkula » 08 Heinä 2010, 16:13

Nyt vasta eksyin taas tänne....

Kyllä se varmaan meille molemmille on viesti. :) Juhannuksena sukelsin, mutta nyt olen jo tukevasti pinnalla, ja vaikkei nyt itsellä niin virtaakaan, niin kyllä se "ohjaus" on olemassa, kun vaan haluan sen nähdä... :lol: big>3luv big>3luv big>3luv hu<g hu<g
- - -Elämä on ihanaa!- - -
Avatar
penkula
 
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 09 Loka 2010, 12:01

Itselläni lähti myös ilman kursseja tai virityksiä, ihan vasta. Kovasti shamanismi ja energiat kiinnostivat, joten aloin ottamaan asioista selvää. Sitten eräänä iltana tupakalla istuessani säikähdin kun käsieni välillä tuntui ikäänkuin magneettinen kenttä. Tätä ennen koitin siirtää energiaa tyttöystävääni, sitten vesimeloniimme, ja sitten sen tunsikin. Tästä en ole paljoa "edennyt" kai, tyttöystävääni olen yrittänyt hoitaa, ja kyllä sen silloin tuntee kun energia virtaa. Hoidettaessa kämmenet kuumenevat (joskus), käsiä nipistelee tai kuumottaa jostain kohdista (varmaan kanavat aukenemassa pikkuhiljaa?), tuntuu hyvin vahva magnetismi minun käsieni ja tyttöystäväni kehon välillä, sekä käsien alla ikäänkuin tuulee (kuin se "magneetti" tekisi sivuttaisliikettä käsien alla) :)

Nyt olen lueskellut tuota Norkolan "Sinäkin voit parantaa"-teosta, ja harjoitellut hengittelemällä värejä chakroihini. Vähän vain rajoittaa keskittymistä kun miettii että "teenköhän tätä oikein" tms... Kiviä olen myös hankkinut. Uskoisin että saan niiltä apua näissä asioissa :) Nyt pitää vain puhdistaa, tutustua ja "ohjelmoida". Kurssit ovat liian kalliita minulle, ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa jotain reilua tuhatta euroa kurssista. Löytyisipä sellainen jonka maksun, tai ainakin osan siitä, voisi suorittaa hoitamalla muita. Ehkä sekin tulee vastaan, pääsenpähän treenailemaan heikohkoa kärsivällisyyttäni :D

On paljon opittavaa ja löydettävää!

Olen kyllä niin iloinen, kiitollinen ja ihmeissäni tästä kaikesta! >>33>>
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja sara » 09 Loka 2010, 12:49

Ihan varmasti löytyy tapoja joilla kurssittautuminen onnistuu (ja siihen mennessä voit opiskella itse). Uskon siihen sanontaan että "oikea opettaja löytyy kun oppilas on valmis"!

Niin kuin jo sanotkin viitaten kärsivällisyyteesi, luulen että oman henkisen kasvutyön tekeminen on vähintään yhtä tärkeä kuin kurssit ja opit, joten ota rauhassa vaan!!!
hu<g big>3luv >>33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja Minna » 23 Joulu 2011, 10:54

Tällä linjalla jatketaan edelleen ja hyvin menee, vaikka varmasti opetuksestakin olisi hyötyä.

Yhä enemmän on oma näkemys mennyt siihen suuntaan että energia on energiaa vaikka voissa paistaisi, ja että symbolit, sanat, rituaalit ja muut ovat vain erilaisia välineitä ja tapoja joilla lähestytään samaa asiaa. Tai siis "vain" ja "vain", helpottaahan ne kummasti työskentelyä. Mutta sellainen perustavanlaatuinen luonnonlakien ymmärrys ja kyky kanavoida energiaa on meihin jokaiseen sisäänrakennettuna ja siihen voi ja saa mielestäni luottaa.
Mielestä ei pääse ulos mielellään.
Minna
 
Viestit: 246
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 17:35

Re: Intuitiivisesti kehittyneet/itseopiskellut hoitomuodot

ViestiKirjoittaja Rose » 26 Joulu 2011, 19:43

Löytyipäs ihana ketju >33>>

Energiat ovat niin luonnollisia ja yksinkertaisia, olen samaa mieltä. Toisille sopii hyvin yksinkertainen lähestyminen ja opetus, toiset kaipaavat enemmän ohjausta ja opettajaa. Kaikille järjestyy juuri niin kuin hyvä on >>33>> Mutta samasta asiasta on kuitenkin kysymys, Valosta >>33>>

Mitä enemmän avautuu kanavia, sen parempi meille kaikille <333
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu


Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron