Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja Chevy » 11 Touko 2011, 07:57

Heippanen,

mikä on kokemuksenne aarrekartoista?

Kävin kerran vuosia sitten EMDR-hoidossa, ja siinä yhteydessä sivutuotteena piirrettiin myös aarrekartta.
Vein sen sitten kotiin, käärin paperin rullalle ja sulloin vaatekaappiin.
Muutamia vuosia jälkeenpäin löysin sen taas, ja huomasin, että kappas vain, toiveet olivat kaikki toteutuneet. >>33>>

Sitten tein uuden. Osittain piirtämällä, osittain askartele-leikkaa-liimaa -menetelmän avulla. Molemmista toteutui osa. Tässä yhteydessä huomasin, että siinäkin asiassa pitää olla tarkka sen suhteen, mitä toivoo, ja hyödyntää vetovoiman lakia. Ts on tiedettävä, mitä tahtoo ja osattava ilmaista se mahdollisimman selkeästi.
Samoin on otettava huomioon se, että toisen puolesta ei voi tälläkään tekniikalla toivoa: kenenkään toisen kohtaloon ei voi puuttua. Sellaisesta yrityksestä on useimmiten itselle huonoja seurauksia. Toteutuville asioille on myös annettava aikaa. Paljonko - vaikea sanoa.

Kartanteko: "Perinteisessä" aarrekartassahan useimmiten piirretään tai muulla tavoin kuvataan suurehkolle pahville tai vaikkapa piirustuspaperille tekijän toiveita, näkemyksiä sekä ratkaisutapoja hoidettavana oleville ongelmille. Jos laatija haluaa esim hoikistua, voi leikata lehdestä keveämmän henkilön kuvan ja liimata tälle omasta valokuvastaan naamansa. Tällöin naaman tulee olla iloisella ilmeellä varustettu. Jos haluaa talon, voi piirtää siitä kuvan tai saksia sopivan rakennuksen kiinteistönvälittäjän ilmoituksesta. Kannattaa tosin miettiä "tilauksensa" huolellisesti, sillä jos välittäjä kuvassa myy taloa Ivalosta, ja haluat oman talosi sijaitsevan vaikkapa Orivedellä...hmm...jätä ainakin ilmoituksen osoite pois.

Valitsemalleen pohjalle voi liimailla vaikka kuivattuja kukkia, sopivia kankaanpaloja, nuotteja, mitä nyt katsoo oman toiveittensa siivittämisen kannalta tarpeelliseksi ja olennaiseksi. Kun kartta on valmis, se sijoitetaan kotona paikkaan, jossa sitä voi katsella päivittäin ja tehdä haluamansa tyyppisiä uskonvarmistuksia. Jos asuu paikassa, missä kartta herättäisi kiusallista huomiota esillä ollessaan, sen voi laittaa vaikka vaatekaapin oven sisäpuolelle.

Kartanvalmistusta opetetaan myös erilaisille kursseilla. Kävin lyhyen nettiaarrekarttakurssin, jolla neuvottiin mm.aiheiden asettelua kenttään, sopivia värejä yms.
Tein uuden kartan. Se ei toiminut juuri lainkaan. Oletan, että fiksoiduin liikaa ohjeisiin, ja jätin innovatiiviset ratkaisut toteuttamatta. En myöskään antanut itseni sitoutua riittävästi kartalla väreileviin ratkaisuihin.

Pari vuotta sitten tein "kartan" sanallisesti, eli kirjoitin kuvauksen siitä, mitä odotin tulevaksi. Meni täysin metsään! :shock:

Nyt aion laatia jälleen uuden. Näillä värähtelyillä, näillä eväillä ja kokemuksella, mitä ei ollut edellisellä kerralla 3 vuotta sitten. Saas nähdä.... :mrgreen:

Kertokaapa kokemuksistanne, jos olette karttoja tehneet. Ovatko toiveet toteutuneet ja hoidettavat asiat ratkenneet? big>3luv
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja Sibylla » 11 Touko 2011, 22:17

Kirjallisia "karttoja"tai viesteja olen tehnyt,ja niista suurin osa toteutuu-nehan ovat vain kirjoitettuja ajatuksia!En koe olevani kuvallisen kartan tekija ja toimeenpanija;minulla toimii kirjallinen viestinta ja olen aina hyvin inspiroitunut kun on tyhja sivu ja mahdollisuus kirjoittaa:)
Siksihan tama foorumikin toimii ja facebook ym.,kirjoitetussa sanassa on voimaa:)Suomalaiset ovat kirjoittajakansaa...
siis minulla toimivat kirjalliset viestit parhaiten,ja tiedan etta ennen pitkaa nain on ja todella taytyy katsoa,mita sinne panee...ainoastaan yksi kipea asia on keskenerainen eika ratkaisua nayta tulevan...ajatuksia tassa saa haastatella,uskon etta se toimii sittenkin...tassakin...
Antoisaa loytomatkailua karttojen kanssa! big>3luv
Runsaudesta on hyva jakaa:)!
Avatar
Sibylla
 
Viestit: 359
Liittynyt: 31 Touko 2010, 23:30
Paikkakunta: Euroopan sydan:)

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja mv1 » 25 Loka 2011, 18:39

Mä olen tehnyt kolme karttaa, kaikissa ollut kuvia ja lehdestä leikattua tekstiä.Olen laittanut haaveeni ja jokaisen osa-alueen eri ryhmään.Tarkkuutta pitää siis vielä opetella,kuten seuraavaksi demonstroin:

Osa toiveista on toteutunut, ei tosin täysin kuten toivoin.
Esim. toivoin superman-miestä ja näin miehen, jolla oli tatuoituna superman. :lol:
Tohtorin hatun leikkasin sinne ja näin ryhmän tohtoreita menossa juhlimaan. :roll:

Vastaavasti on monta kohtaa jäänyt täysin toteutumatta. Esim. Matka maailmanympäri ja turvattu toimeentulo nyt ja aina.


Ehkäpä pitäisi tehdä uusi ja jotenkin tarkempi kartta ja sisällyttää omat kuvat sinne. Ja näin syksyllä säiden pimetessä pieni askartelu on todellakin poikaa.
Kiitos asian esille otosta ja muistutuksesta! hu<g
mv1
 
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Elo 2011, 17:46

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja Iloa » 25 Loka 2011, 19:45

Itselläni on ollut hiukan vauvahaaveita. Ja vauvojahan on tullut kuten olen toivonutkin, 7 vauvaa. Olisin toivonut myös tätä vauvaonnea itsellenikin, enkä vain sivustaseuraajan osana. Onhan ne ihania. Joten hetki tosiaan kannattaa käyttää toiveensa muotoiluun oikeanlaiseksi. Uudet haaveet asetettu :)
Iloa
 
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Heinä 2010, 10:04

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja Chevy » 27 Loka 2011, 17:36

Tein sen tällä kertaa "toivelaatikkomallina".
Eli leikkelin lehdistä sopivia kuvia, kirjoitin ja piirsin asioita lappusille,
jotka pukkasin nättiin laatikkoon.
Ideaan (jonka sain jostain kirjasta) kuuluu se, että laatikkoon päälle kirjoitetaan
Kaikki se mikä on tässä laatikossa, on olemassa.

Hmm. Onhan se. Esimerkiksi se, kerrostaloasunto, jonka kuvan nappasin kiinteistönvälittäjän sivuilta. :mrgreen:

Seurataanpa tilannetta... >33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja kivi » 03 Marras 2011, 13:18

Olen tehnyt 2 kertaa aarrekartan ja molemmilla kerroilla toimi :)

Ensimmäinen koski uutta työpaikkaa ja toinen uutta asuntoa. Ensimmäiseen ihan vain kirjoitin asioita ja toisen askartelin osittain leikkaa ja liimaa-menetelmällä. Ja pitääpä minunkin varoittaa, että katsokaa aika tarkkaan mitä toivotte. Nimittäin minulle kävi niin, että ostettiin asunto juuri siitä talosta, jonka "sattumalta" liimasin karttaan. Ei samanlaisesta talosta, vaan juuri siitä talosta! Tämä ei siis ollut tarkoituksena, mutta en valita :)

Molemmista kartoista n. 90% kaikista kriteereistä, joita siis oli pitkä lista, täyttyi :)
kivi
 

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja Chevy » 06 Marras 2011, 10:54

Aivan oikein!
Kuten yleensäkin energeettisessä työskentelyssä, tässäkin täytyy olla tarkkana siitä, mitä ja miten toivoo.
Erässä kartassa takavuosina olin laittanut jostain syystä tunnelmallisen pientalon kuvan maalta ja kaupunkikuvan Helsingistä - en oikein edes selittänyt itselleni, miksi. Tulos: ajauduin suhteeseen miehen kanssa, jolla oli talo maalla, ja itse asuin kaupungissa.

Nyt kävin vielä uudelleen tarkistamassa toivelaatikkoni sisällön. Otin pois sen välittäjän ilmoituksesta leikkaamani asunnonkuvan (talo sijaitsi Kaivopuistossa Helsingissä, mihin en haluaisi muuttaa).

Laatikossa olleen tietokoneenkuvan saatoin poistaa, koska sain eilen uuden tietokoneen - itse ostamalla ja maksamalla, mutta edullisesti, kun sain apua hankintatekniikkaan.

Taidan ottaa pois vielä laatikossa olevan uuden asunnon summittaisen pohjapiirroksen ja laatia uuden, selvennetyn kirjoituksen ilman pohjapiirrosta siitä, millainen uuden asunnon pitäisi olla. Muutenhan Universum ei voi toimittaa minulle uutta asuntoa, ellei ole juuri sellaisella pohjapiirustuksella varustettua lukaalia.... :mrgreen:

Hmm, mielenkiintoisia nuo kokemukset tuolla aiemmissa viesteissä.

Tohtorinhattu olisi varmaan pitänyt piirtää omaan päähän tai ainakin visualisoida se siihen, jos sitä itselleen kaipasi... >33>>
Tarkkuus on todella tarpeen!

big>3luv <333 <333 <333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja Anu » 06 Tammi 2012, 22:15

Ja aarrekartan voi tehdä myös lompakkomalliseksi, eli jos on esim. yksi toive, voi tehdä pienen kokoisen ja laittaa lompakkoon, näin se kulkee aina mukana. ;) Niin kauan kuin sitä tarvitsee. :) Mulla on testissä, katsotaan toimiiko. :)

Anu
Anu
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 22:29

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja Chevy » 09 Tammi 2012, 10:12

Jep, mainio idea. Silloinhan sitä voi katsella vaikka bussissa tai junassa istuessaan...

Olen tässä välillä opetellut ruokkimaan vetovoiman lain tuntemusta.
Välillä tuntuu vaikealta, mutta kyllä se kehittyy.
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Aarrekartat "oman kohtalon hoitovälineenä"

ViestiKirjoittaja EaQamra » 15 Tammi 2012, 17:00

Hei suunnistajat! :mrgreen: Mitenkäs vanhan kartan voisi nollata? Eli tavallaan siihen karttaan kirjaillut asiat ja toiveet pitäisi de-aktivoida, niin että se kartta ei olisi enää voimassa. Yksi vaihtoehto on tietenkin takkatuli, mutta toisaalta ei raskisi vanhaa kaunista karttaa tuhota. Mutta luopuminen toisaalta on myös hyväksi, kröhöm!! :D

Itse mietin, että riittääkö jos kiitän ääneen karttaa ja sanon sille että tehtäväsi on nyt tehty, voit lakata vaikuttamasta, tai jotakin muuta vastaavaa?? Vai teenkö vain uuden kartan?
Avatar
EaQamra
Moderaattori
 
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Kesä 2010, 20:31

Seuraava

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron